برگزاری مراسم عقد و عروسی در باغ شخصی، سالن اجتماعات و منزل

برگزاری مراسم عقد و عروسی در حیاط خانه یا باغ شخصی یا سالن اجتماعات آپارتمانتان چه کوچک و صمیمی، چه بزرگ و مجلل، حس خانوادگی عمیقی در بهترین روز زندگی‌تان ایجاد می‌کند. میزبانی کردن از پیوندتان در خانه به‌جای برگزار کردن مراسم در تالارها و باغ تالارها، نه‌تنها فضای آرام‌تری ایجاد می‌کند، بلکه روش مناسبی برای صرفه‌جویی در بودجه اختصاص داده‌شده به مراسم عروسی‌تان است.

بااین‌وجود، برای اینکه حیاط خانه را برای برگزاری جشن آماده کنید؛ باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. به‌عنوان‌مثال جهت برگزاری مراسم در حیاط منزل به تجهیزاتی مانند میز و صندلی، گل‌آرایی و ایجاد فضای سبز در حیاط خانه، ایجاد جایگاه ویژه عروس و داماد و ریسه کشی و نورپردازی مناسب احتیاج دارید.

سفره عقد ساده

عروسی در باغ شخصی

  • در صورت نیاز به هرگونه تغییر یا انجام تعمیرات در فضای حیاط خانه یا باغ شخصی، سریعاً دست‌به‌کار شوید.

اگر تجهیزات خانه مانند شیرآلات یا سقف و سنگ‌فرش نیاز به تعمیرات اساسی دارند، انجام این تعمیرات را در اولویت کارهایتان قرار دهید. درواقع برای انجام تعمیرات مربوط به خانه برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید و آن را به تعویق نیندازید زیرا انجام این قبیل کارها به وقت و بودجه کافی نیاز دارد لذا به عقب انداختن آن ممکن است مشکلات متعددی ایجاد کند و منجر به بروز استرس و تحمیل بار روانی زیادی به شما شود.

عروسی در منزل

  • بخش‌های مختلف خانه و حیاط خانه را بادقت شناسایی کنید.

به‌منظور پیشگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند و ناگهانی در روز مراسم عروسی، بخش‌های مختلف خانه یا ویلای شخصی خود را بررسی کرده و جاهایی را که نیاز به بازسازی مجدد و یا نصب سازه‌های موقت دارند، شناسایی کنید. نقشه خانه را بررسی کرده تا محل عبور لوله‌های آب و گاز و سیم‌کشی برق را پیدا کنید. ممکن است به هنگام بازسازی یا انجام تعمیرات به لوله‌ها و سیم‌کشی آسیب بزنید. در صورت نیاز به نصب چادر یا سازه‌های تزئینی برای جایگاه مهمانان باید محل دقیق نصب در حیاط خانه را شناسایی کنید.

نصب چادر در عروسی

  • از مناسب بودن سرویس بهداشتی سالن اجتماعات یا منزل‌تان اطمینان حاصل کنید.

به‌احتمال‌زیاد سرویس بهداشتی خانه شما ظرفیت کافی برای دسترسی بیش از 50 نفر را نخواهد داشت. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از کانکس‌های سرویس بهداشتی یا سرویس‌های بهداشتی‌های قابل حامل استفاده کنید.

  • نصب ژنراتورهای یدکی را در لیست برنامه‌ریزی پیش از برگزاری مراسم عروسی قرار دهید.

برای برگزاری مراسم عقد و عروسی در حیاط خانه باید به تجهیزات الکتریکی موردنیاز توجه خاصی داشته باشید. برای تأمین برق موردنیاز برای تهیه غذا، نورپردازی، اجرای موسیقی و … بهتر است یک ژنراتور یدک در خانه داشته باشید.

نورپردازی مراسم عروسی

  • دسترسی به پریز برق کافی را فراموش نکنید.

در طول مراسم عروسی ممکن است مهمان‌ها بخواهند تلفن همراه خود را شارژ کنند. به‌علاوه تجهیزات عکاس، فیلم‌بردار و گروه موسیقی نیز همگی به برق احتیاج دارند؛ بنابراین تعبیه کردن سه‌راهی یا پریزهای برق متعدد در کنار هر میز و محل استقرار گروه موسیقی و… ضروری است.

  • اختصاص دادن فضاهای مناسب به استیج رقص و جایگاه مهمانان و عروس و داماد

قبل از برگزاری مراسم عروسی در حیاط خانه یا باغ شخصی باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. به‌عنوان‌مثال باید بخشی از حیاط را که فضای جادار و مناسبی دارد به استیج رقص اختصاص دهید. به‌علاوه باید مطمئن شوید که میز و صندلی‌ها روی سطح همواری قرار دارند. چیدن میز و صندلی‌ها روی چمن یا زمین خاکی و دارای سنگریزه سطح ناهمواری ایجاد می‌کند و ناراحتی و اذیت شدن مهمان‌ها را در پی دارد.

