تولد چی بپزم؟ / 14 غذای مناسب برای جشن تولد

در بسیاری از جشن‌های تولد دیده شده است که میزبانان با این که هزینه‌های زیادی نیز برای برگزاری جشن تولد متحمل شده‌اند با این حال باز هم به شکلی که انتظار می‌رفته است نتوانسته‌اند جشن تولدی بسیار خاطره‌انگیز و عالی برگزار کنند.

اگر میخواهید مراسم تولد خود را در یک سالن تولد برگزار کنید نگرانی شما کمتر است ولی اگر قصد دارید در منزل میزبان مهمانان باشید بهتر است اولین چیزی که به ذهنتان خطور میکند این استکه چه غذایی برای تولد بپزم ؟ غذا و دسر ایده آل و مناسب برای تولد چه غذایی می تواند باشد ؟

تولد چی بپزم؟ غذای تولد

سالن تولد، محفلی باشکوه برای ساختن شبی رویایی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم برگزاری جشن در سالن تولد برای شما عزیزان بسیار آسان‌تر و هیجان‌انگیزتر  می‌باشد؛ به این دلیل که این محفل مناسب برگزاری مراسم تولد می‌باشد و برای برگزاری بهترین مراسم گردهم آمده است از این رو اگر شما قصد برگزاری مراسم در سالن شیک تولد را دارید در همان ابتدا چند قدمی از کسانی که قصد برگزاری مراسم تولد در منزل را دارند جلو هستید، به دلیل که شرایط دکوراسیونی، وسایل موردنیاز تولد و … به راحتی در اخیتار شما می‌باشد.

همچنین شما عزیزان می‌توانید با برگزاری جشن خود در سالن تولد شبی رؤیایی‌تر را برای خود و عزیزانتان بسازید؛ جشن تولد یکی از جشن‌های خیلی خاصی است که می‌توان گفت یکی از جذابیت‌های زیاد آن انواع خوراکی‌ها و به خصوص غذای مناسب جشن تولد است که همه این ها در کنار هم باعث می‌شوند تا میهمانان هیجان خاصی برای حضور در چنین جشنی داشته باشند.

همچنین همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد هزینه‌های زیاد صرفا تضمینی برای بهتر شدن کیفیت جشن تولد و در مجموع هر نوع جشنی نخواهد بود و به نوعی می‌توان گفت با انتخاب‌های درست و برنامه‌ریزی‌های  اصولی است که می‌توان جشن‌های بسیار خوب و به یادماندنی را به خوبی برگزار کرد، اما شما می‌توانید با جستجو و پیدا کردن بهترین سالن عقد تهران مراسمی باشکوه برگزاری کنید و در روز تولد عزیزتان سنگ تمام بگذارید.

برگزاری جشن تولد

غذای جشن تولد یکی از ارکان اصلی برگزاری جشن به شمار می‌رود و در کنار آن کیک نیز نقش اساسی برای این گونه  جشن‌های فانتزی ایفا می‌کنند. همچنین در کنار این موارد فینگرفودها نیز از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا در حین برگزاری جشن تولد همه علاقه دارند از خوراکی‌های سبکی چون سالادها و انواع تنقلات و غذاهایی با حجم کم و در سایزهای مینی بخورند و همین موضوعات در کنار یکدیگر حس خیلی خوبی به میهمانان به خصوص در سنین پایین‌تر خواهد داد.

شاید یکی از دغدغه‌های هر کسی برای برگزاری جشن تولدی ایده‌آل و به یادماندنی انتخاب و برگزیدن غذا و فینگرفودهایی برای جشن باشد که می‌توان گفت همانطور که به آن اشاره شده بود هر دو موارد جدای از کیک تولد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

تولد چی بپزم ؟

خب رسیدیم به این سوال که تولد چی بپزم ؟ در ادامه مقاله قصد داریم تا 15 تا از بهترین غذاها و فینگرفودهایی که با کمی صرف زمان می‌توان با بهترین کیفیت آن ها را برای جشن تولد تهیه و تدارک دید معرفی کنیم و کسانی که هنوز ایده خاصی برای انتخاب غذای مناسب جشن تولد در سر ندارند بتوانند انتخابی مناسب را از میان آن ها برگزینند.

لازانیا غذایی خوشمزه مخصوص جشن تولد

لازانیا برای جشن تولد

لازانیا را می‌توان از از جمله غذاهایی دانست که سال‌هاست در جشن‌های تولد سرو می‌شود و می‌توان از تمامی سنین طرفداران زیاد خود را دارد اما باید در نظر داشته باشید با یک دیزاین خوب و زیبا می‌توانید جلوه خیلی خاص‌تری به این غذای خوشمزه بدهید.

