کدام هتل های مشهد کمتر از 1 کیلومتر تا حرم فاصله دارند؟

مشهد، شهر هشتمین امام شیعیان، یکی از پرطرفدارترین مقاصد در میان مسلمانان است از همین رو سالانه مسلمانان زیادی برای زیارت، عازم مشهد می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دغدغه زائران در سفر به مشهد، اقامت در نزدیکی حرم است؛ تا هرزمانی که اراده کنند، به حرم دسترسی داشته باشند. تعداد هتل‌های عالی نزدیک به حرم مثل هتل بین المللی قصر مشهد کم نیستند؛ اما ما در ادامه می‌خواهیم بهترین هتل‌های نزدیک حرم از دیدگاه مسافران، به زائران معرفی کنیم.

بهترین هتل‌های نزدیک به حرم امام رضا (ع)

شهر زیارتی مشهد، اقامتگاه‌های متعددی را در خود جای‌داده است؛ از هتل‌های لوکس گران گرفته تا هتل‌های معمولی ارزان‌قیمت. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مسافران هنگام رزرو هتل، موقعیت مکانی آن است. چراکه می‌خواهند علاوه بر دریافت امکانات رفاهی مناسب، دسترسی آسانی به جاذبه‌های مهم شهر به‌ویژه حرم داشته باشند.

هتل قصرالضیافه، هتل دیواربه‌دیوار حرم

آیا دوست دارید، در صحن حرم مشهد اقامت داشته باشید و در طول اقامت از حال‌وهوای معنوی و آرامش حرم بهره‌مند شوید؟ پس با خیال راحت هتل 5 ستاره قصرالضیافه را رزرو کنید.

هتل قصرالضیافه یکی از خاص‌ترین هتل‌های مشهد می‌باشد، چراکه این اقامتگاه فوق‌العاده در صحن هدایت حرم واقع‌شده است و مسافران با چند قدم پیاده‌روی به حرم دسترسی خواهند داشت.

هتل قصرالضیافه، فارغ از موقعیت مکانی عالی با ارائه خدمات و امکانات بسیار خوب، به‌عنوان محبوب‌ترین هتل 5 ستاره مشهد، معرفی می‌شود.

این هتل در سال 1385 در دوطبقه و با معماری بسیار زیبا به سبک ایران اسلامی، فعالیت خود را آغاز نمود. هتل قصرالضیافه به‌پاس میزبانی از زائران درمجموع 57 واحد اقامتی متنوع و همچنین با امکانات رفاهی کامل در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. بدون شک، زائران با اقامت در این هتل تجربه متفاوت و خاطره‌انگیزی از سفر به مشهد خواهند داشت.

فاصله هتل تا حرم: 2 دقیقه پیاده‌روی

هتل اطلس، از هتل‌های باسابقه مشهد

هتل اطلس را می‌توان به‌عنوان یکی از اولین هتل‌های مشهد معرفی کرد؛ این هتل قدیمی از دهه 50 پذیرای مسافران بوده است. البته در ساختمان و اتاق‌های هتل خبری از امکانات قدیمی نیست، چراکه این هتل در سال‌های اخیر برای ارتقا سطح کیفی خدمات و ارائه امکانات پیشرفته، مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است.

هتل اطلس مشهد در 8 طبقه، 188 باب واحد اقامتی شیک و مجهز را درون خود جای‌داده است. این هتل در فضایی دنج و آرام، چشم‌انداز فوق‌العاده زیبا از حرم طلایی امام رضا (ع) را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

هتل اطلس بااینکه ازجمله هتل‌های 3 ستاره مشهد است، اما امکانات رفاهی قابل قبولی را برای مهمانان فراهم کرده است و مسافران با رزرو این هتل می‌توانند، اقامت راحتی را در مشهد تجربه کنند.

یکی از بهترین ویژگی‌های هتل اطلس، موقعیت مکانی هتل است. این هتل در فلکه آب و در نزدیکی حرم قرارگرفته است. مسافران با اقامت در این هتل تنها با کمی پیاده‌روی به حرم مطهر خواهند رسید.

فاصله هتل تا حرم: 4 دقیقه پیاده‌روی

هتل مدینه الرضا، لوکس‌ترین هتل به حرم

یکی از لوکس‌ترین هتل‌های 5 ستاره نزدیک به حرم امام رضا (ع)، هتل مدینه الرضا می‌باشد. این هتل مجلل در سال 1392، در 18 طبقه و 300 اتاق شیک و مدرن فعالیت خود را آغاز نمود. از مزایای هتل مدینه الرضا می‌توان به واحدهای اقامتی گوناگون اشاره کرد. تنوع اتاق‌ها به‌قدری زیاد است که مسافران با هر سلیقه‌ای می‌توانند اتاق دلخواهشان را پیدا کنند.

هتل مدینه الرضا با معماری اصیل ایرانی اسلامی و همچنین فضای معنوی، توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

این هتل 5 ستاره هر آنچه که مهمانان برای اقامت راحت نیاز داشته باشند، در اتاق‌های هتل فراهم نموده است. به‌جرئت می‌توان گفت مسافران با اقامت در هتل مدینه الرضا، آرامش وصف‌نشدنی را تجربه خواهند کرد چراکه اتاق‌های هتل به صحن و سرای‌های حرم مشرف هستند.

هتل مدینه الرضا با موقعیت مکانی بسیار عالی، این امکان را می‌دهد که مسافران مقیم هتل، بتوانند با پای پیاده به زیارت بروند.

فاصله هتل تا حرم: 4 دقیقه پیاده‌روی

هتل توس، هتل 4 ستاره مشهد

یکی دیگر از هتل‌های پرطرفدار در نزدیکی حرم امام رضا (ع)، هتل 4 ستاره توس است. این هتل در اسفندماه سال 1388 به هدف میزبانی از زائران امام رضا (ع) فعالیت خود را آغاز نمود. هتل توس مشهد با ارائه خدمات و امکانات رفاهی عالی، اقامتی آرام و دل‌نشینی را برای مهمان خود به ارمغان آورده است.

این هتل در 3 طبقه 84 واحد اقامتی امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار مسافران قرار داده است. همچنین اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل توس، با ظرفیت‌ و متراژ‌های متفاوت، گزینه مناسبی برای اقامت‌های گروهی می‌باشد.

هتل توس ازنظر خدمات و امکانات، تفاوت چندانی با هتل‌های 5 ستاره مشهد ندارد؛ پس اگر به دنبال اقامت عالی اما با هزینه کمتر هستید، هتل 4 ستاره توس می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

هتل توس در ابتدای خیابان شیرازی، یکی از خیابان‌های مهم منتهی به حرم واقع‌شده است. مسافرانی که این هتل را برای اسکان انتخاب نموده‌اند، می‌توانند دسترسی راحتی به حرم مطهر داشته باشند.

فاصله هتل تا حرم: 4 دقیقه پیاده‌روی

هتل جواد، برترین هتل 4 ستاره

هتل جواد مشهد

در لیست برترین هتل‌های 4 ستاره مشهد، حتماً نام هتل جواد را خواهید دید. این هتل شیک و مجلل در خیابان امام رضا یکی از خیابان‌های مهم مشهد قرارگرفته است.

هتل جواد در سال 1389 با 8 طبقه فعالیت خود را درزمینهٔ هتلداری آغاز نمود. این هتل درمجموع دارای 105 اتاق و سوئیت شیک می‌باشد و همچنین تمامی واحدهای اقامتی هتل، از امکانات رفاهی پیشرفته‌ای برخوردار هستند.

اتاق‌های دل‌باز با دکوراسیون شیک از ویژگی‌های بارز واحدهای اقامتی هتل جواد می‌باشد. زوج‌ها یا عروس دامادهایی که قصد دارند زندگی‌شان با سفر به مشهد آغاز کنند، با رزرو اتاق ماه‌عسل هتل جواد اقامت رؤیایی را تجربه خواهند کرد.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده مسافران و زائران توجه ویژه‌ای به هتل جواد داشته باشند، موقعیت مکانی عالی این هتل است. چراکه مسافران با اقامت در این هتل دسترسی آسانی به حرم و سایر جاذبه‌های گردشگری مشهد خواهند داشت.

فاصله هتل تا حرم: 5 دقیقه پیاده‌روی

هتل بین‌المللی قصر، قصر الماس سابق

هتل بین‌المللی یکی از لوکس‌ترین هتل های مشهد شناخته می‌شود. این هتل همان‌طور که از نامش پیداست، مانند قصری مجلل در مشهد می‌باشد.

هتل قصر در سال 1356 با نام هتل الماس در نزدیکی حرم امام رضا (ع) تأسیس شد؛ و در همان سال‌های اول به دلیل فضای لوکس و امکانات فوق‌العاده، به‌عنوان لاکچری‌ترین هتل مشهد، موردتوجه مسافران قرار گرفت.

درست است که سال‌های زیادی از فعالیت هتل بین‌المللی قصر می‌گذرد، اما وقتی‌که پا به این هتل بگذارید، متوجه خواهید شد که خبری از فضای قدیمی و امکانات فرسوده نیست؛ زیرا این هتل در سال 1396 برای بهبودی خدمات و امکانات، بازسازی شد.

هتل بین‌المللی قصر مشهد درمجموع دارای 219 باب واحد اقامتی است که برخی از این واحدهای اقامتی را سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها تشکیل می‌دهد که همگی در محیطی لوکس و دنج، از امکانات رفاهی عالی برخوردار هستند.

جالب است بدانید، هتل 5 ستاره قصر مشهد با سبک هتلداری استاندارد و میزبانی فوق‌العاده، توانسته افتخارات و جوایزی بین‌المللی زیادی را کسب کند. پس با اقامت در هتل قصر، اقامت خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

هتل بین‌المللی قصر طلایی در 800 متری حرم واقع‌شده است؛ درنتیجه از هتل‌های نزدیک به حرم محسوب می‌شود.

فاصله هتل تا حرم: 15 دقیقه پیاده‌روی

هتل کیانا، هتلی در جوار امام رضا (ع)

هتل‌های نزدیک به حرم همیشه از پرطرفدارترین هتل‌های مشهد بوده‌اند. یکی از بهترین هتل‌هایی نزدیک به حرم، هتل کیانا می‌باشد. این هتل در سال 1391 در خیابان امام رضا یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خیابان‌های مشهد بنا شد؛ و سپس در سال 1400 برای بهبود خدمات و امکانات، اقداماتی جهت بازسازی این هتل صورت گرفت.

هتل کیانا در 5 طبقه، 105 اتاق و سوئیت شیک و مجهز، فراهم نموده است که با طراحی مدرن و زیبا اقامت آرام و راحتی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است، اقامت در هتل کیانا همراه با وعده صبحانه به‌صورت رایگان است. البته مسافران با رزرو اتاق‌های فولبرد می‌توانند از سه وعده صبحانه، ناهار و شام رایگان نیز بهره‌مند شوند.

بااینکه هتل کیانا ازجمله هتل‌های 4 ستاره مشهد است، اما ازنظر امکانات رفاهی و تفریحی چیزی از هتل‌های 5 ستاره کم ندارد. پس با اقامت در هتل کیانا اقامتی در حد هتل‌های 5 ستاره تجربه کنید.

هتل کیانا برای زائرانی که می‌خواهند در جوار امام رضا (ع) اقامت داشته باشند، مکانی ایده‌آل است؛ زیرا این هتل در فاصله کوتاهی از حرم قرارگرفته است.

فاصله هتل تا حرم: 9 دقیقه پیاده‌روی

هتل کیانا

هتل رز درویشی، هتل نوساز 3 ستاره

هتل‌های 3 ستاره، از هتل‌های اقتصادی مشهد شناخته می‌شود؛ این هتل‌ها به دلیل امکانات مناسب و هزینه مقرون‌به‌صرفه در میان مسافران جایگاه ویژه‌ای دارند. یکی از لوکس‌ترین هتل‌های 3 ستاره مشهد، هتل رز درویشی است. این هتل نوساز در سال 1399 در 22 طبقه و 107 واحد اقامتی فعالیت خود را آغاز کرد.

بااینکه این هتل سابقه زیادی در میزبانی از مسافران ندارد، اما خدمات و امکانات رفاهی مناسب هتل باعث شده هتل رز درویشی با استقبال بی‌نظیر مسافران مواجه شود.

با توجه به اینکه هتل رز درویشی از هتل‌های 3 ستاره است، نباید انتظار زیادی از این هتل داشت. بااین‌حال، هتل رز درویشی امکانات خوبی برای اقامت مسافران فراهم نموده است.

در کنار فضای لوکس و امکانات هتل رز درویشی، موقعیت مکانی عالی را می‌توان از بهترین ویژگی‌های هتل دانست؛ چراکه مسافران با اقامت در این هتل دسترسی آسانی به مراکز مهم شهر خواهند داشت.

فاصله هتل تا حرم: 10 دقیقه پیاده‌روی

جمع‌بندی

در اطراف حرم مشهد، هتل‌های بسیاری وجود دارد که هرکدام بهترین امکانات را برای مهمانان خود فراهم کرده‌اند؛ اما ما در این مطلب سعی کردیم، به معرفی برترین هتل‌های نزدیک به حرم را از دیدگاه زائران بپردازیم.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

بگین با توکل ب پرودگاری ک ازش ستاره خاستمو ماهشو بهم هدیه داد با اجازه پدرمادرم بلههه💜🙃

بهار یادگاری
روف گاردن VIP

سلام وقتتون به خیر شماره تماس اعلام نکردید لطفا به بنده پیا دهید برای بازدید

مائده
تالار قصر پارسیس شهرری

سلام بهترین انتخابی بود که میتونستیم داشته باشیم واقعا همه چیز عالی و درجه یک بود رفتار پرسنل پذیرایییی کیفیت غذا متشکرم از شما

زهرا
تالار قصر پارسیس شهرری

عالیییییی بود واقعا همه چیز دیشب ما مراسمممم داشتیم و واقعا ازتون ممنونم بابت پرسنل عالیی و رفتار خوبشون و غذا عالی و…..خلاصه که هرچی بگم گفتم ممنونم ازتون

بدون نام
تالار پذیرایی میثاق ارتش

سلام. من بازنشسته ارتش نیروهای مسلح هستم و میخواستم این تالار رو رزرو کنم. ممکنه راهنمایی کنید ؟

رضايي
باغ تالار چوبی

عرض سلام و خسته نباشيد خدمت مجموعه خوب تالار چوبي عروسي ما اول ارديبهشت بود و خواستم يه بار ديگه از آقاي گمرك چي و همه پرسنلشون تشكر كنم همه چي عالي بي نظير و رويايي بود خيلي از انتخابمون راضي بوديم و كلي بهمون خوش گذشت اگه ميخواين عروسيتون مثل روياهاتون بشه حتما اينجارو انتخاب كنيد.

بدون نام
کاخ تالار آرامیس

واقعااااا زیبا و بی نظیر همه چیز عالی اعم از پذیرایی و مدیریت ما سال ۹۹ اونجا عروسیمونو گرفتیم بسیار خاطره انگیز شد برام همه مهمونا پسندیدن تو این منطقه تالار ب این قشنگی واقعا موهبته

بدون نام
مجموعه تالارهای پذیرایی فردوس

غذا بسیار بی کیفیت و ضعیف ..هیچکس نخورد ..ساختمان قدیمی صندلی‌های ۲۰ سال پیش،راهروها تنگ و شلوغ..مراسم‌ها همه تو هم و قاطی،سوال کردیم گفتند صاحب قبلیش غذای خوب دست مردم می‌داده گویا چند سال هست فروخته رفته

بدون نام
تالار پذیرایی لوکس نادر

کجای تالار لوکس هست ؟ کافیه سر به آشپزخانه تالار بزنید و ...