نکاتی در مورد چیدمان میز و صندلی برای مراسم عقد و عروسی

چیدمان صندلی عقد عروسی

در حالی که برگزاری مراسمات عقد و عرو7سی بیشتر در تالار و باغ تالارهای عروسی انجام می‌شود، که خود از قبل با چیدمان و طراحی‌های مدرن آماده پذیرایی از مهمانان هستند، برخی افراد هستند که مراسم کوچکی را در منزل و یا باغ اختصاصی خود برگزار می‌کنند. از این رو این افراد ترجیح می‌دهند مکانی که برای عروسی یا مهمانی خود انتخاب می‌کنند از یک چیدمان میز و صندلی شیک  و امروزی برخوردار باشد و فضایی صمیمی را به وجود بیاورد. اگر شما خواهان برگزاری عروسی و دورهمی خود  در مکانی هستید که خودتان قصد دارید میز و صندلی‌های آن را تهیه کنید، مسلما به راهنمایی‌هایی نیاز خواهید داشت.

چیدمان تالار

اگر چه تصمیم‌ گیری در مورد چیدمان صندلی تالار برای مهمانان عروسی در ابتدا بسیار طاقت فرسا به نظر می‌رسد، اما همین که دست به کار می‌شوید، در واقع با یک کار سرم گرم کننده  و خاطره انگیز روبرو خواهید شد. برای کمک به شما در مورد چیدمان مکان عروسی خودتان، راهنمایی و راهکارهایی در مورد نحوه چیدمان صندلی‌های عروسی را ارائه داده‌ایم. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم مطالبی را ذکر کنیم که بیشتر برای یک دورهمی کوچک، تولد، مهمانی و عروسی خودمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن جایگاه اختصاص داده شده به هر مهمان از قبل مشخص شده است.

تصمیم گیری در مورد نحوه چیدمان صندلی های تالار و باغ عروسی

چیدمان صندلی تالار

قبل از هر کاری، به طور کلی باید یک برنامه ریزی برای نحوه چیدن جای نشستن مهمانان داشته باشید. زیرا اندازه و شکل چینش باید بسته به تعداد مهمانان باشد. برای شکل چیدمان صندلی در اصل چهار گزینه استاندارد وجود دارد که بدین شکل می‌باشد: گرد، مستطیل، بیضی و مربع. این اشکال مختلف هر کدام از مزایای خاص خود برخوردار هستند. به طور مثال چیدمان مستطیلی فضای بیشتری را برای نشستن به مهمانان اختصاص می‌دهد و علاوه بر آن صحبت کردن مهمانان با هم آسان‌تر خواهد بود. از طرف دیگر میزهای گرد چیدمانی کلاسیک دارند و فضای بیشتری برای پذیرایی از میهمانان را فراهم می‌کنند.

مشخص کنید که والدین خود را در کجا قرار دهید

مشخصا در اغلب مراسمات، والدین به اتفاق پدربزرگ و مادربزرگ و خواهر و برادران و خانواده‌های آنها روی یک میز پذیرایی مشترک می‌نشینند. در صورتی که آنها از هم دور زندگی کنند؛ این امر به آنها فرصتی می‌دهد لحظاتی را در کنار هم باشند و با هم وقت بگذرانند. در حالی که همه مهمانان شما از حظور در آنجا و شرکت در جشن شما خوشحال و هیجان زده خواهند شد، اما هیچ کسی در این چنین مواقع به اندازه والدین شما خوشحال نیست. پس بهتر است اولین میزهای نزدیک به جایگاه عروس و داماد به والدین اختصاص داده شود.

صندلی تالار عروسی چایگاه

ولی اگر والدین شما از هم متارکه کرده‌اند قضیه کمی پیچیده خواهد شد و ممکن است با سر یک میز قرار گرفتن شما را دچار مشکل کنند. در این صورت شما باید دو میز را برای والدین خود در نظر بگیرید. اگر رابطه بین آنها حساس و متشنج است، بهتر است صندلی آنها نیز  پشت به هم باشد، یا اگر از چیدمان مستطیلی استفاده کردید، صندلی آنها در ابتدا و انتهای میز قرار بگیرد. به این ترتیب، هیچکس احساس ناراحتی و یا کنار گذاشته شدن نمی‌کند و دلخور نمی‌شود.

برای استقرار فامیل و اقوام از والدین کمک بگیرید.

اگر در مورد استقرار اقوام سر در گم هستید از مادر و یا مادر شوهر آینده خود بخواهید به شما کمک کند. مسلما در این جور مواقع آنها خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند. به طور کلی با کمک والدین چیدمان به شیوه بهتری انجام می‌پذیرد. زیرا آنها شناخت بیشتری از اقوام دارند و می‌دانند چه کسانی خواستار در کنار هم بودن و نشستن در نزدیک به هم هستند. همچنین ببینید : ورود عروس داماد به تالار عروسی

مهمانان خود را بر اساس گروه‌ها دسته‌بندی کنید.

پس از تهیه لیست مهمانان، با توجه به شناختی که از آنها دارید شروع به گروه بندی مهمانان کنید. این دسته‌بندی‌ها شامل: اعضای خانواده، دوستان دبیرستانی، دوستان دانشگاهی، دوستان شغلی و غیره می‌باشد. البته این دسته بندی به این معنا نیست که هر کدام را در کنار هم بنشانید، این مورد در مورد کسانی صدق می‌کند که از قبل یکدیگر را می‌شناسند.

چیدمان صندلی تالار

علاوه بر شناخت مهمانان، می‌توانید سن، علایق و نسبت فامیلی آنها را نیز در نظر بگیرید. سعی کنید با ارائه ترکیبی از چهره‌های آشنا و جدید در هر میز، به مراسم خود حسی خوب بدهید. سعی کنید از قرار دادن اشخاصی که با هم مشکل دارند پرهیز کنید و اگر کسی در چیدمانی حس خوشایندی ندارد جایگاه دومی را برای او در نظر بگیرید. فراموش نکنید مهمانان برای خوشحالی شما و لذت بردن از مراسم در آنجا حاظر می‌شوند.

چیدمان مخصوص کودکان

چیدمان صندلی کودکان

اگر در عروسی خود میزبان چند کودک هستید، بهترین استراتژی این است که آنها را در کنار هم و روی یک میز قرار دهید. حتی می‌توانید برای سرگرمی آنها اسباب بازی و وسیله سرگرمی قرار دهید تا آنها را سر گرم کند. نوزادان هم باید جایی نزدیک به والدین خود باشند.

جایی را به مهمانان مجرد خود اختصاص دهید

اگر قصد آشنایی دو دوست مجرد خود را با هم دارید، فرصت خوبی است تا آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید. البته باید با احتیاط این کار را انجام دهید، شاید آنها با در کنار هم قرار گرفتن معذب شوند. همچنین سعی کنید دوست مجرد خود را روی میز متاهلین ننشانید. برای مهمانان مسن‌تر جایی دورتر از بلندگو پخش موسیقی را در نظر بگیرید. برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند و شرایط خاص دارند، جایگاهی را در نظر بگیرید که به فضای باز نزدیک‌تر باشد تا احساس آسودگی کنند.

چیدمان صندلی عقد عروسی 

کارت روی میزها را به وضوح مشخص کنید

هدف از گذاشتن کارت‌های روی میز عروسی، یافتن آسان مکان مورد نظر میان سایر میز هاست. کارت‌های تا شده و پاکت نامه از سنتی ترین کارت‌ها هستند. شما بسته به نوع چیدمانی که در نظر گرفته‌اید باید از آنها استفاده کنید. نوشته و متن این کارت‌ها هم می‌توانند متفاوت باشند.  ترتیب نام مهمان‌ها به ترتیب حروف الفبا برای سریع‌تر پیدا کردن صندلی ایده خوبی است. بدین ترتیب مهمانان بدون خواندن کارت اکثر میزها، خیلی سریع به میز اختصاصی خود می‌رسند و از سردرگمی خلاص می‌شوند.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.