مرغ سوخاری غذای مناسب برای تولد

مرغ سوخاری برای غذای تولد

 

شاید در نگاه اول سرخ کردن مرغ سوخاری برای جشن تود بوی نامطبوعی را برای میهمانانتان رقم بزند اما بهترین راه حل این است کهیا از روزهای قبل سرخ کرده باشید و یا مرغ‌ها از یک کترینگ و رستوران هم طعم عالی این غذا را به میهمانان هدیه کنید و هم این که در سرو آن نیز راحتی بیشتری داشته باشید.

هات داگ‌های مینی غذا برای تولد

هات داگ مینی غذای جشن تود

ساندویچ‌های هات داگ از جمله غذاهای محبوب کودکان و نوجوانان در سنین پایین‌تر به شمار می‌روند و البته این موضوع به این معنی نیست که بزرگ‌ترها  به این غذا و فست فود خوشمزه علاقه نخواهند داشت و به همین دلیل می‌توان این غذای ساده را در لیست غذاهای مناسب برای جشن تود در نظر گرفت.

زیبایی بیشتر تولد با کیک مرغ

کیک مرغ غذای تولد

اگر جشن تولد شما برای سنین بالاتری برگزار خواهد شد بهترین پیشنهاد غذای جذاب کیک مرغ خواهد بود. در واقع اینغذا به دلیل راحتی پخت و همچنین جذابیت ظاهری که به میز شما خواهد بخشید می‌تواند انتخاب کاملا مناسبی برای این منظور باشد.

سالاد الویه غذای پرطرفدار در جشن تولد

سالاد الویه غذایی مناسب برای جشن تولد

تقریبا می‌توان گفت سااد الویه از فینگرفودهای جذاب و بسیار کاربردی در تمامی جشن‌ها به شمار می‌رود و همانطور که احتمالا تا به حال در جشن‌های زیادی حضور این غذا را مشاهده کرده‌اید باید در نظر داشت سالاد الویه غذای مناسبی برای برگزاری جشن تولد خواهد بود.

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی تولد

این سالاد ازجمه سالادهایی است که تمامی سنین به ویژه سنین پایین‌تر علاقه خاصی به آن دارند و با تدارک آن می‌توانید خیلی از میهمانانتان را به خوبی خوشحال کنید. همچنین تدارک و تهیه ساده و راحت آن باعث شده است تا در لیست غذاهای مناسب جشن تولد قرار بگیرد.

انواع تست برای غذای تولد

انواع تست و دسر برای غذای تولد

تست‌ها را می‌توان از جمه غذاها و فینگرفودهایی در جشن تود دانست که جذابیت بسیار بالای آن ها باعث می‌شود که در زمان اندکی معمولا زود تمام بشوند. باید در نظر داشته باشید تست‌ها انواع مختفی دارند و محتویات درون آن ها به دلخواه شما می‌تواند کاملا متفاوت باشد و متنوع باشد. تست‌ها به دلیل جذابیت تزیینی خاصی نیز که دارند خیلی زود مورد توجه میهمانان شما در جشن تولد قرار خواهند گرفت.

کباب سبزیجات

کباب سبزیجات در جشن تولد

معمولا وقتی حرف از سبزیجات که به میان می‌آید معمولا این نوع مواد غذایی خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند اما کباب سبزیجات را بر خلاف موضوع بیان شده می‌توان از جذاب‌ترین و خشومزه‌ترین غذاها برای جشن تولد دانست که می‌تواند حتی سنین پایین‌تر را نیز به خود جلب کند، همچنین این غذا برای کسانی که تصمیم بر گیاه خواری گرفتند و نمی‌خواهند به حیوانات آسیب بزنند هم مناسب می‌باشد.

انواع کوکوها برای تولد

کوکو غذای مناسب جشن تولد

کوکوها انواع بسیار متفاوت و خیلی متنوعی دارند و دقیقا به همین دلیل در تمامی جشن‌ها می‌توان در قسمت غذاها از آن ها بهره برد. در جشن تولد نیز می‌توان با تدارک کوکوهایی خوش طعم و با دیزاینی زیبا میهمانان را مخصوصا سن‌های بالاتر را به خوبی خوشحال کرد.

اسپاگتی

اسپاگتی غذای مخصوص تولد

اسپاگتی نیز به خاطر جذابیت ظاهری و خوش طعم بودن یکی از بهترین غذاها برای برگزاری جشن تولد به  شمار می‌رود و در کنار غذاهای دیگر می‌تواند جلوه خاصی به بخش غذاهه و فینگر فودهای تولد شما ببخشد. همچنین باید توجه داشت که اسپاگتی انواع مختلفی را شامل می‌شود و بهتر است از نوعی استفاده کرد که باب پسند بیشتر میهمانان باشد.