جایگاه عروس و داماد نیز باید به‌طور ویژه‌تری تدارک دیده شود. قبل از مشخص کردن محل نشستن مهمان‌ها و جایگاه عروس و داماد، تمامی احتمالات را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال در صورت بارش باران، مطمئن شوید که امکان جمع شدگی آب در چاله‌های زمین و یا خیس شدن مهمان‌ها و عروس و داماد وجود ندارد.

جایگذاری استیج در عروسی

  • فضای حیاط را مطابق با تم مراسم عروسی‌تان طراحی کنید.

ممکن است یکی از ایده‌هایتان برای طراحی حیاط خانه، گل‌کاری باغچه‌ها با گل‌ها و شکوفه‌های رنگارنگ باشد. اگرچه این ایده می‌تواند بسیار جذاب باشد اما پیش از اجرایی کردن آن، بررسی جامعی انجام دهید تا مطمئن شوید رنگ‌بندی گل‌ها با تم عروسی و سایر آیتم‌های طراحی‌شده در فضای حیاط خانه هارمونی و هماهنگی داشته باشد. می‌توانید در این خصوص با یک متخصص طراحی فضای سبز مشورت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گلکاری حیاط در عروسی

  • حشرات موذی را از بین ببرید.

برگزاری مراسم عروسی در فضای باز و حیاط خانه ممکن است معضل حشرات را در پی داشته باشد. مسلماً گازگرفتگی توسط یک حشره برای مهمان‌ها ناخوشایند خواهد بود. بنابراین جهت پیشگیری از حمله حشرات، اقدامات لازم را انجام دهید. بهترین کار برای محافظت از مهمانانتان در برابر آزار و اذیت حشرات موذی، سم‌پاشی حیاط خانه است. توجه داشته باشید که سم‌پاشی را چند روز قبل از برگزاری مراسم عروسی انجام دهید.

  • بیمه حوادث منزل خود را قبل از برگزاری مراسم عروسی تمدید کنید.

اگر تعداد مهمان دعوت‌شده به عروسی‌تان زیاد است و مراسم بزرگی تدارک دیده‌اید، بهتر است قبل از برگزاری مراسم تاریخ بیمه خانه را چک کنید تا در صورت نیاز به تمدید، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید. اگر عروسی را در حیاط خانه اقوام و آشنایان برگزار می‌کنید از صاحب‌خانه بخواهید تا وضعیت پوشش بیمه منزل خود را به اطلاع شما برساند. درهرصورت چک کردن وضعیت بیمه ضروری است زیرا امکان بروز حوادث یا اتفاقات غیرمنتظره همیشه وجود دارد.

عروسی در منزل

  • در صورت پیش‌بینی احتمال بارش باران در روز مراسم عروسی بهتر است در حیاط چادر برپا کنید.

در حین برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی و تعیین تاریخ برگزاری مراسم، وضعیت پیش‌بینی آب‌وهوای محل برگزاری مراسم را چک نمایید و از خوب بودن وضعیت هوا در روز مراسم مطمئن شوید. بااین‌وجود همواره احتمال بروز خطا در پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوایی وجود دارد؛ بنابراین این احتمال را بدهید که در روز عروسی‌تان با باراش شدید باران مواجه خواهید شد و به دنبال راه‌حلی برای این چالش احتمالی باشید.

در همین رابطه ببینید : نصب چادر مسقف کردن عروسی

بهترین راه‌حل برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از بارندگی در روز عروسی، مسقف کردن حیاط خانه با سازه‌های مختلف و چادر است. درواقع چادر زدن بخش روتین و همیشگی مراسم‌هایی است که در حیاط خانه برگزار می‌شوند. چادرهایی که جنبه تزئینی دارند می‌توانند علاوه بر محافظت از مهمان‌ها در برابر بارش احتمالی، فضا و اتمسفر خاصی ایجاد کنند و به زیباتر شدن طراحی فضای عروسی‌تان نیز کمک کنند. برای زیباتر شدن فضای داخل چادر، می‌توانید آن را طوری نصب کنید که درختان حیاط در فضای داخل چادر قرار بگیرند.

  • چادر زدن در مراسم عروسی

  • محلی را به آماده‌سازی و سرو غذا اختصاص دهید.

بسته به تعداد مهمانان دعوت‌شده به مراسم، ممکن است آشپزخانه منزل‌تان برای پخت‌وپز و سرو غذا فضای کافی نداشته باشد. برای حل این مشکل می‌توانید در گاراژ یا پارکینگ خانه محلی را به طبخ و سرو غذا اختصاص دهید. توجه داشته باشید که محل تهیه و سرو غذا نباید در معرض دید مهمان‌ها قرار داشته باشد. البته می‌توانید برای راحتی بیشتر؛ غذا را از رستوران سفارش دهید.

  • تعدادی خدمتکار برای پذیرایی از مهمان‌ها و شستشوی ظروف مراسم عروسی استخدام کنید.

برخلاف تالارها که خدمه اختصاصی خود را برای پذیرایی از مهمان‌ها دارند، برگزاری مراسم عقد و عروسی در حیاط خانه یا باغ شخصی یا روف گاردن اختصاصی از چنین مزیتی برخوردار نیست؛ بنابراین باید به دنبال روشی برای حل این مسئله باشید.

شما می‌توانید به‌راحتی با شرکت‌های خدماتی تماس گرفته و بسته به تعداد مهمان‌هایتان تعدادی خدمتکار مرد و زن جهت پذیرایی و نظافت در روز عروسی‌تان استخدام کنید.

  • به میزهای پذیرایی‌تان رنگ و عمق بدهید.

برای اینکه میز پذیرایی از مهمان‌ها را از سادگی درآورید؛ از رومیزی‌های زیبا و رنگی متناسب با تم و سایر اجزای دکوراسیون مراسم استفاده کنید. می‌توانید برای نزدیک‌تر شدن دکوراسیون حیاطتان به طراحی تالارهای عروسی، میزهای پذیرایی را با شمعدان و گل و شاخ و برگ‌های زیبا تزیین کنید.

به‌علاوه می‌توانید برای طراحی راهروی ورود عروس و داماد، درست مانند تالارها و باغ تالار از درختچه‌های گلدانی در مسیر ورودی استفاده کنید.

تزئین میز عروسی

ترئین راهروی عروسی

  • از استخر و حوض خانه برای طراحی دکوراسیون مراسم عروسی استفاده کنید.

درصورتی‌که در حیاط خانه یا ویلای خود، استخر یا حوضچه دارید می‌توانید آن را در مرکز و کانون توجه قرار دهید. بسیاری از تالارها و باغ تالارها برای طراحی فضای باز خود از حوضچه‌های آب استفاده می‌کنند.

می‌توانید با استفاده از تکه‌های چوب یک پل موقت روی استخر ایجاد کنید و آن را به راهروی ورود عروس و داماد تبدیل کنید یا حتی می‌توانید از آن به‌عنوان استیج رقص نیز استفاده کنید و به‌این‌ترتیب بدون پرداخت هزینه به تالارها و باغ تالارها، دکوراسیون آنها را به مراسم عروسی خود بیاورید.

باغ تالار

  • ظروف پذیرایی مراسم عروسی را با گل‌ها و شاخ و برگ‌های حیاط خانه تزیین کنید.

یک ایده برای زیباتر شدن مراسم عقد و عروسی در حیاط خانه، استفاده از گل‌ها و برگ‌های باغچه برای تزیین ظروف پذیرایی است. شما با این کار طراوت و تازگی فضای خانه را به میز پذیرایی می‌آورید و حس شادابی را به مهمانان خود القا می‌کنید.

ترئین میز عروسی

مراسم عروسی در حیاط

استفاده از گل در تزئین

  • نقطه کانونی حیاط منزل را پیدا کنید و آن را در مرکز توجه قرار دهید.

مزیت برگزاری عروسی در حیاط خانه یا باغ شخصی در مقایسه با تالار یا باغ تالارها در این است که شما به خوبی با همه بخش‌های حیاط آشنایی دارید و نقاط قوت و ضعف فضای خانه خود را می‌شناسید.

می‌توانید بخشی از حیاط را که با آن خاطره دارید یا ازلحاظ بصری زیباتر از سایر بخش‌های خانه است به نقطه کانونی مراسم عروسی تبدیل کنید. به‌عنوان‌مثال جایگاه عروس و داماد را زیر زیباترین و یا تنومندترین درخت خانه برپا کنید.

جایگاه عروس و داماد

  • مسیر ورود مهمان‌ها را مشخص کنید.

اگر حیاط خانه و فضای باز باغ آن بسیار بزرگ است، ممکن است مهمان‌ها در یافتن مسیر ورود به مراسم دچار مشکل شوند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی می‌توانید از تالارها و باغ تالارها ایده برداری کنید، چراغانی کردن مسیر ورود مهمان‌ها، فرش کردن مسیر و مشخص کردن جهت‌ها با تابلوهای چوبی، می‌تواند ایده خوب و جذابی برای آماده کردن مسیر عبور مهمان‌ها باشد.

  • به نورپردازی مراسم عروسی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اگرچه هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع درخشش و زیبایی عروس و داماد شود، اما برای گرم و صمیمی‌تر کردن فضای مراسم به نورپردازی ویژه‌ای احتیاج دارید. می‌توانید از فانوس‌های زیبا و شمع‌های بزرگ و کوچک در اندازه‌های مختلف برای نورپردازی فضای حیاط خانه استفاده کنید. این سبک نورپردازی می‌تواند مراسم عروسی‌تان را بسیار زیباتر و خاطره‌انگیزتر از مراسم‌های برگزارشده در تالارهای عروسی کند.

روش دیگر برای ایجاد نور کافی در حیاط خانه، استفاده از ریسه‌های چراغانی است که نورهای رنگی زیبایی تولید می‌کنند و فضای مراسم عروسیتان را رمانتیک و به‌یادماندنی خواهند کرد.

نورپردازی مراسم عروسی

  • تمهیدات لازم برای راحتی و آسایش مهمان‌ها را در نظر بگیرید.

برگزاری مراسم عروسی در حیاط خانه و به‌طورکلی در فضای باز می‌تواند تحت تأثیر شرایط فصلی و جوی قرار بگیرد. درصورتی‌که مراسم عروسی‌تان در فصل‌های سرد سال برگزار می‌شود، تجهیزات گرمایشی مناسب را تهیه کنید. می‌توانید شال یا پتوهای مسافرتی در کنار میزهای مهمانان قرار دهید تا در صورت احساس سرما به دور خود بپیچند. اگر مراسم عروسی‌تان در فصل گرم سال یا تابستان برگزار می‌شود حتماً از تجهیزات خنک‌کننده و تهویه‌های مناسب استفاده کنید.

  • برای اجرای موسیقی زنده مراسم عروسی برنامه جذابی داشته باشید.

بسیاری از تالارها و باغ تالارها به شما اجازه اجرای موسیقی زنده در مراسم عروسی‌تان را نمی‌دهند و یا تنها انتخابتان گروه موسیقی پیشنهادی خودشان است. اما برگزاری مراسم عروسی در حیاط خانه این حسن را دارد که می‌توانید گروه موسیقی موردعلاقه خود را برای اجرای موسیقی زنده در مراسمتان به خدمت بگیرید.

برگزاری مراسم عقد و عروسی در خانه مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است، بنابراین می‌توانید برای اجرای موسیقی در مراسم عروسی‌تان هزینه بیشتری اختصاص دهید. هیچ‌چیز نمی‌تواند به‌اندازه اجرای موسیقی زنده مراسم عروسی‌تان را رؤیایی و به‌یادماندنی کند.

تزئین باغ برای عروسی

  • مطمئن شوید که جای پارک کافی برای مهمان‌ها در اطراف خانه وجود دارد.

یکی از مشکلات برگزاری مراسم عروسی در حیاط خانه در مقایسه با تالارها یا باغ تالارها، عدم وجود جای پارک کافی برای مهمانان است. تعداد مهمانان خود را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که جای پارک کافی برای آنها وجود دارد.

در صورت عدم وجود جای پارک کافی می‌توانید نزدیک‌ترین پارکینگ عمومی نزدیک به خانه را اجاره کنید و از مهمانان بخواهید که خودروی‌شان را در آنجا پارک کنند و یا از همسایه‌های خود بخواهید تا برای مدتی فضای مقابل درب منزلشان را در اختیار مهمانان شما قرار دهند.

  • محلی را برای تعویض لباس مهمان‌ها و آماده شدنشان در نظر بگیرید.

مسلماً بسیاری از خانم‌ها لباس موردنظرشان را پس از رسیدن به مراسم به تن می‌کنند. بنابراین به اتاقی با نور و فضای کافی برای تعویض لباس و مرتب کردن ظاهر و ترمیم میکاپشان احتیاج دارند. بهتر است قبل از برگزاری مراسم عروسی در خانه این نکته را در نظر داشته باشید و یکی از اتاق‌هایتان که نور کافی، آینه و جالباسی مناسب دارد را به اتاق پرو مهمان اختصاص دهید.

در کل برگزاری مراسم عقد و عروسی در خانه حیاط شخصی ریسک‌های زیادی به همراه دارد. امروزه با توجه به مجموعه‌های اختصاصی که وظیفه برگزاری مراسم عقد و عروسی را برعهده دارند، سپردن مراسم به یک مجموعه اختصاصی می‌تواند آسودگی خیال را برای شما به همراه داشته باشد.

سفره عقد

برنامه‌ریزی برای جشن عروسی که یکی از مهمترین رویداد‌های زندگی هر فرد به شمار می‌رود خود دارای هیجان و استرس خاصی است. در صورتیکه بخواهید این مراسم را بصورت شخصی و در خانه و باغ‌های اختصاصی برگزار کنید نیاز به برنامه‌ریزی بسیار پیچیده‌تری دارد و هر مقدار که پیش‌بینی و مدیریت کرده باشید باز هم ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشید.

چادر در عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

دانلود آهنگ رقص چاقو تولد
بهترین تشریفات عروسی در اصفهان
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد