8 نکته مهم قبل از انتخاب لباس عروس

اگر 8 نکته مهم قبل از انتخاب لباس عروس رعایت کنید، قطعا در روز عروسی جذاب تر جلوه خواهید کرد و می توانید لباس عروسی متناسب با معیارهای خود بیابید.

لباس عروس تنها لباسی است که در مراسم عروسی، شما را از سایر افراد آن جمع متمایز می کند و باعث می شود در جمعی از عزیزان، دوستان و آشنایان خود بیشتر از هر زمانی به چشم بیایید.

در واقع لباسی است که شاید تا آخر عمر فقط یکبار آن را بپوشید. این مساله باعث شده است که عروس خانم ها در زمان های کمی مانده به مراسم عروسی دچار استرس و نگرانی شوند و با استرس همه مزون های عروس را بگردند تا بتوانند لباس مناسب خود را بیابند.

در طی این رفت و آمدها به مزون های عروسی ممکن است مجبور شوید چندین لباس را پرو کنید، ساعت ها زمان صرف کنید تا مدل لباس مد نظر خود را بیابید تا بالاخره بتوانید مدل مورد نظر خود را که به اندام و چهره شما بیاید، بیابید.

برای اینکه اندکی در زمان و هزینه های شما صرفه جویی شود و همینطور مجبور نشوید استرس و نگرانی زیادی را تحمل کنید، راهنمای انتخاب لباس عروس را برای شما آورده ایم که رعایت کردن آن می تواند بسیار سودمند باشد. همچنین ما در سایت تالارکده بعنوان مرجع خدمات عروسی ” جدیدترین مدل‌های لباس عروس ” را برای شما آماده کرده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید از این صفحه دیدن کنید

راهنمای انتخاب لباس عروس

راهنمای انتخاب لباس عروس

بنابراین اولین نکته ای که باید قبل از انتخاب لباس عروس به آن توجه داشت، کسب اطلاعات دقیق در مورد همه انواع مدل های لباس عروس است.

این اطلاعات به شما کمک می کند فیلتری بر روی انتخاب های خود اعمال کنید. تعدادی از مدل ها را در لیست خود قرار می دهید و برخی را حذف می کنید.

به این ترتیب دامه انتخاب شما محدود تر می شود و اندکی از وسواس و نگرانی انتخاب لباس عروس شما کاسته خواهد شد.

این اطلاعات به شما کمک می کند تمرکز خود را بر روی مدل های خاصی بگذارید و در زمان خرید بقیه مدل ها شما را وسوسه نکند.

انواع مدل های لباس عروس را بشناسید

یکی از مسائلی که عروس خانم ها به آن توجه ندارند نوع و مدل لباس عروس است.

هر لباس عروس که طراحی می شود دارای ویژگیهای خاص خود است که تعیین می کند برای چه عروسی مناسب می باشد.

برای مثال لباس‌های عروس مدل پری دریایی برای عروس هایی با اندام مشخص زیبا هستند و لباس عروس مدل سیندرلایی

برای اندام های ساعت شنی شکل مناسب است.

برخی از مدل‌های لباس عروس برای هر نوع اندامی زیبا هستند و برخی دیگر برای فقط اندام های خاصی زیبا بنظر خواهند آمد.

برای آشنایی با انواع مدل های لباس کلیک کنید

قبل ازانتخاب لباس عروس انواع مدل ها را بشناسید

مشخص کنید چه مدلی بیشتر به شما می آید

با توجه به اطلاعات کسب شده در مورد انواع مدل های لباس عروس، باید شما با توجه به ویژگیهای ساختاری و فیزیکی خود یعنی قد، وزن، چاقی و لاغری، شکل اندام و همه این ویژگیها تعیین کنید که چه مدل های لباسی برای شما مناسب خواهند بود.

برای این منظور حتما باید شناخت بسیار دقیق و جزئی تری از شکل اندام خود داشته باشید. حتی رنگ پوشت شما بر روی انتخاب مدل لباس عروس تاثیر گذار خواهد بود.

بنابراین نکته دوم این است که در مورد شکل اندام و ویژگیهای ساختاری بدن خود حتما دقت کنید. اگر اندکی تپل شده اید و می خواهید یکی از مدل های لباس عروی را بپوشید که برای اندام های لاغرتر مناسب هستند باید یک رژیم غذایی درست را در برنامه خود بگنجانید تا در هنگام عروسی دچار استرس و نگرانی نشوید. هر چه اطلاعات شما بالاتر برود انتخاب های شما دقیق تر و استرس و نگرانی شما کمتر خواهد شد.

چگونه لباس عروس را با توجه به فرم بدن انتخاب کنیم

در مورد همه مزون های عروس اطراف خود اطلاعات کسب کنید

بعد از اینکه مدل های لباس عروس را شناختید و تعیین کردید کدام مدل ها برای شما مناسب تر هستند، حال نوبت این است که اطلاعات جامعی در مورد مزون های عروس اطراف خود کسب نمایید.

باید مشخص کنید که کدام مزون ها مدل های لباس عروس مد نظر شما را دارند. آیا قیمت مزون های مربوطه مناسب است؟ خصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران، شیراز، اصفهان و مشهد که قیمت ها بسیار بالاتر است باید بدانید که کدام مزون ها را می توانید برای انتخاب لباس عروس خود در نظر بگیرید.

آیا مزون هایی که در نزدیکی شما هستند اصلا مدل مورد نظر شما را دارند؟ آیا قیمت های آنها مناسب است؟ لباس های آنها نو است یا چندین بار پوشیده شده و کیفیت و زیبایی خود را از دست داده اند؟

آیا بجز مزون های عروسی که شما می شناسید، مزون های دیگری هستند که شما بتوانید با قیمت مناسب تر، مدل مورد نظر خود را از آنها خریداری نمایید؟

اصلا آیا قصد خرید لباس عروس خود را دارید یا می خواهید لباستان را اجاره کنید؟ آیا اصلا مدل لباس عروس مورد نظر شما در میان مزون های موجود، ارائه می شود یا باید آن را به یک طراح و خیاط خوب بسپارید تا برای شما آماده نماید؟

این سوال ها را اگر قبل از عروسی از خود نرپسید، مجبور می شوید استرس و نگرانی زیادی را در اندک زمان باقی مانده به مراسم تحمل نمایید. بخاطر داشته باشید، عروسی شما ممکن است فقط یکبار اتفاق بیافتد لازم نیست آن را سخت کنید، اما باید با یک برنامه ریز درست و کسب اطلاعات مفید آن را برای خود به زیباترین روز زندگیتان تبدیل نمایید.

بنابراین سومین نکته ای که حتما باید رعایت نمایید، کسب اطلاعات دقیق در مورد مزون های عروسی و مراکز خرید لباس عروس و حتی خیاطی و تولیدی های لباس عروس است تا در صورت نیاز بتوانید به هر کدام مراجعه نمایید.

اگر مدل لباس عروس شما در هیچکدام از مزون ها یافت نشده باشد باید زودتر برای دوخت و آماده سازی آن اقدام کنید.

[cta_talar text=”7 مزون عروس شیک در تهران” link=”https://www.talarkadeh.com/articles/good-quality-bride-mezon-tehran” text_color=”#616161″ border_color=”#d8eafd” bg_color=”#cae3ff”]

زمان بندی را رعایت کنید

دقت داشته باشید به هیچ عنوان انتخاب لباس عروس را به یک یا دو هفته مانده به عروسی موکول ننمایید. این کار باعث می شود که فشار زیادی را تحمل کنید.

البته اگر برای شما مهم باشد که در رزو عروسی چطور بنظر برسید. ممکن است شما مدل لباس عروس خود را انتخاب کرده باشید اما مزون مورد نظر آن را برای هفته های آینده به عروس دیگری داده باشد.

یا اینکه آن لباس عروس به فروش برسد. یا خیاطی که در نظر گرفته اید ممکن است در آن زمان در دسترس نباشد.

قصد ما این نیست که شما را نگران کرده و احتمالات بد را در نظر بگیریم اما شما باید آینده نگر باشید. باید با رعایت یک زمانبندی درست همه جوانب امور خود را در نظر بگیرید.

بنابراین نکته چهارم در مورد انتخاب لباس عروس را هرگز فراموش نکنید، زمان را در برنامه انتخاب لباس عروس خود جای دهید.

راهنمای انتخاب جدیدترین مدل ها لباس عروس

برنامه عروسی خود را مشخص کنید

منظور از برنامه عروسی فقط تعیین زمان عروسی نیست. باید بطور دقیق مشخص کنید که مراسم عروسی شما در کجا و در چه زمانی از سال برگزار می شود.

آیا تالار پذیرایی خاصی را در نظر دارید؟ آیا مراسم شما در یک باغ تالار برگزار می شود؟ آیا در طول مراسم شما مجبورید رفت و آمد زیادی داشته و تحرکتان زیادی خواهد بود؟ آیا برای عکس و فیلمبرداری به جاهای مثل پارک؛ طبیعت و کنار دریا خواهید رفت؟ آیا در فصل گرم سال مراسم شما برگزار می شود یا فصل های سرد سال؟

همه این اطلاعات به شما کمک می کند در انتخاب لباس عروس خود بیشتر دقت کنید.

برخی از لباس عروس ها که دنباله دار بوده و باید حتما ساقدوش آن را برای شما نگهدارد برای باغ تالارهای عروسی اصلا مناسب نیست و ممکن است لباس در طول مراسم پاره شود.

لباس هایی که دکلته بوده برای فصل های سرد شما را اذیت خواهد کرد. بنابراین برای نکته 5 ام حتما برنامه عروسی خود را لحاظ کنید تا بتوانید لباس عروس خود را از میان گزینه های موجود به بهترین شکل ممکن انتخاب نمایید.

[cta_talar text=”65 مدل لباس مجلسی شیک برای تالا” link=”https://www.talarkadeh.com/articles/models-ball-gowns-wedding-halls” text_color=”#696969″ border_color=”#bcd8f5″ bg_color=”#d7eff9″]

فرهنگ و عرف جامعه را مورد توجه قرار دهید

در دنیای اینترنت و همینطور مزون های عروسی مدل های لباس عروس بسیار زیادی به شما پیشنهاد می شود و شما حق انتخاب بسیار زیادی دارید. هر چند تعدادی از مدل ها برای شما مناسب نیست و برخی از شما یک ملکه می سازد اما دقت داشته باشید که هر فرد با توجه به فرهنگ و عرف جامعه خود می تواند حق انتخاب هایی داشته باشد.

قطعا در هر فرهنگی زندگی کنید، مزون های عروس آن منطقه، لباس های عروسی را بیشتر به شما پیشنهاد می دهند که متناسب با عرف و فرهنگ جامعه شما باشد.

در ایران قومیت های زیادی وجود دارد که هر کدام فرهنگ خاص خود را دنبال می کنند.

اکثر قومیت هایی همچون لرها، بلوچی ها، جنوبی ها، کردها و عرب ها لباس های سنتی خاص خود را در هنگام عروسی مورد استفاده قرار می دهند که بسیار زیبا و شکیل می باشد.

بنابراین بخاطر داشته باشید نکاتی که در این مطلب گفته شد، بسیار اجمالی بود و بیشتر برای انتخاب مدل های لباس عروس فارسی که در ایران بسیار رواج دارد مناسب است.

در میان لباس های سنتی و محلی هم مدل های گوناگون و متنوعی وجود دارد که شما باید همه آنها را نیز مورد بررسی قرار دهید و تمام نکات گفته شده را برای آنها رعایت نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

برای انتخاب لباس عروس فرهنگ و عرف جامعه را مورد توجه قرار دهید

از یک مشاور و راهنما خوب کمک بگیرید

اگر قصد خرید یا دوخت یک لباس عروس را دارید یا فکر می کنید هنوز نتوانسته اید یک مدل لباس عروس مناسب برای خود انتخاب کنید، می توانید از یک مشاور و راهنما خوب کمک بگیرید.

دوستان و اقوام شما که قبل از شما ازدواج کرده اند می توانند نکات بسیار مهمی را به شما یادآوری کنند. مثلا می توانند مزون های عروس خوب یا خیاط های حرفه ای را به شما معرفی کنند. می توانند رنج قیمت ها را در اختیارتان قرار دهند.

برای اطلاعات تخصصی تر در مورد دوخت لباس و مدل های آن می توانید با طراحان خوب مشورت نمایید.حتی می توانید با یکی از دوستان خود یک یا دو ماه مانده به عروسی به مزون های عروسی رفته و مدل های مختلف را پرو نمایید.

اینکارها باعث می شود که آسودگی خاطر بیشتری داشته باشید و با خیال راحت برای انتخاب لباس عروس خود اقدام نمایید.

یک ماه قبل از عروسی برای تهیه لباس اقدام کنید

در نهایت که تمام نکات قبلی را رعایت کرد وقت آن رسیده که برای انتخاب اقدام نمایید. سعی کنید اگر فقط قصد رزرو یا اجاره یک لباس عروس را دارید یک ماه قبل از عروسی به همراه نامزد یا یکی از دوستان خود به مزون هایی که آنها را شناسایی کرده اید سر بزنید. از سلامت لباس و کیفیت کارهای آنها اطمینان حاصل کنید.

لباس را پرو کرده تا از زیبایی آن اطمینان کامل کسب نمایید. اینکار باعث می شود که شما قبل از اینکه به زمان عروسی نزدیک شوید، لباس عروس خود را انتخاب نمایید. در همان زمان می توانید از اینکه آیا می توانید لباس را برای تاریخ عروسی خود رزرو نمایید یا خیر اطمینان حاصل کنید.

تاریخ عروسی خود را بطور دقیق به مشاور مزون می گویید و از وی قول لباس عروس خود را می گیرید. با رعایت این نکات بسیار ساده می توانید بسیاری از استرس و نگرانی پیش از زمان عروسی خود را در مورد انتخاب لباس عروس بکاهید. یک لباس عروس بسیار خوب و زیبا برای خود انتخاب کنید و از طرفی می توانید مقدار بسیار زیادی از هزینه های خود را کاهش دهید و انتخاب به صرفه تری داشته باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️