جشنواره رمضان

هفتاد و سومین سالگرد ازدواج ملکه الیزابت، ملکه انگلستان

ملکه الیزابت، ملکه انگلستان، و شاهزاده فیلیپ هفتاد و سومین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. به مناسبت بیش از هفت دهه زندگی مشترک، خانواده ی سلطنتی عکسی سیاه و سفید از ماه عسل ملکه و همسرش در سال 1947 دراینستاگرام منتشر کردند. کپشن تصویر به این شرح می باشد: “از همه ی آنهایی که برای هفتاد و سومین سالگرد ازدواج ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ آرزوی خوشبختی و سلامتی کرده اند کمال تشکر را داریم.”

مراسم ازدواج سلطنتی

در ادامه ی جشن سالگرد ازدواج ملکه الیزابت و همسرشان، دوک ادینبرگ، خانوا ده ی سلطنتی عکس دیگری را منتشر کردند که در ادامه ی مطلب آن را مشاهده می کنید. در این تصویر، زوج سلطنتی نگاهی به کارت های تبریک سالگرد ازدواج می اندازند. یکی از این کارت ها را پرنس جورج، پرنسس شارلوت و پرنس لوییز برای تبریک سالگرد ازدواج ملکه درست کرده اند. این تصویر برای اعلام رسمی هفتاد و سومین سالگرد ازدواج ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ در اینستاگرام منتشر شد.

ازدواج ملکه الیزابت

آشنایی و ازدواج ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ

ملکه الیزابت در تاریخ 20 نوامبر سال 1947 و در کلیسای وست مینستر ابی با پرنس فیلیپ ازدواج کرد. زندگی مشترک آنها یکی از طولانی ترین ها در خانواده ی سلطنتی محسوب می شود. ملکه الیزابت درباره ی پرنس فیلیپ می گوید:” باید به زبان ساده بگویم، پرنس فیلیپ دلیل قدرت و صبر من در تمام این سال ها بوده است.” زندگی آنها بیش از هفت دهه به طول انجامید و همچنان نیز ادامه دارد. اما رابطه ی آنها در تمامی این سالها به یک اندازه خوب و موفقیت آمیز نبوده است.

سالگرد ازدواج ملکه الیزابت

آغاز عشق ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ

ملکه و دوک اولین بار وقتی الیزابت تنها هشت سال داشت به یکدیگر معرفی شدند. پنج سال بعد وقتی ملکه الیزابت سیزده سال داشت و پرنس فیلیپ هجده ساله بود، در کالج رویال ناوال دوباره با یکدیگر ملاقات کردند. در همین ملاقات نیز ملکه الیزابت عاشق همسر آینده ی خود شد و از آن زمان با یکدیگر نامه نگاری عاشقانه داشتند. در سال 1946، پرنس فیلیپ ملکه الیزابت را از پدرش جرج ششم خواستگاری کرد. شاه جرج ششم با ازدواج آنها تنها در صورت پذیرفتن یک شرط موافقت کرد. او از پرنس فیلیپ خواست تا برای اعلام رسمی نامزدی تا بیست و یک سالگی ملکه الیزابت صبر کند.

مراسم عروسی ملکه ی انگلستان

چون معتقد بود ملکه الیزابت هنوز برای ازدواج بسیار جوان است. همچنین در مورد ملیت و محل تولد پرنس فیلیپ نیز نگرانی های وجود داشت. از آنجایی که پرنس فیلیپ در یونان متولد شده بود و لقب سلطنتی دانمارکی داشت، بسیاری فکر می کردند او نمی تواند عضوی از خانواده ی سلطنتی انگلستان باشد. اما در روز عروسی ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ، شاه جرج ششم به او لقب دوک ادینبرگ را بخشید.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، مراسم ازدواج ملکه الیزابت و دوک ادینبرگ در روز 20 نوامبرسال 1947 و در کلیسای وست مینستر ابی شهر لندن برگزار شد. اما این مراسم عروسی سلطنتی چندان هم بدون چالش نبود. نیم تاج سلطنتی ملکه الیزابت صبح روز عروسی شکست و شب قبل از عروسی نیز اتوموبیل پرنس فیلیپ به دلیل سرعت غیر مجاز در مرکز شهر لندن توسط پلیس متوقف شد.

ازدواج خانواده ی سلطنتی

او پس از عذر خواهی به پلیس لندن گفته بود به دلیل قراری که با اسقف اعظم کانتبری داشته مجبور به رانندگی با سرعت غیر مجاز شده است! شاه جرج ششم سر میز صبحانه در روز عروسی به افراد دور میز گفته بود:” خوشحالم دخترم با مردی ازدواج می کند که عاشقانه او را دوست دارد.”

الیزابت و فیلیپ از سال 1949 تا سال 1951 در جزیره ی مالت، جایی که پرنس فیلیپ مشغول خدمت در نیروی دریایی بود، زندگی می کردند. در این سال ها الیزابت هنوز ملکه ی انگلستان نشده بود و آنها یک زندگی نرمال مانند سایر زوج ها داشتند. اولین فرزند آنها، پرنس چارلز، در سال 1948 متولد شد. ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ به جز پرنس چارلز سه فرزند دیگر به نام های آنه، اندرو، ادوارد دارند.

فرزندان خانواده ی سلطنتی انگلستان

در سال 1952، خبر فوت شاه جورج ششم به الیزابت و فیلیپ، در حالی که برای تعطیلات به کنیا سفر کرده بودند، رسید. پرنس فیلیپ اولین نفری بود که خبر فوت پدر را به الیزابت داد، در آن زمان الیزابت تنها بیست و پنج سال داشت. به این ترتیب الیزابت جوان وارث تاج سلطنتی شد. مراسم تاجگذاری او نیز در تاریخ 2 جون سال 1953 برگزار گردید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی
وام ازدواج 300 میلیونی در سال 1403
احمدآباد مستوفی کجاست و چه دیدنی های دارد

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر