مفهوم گل ها برای عروسی/ انتخاب هوشمندانه

اگر شما دارید برای یک عروسی با تعداد زیادی ویژگی های خاص برنامه ریزی میکنید در مورد شخصی سازی گل های عروسیتان هم فکر کنید. اما به جای اینکه انتخاب هایتان را تنها بر پایه رنگ گل و استایل بگذارید اجازه بدهید معنی و مفهوم هر یک از گلها دیگران را به خوبی از تصمیم شما آگاه کند. از دسته گل عروس گرفته تا مقدمات عروسیتان راههای زیادی برای القای شخصیتتان و همچنین معنا بخشیدن به چیزهای حقیقی و خاص وجود دارد. از قرن ها پیش زبان گل ها برای ابراز احساسات به کمک انسان ها امده و در زمان ملکه ویکتوریا وقتی کلمات و اشارات برای بیان احساسات ناتوان بودند از گل ها استفاده میشده . امروزه خیلی از زوج ها از این روش عاشقانه پیروی میکنند و دسته گل هایی با گل ها و تزئیناتی که معنای آنها برایشان مهم است را طبق سلیقه خودشان خلق کرده و استفاده میکنند.

در جایی که گل هایی با معنا و ارتباط عاشقانه مثل رز ها و میخک بسیار محبوب هستند ، تعداد زیادی گل با ویژگی های معنادار مانند شروع تازه ( ادریس )، پیمان ( زنبق و سوسن ) ، استقامت ( گل ادریس ) وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

نکته ای برای عروس : درحال که بیشتر گل ها مود خوب و احساس مثبت القا میکنند شما حتما میخواهید بدونید که کدوم گل ها حال و هوا و احساسات منفی القا میکنند و معنای بدی دارند.بگونیا نماد حذر کردن و کاسنی نماد افکار خصومت آمیز می باشد.

رنگها نقش اساسی در معنای گلها ایفا میکنند. گل عروسی مورد علاقه ی هرکس ، گل رز ، بسته به رنگش معنای متفاوتی دارد . در حالی که رز قرمز نماد اشتیاق و علاقه شدید است رز سفید معنای خلوص و پاکی میدهد و رز صورتی بیانگر شادی و تحسین میباشد.

این ها برای سنبل ایرانی هم صدق میکنند :

انواع سفیدش معنای دوست داشتنی بودن و نوع آبی رنگ آن بیانگر وفاداری و پایداری میباشد.

25 گل محبوب مناسب برای عروسی و دسته گل عروس

در ادامه چندین مدل گل های زیبا که می توانید در مراسم عروسی یا دسته گل عروس اتفاده کنید را می توانید مشاهده کنید.

1) گل نرگس

گل نرگس را با شب بوی زرد اشتباه نگیرید هرچند که اینجا به رنگ مرجانی به تصویر کشیده شده. نرگس تنوع رنگهای زیادی داره و با استایل زنبق مانندش از منظر گیاه شناسی توصیف زیبا و با شکوه کاملا لایق این گل به نظر میاد.

گل نرگس دسته گل عروس

2) گل شقایق

برای شیفته ی این گل ظریف و فریبنده شدن به وزیدن نسیم نیازی نیست. آنمون برگرفته شده از لغت یونانی گل باد میباشد و نماد پیش بینی است.

گل شقایق دسته گل عروسی

3) گل شیپوری

اگر برای عروسیتان تم قلبی انتخاب کردید ، این گل زیبای گرمسیری کاملا برای شما مناسب است. گل شیپوری برای مهمان نوازی استفاده میشه و شکل الهام گرفته اش از خدای عشق ( کیوپید ) کاملا بجا و در خور میباشد.

ایده گل شیپوری دسته گل عروس

4) گل صدفی ( رایحه بچه )

این دسته گل محبوب و مکمل زینتی که بیانگر جشن وسرور است معمولا به عنوان پیش زمینه و برای ساپورت کردن گلهای ستاره ای به کار میرود.

اما با گلبرگ هایی به شکل ابرهای سفید کوچولو و قابلیتش برای اینکه خودش در تاج گل ها و دکئر های دیگر به شکل ایستاده میماند به نظر ما این گل سزاوار قرار گرفتن در صدر دکور عروسی شماست.

