تاج‌گذاری چارلز سوم و کامیلا: حواشی و استایل سلبریتی‌ها در این مراسم

در سال 1952، پادشاه بریتانیا جورج ششم درگذشت و جانشینی او توسط دخترش الیزابت دوم برعهده گرفته شد. در تاریخ 2 ژوئن 1953، مراسم تاج‌گذاری الیزابت دوم در کلیسای وستمینستر در لندن برگزار شد. این مراسم به عنوان یکی از بزرگترین و مجلل‌ترین مراسم‌های تاریخ انگلستان شناخته شده است.

در این مراسم، الیزابت دوم تاج پادشاهی بریتانیا را بر سر خود گذاشت و به عنوان فرمانروای انگلستان به مردم اعلام شد. بسیاری از افراد مشهور و نامدار از جمله نخست وزیران و مقامات دولتی، نمایندگان از کشورهای مختلف و اعضای خانواده پادشاهی در این مراسم شرکت کردند.

مراسم تاج‌گذاری الیزابت دوم توسط رسانه‌های بسیاری از جمله رادیو و تلویزیون پوشش داده شد و در سراسر دنیا پخش شد. حال پس از مرگ ملکه انگلیس چارلز سوم به همراه همسرش کامیلا به عنوان پادشاه و ملکه جدید این کشور تاج گذاری می‌کنند.

در این مقاله از وبسایت بزرگ تالار کده میخواهیم به بررسی مراسم تاچ گذاری چارلز سوم و حواشی و سلبریتی‌هایی که در این مراسم شرکت دارند بپردازیم پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله مشاهده می‌کنید:

پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی، دهه‌ها آماده‌سازی و مطالعه قرن‌ها سنت، تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم سرانجام امروز در سالن‌های تاریخی کلیسای وست‌مینستر برگزار می‌شود. ناگفته نماند که راهپیمایی و مراسم امروزی بی شباهت به مراسم دیگر در تاریخ خواهد بود. این اولین تاج‌گذاری است که طی هفت دهه در بریتانیا انجام می‌شود و چارلز فصل جدیدی را در تاریخ سلطنت در برابر جهانی آغاز خواهد کرد که تقریباً از سال 1953، زمانی که ملکه الیزابت دوم تاجگذاری کرد، قابل تشخیص نیست.

برای اطلاع از به‌روزرسانی‌های زنده از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کنسورت کامیلا امروز با ما همراه باشید.

تاج‌گذاری چارلز سوم

تاج‌گذاری چارلز سوم

تاج‌گذاری چارلز سوم

تاج‌گذاری چارلز سوم

تاج‌گذاری چارلز سوم

تاج‌گذاری چارلز سوم

چارلز رسماً به عنوان پادشاه تاجگذاری کرد

شاه چارلز سوم تاجگذاری کرد. چند دهه انتظار در یک لحظه به پایان رسید: زمانی که تاج سنت ادوارد بر سر او گذاشته شد.

چارلز رسماً به عنوان پادشاه تاجگذاری کرد

تاج سنت ادوارد که گفته می شود بیش از 3 میلیارد پوند ارزش دارد، یکی از مشهورترین آثاری است که امروزه دیده می شود.

تاج، همانطور که امروزه وجود دارد، برای پادشاه چارلز دوم در سال 1661 تولید شد. با این حال، این تاج اصلی نیست. اولین تاج سنت ادوارد در سال 1649 ذوب شد.

تاج سنت ادوارد

تاج سنت ادوارد از یک قاب طلای 22 عیار یکپارچه ساخته شده است که دارای چهار صلیب خالکوبی و چهار ضامن دار و دو قوس است. دارای 444 سنگ قیمتی و نیمه قیمتی می‌باشد.

این تنها باری خواهد بود که چارلز این تاج را بر سر می‌گذارد. در پایان مراسم، او آن را با تاج سلطنتی دیگری تعویض خواهد کرد.

همچنین بخوانید : هفتاد و سومین سالگرد ازدواج ملکه الیزابت، ملکه انگلستان

پادشاه چارلز سوم و ملکه همسر کامیلا در آوریل 2005 ازدواج کردند. هجده سال بعد، چارلز در مراسم تاجگذاری خود در کلیسای وست مینستر در 6 مه 2023، آماده دریافت حلقه ازدواج جدید می شود. او همچنین یک حلقه تاج گذاری به نام “حلقه ازدواج انگلستان” دریافت خواهد کرد.

این آیین بخشی از یک سنت دیرینه است که در طول قرن ها ادامه داشته است. تا قرن بیستم، پادشاه قبل از تاج گذاری، حلقه جدیدی را دریافت می کرد که برای آنها ساخته شده بود. با این حال، از زمان تاجگذاری پادشاه ویلیام چهارم در سال 1831، هر حاکمی در مراسم تاجگذاری خود از جواهراتی که برای ویلیام ساخته شده بود استفاده می کرد به استثنای ملکه ویکتوریا زیرا انگشتان او خیلی کوچک بودند، بنابراین او نیاز به یک حلقه جایگزین داشت. هنگامی که ملکه الیزابت دوم در سال 1953 تاجگذاری کرد، حلقه تاجگذاری را به او اهدا کردند که در طول مراسم روی انگشت حلقه در دست راست او قرار داده شد. چارلز احتمالاً همان حلقه تاج‌گذاری را دریافت می‌کند که از سال 1831 به سایر پادشاهان داده شده بود.

این اکسسوری نمادین شامل یک سنگ مرکزی یاقوت کبود و یاقوت‌هایی است که شکل صلیب را تشکیل می‌دهند، در حالی که 14 الماس دور نشان را احاطه کرده‌اند. این کالا شبیه پرچم بریتانیا است و نشان دهنده «شأن پادشاهی» است.

تاجگذاری پادشاه همچنین از جنبه های سنتی دیگری که در تاجگذاری های گذشته دیده شده است، پیروی خواهد کرد. او با تاج St. Edward’s Crown، سرپیچ که معمولاً برای نشان دادن انتقال قدرت استفاده می شود، تاج گذاری می کند. به گفته انجمن سلطنتی تراست، این لوازم جانبی از زرگر سلطنتی رابرت واینر برای چارلز دوم در سال 1661 سفارش داده شد. این کالای سلطنتی دارای یک قاب طلایی جامد با یاقوت، آمتیست، یاقوت کبود، گارنت، توپاز و تورمالین است. همچنین شامل یک کلاه مخملی بنفش است. یاهو به گزارش اسپورت، جواهرات مراسم تاجگذاری پادشاه 4.22 میلیون دلار تخمین زده می شود.

در حالی که کامیلا در طول تاجگذاری در کنار همسرش می ایستد، او همچنین با یک سربند نمادین که پادشاهان قبلی بر سر داشتند تاج گذاری می کند: تاج ملکه مری. در سال 1911، ملکه مری هنگامی که در مراسم تاجگذاری به همراه همسرش، پادشاه جورج پنجم شرکت کرد، این اکسسوری پر زرق و برق را پوشید. به گفته قصر، یک همسر ملکه در حدود 300 سال است که تاج سر خود را بر سر نداشته است، بنابراین تاج ملکه مری تاریخ تاج گذاری اخیر را می سازد. با این حال، این تاج به ملکه الیزابت دوم با استفاده از الماس‌های کولینان III، چهارم و پنجم که پادشاه فقید مالک آن بود و اغلب به عنوان سنجاق می‌پوشید، دوباره تنظیم می‌شود.

جدول زمانی رابطه شاه چارلز و کامیلا پارکر بولز

شاه چارلز سوم و همسر ملکه کامیلا پارکر بولز از همان ابتدا رابطه نامتعارفی داشتند. اگرچه زندگی‌نامه‌نویسان سلطنتی می‌گویند زمانی که در اوایل دهه 70 با هم آشنا شدند، این عشق در نگاه اول بود، اما قبل از اینکه به هم بپیوندند، از موانع بسیار بزرگی عبور کردند. حتی زمانی که چارلز با پرنسس دایانا ازدواج کرد و کامیلا با دوست پسر خود ازدواج کرد، چارلز و کامیلا در طول ازدواج خود دوستی نزدیک خود را حفظ کردند. نزدیک به 30 سال طول کشید تا این دو به صورت علنی و رسمی به یک زوج تبدیل شوند. در اینجا جدول زمانی رابطه دراماتیک آنها آمده است.

  • کینگ چارلز و کامیلا پارکر بولز برای اولین بار در سال 1970 در یک مسابقه چوگان با هم آشنا شدند و شروع به ملاقات کردند.
  • در سال 1973 با اندرو پارکر بولز ازدواج کرد و در سال 1981 چارلز با پرنسس دایانا ازدواج کرد. چارلز و کامیلا در تمام مدت دوری خود رابطه بسیار نزدیکی داشتند.
  • در سال 1993، یک تماس تلفنی صمیمی بین چارلز و کامیلا به بیرون درز کرد که باعث رسوایی بزرگی شد. در سال های بعد، هر دو از شریک زندگی خود طلاق گرفتند.
  • یک سال پس از مرگ دایانا در سال 1997، چارلز و کامیلا رابطه خود را علنی کردند و در نهایت در سال 2005 ازدواج کردند.
  • در 8 سپتامبر 2022، پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، چارلز رسما به پادشاهی چارلز سوم تبدیل شد. کامیلا اکنون به عنوان همسر و ملکه شناخته خواهد شد.

کینگ چارلز و کامیلا پارکر بولز

  • 1970: اولین جلسه

چارلز و کامیلا برای اولین بار در یک مسابقه چوگان در پارک بزرگ ویندزور با هم ملاقات کردند. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که اولین گفتگوی کامیلا به چارلز این بود: «مادربزرگ من معشوقه پدربزرگ شما بود. احساس می‌کنم ما وجه اشتراک داریم.» با این حال، رابرت لیسی، مورخ نوشت که چارلز می گوید آنها از طریق دوستشان لوسیا سانتا کروز با آنها آشنا شدند، چیزی که لوسیا بعداً گفت درست بود.

در هر صورت، چارلز و کامیلا شروع به قرار ملاقات کردند و زمان زیادی را با هم سپری کردند. در نهایت چارلز برای نیروی دریایی سلطنتی به دریا فرستاده شد و این دو به رابطه خود پایان دادند.

همچنین بخوانید : همه چیز درباره عروسی پرنسس اوژنی نوه ملکه انگلیس

چارلز و کامیلا

  • 4 ژوئیه 1973: کامیلا با اندرو پارکر بولز ازدواج کرد

در ژوئیه 1973، کامیلا با معشوقه دیرینه اش اندرو پارکر بولز (که قبلاً با خواهر چارلز، پرنسس آنا، قرار داشت) ازدواج کرد. آن دو صاحب دو فرزند به نام های تام و لورا پارکر بولز شدند. با وجود رابطه جدیدش، چارلز و کامیلا صمیمی باقی ماندند و چارلز حتی پدرخوانده تام شد.

  • 1981: پرنسس دایانا وارد تصویر می شود

در 6 فوریه 1981 چارلز از دایانا خواستگاری کرد. چند هفته بعد، در طی یک مصاحبه، از چارلز و دایانا پرسیده شد که آیا آنها عاشق هستند یا خیر. دایانا پاسخ داد: “البته” در حالی که چارلز گفت: “عشق یا هر چه که باشد.”

در 29 ژوئیه 1981، چارلز و دایانا ازدواج کردند. کامیلا در مراسم عروسی آنها شرکت کرد. به گفته اندرو مورتون، زندگی‌نامه‌نویس سلطنتی، کامیلا بلافاصله بین چارلز و دایانا اختلاف ایجاد کرد، زیرا ادعا می‌شود که دایانا هنگام باز کردن هدایای عروسی، گردن‌بندی حکاکی شده‌ای را که برای کامیلا در نظر گرفته شده بود، پیدا کرد. ظاهراً چارلز به دایانا گفت که “همیشه مقدار مشخصی از زمان برای کامیلا کنار گذاشته می شود.”

  • 1986: رابطه نامشروع کامیلا و چارلز

چارلز و کامیلا در سال 1986 با هم رابطه نامشروع داشتند، علیرغم اینکه هر دو با افراد دیگری ازدواج کرده بودند. بعداً، در سال 1995، دایانا در مورد رابطه کامیلا با چارلز صحبت کرد و گفت: “ما سه نفر در این ازدواج بودیم، بنابراین کمی شلوغ بود.”

گزارش های متعددی مبنی بر اینکه دایانا از سال 1986 تا پایان ازدواجش با مردان دیگری ملاقات می کرد وجود داشت. دایانا در طول مصاحبه پانوراما خود به رابطه نامشروع با جیمز هویت اعتراف کرد.

رابطه نامشروع کامیلا و چارلز

  • 1993: نشت تماس تلفنی

متن کامل یک تماس تلفنی فاش شده بین چارلز و کامیلا را منتشر شد که در سال 1989 انجام گرفته است. در متن، این دو در مورد رابطه فیزیکی خود و اینکه چقدر می خواستند و به یکدیگر اهمیت می دادند صحبت کردند. این نوارها رسوایی بزرگی را برای خانواده سلطنتی ایجاد کرد و ظاهراً شایعات مداوم رابطه را تأیید کرد.

  • ژوئن 1994: چارلز صحبت می کند

زمانی که چارلز در یک مستند تلویزیونی درباره خودش ظاهر شد، از او در مورد شایعات رابطه اش با کامیلا سوال شد. وقتی از او پرسیدند که آیا او به دیانا “وفادار” بوده است، او گفت: “بله، بله… تا زمانی که به طور غیرقابل جبرانی خراب شد، هر دوی ما تلاش کردیم.” وقتی در مورد کامیلا از او پرسیدند، او گفت: “او برای مدت طولانی دوست بوده و برای مدت طولانی دوست خواهد بود.”

  • 11 ژانویه 1995: طلاق کامیلا

در اوایل سال 1995، کامیلا و اندرو پارکر بولز پس از حداقل دو سال زندگی جدا از یکدیگر اعلام کردند که طلاق خود را اعلام کردند.

  • 28 اوت 1996: طلاق چارلز

پس از جدایی، چارلز و دایانا در تابستان 1996 طلاق خود را نهایی کردند.

  • 31 اوت 1997: مرگ دایانا

دیانا در 36 سالگی پس از یک تصادف رانندگی در پاریس به طرز غم انگیزی درگذشت.

  • 10 جولای 1998: عمومی شدن

در گزارشی از گاردین، دستیاران سلطنتی تأیید کردند که کامیلا در سال 1998 با شاهزاده ویلیام ملاقات کرده و در تاریخ بعدی با شاهزاده هری ملاقات خواهد کرد. در همان سال، چارلز پنجاهمین سالگرد تولد خود را با یک مهمانی بزرگ جشن گرفت. ملکه الیزابت از حضور در این مراسم خودداری کرد زیرا کامیلا در آنجا حضور داشت و او رابطه آنها را تایید نمی کرد.

پنجاهمین سالگرد تولد چارلز با حضور کامیلا

  • 1999: اولین حضور عمومی

چارلز جشن تولد 50 سالگی خواهر کامیلا را در هتل ریتز لندن برگزار کرد، جایی که چارلز و کامیلا برای اولین بار با هم عکس گرفتند. اگرچه آنها جداگانه به این مهمانی رسیدند، اما با هم در مقابل دیدگان خبرنگاران و عکاسان آنجا را ترک کردند. در آن سال، این زوج با هم شروع به شرکت در رویدادها کردند.

  • 2000: تایید ملکه

ملکه برای اولین بار در سال 2000 با کامیلا ملاقات کرد، زمانی که او در جشن تولد 60 سالگی پادشاه یونان در هایگرو، اقامتگاه چارلز شرکت کرد. به عنوان مهر تایید ملکه تلقی می شد.

  • 2003: حرکت بزرگ

در سال 2003 زوج‌هایی که اکنون بسیار عمومی هستند با هم در خانه کلارنس نقل مکان کردند.

تایید ملکه بر رابطه چارلز و کامیلا

  • 9 آوریل 2005: عروسی

حدود 35 سال پس از اولین ملاقات، در فوریه 2005، چارلز و کامیلا نامزدی خود را اعلام کردند. گمانه زنی های زیادی در مورد عنوانی که کامیلا خواهد گرفت و اینکه آیا او به عنوان ملکه شناخته می شود وجود داشت. گفته می شد که او پس از عروسی لقب اعلیحضرت سلطنتی، دوشس کورنوال را می گیرد تا لقب پرنسس ولز را به اشتراک نگذارد.

در 9 آوریل، چارلز و کامیلا در یک مراسم مدنی در ویندزور گیلدهال ازدواج کردند. ملکه و شاهزاده فیلیپ در مراسم شرکت نکردند، اما در مراسم پذیرایی رسمی در کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور شرکت کردند.

  • 2015: چارلز در مورد رابطه آنها صحبت می کند

در 9 آوریل 2015، چارلز و کامیلا دهمین سالگرد خود را جشن گرفتند. تصویری در اینستاگرام کلارنس هاوس این دو را در باغشان در بیرکل، اسکاتلند نشان می دهد.

در همان سال، چارلز طی مصاحبه ای با CNN در مورد رابطه خود با کامیلا صحبت کرد. او گفت: «همیشه داشتن کسی که احساس می‌کنید درک می‌کند و می‌خواهد تشویقش کند، شگفت‌انگیز است. اگر چه او مطمئناً اگر من در مورد چیزها خیلی جدی باشم مسخره می کند. و همه اینها کمک می کند.»

  • 2017: کامیلا درباره موضوع بحث کرد

در مصاحبه ای با روزنامه The Mail، کامیلا درباره نحوه برخورد رسانه ها و مردم با او صحبت کرد که خبر رابطه او با چارلز منتشر شد. او گفت: “من واقعاً نمی توانستم جایی بروم … وحشتناک بود. زمان بسیار ناخوشایندی بود و من نمی‌خواهم بدترین دشمنم را در آن قرار دهم. بدون خانواده ام نمی توانستم از آن دوام بیاورم.»

  • 2020: جشن سالگرد

چارلز و کامیلا در حالی که در اسکاتلند منزوی بودند پانزدهمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. این زوج عکسی از خود در کنار سگ هایشان بلوبل و بث در توییتر منتشر کردند تا از سالگرد زندگی خود قدردانی کنند.

  • 5 فوریه 2022: ملکه کامیلا

ملکه الیزابت صحبت کرده است؛ کامیلا ملکه خواهد شد. به افتخار هفتادمین سالگرد سلطنت، ملکه الیزابت آرزوی خود را به اشتراک گذاشت که وقتی شاهزاده چارلز تاجگذاری کرد، کامیلا عنوان همسر ملکه را به خود اختصاص دهد.

ملکه الیزابت در پیامی نوشت: «وقتی پسرم چارلز پادشاه شد، می‌دانم که از او و همسرش کامیلا همان حمایتی را خواهید کرد که از من کردید. و این آرزوی صمیمانه من است که در آن زمان، کامیلا به عنوان ملکه همسر شناخته شود، زیرا او به خدمت وفادار خود ادامه می دهد.”

زمانی که کامیلا و چارلز برای اولین بار در سال 2005 با هم ازدواج کردند، کاخ گفت که کامیلا به محض به قدرت رسیدن چارلز، عنوان شاهزاده خانم را دریافت خواهد کرد. با این حال، به لطف بیانیه جدید ملکه، کامیلا به نقش ملکه همسر ارتقا می یابد و پس از پادشاه شدن همسرش در کنار همسرش تاج گذاری می کند.

  • 8 سپتامبر 2022: پادشاهان حاکم

خانواده سلطنتی مرگ ملکه الیزابت دوم را در 8 سپتامبر 2022 تایید کردند و در آن زمان چارلز و کامیلا نقش پادشاه و ملکه همسر را بر عهده گرفتند.

علیرغم این واقعیت که چارلز اکنون به طور رسمی پادشاه انگلیس است، تاج گذاری رسمی او احتمالا یک سال اتفاق نمی افتد.

  • 11 اکتبر 2022: تاریخ تاجگذاری تعیین شده است

کاخ باکینگهام اعلام کرد که تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و همچنین ملکه همسر کامیلا در 6 می، توسط اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی، که مراسم عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل را برعهده داشت، انجام خواهد شد.

  • 14 فوریه 2023: تاج تاجگذاری کامیلا فاش شد

به گفته کاخ باکینگهام، کامیلا در مراسم تاجگذاری آتی همسرش با تاج ملکه مریم تاجگذاری خواهد کرد. این تاج شامل یک اشاره ویژه به ملکه الیزابت دوم است.

تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا قرار است یک رویداد سه روزه مهم برای خانواده سلطنتی و بریتانیا باشد. به همین دلیل است که بسیار تعجب آور است که چندین سلبریتی بریتانیایی تصمیم گرفتند دعوت برای اجرای آن را رد کنند.

کاخ باکینگهام اکنون تأیید کرده است که خواننده‌های کیتی پری و لیونل ریچی کنسرت بزرگ تاجگذاری را در 7 می، یک روز پس از مراسم کلیسای وست مینستر، رهبری خواهند کرد، اما مدتی طول کشید تا لیست هنرمندان موسیقی تثبیت شود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️