بارداری قبل از عروسی و دوران نامزدی و چالش های پیش رو

برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی به‌اندازه کافی استرس‌زا خواهد بود. حال اگر در بحبوبه آمادگی برای مراسم عروسی‌تان متوجه شوید که باردار هستید، این استرس چند برابر شده و تحت ‌فشار روانی شدیدی قرار خواهید گرفت. بارداری قبل از مراسم عروسی می‌تواند به‌اندازه‌ای شوکه کننده باشد که کاملاً ذوق شما را برای آمادگی و برنامه‌ریزی‌های قبل از مراسم، کور کند و به معضل و مشغله ذهنی بزرگی تبدیل شود.

حاملگی در دوران نامزدی

بارداری در دوران عقد و نامزدی/ بارداری قبل از عقد در دوران حاملگی

اولین راهکار برای مقابله با بحران بارداری در دوران نامزدی، حفظ آرامش است. سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید و عصبی و مضطرب نشوید. حتی در صورت بارداری نیز می‌توانید مراسم عروسی‌تان را مطابق رؤیاهایتان برگزار کنید و علاوه بر این مسیر پدر و مادر شدن را نیز بسیار سریع طی کنید. اگرچه ممکن است در این مسیر با موانع متعددی مواجه شوید.

در این مقاله راهنمای جامعی ارائه شده است که بتوانید ماه‌های قبل از عروسی را مرحله‌به‌مرحله و با خیالی آسوده پشت سر گذاشته و درنهایت آرامش به هر دو مقصدتان (داشتن مراسم عروسی رؤیایی و مادر شدن) برسید.

حین برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی، اتفاقات غیرمنتظره را نیز در نظر داشته باشید.

ازقلم افتادن بعضی از جزئیات در حین برنامه‌ریزی‌های قبل از مراسم عروسی، یک اصل کلی و اجتناب‌ناپذیر در پروسه آمادگی برای مراسم عروسی است. اگرچه شما همه تلاشتان را می‌کنید اما مطمئناً نمی‌توانید همه جزئیات را تحت کنترل داشته باشید. به‌عبارت‌دیگر گاهی اوقات ممکن است برخی از کارها طبق برنامه‌ریزی شما پیش نروند و اتفاقات غیرمنتظره‌ای در این میان رخ دهند. بااین‌وجود اگر برنامه‌ریزی‌تان دقیق باشد و تمامی جوانب ازجمله اتفاقات غیرمنتظره را نیز در نظر گرفته باشید، نتیجه نهایی بازهم رضایت‌بخش خواهد بود. به‌محض اینکه متوجه حاملگی خود شدید، اولین نکته‌ محاسبه فاصله زمان زایمان و تاریخ مراسم عروسی‌تان است، آیا تاریخ زایمان و مراسم عروسی‌تان به هم نزدیک است؟ تا فرارسیدن روز عروسی‌تان، چند ماه از بارداری‌تان خواهد گذشت و شکم‌تان تا چه اندازه بزرگ خواهد شد؟ حامله شدن در دوران نامزدی و چند هفته قبل از مراسم عروسی تأثیر چندانی روی برنامه‌ریزی قبلی‌تان نخواهد داشت اما اگر 8 ماه مانده به مراسم عروسی باردار شوید، این شرایط می‌تواند تا حدودی اوضاع را تحت‌تاثیر قرار دهد. در این صورت مجبور خواهید شد تاریخ عروسی را چند ماه جلو یا عقب بیندازید.

در صورت حاملگی در دوران نامزدی باید چه کسانی را در جریان قرار دهید؟

بارداری قبل از مراسم عروسی

درصورتی‌که ویژگی‌های ظاهری‌تان تغییر نکرده و شکم‌تان بزرگ نشده است، می‌توانید حاملگی خود را مخفی نگه دارید و پس از بازگشت از سفر ماه‌عسل یا پس از بزرگ شدن شکم‌تان، خبر بارداری خود را اعلام کنید. معمولاً در اولین بارداری ویژگی‌های ظاهری تا ماه‌های آخر تغییر خاصی نمی‌کند و تقریباً در ماه‌های پایانی دوران حاملگی، اندازه شکم مادر تغییر می‌کند. بنابراین درصورتی‌که مراسم عروسی‌تان با ماه‌های اول بارداری‌تان همزمان شده است، نگران نباشید؛ زیرا از زیر لباس عروس تغییر ناچیز اندازه شکمتان مشخص نخواهد بود.

سازماندهی برنامه‌های قبل از عروسی، استرس حاملگی در دوران نامزدی را کاهش می‌دهد.

حاملگی قبل از مراسم عروسی

 

در صورت حاملگی در دوران نامزدی و قبل از عروسی، باید بیشتر از قبل روی برنامه‌ریزی مراسمتان تمرکز کنید. زمان‌بندی برای اتمام کارهای مراسم عروسی در موعد مقرر ضروری است. سازماندهی کارها و پیش بردن کارها مطابق برنامه، از استرستان کاسته و کنترل امور را ساده‌تر می‌کند. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید با این شرایط کنترل امور را به‌دست بگیرید، می‌توانید فردی را به‌عنوان مسئول برنامه‌ریزی مراسم عروسی استخدام کنید.

در صورت بارداری در دوران نامزدی، روی کمک دیگران برای برنامه‌ریزی‌های قبل از عروسی‌تان حساب کنید.

بارداری در دوران نامزدی

 

 

اکنون زمان آن فرارسیدهاست که از دیگران کمک بخواهید، حتی اگر برخلاف میل باطنی‌تان باشد. لیستی از پنج کار مهم که باید قبل از مراسم عروسی انجام شود، تهیه کنید و پنج فرد مورد اعتماد را برای انجام این کارها انتخاب کنید. سپس هر فرد را مسئول انجام یک وظیفه خاص کنید و نحوه انجام آن را نیز به‌صورت شفاف توضیح دهید تا خیالتان از بابت انجام شدن این وظایف راحت شود.

اگر قبل از مراسم عروسی و در حین آمادگی برای آن حامله شدید، بیش‌ازپیش مراقب خود باشید.

بارداری در دوران نامزدی

در طول آمادگی برای مراسم عروسی و پروسه بارداری در دوران نامزدی، تمرکز اصلیتان باید روی مراقبت از خود و جنینتان معطوف باشد. برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی زمان‌بر و خسته‌کننده است. حضور خانم‌های حامله در جلسات برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی اصلاً توصیه نمی‌شود، زیرا نشستن طولانی‌مدت خطر ابتلای خانم‌های باردار به واریس و ادم یا ورم بارداری را افزایش می‌دهد. ورزش کردن در دوره بارداری پیش از مراسم عروسی، نه تنها جریان خون را تقویت می‌کند بلکه به بالا نگه‌داشتن سطح انرژی بدن و کاهش تنش‌های فیزیکی و استرس نیز می‌انجامد.

بهتر است عروس خانم‌های باردار 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشند و ویتامین و مکمل‌های بارداری را تحت نظارت پزشک خود مصرف کنند.

اگر قبل از مراسم عروسی و در حین آمادگی برای آن باردار شدید، اندازه لباس عروستان را تغییر دهید.

باردار شدن قبل از مراسم عروسی

اگر لباس عروستان را قبل از باردارشدن تهیه‌کرده‌اید، مسئله بارداری را با خیاطتان در میان بگذارید. با توجه به استایل و مدل لباس عروس، می‌توانید از خیاط بخواهید آن را کمی گشادتر کند یا بخشی از جزئیات مدل لباس را مجدداً طراحی کند. اگر هنوز لباس عروستان را تهیه نکرده‌اید، خوشبختانه این فرصت را دارید که اندازه لباس عروستان را با توجه به زمان باقی‌مانده تا مراسم عروسی و میزان بزرگ شدن تقریبی شکم و سایز کلی بدنتان، تغییر دهید. بهتر است لباستان را بزرگ‌تر از سایر فعلی‌تان سفارش دهید.

زیرا تنگ کردن لباسی که گشاد است بسیار راحت‌تر از گشادتر کردن لباسی است که تنگ است. درصورتی‌که در لباس‌تان پرو قبل از مراسم گشاد بود، خیاط می‌تواند به راحتی آن را به سایز دلخواهتان درآورد. بهتر است جنس لباس را از بین پارچه‌های سبک انتخاب کنید و بالاتنه لباس عروس‌تان جذب و پایین‌تنه آن بلند، گشاد و فون باشد.

در همین رابطه ببینید: لباس مجلسی بارداری

باوجود بارداری در دوران نامزدی، مراسم عروسی‌تان را ساده اما به‌یادماندنی برگزار کنید.

ممکن است حتی در صورت بارداری در دوران نامزدی، دوست داشته باشید مراسم عروسی‌تان در تالار مطابق جدیدترین ترندها برگزار شود و زمان، انرژی و بودجه خود را برای موارد غیرضروری که ممکن است بعدها هیچ استفاده دیگری نداشته باشند، هزینه کنید. توصیه ما این است که سعی کنید مراسم‌تان را ساده برگزار کنید. به خاطر داشته باشید که هر چه مراسم عروسی‌تان پرزرق‌وبرق و مجلل‌تر باشد انرژی بیشتری از شما خواهد گرفت و استرس زیادی را به شما و جنین‌تان تحمیل خواهد کرد. بنابراین از جشن‌ها و مراسم‌های متعدد قبل از عروسی چشم‌پوشی کنید و در عوض با برگزاری یک جشن ساده و به‌یادماندنی، خاطره‌ای زیبا در ذهن خود و مهمانان‌تان به‌جا بگذارید.

شاید برای شما جذاب باشد : صبحانه فردای عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️