نان تست با گوشت چرخ کرده

تست گوشت چرخ کرده برای غذای تولد

یکی از غذاهای هیجان‌انگیز و ساده‌ای که می‌توانید برای جشن تولد انتخاب کنید، نان تست با گوشت چرخ کرده است. برای درست کردن این غذای هیجان انگیز کافی است کمی پیاز را متناسب با حجم گوشت چرخ کرده خلالی سرخ کنید و سپس گوشت را به همراه ادویه های دل‌خواه با پیاز تفت داده شده مخلوط کنید و منتظر بمانید تا چربی گوشت کاملا گرفته شود. سپس کمی سس دل‌خواه را به آن اضافه کنید و گوشت را کنار بگذارید.

در واقع برای تهیه این غذای خوشمزه و ساده نیازی به صرف زمان خیلی زیادی نخواهید داشت و پس از قرار دادن تست‌ها داخل ساندویچ میکر و پرکردن آن ها با گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده، می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی ساندویچ‌ و تست‌هایی خوشمزه و هیجان‌انگیز را برای برگزاری جشن تولد تدارک ببینید.

مینی همبرگر برای جشن تولد

همبرگز فینگرفود غذای تولد

یکی دیگر از غذهای بسیار مناسب و ایده‌آلی که می‌توان گفت تقریبا همه افراد در هر سنی به آن علاقه خواهند داشت مینی همبرگرهای خوشمزه و جذاب است که سرو آن می‌تواند یکی از بهترین و جذاب‌ترین قسمت‌های هر جشن تولدی به شمار برود. علاوه بر این موضوع باید در نظر داشته باشید که این غذا نیز همانند فینگر فودی که در بخش قبلی معرفی شد ساده است و برای تهیه آن نیازی به صرف زمان زیادی نیست.

موضوع دیگری که می‌تواند خیالتان را از بابت انتخاب این غذای هیجان‌انگیز راحت و آسوده کند، همه پسند بودن آن است که می‌توان گفت بسیاری از افراد در هر سنی که باشند قطعا علاقه زیادی به مینی همبرگزها خواهند داشت و این غذا فینگرفودی جذاب و دوست داشتنی در جشن تولد شما به شمار خواهد رفت.

کتلت و سیب زمینی سرخ کرده برای تولد

کتلت و سیب زمینی سرخ کرده

کتلت از غذاهایی است که بسیار در بین همه محبوبیت دارد و در مورد سیب زمینی سرخ کرده هم فکر نکنم کسی باشد که از آن خوشش نیاید.

این غذا بسیار برای جشن تولد مناسب است و می تواند انتخاب خوبی باشد؛ تا شما بتوانید با پذیرایی بی‌نقص شبی رویایی را برای عزیزان خود بسازید.

سالاد سزار فوق العاده برای جشن تولد

سالاد سزار

سالاد سزار می تواند یک انتخاب برای تولد لاکچری شما باشد. این سالاد که بر پایه تیکه های مرغ و کاهو است بسیار مزه دلنشینی دارد که درست کردن آن هم بسیار ساده است.

البته درست کردن سالاد سزار دستورالعمل های بسیار زیادی دارد. اما به هر حال این سالاد بسیار برای تولد میتواند محبوب باشد.

سخن پایانی

جشن تولد یکی از روزهایی است که همه میهمانانی که در آن حضور می‌یابند سعی می‌کنند تا هر طور که شده خود را درگیر فضای آن کرده و از موضوعات و فکرهای دیگر حداقل تا کمی فراغ و آسوده باشند پس بهتر است گه اگر میزبانی جشن تولدی را به عهده دارید سعی کنید تا در بهترین شرایط ممکن آن را به خوبی برگزار کنید.

به دلیل اینکه این روز برای شما بسیار حائز اهمیت است که میزبانی آن را به عهده گرفته‌ای تمام تلاش شما برای شاد کردن دل کسی است که با وروردش به این دنیا زندگی شما را به هر نحوی در یک زمانی تحت تأثیر قرار داده است، از این رو بسیار مهم است که این مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید تا بتوانید شبی مجلل و باشکوه را کنار عزیزان خود سپری کنید.

غذای جشن تولد یکی از مواردی است که همانطور که گفته شد می‌تواند جذابیت جشن تولد شما را برای میهمانان چند برابر کند و به همین دلیل توصیه می‌شود تا در انتخاب غذاها و فینگرفودهایی مناسب و ایده‌آل دقت زیادی داشته باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

سلیمی
باغ تالار محرابی

سلام ، برای جشن به دنیا اومدن دخترمون ، با ۱۲۰ نفر مهمون ، با یه منوی متوسط هزینه ش چقدر میشه ؟

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!