جشنواره رمضان

مدیریت هزینه های زندگی در آغاز زندگی مشترک

حتی موفق‌ترین زوج‌ها نیز ممکن است هنگام پرداخت هزینه‌های زندگی مشترک با چالش‌های گوناگونی مواجه شوند و این مشکل اصلاً دور از انتظار نیست. از ابتدای نامزدی و برنامه‌ریزی برای جشن عروسی نیز احتمالاً متوجه دشواری مدیرت بودجه خواهید شد. البته عوامل زیادی همچون شرایط اقتصادی خانواده‌ها و اهداف زندگی مشترک بر تصمیم‌گیری درباره‌ی نحوه‌ی تأمین مخارج زندگی مشترک تأثیرگذار هستند. احتمالاً هر عروس و دامادی در ابتدای آشنایی بیشتر به وجه اشتراکاتی همچون رنگ مورد علاقه و رستوران‌های خاطره‌انگیز توجه می‌کنند. اما همین تفکرات ساده کم کم جای خود را به تصمیمات مهمتر مثل محاسبه‌ی هزینه‌های زندگی، خرید ماشین و اجاره‌ یک منزل مسکونی مناسب خواهند داد.

ازدواج همیشه برای زوج‌های جوان با چالش‌های مختلفی همراه است و مخارج زندگی مشترک از مهمترین این چالش‌ها محسوب می‌شوند. با این حال که صحبت درباره‌ی مشکلات اقتصادی دشوار به نظر می‌رسد، اما بهتر است همواره با همسر خود برای محاسبه‌ی هزینه‌های زندگی صادق باشید و بدون تعارف به گفت و گو بپردازید.

طرفین یک ازدواج معمولاً رویکرد‌های متفاوتی درباره‌ی نحوه‌ی خرج پول و هزینه‌های زندگی مشترک دارند. یکی از آن‌ها در صدد پس انداز است و دیگری به دنبال اجاره‌ی لوکس‌ترین تالار‌های عروسی و خرید مدرن‌ترین وسایل. حتی اگر نگاه متفاوتی به مخارج زندگی دارید، می‌توانید در مورد مسائل اقتصادی به تفاهم برسید. همزمان با پیشرفت روابط عاطفی، مشکلات اقتصادی نیز بیش از پیش خود را نمایان ساخته و باعث اختلافاتی در زندگی می‌شوند. اما همه‌ی زوج‌ها قادر خواهند بود تا با در نظر گرفتن چند نکته‌ی ساده درباره‌ی مخارج عروسی اختلافات را به حداقل برسانند.

هزینه های زندگی مشترک
چرا مدیریت بودجه برای تأمین مخارج زندگی مشترک ضروری است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند مشکلات اقتصادی دلیل اصلی اکثر جر و بحث‌ها بین زن و مرد می‌باشند. ترس از قضاوت دیگران، قرض و وام، عدم داشتن درآمد کافی، و یا عدم توانایی تهیه مایحتاج زندگی هر یک ممکن است چالش‌های اساسی در زندگی مشترک ایجاد کنند. شما به عنوان یک زوج وارد زندگی مشترک می‌شوید و احتمالاً قوانین از پیش تعیین شده‌ای نیز برای خرج پول‌های خود در نظر گرفته‌اید. در این صورت باید بر سر مسائل اقتصادی و نحوه‌ی مدیریت بودجه خود برای تأمین مخارج زندگی مشترک، بر اساس اهداف و سبک زندگیتان به تفاهم برسید.

همچنین ببینید : لیست هزینه های عروسی

زن و مرد همیشه با مشارکت و در کنار یکدیگر به موفقیت‌های مختلفی دست می‌یابند که به تنهایی ممکن نیست. برای مثال ممکن است با یکدیگر به جمع‌آوری پول بپردازید و بعد از مدتی از یک مسافرت رویای دو نفره لذت ببرید. شاید با خود فکر کنید پس از ازدواج متحمل هزینه‌های گزاف و بی‌دلیل خواهید شد. اما در عین ناباوری مطالعات نشان می‌دهند زوج‌ها با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست به گشایش‌های اقتصادی دست می‌یابند که هیچ یک در دوران مجردی میسر نبوده‌اند.

نکاتی درباره‌ی مدیریت مخارج زندگی مشترک

همانطور که پیشتر نیز گفتیم امروزه بسیاری از زوج‌های جوان با چالش‌های اقتصادی گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند. وسعت این چالش‌ها گاهی آنچنان زیاد می‌شود که حتی ادامه‌ی زندگی مشترک را به خطر میاندازد. اگر شما هم اخیراً با مشکلاتی از این دست روبه رو شده‌اید، احتمالاً رعایت چند نکته‌ی ساده که در ادامه توضیح می‌دهیم به شما کمک می‌کند تا زندگی مشترکتان را از سیاه چاله‌های اقتصادی نجات دهید.

 

مخارج زندگی مشترک

مخارج زندگی مشترک را به صورت مشترک تأمین نمایید!

هر زوجی راه و روش مختص به خود را برای تقسیم هزینه‌های زندگی دارند. ممکن است این روش‌ها در طول زندگی و با کسب تجربه دستخوش تغییرات زیادی شوند. اما به خاطر داشته باشید شاید تأمین مخارج زندگی مشترک تنها توسط یکی از زوجین، شما را به مشکلات گوناگونی روبه رو کند. حتی اگرفقط یکی از طرفین زندگی مشترک درآمد ثابت دارد، باز هم زن و مرد موظف هستند در تأمین مخارج با هم همکاری و همدلی داشته باشند. اما برای زوج‌هایی که هردو منبع درآمد دارند و خارج از منزل کار می‌کنند موضوع کمی متفاوت خواهد بود.

اگر شما هم جزء دسته‌ی دوم هستید بهتر است برای خود هم یک حساب شخصی و هم حساب مشترک داشته باشید. حساب مشترک خود را نیز به تأمین مخارج زندگی اختصاص دهید. داشتن حساب شخصی بدان معنی نیست که شما به یکدیگر اعتماد ندارید و باید درامد خود را از دیگری مخفی کنید. این کار در واقع به شما احساس استقلال، با وجود حضور در زندگی مشترک را خواهد بخشید.

برای خود اهداف اقتصادی بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کنید

اهداف اقتصادی به شما کمک می‌کنند تا دیدگاه واقع بینانه‌ای نسبت به تأمین هزینه‌های زندگی مشترک پیدا کنید. اهداف کوتاه مدت شامل خرید وسایل خانه، نوسازی منزل، و یا کنار گذاشتن پس انداز می‌شوند. از طرفی دیگر اهداف بلند مدتی مانند خرید خانه، بچه دار شدن، و خرید ماشین نیز به شما انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه زندگی مشترک می‌بخشند. درواقع تعیین هدف بهترین راه مدیرت مخارج زندگی مشترک می‌باشد. برای این کار نیز می‌توانید به صورت جداگانه اهداف خود را روی یک کاغذ بنویسید و سپس درباره‌ی آن‌ها به گفت و گو بپردازید. در میان نوشته‌های خود حتماً به اهداف مشترکی دست پیدا می‌کنید که همین نیز دلیلی برای ادامه‌ی هرچه بهتر زندگی خواهد بود. فقط به خاطر بسپارید اهداف بزرگ مانند خرید خانه یک شبه اتفاق نمی‌افتند. صبور باشید و در کنار یکدیگر دست از تلاش برندارید.

با شریک زندگی خود درباره‌ی درآمدتان صادق باشید

بهترین راه عدم مواجهه با چالش‌های اقتصادی صداقت و همکاری است. اجازه ندهید عدم صداقت درباره‌ی درآمدتان و مخارج زندگی مشترک باعث ایجاد سوء تفاهم میان شما شود. بدون تعارف با یکدیگر به صحبت درباره‌ی مشکلات مالی خود بپردازید. عدم تعهد و احساس مسئولیت یکی از طرفین ازدواج، زندگی مشترک را دچار چالش‌های بیشتری نماید. همچنین مشکلات اقتصادی را بین خودتان حل کنید و از مطرح کردن آن‌ها در جمع خانوادگی بپرهیزید. فراموش نکنید صحبت‌های نا‌امید‌کننده نه تنها به حل مشکلات زندگی کمک نمی‌کنند، بلکه تحمل آن‌ها را نیز دشوار خواهند ساخت.

فراموش نکنید هر دو شما در یک تیم هستید

پنهانکاری درباره‌ی مخارج زندگی به حل مشکلات مالی شما هیچ کمکی نمی‌کنند. شما و همسرتان بآ هم ازدواج کردید تا زندگی مشترک بسازید، بنابراین مشکلات اقتصادی نیز نیازمند تلاش مشترک هستند. وقتی برای مخارج زندگی مشترک خود در کنار یکدیگر تلاش می‌کنید سریعتر به اهداف خود دست می‌یابید. زندگی صحنه‌ی رقابت شما و همسرتان نیست، ازدواج در واقع هدفی برای تکامل زن و مرد می‌باشد، پس بهتر است از آن برای بهبود روابط خود بهره ببرید.

همچنین ببینید : قیمت تالار عروسی سال 1400

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل