جشنواره رمضان

17 ایده ی کاربردی برای مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی

این روزها عوامل زیادی دست به دست هم داده تا عروس و دامادها بیش از پیش به فکر برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی و با تعداد مهمانان کم باشند. شما ممکن است تصمیم بگیرید تنها صد یا دویست نفر از نزدیک ترین دوستان و اعضای فامیل را به جشن عقد و عروسی خود دعوت کنید. اما یک مراسم ازدواج خوب را می توانید تنها با بیست یا سی مهمان نیز برگزار نمایید. مراسم عروسی کوچک هم می تواند تمام آیتم های یک جشن کامل از قبیل لباس عروس، سالن پذیرایی، عکاسی عروسی، کیک عروسی، کارت دعوت عروسی و جزییات دیگر را داشته باشد.

معمولا در برگزاری مراسم عقد و عروسی در ابعاد کوچکتر و خودمانی، معیارها و خواسته های عروس و داماد به طور کامل اجرا می شوند. چون اولا هزینه ی کمتری صرف جشن عروسی می کنند، ثانیا مهمانان قطعا جزو دوست داشتنی ترین انسان های زندگی آنها هستند، و به این شکل تک تک لحظات جشن عقد و عروسی به خاطراتی بی نظیر تبدیل خواهد شد.

بهترین ایده ها برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی

همانطور که پیش تر هم گفتیم، برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی، کم کردن تعداد مهمانان لازم است، اما کافی نیست. به طور کلی، جزییات چنین جشنی را می توان به طرق مختلف و در جهت بهتر شدن مراسم تغییر داد.

لیستی هوشمندانه از مهمانان جشن عروسی خود بنویسید

مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی

برگزاری جشن عروسی خودمانی و کوچک تنها با تعداد مهمانان کم ممکن است. نگاهی به لیست پیام ها و شماره های تلفن همراه خود بیاندازید و افرادی را به جشن عروسی دعوت کنید که در سه ماه گذشته با آنها صحبت کرده اید و یا اهمیت بیشتری برای شما دارند.

کارت دعوت عروسی دست نویس

کارت دعوت عروسی

اگر تعداد مهمانان مراسم عقد و عروسی شما کم است، متن کارت دعوت عروسی را با دست خط خودتان بنویسید. این کارت های دعوت عروسی بیش از کارتهای دعوت چاپی و پرینت شده برای مهمانان شما جذابیت خواهند داشت. البته شاید بخواهید به جای کارت دعوت عروسی با تک تک مهمانان تماس بگیرید و آنها را تلفنی به جشن عروسی کوچک خود دعوت کنید.

یک رستوران خوب برای پذیرایی مراسم عروسی پیدا کنید

سالن پذیرایی و باغ تالار عروسی

به جای تالار پذیرایی و یا باغ تالارعروسی، یک رستوران خوب برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب نمایید. می توانیم اتاق عقد کوچکی در منزل ترتیب دهید و تزیین کنید و بعد از مراسم عقد به رستوران بروید. بسیاری از رستوران ها فضایی را برای عروس و داماد و مهمانان جشن عروسی کوچک آنها در نظر می گیرند. قبل از مراسم عقد ، سری به رستوران مورد نظر بزنید و با مدیر رستوران درباره ی تزیینات لازم، نوع چیدمان میز و صندلی ها و غذای انتخابی خود صحبت کنید.

مراسم عقد و جشن عروسی خود را در خانه برگزار کنید

مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی

اگر منزل شما فضای کافی برای پذیرایی از مهمانان را دارد، و یا اگر حیاط خانه ی خود و یا یکی از آشنایان مناسب برگزاری جشن عروسی خودمانی است، از یک تشریفات عروسی و یا خدمات مجالس بخواهید آن را برای شما تزیین کند و تمامی مراحل برگزاری جشن عروسی را در خانه ترتیب دهد. با این کار تا حد زیادی از نگرانی عروس و داماد در روز جشن کاسته خواهد شد.

خانه ای کوچک و مناسب را برای جشن عروسی کوچک خود اجاره نمایید

مراسم عقد و عروسی

اگر منزل عروس، یا داماد و یا یکی از اعضای فامیل برای برگزاری مراسم عروسی خودمانی مناسب نیست، خانه های ویلایی وجود دارند که به منظور برگزاری جشن های عروسی کوچک اجاره داده می شوند. با یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی مورد اعتماد مشورت کنید تا به شما محل مناسب برگزاری جشن ازدواج خودمانی را معرفی کنند.

تالار پذیرایی و باغ تالار عروسی کوچک برای جشن عروسی خودمانی

جشن عروسی خودمانی

تالارهای پذیرایی و باغ تالار های عروسی معمولا علاوه بر سالن های پذیرایی بزرگ، سالن های کوچکی نیز برای پذیرایی از تعداد مهمانان کم دارند. سالن های پذیرایی اینچنینی هزینه ی کمی می برند و می توانند محلی مناسب برای مراسم عقد و عروسی خودمانی شما باشند.

