کارهایی که نباید هنگام خرید جواهرات عروسی انجام دهید

وقت انتخاب و خرید جواهرات عروسی رسیده و شما شروع به گشتن مغازه های جواهرات فروشی و بوتیک های عروسی کرده اید. زرق و برق آنها به شدت جلوی چشم شما را گرفته است. اما قبل از انتخاب جواهرات عروسی تان مطمئن شوید که می دانید چه کارهایی را انجام ندهید تا بهترین خرید را داشته باشید و در روز عروسی با ظاهری منحصر به فرد بدرخشید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چه نوع حلقه ای برای حلقه نامزدی یا حلقه عروسی مناسب است ؟

جواهرات عروس

1- جواهرات عروسی نباید با لباس شما تضاد داشته باشد

بدون شک می توان گفت که لباس عروسی شما در هنگام خرید عروسی در بالای لیست خرید قرار دارد. قبل از خرید هرگونه جواهرات و اکسسوری حتماً لباس خود را انتخاب کنید. لباس و جواهرات باید تکمیل کننده هم باشند. مدل، جزئیات و رنگ لباس شما همگی در انتخاب جواهرات عروسی تاثیر دارند.

طلا با لباس عروس عاجی رنگ زیباتر است درحالیکه نقره با لباس های سفید هماهنگی بیشتری دارد. رزگلد را با هر دو لباس سفید یا عاجی رنگ می توانید ست کنید. فقط مطمئن شوید که یک رنگ انتخاب کرده اید و به آن بچسبید.

اگر لباس عروسی که انتخاب کرده اید یقه بسته ای دارد بهتر است از گردنبند استفاده نکنید و تمرکز خود را روی انتخاب یک گوشواره آویزی بزرگ و زیبا بگذارید. درغیر این صورت نه لباس و نه گردنبند خود را نشان نمی دهند. در رابطه با این موضوع بخوانید:ملاک های انتخاب لباس عروس رویایی شما

جواهرات عروس

 2- شخصیت و فرم بدنی خود را نادیده نگیرید

هنگامی که جواهرات عروسی خود را انتخاب می کنید تنها تکه هایی را در نظر بگیرید که با پوشیدن آنها راحت هستید و دوستشان دارید. حتی اگر مادر شما یا بهترین دوست تان جور دیگری فکر کند چیزی که شما قطعاً باید بپوشید همان است. داماد عاشق شما شده است بنابراین خودتان باشید و جواهراتی را که هرگز روز دیگری انتخاب نمی کردید را به اجبار نخرید. علاوه بر این به فرم بدنی خود نیز توجه کنید:

  • اگر اندام و فیزیک بدنی ظریفی دارید از جواهرات ظریف استفاده کنید اما در صورتی که جثه بزرگتری دارید جواهرات با نگین های درشت را انتخاب کنید.
  • اگر گردن شما کوتاه است گردنبندی انتخاب کنید که مدل هفت باشد این مدل، گردن شمارا کشیده تر نشان می دهد. در ضمن گردنبند پهن نیز انتخاب نکنید.
  • اگر گردن بلند و کشیده ای دارید از گوشواره های بلند و آویزان استفاده نکنید. انتخاب گردنبندی که مدل گرد دارد برای شما مناسب است و باعث می شود گردن شما کوتاه تر نشان داده شود.جواهرات عروس

3- مدل موهای خود را نادیده نگیرید

اینکه مدل موهایتان چگونه است بر انتخاب جواهرات عروسی شما تاثیر دارد.

  •  اگر موهای شما بلند و باز باشد می توانید با یک جفت گوشواره زیبای خوشه ساده توجهات را به سمت خود جلب کنید. گوشواره های اشکی آویزی و لوستری نیز انتخاب مناسبی برای این مدل مو است.
  • اگر مدل موی شما جمع است چون یک مدل رسمی است باید گوشواره های شما نیز رسمی باشد. گوشواره های آویزی برای این مدل مو بسیار مناسب هستند. اگر در این مدل مو موهایتان روی پیشانی می ریزد از گوشواره های آویزی با سایز کوچکتر استفاده کنید.
  • در صورتیکه مدل موی نیمه جمع یا نیمه باز را انتخاب کرده باشید به گوشواره برای درخشیدن نیاز ندارید. مدل موی شما این کار را برای شما انجام می دهند. می توانید با انتخاب یک گوشواره میخی یا هر نوع گوشواره دیگری استایل خود را کامل کنید.
  •  اگر موهای کوتاهی دارید بهتر است از گوشواره های بزرگ استفاده نکنید.

به همین ترتیب یک شانه مو یا تاج انتخاب کنید که مدل موی شما را کامل کند و ظاهر زیبایی از شما بسازد.

در این رابطه بخوانید:4 قانونی که باید قبل از عروسی در مورد موهایتان رعایت کنید 

جواهرات عروسی

4- تم عروسی خود را فراموش نکنید

شروع کردن از تم، یک راه آسان برای شروع جستجو برای تمام جنبه های روز عروسی از جمله جواهرات است. اگر تم عروسی شما مدل کلاسیک است یک تاج پر زرق و برق انتخاب کنید. اگر تم روستایی را انتخاب کرده اید، تور لباس خود را با مروارید پر کنید تا هماهنگی بیشتری ایجاد کنید. عروسی های ساحلی بیشتر جواهرات خودمانی و ساده را می طلبد مانند پابند.

جواهرات عروسی

5- به بودجه خود ضربه نزنید

  • هنگام بودجه بندی برای عروسی، همیشه پول خود را در جاهایی بیشتر خرج کنید که ارزش بیشتری برای شما داشته باشد و نقش مهمی را در روز عروسی برای شما بازی کند. اگر از بچگی رویای جواهرات الماس عروسی را دارید و بودجه شما اجازه می دهد رویایتان را دنبال کنید. بسیاری از عروس ها ترجیح می دهند بودجه عروسی خود را صرف محل برگزاری جشن، گل و حتی کمی بیشتر روی لباس عروسی شان کنند. اولویت های خود را مشخص کنید و بودجه ای که اختصاص داده اید را نیز در نظر بگیرید و بعد جواهرات بخرید. گشتن به دنبال جواهراتی که قیمتی بالاتر از بودجه شما دارند تنها منجر به نارضایتی شما خواهند شد. بنابراین این کار را انجام ندهید.
  • اگر تصمیم گرفته اید که برای جواهرات عروسی خود الماس بخرید حتما به وزن آن (به قیراط) و اندازه آن توجه کنید. برای هر چند صدم قیراط بیشتر قیمت الماس به صورت نجومی رشد می کند. اگر حلقه ای با الماس یک قیراطی به شما پیشنهاد شد حتما قیراط های پایین تر آن مانند 97 یا 95 صدم را امتحان و مقایسه کنید. این الماس ها در ظاهر تفاوتی با هم ندارند اما قیمت آنها بسیار متفاوت است. فروشندگان بیشتر سعی می کنند الماس هایی با قیراط های بالاتر را به شما بفروشند. فریب آنها را نخورید.
  • سعی کنید مدل هایی که خیلی متداول نیستند را انتخاب کنید. حلقه هایی که اشکال فانتزی دارند چون تقاضای کمتری برای آنها وجود دارد، معمولا قیمت پایین تری دارند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:7 اشتباه رایج در بودجه بندی عروسی که نباید آنها را مرتکب شوید

حتما جواهرات عروسی خود را از طلا فروشی های معتبر که زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر هستند، بخرید. اگر طلا فروشی زیر نظر اتحادیه باشد و خریدار به عیار طلای خریداری شده شک کند می تواند به اتحادیه مراجعه کرده و با ارائه اصل جنس و فاکتور خرید این امر را به اتحادیه اطلاع دهد و فروشنده باید پاسخگو باشد. در ضمن می توانید برای اطمینان، طلایتان را در مغازه معتبر دیگری نیز وزن کنید زیرا معمولا اتحادیه طلا فروشان سالی دو بار دقت ترازوهای طلا فروشی ها را اندازه می گیرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