فصل مناسب برای برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

یکی از کشورهایی که مقصد بسیاری از عروس و دامادهای ایرانی برای برگزاری مراسم عروسی است، کشور ترکیه می باشد. کشور ترکیه به خاطر فاصله نزدیکی که با ایران دارد و همچنین از آنجا که برای ورود به این کشور احتیاجی به ویزا برای ایرانیان نیست، رفت و آمد به آن راحت تر از بقیه کشورها است. همچنین کشور ترکیه آب و هوای مدیترانه ای و معتدلی دارد و طبیعت زیبا و چشم نواز آن باعث شده که بسیاری از عروس و دامادهایی که خواستار یک عروسی متفاوت هستند به این کشور به عنوان یک فرصت استثنایی نگاه کنند. قبلاً در مورد اجرای جشن عروسی در کشور ترکیه صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی آب و هوای کشور ترکیه و بهترین فصل برای برگزاری مراسم عروسی در کشور ترکیه می پردازیم.

فصل مناسب برگزاری عروسی در ترکیه

بهترین فصل برای برگزاری مراسم عروسی در کشور ترکیه

کشور ترکیه در موقعیت جغرافیایی مدیترانه ای واقع شده است. ترکیه توسط کوه های بلند و زیبا و دریاهای آزاد احاطه شده است. کوه هایی که به طور موازی با سواحل کشیده شده اند، منجر به تفاوت های قابل توجه در شرایط آب و هوایی کشور ترکیه از یک منطقه به منطقه دیگر می شود. این موقعیت همچنین باعث به وجود آمدن زیبایی ها و شگفتی های طبیعی بسیاری شده است.
استانبول یکی از شهرهایی است که بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند مراسم عروسی شان را در آن برگزار کنند. این شهر علاوه بر داشتن طبیعت بسیار زیبا و چشم نواز که آن را مناسب برای گرفتن عکس های زیبا و متفاوت و فیلمبرداری عروسی کرده است، دارای بازارهای سنتی و مدرن بسیار بزرگ همراه با برندهای معتبر جهانی است که باعث شده عروس و دامادها جذب این شهر شده و بتوانند خریدهای عروسی خود را با خیالی آسوده در آن انجام دهند. اما شاید بخواهید بدانید آب و هوای استانبول چگونه است و کدام فصل مناسب برگزاری مراسم عروسی در این شهر است.

فصل مناسب برگزاری عروسی در ترکیه
استانبول دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و پر از باران و برف است. میزان بارندگی در زمستان به اندازه ای است که میزان بارش سالیانه آن از شهر لندن نیز بیشتر است. علت میزان بالای بارندگی وجود دریاهای سیاه و مرمره است که رطوبت شهر را نیز بالا برده است. همچنین به دلیل مجاورت این شهر با دریا و موقعیت جغرافیایی آن میانگین سرعت باد در آن نیز بالا و گاهی به هفده کیلومتر در ساعت می رسد.

شهر استانبول به دلیل اینکه در بر روی تپه و در کنار دریا قرار گرفته است دارای آب و هوای گوناگون و متغیری است. به عنوان مثال ممکن است در یک ساعت از روز، در یک منطقه استانبول باران تند ببارد و در منطقه دیگری هوا کاملاً آفتابی و گرم باشد.
با توجه به مواردی که در بالا بیان شد می توان گفت بهترین زمان برای برگزاری مراسم عروسی در استانبول، فصل های بهار و پاییز است. در فصل بهار و پاییز دمای هوا در شهر استانبول بین 15 تا 26 درجه سانتی گراد تغییر می کند که زمان مناسبی برای سفر به استانبول و برگزاری مراسم عروسی است.

فصل مناسب برگزاری عروسی در ترکیه
شهر استانبول شهری پر باران و مرطوب است اما باران های بهاری در این شهر شدت زیادی نداشته و آزار دهنده نیستند. همچنین شدت باد نیز در فصل بهار به میزان قابل توجهی کاهش یافته و آزار دهنده نیست. در فصل بهار آب و هوای استانبول بسیار مطبوع است و می توانید مراسم عروسی خود را به راحتی و بدون نگرانی درباره آب و هوا و سردی هوا برگزار کنید. همچنین در فصل بهار طبیعت استانبول در اوج زیبایی و خیره کنندگی خود است و زمان بسیار مناسبی برای گرفتن عکس های زیبا و متفاوت از مراسم عروسی می باشد. طبیعت سرسبز و کم نظیر استانبول، کوه های سر به فلک کشیده، هوای مطلوب و دلپذیر همراه با آسمان آفتابی و گرمای مطلوب و لذت بخش تمام شرایط را برای برگزاری یک مراسم عروسی خاص و منحصر به فرد آماده کرده است.
از طرف دیگر قیمت هتل ها و مراکز اقامتی در ماه های اردیبهشت و خرداد و همچنین شهریور تا آذر ماه مناسب تر از بقیه ایام سال بخصوص فصل تابستان است و می تواند در کمتر کردن هزینه های عروسی به شما کمک کند.

فصل مناسب برگزاری عروسی در ترکیه

ترکیه مقصد محبوب ایرانیان برای برگزاری مراسم عروسی

یکی دیگر از شهرهای محبوب ایرانیان برای برگزاری مراسم عروسی در کشور ترکیه، آنتالیا است. خبر خوب در مورد آنتالیا این است که آب و هوای آن در بیشتر ایام سال آفتابی و صاف است. آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای با تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل است. البته فصل بارندگی آن زمستان است و عروس و دامادهایی که هوای غیربارانی را ترجیح می دهند باید این موضوع را در نظر داشته باشند. دمای هوا در تابستان های آنتالیا معمولاً 30 درجه است ولی گاهی به 40 درجه سانتی گراد هم می رسد و رطوبت موجود در هوا باعث می شود حتی گرمتر به نظر بیاید.
بنابراین می توان گفت بهار و پاییز به خصوص دو ماه آخر بهار و دو ماه اول پاییز بهترین زمان برای برگزاری مراسم عروسی در کشور ترکیه است. در فصل بهار و پاییز هوا بسیار عالی و آفتابی است. در این فصل ها طبیعت منطقه در اوج زیبایی و شکوفایی قرار داشته و هوای ملایم و معتدل آن باعث می شود عروس و دامادها خاطره ای شگفت انگیز از مراسم عروسی شان داشته باشند.

نتیجه گیری

ترکیه کشوری است که با دریا و کوه احاطه شده است. بیشتر شهرهای محبوب و مورد نظر ایرانیان در کشور ترکیه ساحلی هستند. این شهرها در تابستان هوای گرم و مرطوبی دارند. همچنین به دلیل اینکه تابستان فصل مناسب شنا و تفریحات آبی است، بسیاری از توریست ها و گردشگران این فصل را برای مسافرت خود انتخاب می کنند. بنابراین قیمت هتل ها و سایر اقامتگاه ها در فصل تابستان افزایش می یابد و همچنین شهرها بسیار شلوغ و پرجمعیت هستند. بنابراین تابستان فصل مناسبی برای برگزاری مراسم عروسی در کشور ترکیه نیست.
فصل زمستان نیز به دلیل بارش فراوان و شدید برف و باران و همچنین وزش بادهای تند برای برگزاری مراسم عروسی مناسب نمی باشد. بهترین زمان برای برگزاری مراسم عروسی در کشور ترکیه فصل های بهار و پاییز و بخصوص ماه های ادیبهشت و خرداد و نیز مهر و آبان می باشد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️