در چیدمان صندلی ها و میز های پذیرایی خلاق باشید

چیدمان صندلی تالار پذیرایی

برای چیدمان صندلی و میزهای پذیرایی در مراسم عروسی خودمانی، ایده های زیاد و خلاقانه ای وجود دارد. با چیدمان درست صندلی های سالن پذیرایی و یا اتاق عقد، جشن عروسی خودمانی شما زیباتر خواهد شد.

گیفت عروسی را فراموش نکنید

گیفت عروسی

در یک مراسم عروسی بزرگ، فکر کردن به تمام جزییات امکان پذیر نیست. اما در جشن عروسی خودمانی، می توانید جزییات را با دقت و سلیقه ی بیشتری اجرا نمایید. گیفت عروسی نیز یکی از همان جزییات مهم است که بهتر است فراموش نکنید. هرچه تعداد مهمانان کمتر باشد، تهیه ی گیفت عروسی زیبا و خاطره انگیز ساده تر خواهد بود.

برای جشن کوچک خود با تشریفات عروسی مشورت کنید

تشریفات عروسی و خدمات مجالس

حتی برگزاری جشن عروسی خودمانی نیز نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی خوب به شما در این امر مهم یاری خواهد رساند. شما به افراد کاربلد و با تجربه ای نیاز دارید تا به بهترین نحو تمام مراحل جشن عروسی و مراسم عقد را اجرا نمایند.

گروه موزیک جشن عروسی

گروه موزیک جشن عروسی

گروه موزیک خوب بخش اصلی تشکیل دهنده ی یک مراسم ازدواج کامل است، حتی اگر جشن عروسی شما خودمانی و کوچک باشد. دی جی عروسی می تواند یک مراسم عروسی را به بهترین و خاطره انگیز ترین شب و یا بدترین شب برای عروس و داماد و مهمانان تبدیل کند. پس در انتخاب گروه موزیک عروسی دقت کنید. همچنین ببینید : آموزش رقص دو نفره عروس داماد / رقص تکی عروس

عکاسی جشن عروسی

عکاس جشن عروسی

عکاس عروسی خوب ارزش صرف هزینه ی زیاد را دارد. تعداد مهمانان جشن عروسی شما چندان مهم نیست، اما آنچه از این مراسم برای شما به یادگار خواهد ماند، عکس و فیلم عروسی است. عکاس عروسی، خاطره انگیز ترین لحظات مراسم عقد و جشن عروسی خودمانی شما را ثبت می کند. همچنین ببینید : آتلیه عروس تهران

اتاق عقد و سالن پذیرایی را تزیین کنید

اتاق عقد

مراسم عقد و جشن عروسی کوچک یعنی شما به اندازه ی کافی پول و یا وقت دارید تا صرف تمامی جزییات نمایید. برای مثال، به فکر یک تزیین عالی برای اتاق عقد، سالن پذیرایی و میز شام باشید. می توانید از ریسه های لامپ ال ای دی، پارچه و شمع استفاده کنید. گل آرایی اتاق عقد و تالار پذیرایی با گل های تازه را فراموش نکنید.

و یا دفتر ازدواج شما ممکن است سالن عقد جداگانه و اختصاصی داشته باشد که می توانید مراسمی شیک و جمع و جور برگزار نمایید.

فضای نشیمن راحتی را برای مهمانان ترتیب دهید

جشن عروسی کوچک

به فکر فضایی باشید که مهمانان بتوانند در آن به راحتی دورهم بنشینند و استراحت کنند. بهتر است تخت نشیمنی را برای مهمانان جشن عروسی خودمانی خود در گوشه ای از سالن پذیرایی قرار دهید.

منوی شام عروسی کاملی در نظر بگیرید

چیدمان میز شام عروس و داماد

وقتی مجبور نیستید از تعداد زیادی مهمان در جشن عروسی پذیرایی کنید، می توانید میز شامل کامل تری ترتیب دهید. فینگر فودهای متفاوت، خورشت های رنگارنگ، انواع سالاد و نوشیدنی های مختلف را برای میز شام عروسی خود تهیه کنید. همچنین ببینید : قیمت منو تالار عروسی و باغ تالار

میز نهار خوری بزرگ برای جشن عروسی کوچک

شام عروسی

به جای چندین میز کوچک، یک میز نهار خوری بزرگ مستطیل و یا دایره ای شکل را برای شام عروسی در نظر بگیرید. به این شکل تمام مهمانان جشن عروسی خودمانی شما دور هم غذا می خورند و لحظات شادتری را سپری می کنند.

گل آرایی میزهای پذیرایی

گل آرایی سالن عروسی

حتما کمی از بودجه ی مراسم عقد و جشن عروسی کوچک خود را به گل آرایی میزهای پذیرایی اختصاص دهید. گل آرایی و شمع آرایی سالن پذیرایی باعث می شوند عکس های زیبایی از جشن عروسی خودمانی خود داشته باشید.

کیک عروسی کوچکی را سفارش دهید

کیک عروسی

با تعداد مهمانان کم، نیازی به یک کیک عروسی بزرگ ندارید. اما این بدان معنا نیست که کیک عروسی مورد علاقه ی خود را کلا فراموش کنید. مدل کیک عروسی را که همیشه دوست داشتید در ابعاد کوچکتر سفارش دهید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل