جشنواره رمضان

8 اشتباه خطرناک که عروس و دامادها هرگز نباید مرتکب شوند

کسانی که به تازگی ازدواج کرده اند به دلیل نداشتن تجربه، تا حد زیادی مرتکب اشتباه می شوند اما می توانند اشتباهات خود را به حداقل برسانند، در زیر چند توصیه مفید راجع به اشتباهات رایج نوعروس ها و تازه دامادها می آید.

اشتباه عروس دامادها

1- عروس دامادها به مشکلات یکدیگر توجه نکنند

برخی از عروس و دامادها آنچنان غرق در مراسم عروسی می شوند که به مسائل دیگر فکر نمی کنند، درحالی که مراسم عروسی هر چقدر هم که با شکوه باشد یک روز بیشتر طول نمی کشد و پس از آن شما باید زندگی نویی را آغاز کنید. آیا حاضرید به خاطر همسرتان و آرامش زندگی تان از موضوعاتی که اهمیت کمتری دارند صرف نظر کنید یا دوست دارید همه چیز عالی و آرمانی باشد؟ آیا برای شما اهمیتی ندارد که هزینه مراسم عروسی چطور فراهم می شود و دوست دارید جشنی که همیشه در رویایتان بوده را در یک تالار عروسی باشکوه یا باغ تالار برگزار کنید؟ شاید بد نباشد که در این دوران توانایی تان در اندیشیدن به فردا را هم بسنجید. البته قرار نیست از تمام اولویت‌هایتان صرف نظر کنید و خیلی زود پشیمان شوید. بلکه می توانید از برخی از موضوعاتی که به نظرتان کلیدی نمی آیند به خاطر او و آرامش مشترکتان بگذرید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:10 راه حل عالی برای صرفه جویی در هزینه های عروسی

2- عروس دامادها می خواهند یکدیگر را تغییر دهند

یکی از اشتباه هایی که مخصوصاً بسیاری از دختران قبل از ازدواج مرتکب می شوند، اصرار به هم شکل شدن است.به احتمال قوی شما به این علت با همسرتان ازدواج کرده اید که او را دوست دارید، در این صورت دلیلی برای تغییر دادن او وجود ندارد. راستش را بخواهید بیشتر بزرگسالان تغییر چندانی نمی کنند بنابراین بهتر است شما همسرتان را آن گونه که هست بپذیرید و به علت ویژگی های خاص او دوستش داشته باشید. تلاش برای تغییر دادن همسرتان باعث رنجش او و سست شدن پایه های ازدواج تان می شود. اگر شما هم چنین فکری را در سر دارید، نباید فراموش کنید که شما و همسرتان، از ۲خانواده و ۲فرهنگ متفاوت هستید و هرگز نمی توانید دنیا را از یک دریچه ببینید. شما تجربه ها و باور های متفاوتی دارید و تا زمانی که در تعارض با هم قرار نگیرید و از این باور ها چماقی برای کوبیدن هم نسازید، تهدیدی متوجه شما نخواهد بود.

اشتباه عروس دامادها

 

 

3- عروس دامادها با خویشاوندان همسر خود رفتار شایسته ای ندارند

اگر در ارتباط با خویشاوندان همسر خود دچار مشکل شدید هر چه زودتر به فکر اصلاح آن باشید و در آشتی کردن پیشقدم شوید. زیرا تنها کسی که در این میان آسیب می بیند و خود را تحت فشار احساس می کند همسرتان است. خیلی از نگرانی‌های ما در روزهای قبل از ازدواج را خانواده‌هایمان تحمیل می کنند. به ویژه اگر شما فرزند اول و یا تنها فرزند خانواده باشید،حساسیت‌های بزرگ‌ترها ممکن است تا ناامیدکننده و یا به شدت خسته کننده پیش برود اما حتی در این شرایط هم، نباید ساز خود را بزنید و آنها را ناامید کنید؛ و البته حق ندارید چنین چیزی را از همسرتان هم بخواهید. تنها کاری که می توانید بکنید، این است که با بهترین زبان و بهترین رفتار، به خانواده‌ها محدوده شان را نشان دهید و از همسرتان بخواهید که از همین آغاز، استقلال زندگی مشترکتان را خدشه دار نکند اما در عین حال، به خانواده‌ها هم این احساس را القا کنید که قرار نیست فرزندشان را از دست بدهند و تنها شکل این ارتباط است که تغییر می کند.

4- عروس دامادها در مشاجرات احساسات خود را کنترل نمی کنند و یا احساساتشان را نشان نمی دهند

اگر در زمان بروز مشاجره نتوانید احساسات خود را کنترل کنید زندگی زناشویی شما به خطر می افتد بنابراین هر کاری که از دست تان برمی آید انجام دهید، از قطع مشاجره گرفته تا مشورت با یک متخصص. گاهی اوقات عکس این موضوع اتفاق می افتد یعنی حتی در سخت ترین روزهای نامزدی هم آرام و صبور هستید. دلتنگی‌ها، نگرانی‌ها و یا ترس‌هایتان را به همسرتان نشان نمی دهید و نمی خواهید خاطرش را مشوش کنید. در این حالت نیز اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید.بگذارید او خود واقعی شما را ببیند. اینکه هر چند وقت یکبار عصبانی میشوید و چطور آن را نشان می دهید، یادتان نرود که شما تا پایان زندگی مشترکتان نمی توانید بی عیب و نقص بمانید. پس به او این توهم را القا نکنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

اشتباه عروس دامادها

۵ – عروس دامادها با یکدیگر صحبت نمی کنند

هیچ کس دوست ندارد راجع به مسائل ناخوشایند حرف بزند ولی برای بهبود روابطتان چاره ای جز این کار ندارید. هرگز مشکلات را نادیده نگیرید. به جای نشان دادن یک چهره همیشه خندان، با همسرتان در مورد نگرانی‌هایتان صحبت کنید و برای برطرف کردن برخی از مشکلات از او کمک بخواهید.گاهی اوقات موضوعاتی که می توانند هفته‌ها شما را مضطرب و آزرده کنند، با یک گفت و گوی ساده از ذهنتان دور می شوند. پس به او بگویید که قرار نیست همه چیز را تغییر دهد اما می تواند با حمایت عاطفی اش، بسیاری از نگرانی‌هایش شما را برطرف کند. هرگز اجازه ندهید مشکلات پیچیده تر شوند. اگر از مسأله ای ناراحت هستید آن را به زبان آورید. اگر احساس می کنید که بار تمام مسئولیت ها به دوش شماست دست از انجام این کارها بردارید. بدترین کار این است که اجازه دهید رنجش از همسرتان در وجود شما رشد کند. این مسأله نتیجه ای جز از بین رفتن عشق ندارد.

6- عروس دامادها از بحث کردن و مشاجره می ترسند

بسیاری از زوج ها، بحث و دعوا را نقطه پایانی خوشبختی شان می دانند. خیلی از آنها به دلیل چنین تفکری اختلاف نظر شان را در دل شان نگه می دارند و می خواهند با سکوت شان جلوی بحث را بگیرند، اما نباید فراموش کنید که ترس از دعوا، نشانه خوشبختی شما نیست. یک زوج خوشبخت می توانند اختلافات شان را به راحتی با هم در میان بگذارند و حتی برای موضوعاتی که ارزش حیاتی برایشان دارد، بجنگند و پیروز شوند. یک زوج ایده آل روی یک خط صاف پرلبخند زندگی نمی کنند. آنها به اختلاف نظر هم برمی خورند و گاهی از هم دلخور می شوند، اما تفاوت شان با دیگران این است که با هوشمندی از پس چنین مسائلی برمی آیند و به جای دلخوری های بی مورد، از این بحث ها درس می گیرند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:34 کاری که خواهید گفت ( کاش این کار را در مراسم عروسی ام انجام می دادم )

اشتباه عروس دامادها

 

7- عروس دامادها انتظارات غیرواقعی از ازدواج دارند.

زندگی زناشویی فراز و نشیب زیادی دارد و مدتی طول می کشد که پایه های ازدواج شما مستحکم شود. فکر نکنید تمام مشکلات پس از ازدواج حل می شوند. یادتان باشد برخی از مشکلات هرگز حل نمی شوند ولی مسأله مهم نحوه کنار آمدن با آنهاست. درست است که عشق قدرت می آورد، اما قرار نیست که همسرتان به گناه عاشق شدن، یک فرد ضعیف و زیردست بسازید. یک عاشق واقعی هرگز به خاطر حسش از اصول و منطقش نمی گذرد، بلکه سعی می کند حسش را با عقلانیت همراه کند و از این راه به پیشرفت بهتر آن کمک می کند.

8- عروس دامادها نسبت به احساسات همسر خود بی تفاوت باشند

انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و در شرایط مختلف واکنش های متفاوتی نشان می دهند. شما پس از مدتی می توانید برخی از واکنش های همسرتان را حدس بزنید ولی هرگز درمورد کارهای او قضاوت نکنید بلکه آنها را بپذیرید و برای آرام کردن همسرتان هر کاری که از دست تان برمی آید انجام دهید.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر