عروسی به سبک بوهو

عروسی به سبک بوهو، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین انتخاب‌هایی است که عاشقان هنر، طبیعت، و آزادی ممکن است برای روز عروسی خود انتخاب کنند. این سبک، با آرامش و زیبایی طبیعت همراه شده است و یک تجربه‌ی خلاقانه در میان شلوغی‌های دنیای امروزی ارائه می‌دهد.
در ایران نیز، عروسی به سبک بوهو جایگاه خود را پیدا کرده است.

زوج‌های جوان ایرانی، که عاشق طبیعت هستند و همینطور دوست ندارند یک مراسم تجملاتی را برگزار کنند و در پی ایجاد یک مراسم ساده و لذت بخش با استفاده از المان های طبیعی هستند؛ این سبک عروسی را انتخاب می کنند.

از لباس‌های خاص و راحت گرفته تا دیزاین مراسم، همه چیز با ذوق و خلاقیت انتخاب می‌شود. انتخاب و برگزاری مراسم عروسی به این سبک ، نمایانگر جسارت و اراده ی عروس و داماد است که نوید یک زندگی آزاد وهنرمدانه را می دهد.

در این مقاله، ما به بررسی عمیق‌تری از عروسی به سبک بوهو می پردازیم.

عروسی به سبک بوهو چیست ؟

این سبک عروسی دقیقا نقطه مقابل عروسی های تجملاتی و پرزرق و برق قرار می گیرد .
سبک بوهو از مردم بوهو یا بوهمیا گرفته شده است که در کشور جمهوری چک زندگی می کنند. مردم بوهمیا به دلیل ارتباط زیاد با طبیعت و المان های طبیعی زندگی بسیار متفاوتی از سایر مردم در سرزمین های دیگر دارند.

در محلی آرام و دنج در طبیعت بدون تشریفات پر هزینه و دغدغه های عروسی های امروزی دوستان و آشنایان عروس داماد کنار هم جمع می شوند و پیوند این زوج عاشق را جشن می گیرند.

شاید با آشنایی با سبک بوهو شما یاد فیلم های اروپایی افتادید که به همین مدل عروسی می گیرند ، دقیقا همینطور است و جالب است بدانید در ایران هم این مدل برگزاری مراسم، بسیار در میان زوج های ایرانی محبوب شده و بسیاری از زوج های جوان، مراسم خود را به این سبک برگئار می کنند.

عروسی به سبک بوهو چیست ؟

تمایز برگزاری عروسی به سبک بوهو با روش های امروزی چیست؟

اصلی ترین ویژگی و شاخصه در این سبک، راحتی و ارتباط با طبیعت است، که باعث شده یک مراسم عروسی با سبک بوهو بسیار رمانتیک و رویایی به نظر برسد.
یکی از تفاوت های برجسته برگزاری عروسی به این سبک در مقابل عروسی های کلاسیک و امروزی این است که این مراسم ها آرام ، بدون دغدغه و استرس خاصی برگزار می شود و یک حس بیادمانی را برای مهمانان تا سالیان سال باقی می گذارد.
محیط برگزاری این مراسم که در فضاهای سرسبز ویا سواحل دریایی انجام می شود، که حتی فکر کردن به آن هم حس خوبی را در درون ما به وجود می آورد.

در ادامه به مهم ترین نکات برای برگزاری عروسی به این سبک میپردازیم؛ مانند لباس عروس بوهو، دیزاین ، استایل لباس بوهو ، مدل مو و… برای آشنایی با تمام موارد با ما همراه باشید.

مقایسه بوهو با سایر سبک های عروسی

دیزاین عروسی به سبک بوهو

هر چند پیش تر گفته شد که این مراسم به صورت راحت و بدون دغدغه برگزار می شود اما به این معنا نیست که به جزئیات توجه نشود و بدون برنامه ریزی این مراسم برگزار می شود.

برای دیزاین مراسم عروسی به سبک بوهو از اکسسوری های طبیعی و زیبا استفده می شود.

برای مثال از؛ چوب ، گل های وحشی ، ریسه های زیبای نور، شمع و… در دیزاین عروسی بوهو استفاده می شود.

برای جایگاه عروس و داماد معمولا از چوب استفاده می کنند و هر زوج با توجه به سلیقه خود نسبت به تزئین این جایگاه می پردازند البته بیشتر با گل های طبیعی این جایگاه را تزئین می کنند.

با استفاده از شمع آرایی و همیطور گل آرایی ، میز عروس و داماد را دیزایین می کنند، که باعث انتقال یک حس شاعرانه و رمانتیک می شود.

میزهای مهمانان هم معمولا با فانوس ویا شمع های زیبا طراحی می شوند که ظاهری جذاب را برای مراسم به وجود می آورند .

تمام المان ها؛ طبیعی وبا توجه به خلاقیت زوج های جوان دیزاین می شوند، معمولا از طناب های کنفی و پارچه های حریر برای طراحی جذاب مراسم خود بهره می گیرند .

دیزاین عروسی به سبک بوهو

استایل عروسی بوهو برای عروس و داماد

استایل لباس به سبک بوهو باید راحت و سرزنده باشد و باید به گونه ای باشد که با تم عروسی همانگ باشد و رنگ و بوی رهایی و سادگی در استایل بوهو نمایان باشد.

مدل مو و میکاپ عروس هم باید متناسب سبک خاص این مراسم باشد و در همه ی جزئیات باید اصل سادگی وطبیعی بودن حفظ شود.

لباس عروس به سبک بوهو

اصلی ترین ویژگی در لباس عروس به سبک بوهو؛ رهایی و راحتی است.
لباس عروس بوهو معمولا برش ازادی دارد و استین این لباس بلند یا سه ربع است و همینطور از گیپور یا تور طراحی شده است که برای فصل تابستان بسیار مناسب است.
معمولا از دامن های پف دار برای لباس عروس این مراسم استفاده نمیکنند و از دامن های لخت و راسته استفاده می شود.

لباس عروس به سبک بوهو

برای دیدن شیک ترین مدل های لباس عروس در سبک های مختلف از صفحه “ لباس عروس ” دیدن کنید

ویژگی های بارز لباس عروس به سبک هوگو

• لباس عروس استین بلند یا سه ربع
• دامن لخت و آزاد
• پشت لباس و یا یقه باز

جنس و متریال پارچه لباس عروس بوهو از پارجه های قابل تنفس و لطیف مانند؛ حریر، لینن ، ابریشم و تور است و رنگ های محبوب برای لباس عروس بوهو؛ رنگ های شیری ، سفید و کرم است.

محبوب ترین مدل های لباس عروس بوهو

لباس عروس یقه باز و آستین آزاد
لباس عروس بوهو پشت باز و روی شانه دارای تور آستین سه ربع
لباس عروس به سبک بوهو دکلته از جنس تور و ابریشم
لباس عروس یقه باز از پشت لباس بوهو
لباس عروس بوهو همراه با دنباله بدون آستین با متریال تور و ابریشم
لباس عروس بوهو یقه بسته استین بلند با متریال ابریشم و تور

محبوب ترین مدل های لباس عروس بوهو

کفش عروسی به سبک بوهو

برای تکمیل استایل  عروسی به این سبک، یک کفش متناسب با تم عروسی نیاز است.

برای انتخاب کفش گزینه های متفاوتی وجود دارد و تقریبا دست زوجین برای این انتخاب کاملا باز است و می توانند با سلیقه خود کفش مناسب خود را انتخاب کنند .برای مثال عروس می تواند از کفش پاشنه بلند ویا حتی کتانی زیبا استفاده کند و محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد.

اغلب عروس خانم ها برای این مراسم از کفش پاشنه بلند برای قسمت های رسمی مراسم استفاده می کنند و برای جشن و پایکوبی با یک کفش راحت تر عوض می کنند.

انتخاب مدل موی مناسب برای عروسی به سبک بوهو

مدل موی ازاد و یا شینیون باز ؛ مختص سبک خاص بوهو می باشد و اگر در هر مراسم عروسی این مدل مو را مشاهده کردید باید بدانید که از این سبک لهام گرفته شده است.
معمولا موهای عروس به صورت باز می باشد و تاج فانتزی که از گل های زیبا طراحی شده بر روی موهای عروس قرار می گیرد.

 

مدل موی عروس به همراه تاج گل

سایر مدل موهای محبوب برای عروسی به سبک بوهو:

  • بافت مو
  • شینیون های شل ویا آشفته
  • مدل موی فر به همراه تاج گل

شیک ترین مدل های موی عروس را در صفحه ” شینیون عروس ” ببینید

آرایش عروس

آرایش عروس در سبک بوهو ساده می باشد و باید حدالمکان ظاهر عروس نچرال و طبیعی باشد. به ندرت مشاهده شده عروس از آرایش غلیظ برای این مراسم استفاده کرده باشد.

دسته گل متناسب با عروسی بوهو

برای دسته گل عروس به سبک بوهو از گل های طبیعی و به صورت بیشتر از گل های وحشی استفاده می شود.
نکته جالب برای دسته گل این مراسم این است که مانند مراسم های عروسی امروزی، از نظم خاصی تبعیت نمی کند و عروس و داماد با توجه به خلاقیت خود می توانند با استفاده از گل های وحشی، دسته گل دلخواه و شخصی سازی شده خود را برگزینند.

 

دسته گل عروس با گل های وحشی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل شما را با سبک عروسی بوهو آشنا کنیم و ویژگی های این مراسم عروسی لذت بخش را خدمت شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

در سایت تالار کده می توانید در کمترین زمان ممکن، تمام ویژگی های تالار عروسی ویا باغ تالار های ایرانی را مشاهده کنید و مجموعه دلخواه و متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.