جشنواره رمضان

قبل از عروسی به وزن دلخواه خود برسید

کاهش وزن قبل از عروسی

همیشه قبل از عروسی دغدغه اصلی عروس خانم‌ها و گاها آقا دامادهایی که اضافه وزن دارند این است که تا روز عروسی کاهش وزن است تا به وزن مناسب و تناسب اندام قابل قبولی برسند تا در جشن عروسی که معمولاً اولین ملاقات آنها با اقوام دور و نزدیک همسرشان می‌باشد برازنده‌تر و بی نقص تر به نظر برسند لذا به دنبال رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن سریع و همچنین کم ضرر برای خود و بدن خود می‌باشند.

تحقیقات بسیار زیادی در رابطه با رژیم غذایی مناسب عروسی انجام شده و تنها با جستجو در گوگل می‌توانیم به روش‌های متنوعی در این مورد دست پیدا کنیم. دغدغه اصلی یافتن بهترین راه می‌باشد. در ادامه مطلب بهترین و سبک‌ترین روش در کاهش وزن را ارائه خواهیم داد تا بتوانید به بهترین و سالم‌ترین روش ممکن به هدف خود دست پیدا کنید پس در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

رژیم عروس قبل از عروسی

رژیم غذایی برای کاهش وزن قبل از عروسی کدام است؟

در حقیقت در اجرا این رژیم‌های غذایی بایدها و نبایدهایی را باید مد نظر داشته باشیم. این رژیم غذایی باید کالری روزانه مورد نیاز ما برای انجام فعالیت‌های روزانه را تأمین کند. نباید غیر اصولی باشد، به این معنی که کلیه مواد غذایی مفید و مغذی در آن گنجانده شده و شامل میوه و سبزیجات تازه، گوشت و لبنیات کم چرب و غلات کامل در رژیم غذایی باشد. غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند و کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای را حذف نموده و آب بسیار بنوشیم. چه بهتر که در این میان کمی ورزش‌های هوازی مثل پیاده روی و دویدن را چاشنی کار کنیم تا نتیجه سریع‌تری از کار خود بگیریم. همچنین ببینید : مراسم عقد روف گاردن

بایدها و نبایدهای خوراکی در رژیم غذایی مناسب عروس خانم و آقا داماد:

  • باید در رژیم غذایی مناسب عروسی خود از میوه و سبزیجات تازه استفاده نماییم که دارای ویتامین و فیبر کافی باشند. وجود فیبر به ما احساس سیری طولانی مدت تری میدهد. ضمنا وجود فیبر در مواد غذایی مصرفی باعث بهبود در جذب ویتامین و مواد معدنی شده و از یبوست در این دوران جلوگیری میکند.
  • مصرف قهوه در کوتاه مدت رژیم غذایی شما بدون شکر و شیر پر چرب مخصوصا قبل از فعالیت و پیاده روی میتواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شود. ولی مصرف زیاد قهوه در طولانی مدت باعث کاهش آب بدن و افزایش اضطراب میشود.
  • هرگز غذای خود را تند نخورید زیرا تند غذا خوردن و نجویدن غذا به اندازه کافی خود باعث چاقی شده و چون 20 دقیقه طول میکشد تا به مغز پیام سیری برسد بنابراین اگر تند و نجویده غذا بخوریم در این بازه زمانی میزان غذای بیشتری خورده و کالری بسیار زیادی را وارد بدن میکنیم که این امر علاوه بر این باعث ایجاد ناراحتی گوارشی و سو هاضمه میگردد.
  • در طی روز هیدراته باقی بمانید و 8 الی 12 لیوان آب مصرف کنید زیرا در صورت کم آب شدن بدن عمل سوخت و ساز به مشکل برمیخورد بنابراین نوشیدن فراوان آب خود به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و طراوت و شادابی پوست را نیز در حین رژیم حفظ میکند.
  • به اندازه کافی استراحت کنید زیرا استراحت کافی خود باعث کاهش استرس میشود. همانطور که میدانید افزایش استرس و کم خوابی از عوامل چاقی هستند. خواب شما باید بین 7 تا 8 سات در شب باشد. شب بیداری اصلا توصیه نمیشود.
  • افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم غذا در هر وعده، خود به افزایش متابولیسم بدن کمک میکند، زیرا در هر بار غذا خوردن بدن انرژی زیادی برای هضم غذا صرف میکند، لذا وقتی که به جای سه بار غذا خوردن در روز آن را به 5 بار غذای کم حجم تبدیل میکنیم در حقیقت بدن ما دو بار بیشتر سوخت و ساز خود را بالا میبرد.
  • وجود پروتیین در رژیم غذایی مناسب عروسی باعث افزایش حس سیری و کاهش اشتها و در نهایت کاهش کالری دریافتی میشود و میل به میان وعده را تا حد زیادی کاهش میدهد و ما دیگر میل به ریزخواری نداشته و همچنین پروتیین خود باعث افزایش در کالری سوزی میشود. مواد غذایی سرشار از پروتیین عبارتند از: تخم مرغ، مرغ، پنیر، ماست، شیر، ماهی و حبوبات.
  • برای حفظ زیباییی و شادابی پوستتان از مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدانها میباشند استفاده کنید تا در طی دوران رژیم خود، پوستتان افت نکند. این مواد غذایی شامل گوجه فرنگی، اسفناج، چای سبز، و مرکباتی چون پرتقال و لیمو ترش میباشند.
  • یکی از مواردی که در رژیم غذایی مناسب عروسی در کوتاه مدت باید حذف کنیم وجود کربوهیدراتهای نشاسته ای مانند برنج و فراورده های آرد سفید گندم میباشد مثل نان سفید لواش و ماکارونی. توجه داشته باشید که فقط برای مدت زمان کوتاهی این قبیل مواد غذایی مخصوصا نان و برنج را میتوانید حذف کنید زیرا تاثیر آن در طولانی مدت باعث ریزش مو میشود.
  • غذاهای حاوی قند افزوده و شکر را نیز باید از رژیم غذایی خود حذف نماییم. وجود قند و شکر در رژیم غذایی روزانه علاوه بر آسیبهای بسیاری که بر اندام و اعضای بدن وارد میکند تاثیر منفی در حفظ سلامت پوست داشته و مصرف زیاد این مواد غذایی در طولانی مدت باعث پدیدار شدن چین و چروک در پوست میشود. پس چه بهتر که در رژیم غذایی روزانه کلا حذف یا به حداقل برسد. پس لازم است که در ایام قبل از عروسی و طی دوران رژیم غذایی خود مصرف شیرینیجات و نوشیدنیهای قندی را قطع کنیم.

تاثیر گذار ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن قبل عروسی کدام است؟

شاید این سوالی باشد که برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که کدام رژیمهای غذایی میتوانند موثرترین آنها باشند. توصیه میشود که در رژیم غذایی مناسب عروسی خود پیچیدگی ایجاد نکرده و برنامه غذایی خود را شامل مواد غذایی کمیاب و خاص نکنیم و با همان امکانات و مواد غذایی در دسترس برنامه خود را بچینیم. این امر باعث میشود که استرس در دسترس بودن مواد غذایی را نداشته باشیم، چون استرس خود عامل چاقی است.

توجه داشته باشید که وجود میوه و سبزیجات تازه، پروتیین و … در رژیم غذایی علاوه بر ایجاد سیری طولانی مدت تاثیرات مفیدی در حفظ سلامت پوست، مو و ناخنها خواهد داشت. لذا حتما توجه کنید که رژیم غذایی مناسب عروسی سالمی داشته باشید تا در روز عروسی ظاهر زیبا و شاداب خود را حفظ نمایید. داشتن چنین رژیم غذایی ساده و در دسترسی باعث میشود که مصمم شوید تا حتی بعد از مراسم عروسی هم این نوع رژیم را ادامه داده و وزن ایده آل و تناسب اندام خود را حفظ نمایید.

رژیم قبل عروسی کاهش وزن

کالری مصرفی شما در برنامه رژیم غذایی مناسب عروسی چقدر است؟

ضمنا شمارش کالری مواد غذایی مصرفی به شما کمک میکند تا بتوانید میزان کالری ورودی را محاسبه نموده که این خود شما را در کاهش هر چه بیشتر کالری روزانه و وزنتان تشویق میکند. توصیه میشود که جدولی تهیه نمایید و در آن مواد غذایی مصرفی روزانه و مقدار آن را درج نموده و کالری آن را محاسبه نمایید. هر ماده غذایی میزان مشخصی کالری دارد مثلا هر عدد خرما 20 کالری و هر عدد خیار شور 1 کالری دارد. اطلاعاتی از این قبیل را میتوان در سایتهای مربوطه یافت و با احتساب میزان مصرف مواد غذایی و کالری آنها به راحتی مصرف کالری روزانه خود را به اندازه ای که هدف خود قرار داده اید برسانید.

رژیمهای غیر اصولی در کاهش وزن کدام هستند؟

شاید با یک جستجو در گوگل بسیاری از رژیمهای غذایی که باعث کاهش وزن در کوتاهترین زمان میشوند، بیابید که میتوانند در طولانی مدت تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامتی جسم و جان شما بگذارند، مثلا رژیمهایی که بیشتر بر مصرف بالای پروتیین تمرکز داشته و از مصرف دیگر مواد غذایی مفید و ضروری غفلت ورزیده که این امر باعث میشود تا بدن از لحاظ تامین ویتامین، کلسیم و دیگر مواد غذایی به مشکل برخورد کند. همه این کمبودها در طولانی مدت و یا همان مدت کوتاه میتواند باعث ریزش مو، افتادن دندانها، شکننده شدن ناخنها و بی فروغ شدن چشمها و کاهش قدرت بینایی و مواردی از این قبیل شود. بعضا رژیمهای غذایی توصیه میشود که در آنها فشار زیادی به فرد از لحاظ تحمل گرسنگی های طولانی مدت و فشارهای ناشی از آن وارد میشود که بر سیستم عصبی فرد آسیبهای شدید وارد میکند و ضمنا بدن با تحمل طولانی مدت گرسنگی خود را در حالت حفظ چربیی قرار داده و اصطلاحا با قحطی پنداشتن شرایط به حفظ انرژی و چربیهای بدن میپردازد که در این شرایط بدن فقط آب از دست داده و چربیها ذخیره میشوند. و اگر این شرایط ادامه دار باشد برای تامین انرژی از عضلات استفاده میکند و این امر باعث تحلیل رفتن عضلات بدن میشود و چنین رژیمهای غذایی که دریافت کالری را در بدن محدود میکنند پایداری لازم را ندارند و بدن را از میزان انرژی که برای انجام فعالیتهای روزانه لازم دارد محروم میکند. این نوع رژیم میتواند به قلب و عروق و حتی سیستم باروری افراد آسیب بزند. پس رژیم غذایی مناسب عروسی مفید، رژیمی است که همه جوانب در آن رعایت و کلیه مواد غذایی گنجانده شده باشد و مواد غذایی مضر در آن حذف یا کاهش یابد.

رژیم عروس قبل از عروسی

کلام نهایی:

اقدام به رژیم غذایی مناسب عروسی با هدف کاهش وزن بسیار عالی است ولی نه به هر قیمتی. هدف ما صرفا نباید کاهش وزن و ظریف دیده شدن باشد. باید توجه داشت که در صورت رعایت نکردن اصول درست در این رژیم غذایی، سلامت عمومی بدن خود را به خطر خواهیم انداخت و در طی مراسم به یاد ماندنی عروسی از داشتن چشمان درخشان و پوستی شاداب محروم خواهیم ماند و تاثیرات این عوارض، لذت زندگی و سلامتی را از شما خواهد گرفت. پس برای نیل به این هدف هر راهی را نروید و اولویت اولتان حفظ سلامتی باشد.

مطلب دیگر اینکه حتما و حتما به تصمیم خود متعهد باشید و تا آخر راه به تمام اصول خود پایبند بمانید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل