10 ایده جذاب و خلاقانه برای دیزاین و چیدمان سفره عقد

تزئین و چیدمان سفره عقد

سفره عقد یکی از مهم‌ترین المان‌های مراسم عقد ایرانی است و به‌همین دلیل تزئین و چیدمان آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خلاقیت در طراحی سفره عقد و پرداختن به جزئیات تزئین آن، منجر به زیباتر شدن عکس‌های مراسم عقدتان می‌شود.

اگر به دنبال چیدن یک سفره عقد شیک و زیبا هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سفره عقد معمولاً به روش‌های مختلفی چیده می‌شود. برخی از عروس خانم‌ها سفره عقد سنتی و برخی دیگر طراحی‌های مدرن و امروزی را ترجیح می‌دهند که انتخاب سبک چیدمان سفره عقد کاملاً سلیقه‌ای و به عهده خودتان است. مسئله حائز اهمیت این است که پیش از چیدمان سفره عقد تصمیم خود را در مورد سبک موردنظرتان قطعی کنید، چرا که هر یک از سبک‌های سنتی و مدرن، تزئینات و اکسسوری‌های خاص خود را می‌طلبد.

در ادامه چند ایده به همراه تصاویر زیبا از بهترین و زیباترین سفره‌های عقد آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا سفره عقد بی‌نظیر و جذابی را برای مراسم عقدتان تدارک ببینید.

  1. دیزاین سفره عقد با تم و گل‌آرایی سفید:

رنگ سفید، کلاسیک‌ترین رنگ برای مراسم عقد و عروسی و تزئین سفره عقد است. سادگی و زیبایی این رنگ و هماهنگی آن با سایر اجزای سفره موجب شده است که بیشتر طراحان سفره عقد از این رنگ برای تزئین و چیدمان سفره عقد استفاده کنند. گل‌ها، پارچه و تور سفید رنگ در تزئین سفره عقد، جلوه و شکوه خاصی به آن می‌بخشد. اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید ما این سبک طراحی را به شما توصیه می‌کنیم.

طراحی سفره عقد مدرن

تزئین سفره عقد با گلهای سفید

  1. تزئین و چیدمان سفره عقد روی میزهای شیشه‌ای یا آینه‌ای:

همانطورکه می‌دانید میزهای آینه‌ای یکی از ترندهای سال 2022 هستند. بنابراین یکی از ایده‌های تزئین سفره عقد به‌شیوه امروزی و مدرن، چیدن آن روی میز شیشه‌ای یا آینه‌ای است. در این سبک چیدمان، بهتر است از اکسسوری و تزئینات کمتری استفاده کنید زیرا انعکاس تصاویر اجزای سفره در آینه به‌اندازه کافی زیبایی آن را دوچندان می‌کند. توجه داشته باشید که در این سبک از پارچه و تور به‌عنوان سفره روی میز استفاده نمی‌شود چراکه در این صورت، زیبایی و شیک بودن میز به چشم نخواهد آمد.

سفره عقد شیک

طراحی خاص سفره عقد

سفره عقد جذاب و زیبا

  1. چیدن سفره عقد روی میزهای متعدد در اندازه‌‍ و ابعاد مختلف:

این ایده برای تزئین سفره عقد در سالن عقد یا تالار عروسی که فضای کافی برای خلق ایده وجود دارد، بسیار مناسب است. هر یک اجزای سفره را روی میز کوچکی قرار دهید و میزها را نزدیک به‌هم و بدون درنظر گرفتن الگوی خاصی قرار دهید. بلند و کوتاه بودن پایه‌های میزها و حتی ظروف استفاده شده در چیدن سفره عقد، نمایی آبشاری و پلکانی ایجاد خواهد کرد که یکی از سبک‌های لاکچری و جدید در تزئین و چیدمان سفره عقد به‌حساب می‌آید. می‌توانید میزها را از جنس چوب یا شیشه انتخاب کنید و بنا به سلیقه خودتان استفاده از رومیزی نیز در برخی از طراحی‌ها منجر به زیباتر شدن سفره عقد خواهد شد.

تزئین سفره عقد روی میز

  1. استفاده از ظروف کریستالی در دیزاین سفره عقد:

اهمیت ظروف استفاده شده در دیزاین سفره عقد به‌اندازه‌ای است که می‌توان گفت، جلوه نهایی سفره تا حد زیادی به زیبایی و چشم‌نواز بودن ظروف استفاده شده در آن بستگی دارد. ظروف کریستالی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزئین سفره عقد هستند. درصورتی‌که از این ظروف برای چیدن سفره عقدتان استفاده می‌کنید، می‌توانید از اکسسوری‌ و تزئینات رنگی در سفره بهره ببرید تا رنگ و عمق بیشتری به آن ببخشید.

تزئین سفره عثد با ظروف کریستالی

سفره عقد زیبا و لاکچری

  1. استفاده از ظروف سنتی مانند ظروف برنجی یا مسی برای چیدمان و طراحی سفره عقد:

سفره عقد یکی از سنت‌های ایرانی-اسلامی است لذا از گذشته‌های دور در تزئین این سفره از المان‌های اصیل ایرانی استفاده می‌شده است که تا به امروز این ایده در طراحی‌های مدرن سفره عقد نیز جایگاه خود را حفظ کرده است. استفاده از ظروف پایه‌دار مسی و برنجی درکنار سایر اکسسوری‌های مدرن مانند مروارید، تور، رنگ‌های اکریلیک و … نمونه بارز تلفیق سنت و مدرنیته در چیدمان سفره عقد است.

اگر شما صاحب سالن و محضر عقد هستید توجه داشته باشید که همواره سبک های سنتی طرفدار زیادی دارد و هیچوقت از مد نمی افتد.

سفره عقد شیک

تزئین سفره عقد

سفره عقد لاکچری

  1. استفاده از ظروف و آینه و شمعدان نقره در سفره عقد:

آینه و شمعدان نقره همواره محبوبیت زیادی در بین زوج‌های جوان به‌ویژه عروس خانم‌ها دارد و یک یادگاری ماندگار و آنتیک از مراسم عقد محسوب می‌شود. درصورتی که از آینه و شمعدان نقره‌ای در سفره عقدتان استفاده می‌کنید، چیدن اجزا در ظروف نقره یا ظروف کریستالی با پایه‌های نقره می‌تواند سفره عقد باشکوه و به‌یادماندنی برایتان به ارمغان بیاورد.

سفره عقد مجلل

سفره عقد با ظروف نقره

سفره عقد خاص

  1. تزئین سفره عقد با استفاده از گل‌آرایی رنگی:

گل‌آرایی یکی از روش‌های تزئین سفره عقد امروزی و مدرن است و در اکثر مراسم‌ها به‌ویژه مراسم‌هایی که در تالار برگزار می‌شوند، از این روش در طراحی و چیدن سفره عقد استفاده می‌شود. انتخاب نوع گل و رنگ آنها در زیباتر شدن سفره عقد تاثیر به‌سزایی دارد. اگر طرفدار ایده کلاسیک سفره عقد سرتاسر سفید نیستید، می‌توانید برای آوردن رنگ و روح بیشتر به سفره، از گل‌های رنگی استفاده کنید.

گل آرایی سفره عقد

گل آرایی سفره عقد با گل های رنگی

سفره عقد زیبا

 

  1. تضاد رنگی سفره عقد با محیط اطراف:

یکی از ایده‌های زیباتر به‌نظر رسیدن سفره عقد و در مرکز توجه قرار دادن آن، استفاده از تضادهای رنگی است. به عنوان مثال اگر رنگ دیوارهای اتاق عقد تیره است، اجزا به‌خصوص پارچه‌ی زیر سفره را به رنگ روشن انتخاب کنید و در صورتی که محیط اطراف تم رنگی روشنی دارد از پارچه ساتن رنگی مانند صورتی یا آبی استفاده کنید. با ایجاد کنتراست و تضاد رنگی، سفره عقدتان بیشتر جلب توجه خواهد کرد.

سفره عقد در سالن

  1. چیدن سفره عقد در فضای باز:

یک ایده هیجان انگیز برای زیباتر شدن سفره عقد، چیدن آن در فضای باز یا فضای سبز است. برگزاری مراسم عقد در فضای سبز بسیار هیجان‌انگیز است و زیبایی محیط اطراف، جلوه سفره عقدتان را بیشتر خواهد کرد. اگر به‌دنبال ثبت خاطره‌ای به‌یادماندنی از مراسم عقدتان هستید، به برگزاری آن در فضای سبز فکر کنید.

سفره عقد در فضای سبز

  1. تزئین سفره عقد به شیوه سنتی:

از هرچه بگذریم، استفاده از المان‌های سنتی مانند طرح‌های ترمه و ترنج در سفره عقد همیشه زیبایی و جایگاه خود را در بین عروس خانم‌های ایرانی داشته و دارد. اگر مراسم عقدتان را در خانه برگزار می‌کنید، بهترین تم برای تزئین سفره عقد، سبک سنتی است.

سفره عقد سنتی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

میوه آرایی سفره عقد
سفره عقد شیک
اجزای سفره عقد
هزینه سفره عقد

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️