مفهوم گل های عروسی

5) زنبق شیپوری

وقتی در مورد دسته گل عروسی فکر میکنید این گل اولین چیزی است که به ذهن شما میرسد. با شکل شبیه به شیپورش و رایحه خوش زنبق شیپوری بیشتر از اینکه معنای ایستادگی بدهد شاهانه به نظر میرسد.

ایده برای دسته گل عروسی

6) میخک صدپر

فراتر از فقط یک تزئین برای یقه ی اقایون میخک های صدپر میتونند با هم به صورت انبوه جمع شوند و یک ظاهر از گل های بسیار زیبا که مقرون به صرفه هم هست درست کنند. نوع صورتی این گل معنی قدردانی میدهد و معنای رنگ سفید آن عشق خالص است .

مفهوم گل های دسته گل عروس

7) شکوفه گیلاس

زوج هایی که میخواهند این غنچه های صورتی حساس که نماد شکنندگی هستند را به دکور مراسم ازدواجشان اضافه کنند بهتره عجله کنند. این گل ها فقط چند هفته ی کوتاه حول و حوش فصل بهار در دسترس هستند . اما اگر بتونید این گل هارو استفاده کنید ، شکوفه ی گیلاس با وجود بودجه ی کم ، حجم زیادی به ظاهر مراسم و دکور شما اضافه میکنند.

شکوفه گیلاس برای تزئین عروسی

8) گل مینای طلایی

این گل با ظاهری شبیه به یک علامت ضربدر بین یک منگوله و افتابگردان یک گل محبوب و زیبا در عروسی شما میباشد. تنها به خاطر تنوعشان در رنگ ف شکل و سایز و فقط تطبیق پذیری این گل نیست که قلب زوج های در شرف ازدواج را تصرف کرده . این گل همچنین نماد شادی است.

مفهوم گل های دسته گل عروس

9) شقایق پیچ

یک گیاه پیچکی از خانواده الاله ها با گلبرگهای بزرگ و نمایان . شقایق های پیچ باید به عنوان یک گل محبوب مورد توجه قرار بگیرند. این گلها در تنوع زیادی از رنگها از سفید تا بنفش و صورتی شکوفه میدهند و نماد نبوغ و زیبایی ذهنی هستند.

گل شقایق در دسته گل عروس

10) نرگس زرد

ازدواج و این گل بهاری خوش ترکیب چه وجه مشترکی دارند ؟ هر دو بیانگر شروع تازه ای هستند که برازنده روز عروسی یک زوج است. به علاوه رنگ روشن و افتابی این گل بسیار شاد و برای عروسی مناسب است.

دسته گل نرگس برای عروس

11) گل کوکب

گلی از خانواده ی گل های آفتابگردان ، منشا گل کوکب در اسکاندیناوی است و معنی آن برگرفته از دره میباشد. این گل با ظاهری برجسته و بزرگ مناسب برای عروسی هایی با تم باغ میباشد. این گل ها در تابستان شکوفه میدهند تا جشن عروسی تابستانه ی شمارا کامل کنند.

مفهوم گل های عروسی

12) گل مینا

اگر یک گل در دنیا وجود داشته باشد که همیشه باعث لبخند زدن آدم بشود ، آن این گل زیبای کوچک است. با گلبرگ های ظریف و سفید و مرکز زرد رنگ که معنی بی گناهی و روح آزاد میدهد گل مینا میتواند یک تزئین زیبا به دسته گل گلهای وحشی شما و مکمل خوبی برای جشن عروسی های ساده باشد.

مفهوم گل مینا در دسته گل عروس

13) یاس زرد

اگر شما برای روز عروسیتان چندیدن ماه یا حتی سال برنامه ریزی کرده اید چرا زیبایی و هیجانتان را با شکوفه های زنگوله ای شکل این گل زیاد نمیکنید؟ این گیاه افتابی رنگ معنای پیش بینی میدهد و یک راه فوق العاده برای اضافه کردن طیفی از رنگها به مقدمات جشن عروسی شماست.

گل یاس در تزئینات عروسی

14) فیریزیا

یک گل بهاری خوش بو با بیش از ده شکوفه زنگوله ای کئچک روی هر ساقه. این گل زیبا از آفریقا منشا گرفته و بیانگر خلوص نیت و دوستی است.خیلی از زوج ها بجای گلهای سفید قدیمی مثل رز از فیز با مدل های جدید و منحصر به فردی در دسته گل عروس استفاده میکنند.

مفهوم گل های دسته گل عروس

15) یاسمن

این گنج استوایی ، که به رایحه خوش و گلبرگ های تیز و موم دارش معروف است نماد شادیست. یاسمن به عنوان گلی محبوب و مناسب برای روی سر عروس معروف شده است و همچنین پایه ی کاملی برای یک دسته گل زیبا میباشد.

گل یاسمن در تزئینات عروسی

16) گل مینای گربرا

گلی محبوب و وحشی از خانواده ی مینا ها. گربرا ها از لحاظ مدل های باستانی با هم فرق دارند و تنوعشان به خاطر مدل روی هم افتادن ردیف های گلبرگ هایشان است. آنها با تنوع زیادی از رنگ های درخشان و اسمی که معنای شادی میدهد در دسترس هستند.

مفهوم گلهای دسته گل عروس

17) سنبل ایرانی

اگر شما ورزشکار هستید و دنبال گلی هستید که نماد عشق شما به بازیها باشد به سنبل ایرانی فوق العاده خوش بو نگاهی بیندازید . این گل نام گذاری شده از یک پسر یونانی و بیانگر ورزش و بازی است. این شکوفه ی بنفش رنگ ئیک مکمل منحصر به فرد برای هر دسته گل یا تزئینی میباشد.

سنبل ایرانی در دسته گل عروس

18) گل ادریس

اگر شما عاشق گل های حجیم هستید این گل گرد با گلبرگهای زیادی که محکم بهم چسبیده اند بهترین گزینه برای شماست. این گل برای زوج های در شرف ازدواج هم نماد پشتکار و هم نماد عواطف و احساسات قلبی میباشد.

گل ادریس در دسته گل عروس

19 ) زنبق

زنبق بیانگر سه نماد مهم میباشد .ایمان ، شجاعت و عقل این گل به خاطر رنگ بنفش پررنگ و سایه دارش بهترین گل برای دسته گل های عروسی چشمگیر شناخته شده.

مفهوم گل زنبق در عروسی

20) کاملیا

این گل جذاب جنوبی کلاسیک که به عنوان بوته گل پرورش داده میشود گلبرگهای پرپشت شبیه گل صد تومانی و برگهایی صیغلی دارد. زوج های در شرف ازدواج این گل را به این دلیل انتخاب میکنند که تمثیلی از بخشندگی است.

گل کاملیا در تزئینات جشن عروسی

22) اسطوخودوس

این گل رو فقط بخاطر رنگ بنفش زیبا و رایحه اش انتخاب نکنید .این گل رو در مقدمات عروسی استفاده کنید زیرا نماد از خودگذشتگی و پاکدامنی است. اسطوخودوس ظاهری فریبنده دارد که هرکسی را به این گل علاقه مند میکند.

گل اسطوخودوس در تزئینات عروسی

23) یاس شیروانی

آیا شریک زندگی شما اولین نفری است که شما عاشقش شدید؟ گل یاس شیروانی معنای اولین عشق را میدهد و شما میتوانید رنگ های زیبای بنفش یا سفید یا هردوی اینهارا برای دسته گل عروسی خود انتخاب کنید.

مفهوم گل های روز عروسی

24) سوسن سفید ( زنبق )

سمبل فروتنی و دوشیزگی. انواع سفید این گل قسمتی جدا نشدنی از مراسم عروسی هستند و انواع دیگرش معانی قابل توجهی دارند. زنبق نارنجی بیانگر علاقه و اشتیاق شدید است درحالی که رنگ زرد آن بیانگر شادی می باشد.

مفهوم گل های عروسی

28) ارکیده

در دست داشتن یک دسته از این گل زیبای عجیب و غریب در روز عروسیتان مطمئنا یک انتخاب دراماتیک میباشد اما این گل همه ی آن چیزی که نشان میدهد نیست. ارکیده معنای تزکیه و فریبندگی دارد و این گل نماد هر چیز جذاب و فریبنده ای است که وجود دارد.

گل ارکیده در دسته گل عروس

33) آلاله

این گل بخاطر تنوع رنگش معروف است . این گل گرد در ظاهر شبیه کاملیا با لایه های چندگانه ای از گلبرگ های باریک کاغذی به نظر میرسد و تعجب آور نیست که این گل نماد درخشندگی ، فریبندگی و جذابیت باشد.

مفهوم گل آلاله در دسته گل عروس

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

دانلود آهنگ رقص چاقو تولد
بهترین تشریفات عروسی در اصفهان
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد