۷‌ نکته و ایده برای برگزاری مراسم عقد و نامزدی در خانه

جشن عقد و نامزدی فرصتی مناسب برای اعلام رسمی ازدواج شما به اقوام و دوستان بشمار ‌می‌روند. شاید شما هم به دلایل مختلف قصد دارید به یک عقد محضری بسنده کرده و تمام انرژی خود را صرف جشن عروسی نمایید. اما برگزاری جشن عقد و نامزدی در خانه به شما اجازه می‌دهد تا با صرف هزینه‌ی کمتر لحظات شاد بیشتری را در کنار همسرتان برای خود رقم بزنید.

تعداد مهمانان در مراسم عقد از جشن عروسی کمتر است، بنا براین برنامه‌ریزی برای آن نیز ساده‌تر خواهد بود. هرچند شما می‌توانید برای نامزدی و عقد خود تالار پذیرایی اجاره کنید و یا تمام امور را به یک خدمات دهنده عروسی بسپارید. اما برگزاری جشنی خودمانی در منزل نیز به دلایل بسیار، ‌ایده‌ای مناسب برای مراسم عقد و نامزدی به نظر می‌رسد.

اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید مراسم عقد خود را در خانه برگزار کنید، می‌توانید با در نظر گرفتن چند‌ایده خلاقانه و کابردی این جشن را به خاطره‌ای زیبا برای خود و مهمانانتان تبدیل نمایید. شاید فکر کنید برگزاری جشن‌های مختلف از جمله نامزدی و عقد در منزل با دردسر‌های زیادی همراه می‌باشد، اما برنامه‌ریزی دقیق و به موقع تمام نگرانی‌های شما در این مورد را از بین می‌برد. در ادمه برخی از بهترین‌ایده‌های برگزاری جشن نامزدی و عقد در خانه را به شما معرفی می‌کنیم تا سهمی هرچند کوچک در زیبایی و شکوه مراسم شما داشته باشیم:

برگزاری جشن عقد و نامزدی در منزل
ایده‌های کابردی برای برگزاری جشن عقد و نامزدی در خانه

با این حال که اجاره باغ تالار و یا سالن پذیرایی برای جشن نامزدی برنامه‌ریزی امور را برای شما و همسرتان ساده‌تر می‌سازد، برگزاری یک جشن ساده در منزل نیز زیبایی‌ها و صمیمت خاص خود را دارد. برگزاری مراسم عقد و جشن نامزدی در منزل چندان هم سخت نیست، تنها اگر به این نکات توجه کنید:

مشخص کردن تعداد مهمانان

مشخص کردن تعداد مهمانان اولین گام برای برگزاری یک جشن‌ایده‌آل در خانه می‌باشد. خوشبینی را کنار بگذارید و به اندازه‌ی طرفیت منزل خود مهمان دعوت کنید. اگر تعداد مهمان‌ها زیاد است، از دوستان و آشنایانی که منزل بزرگتری دارند کمک بگیرید. همچنین می‌توانید خانه‌ای را به منظور برگزاری جشن عقد و عروسی خود اجاره نمایید و به تزیین آن بپردازید. برای پیدا کردن منزل مناسب جشن خود نیز بهتر است از تشریفات مجالس کمک بگیرید. تعداد مهمانان زیاد در فضای بسیار کوچک برای برگزاری جشن نامزدی و عقد در خانه اصلاً مناسب نیست.

در همین رابطه ببینید : عقد در روف گاردن

چیدمان میز و صندلی‌ها

برای جشن عقد ونامزدی خود در منزل حتماً به اجاره‌ی میز و صندلی نیاز پیدا می‌کنید. پس چه بهتر که در انتخاب آن‌ها دقت نمایید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، از کرایه میز‌های جاگیر و صندلی‌های بزرگ بپرهیزید. همچنین در چیدمان میز و صندلی‌ها باید به رفت و آمد مهمانان نیز توجه نمایید. جا به جایی مداوم صندلی‌ها توسط مهمانان برای باز کردن راه منظره جالبی را برای جشن شما رقم نمی‌زند.

تزیینات مهترین بخش مربوط به میز و صندلی‌ها است. احتمالاً انتخاب‌های شما برای شکل و شمایل میز و صندلی‌ها محدود می‌باشد، اما برای تزیینات روی آن خیر. وسایل روی میز را هماهنگ و ترجیحا با تم رنگی خاص بچینید. در صورت امکان گل‌آرایی برای میز‌ها و سایر قسمت‌های خانه را فراموش نکنید. علاوه بر همه این‌ها، میز بزرگی را برای چیدن وسایل شام در نظر بگیرید.

جشن عقد و نامزدی در خانه
اجاره وسایل سفره عقد

اگر دوست دارید جشن عقد شما شکل کلاسیک‌تری به خود بگیرد، وسایل سفره عقد را فراموش نکنید. دکور‌های مختلف سفره عقد و وسایل مرتبط با آن را می‌توانید به راحتی در بازار پیدا کنید. اگر قصد دارید برای جشن عقد خود در خانه سفره عقد تدارک ببینید، باید حداقل از یک هفته قبل برای اجاره وسایل آن اقدام نمایید.

بادکنک‌آرایی، گل‌آرایی و شمع‌آرایی خانه

گل‌آرایی خانه برای جشن عقد و نامزدی شاید کمی هزینه بر به نظر برسد، اما در زیبایی مراسم شما تأثیر بسزایی خواهد داشت. برگزاری جشن عقد و نامزدی در خانه با همین کار‌های ساده به‌ایده‌ای منحصر به فرد تبدیل خواهد شد. این روز‌ها همچنین بادکنک‌ها با اشکال مختلف و رنگ‌های جذاب در مغازه‌های وجود دارند. به همین دلیل نیز بادکنک‌آرایی جایگاه ویژه‌ای در جشن‌های نامزدی و عقد پیدا کرده است. از بادکنک‌های کروم، شب تاپ و براق برای جشن خود در منزل غافل نشوید. حتماً شما نیز به معجزه‌ی شمع‌آرایی در جشن‌های مختلف‌ایمان دارید! از شمع روی میز‌ها و جای جای منزل خود استفاده نمایید تا عکاسی و فیلم‌های جذاب‌تری از جشن عقد و نامزدی داشته باشید.

جشن عقد و نامزدی در منزل
گیفت جشن نامزدی و عقد

برای مهمانان خود گیفت‌های مناسب جشن عقد و نامزدی تهیه کنید تا از این روز زیبا به یادگار داشته باشند. این روز‌ها گیفت‌های عروسی در مدل‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند و می‌توانید یکی از آن‌ها را به توجه به سلیقه و تم جشن نامزدی انتخاب نمایید. برگزاری جشن عقد و نامزدی در خانه شاید به خودی خود جذاب به نظر نرسد، اما با همین گیفت‌های ساده در کنار سایر آیتم‌ها، مراسمی به یاد ماندنی خواهید داشت.

گروه موزیک

گروه موزیک قطعاً ارزش صرف هزینه برای یک جشن نامزدی، هرچند خودمانی، در خانه را دارد. موزیک مناسب، جشن شما را متحول خواهد ساخت. حتماً بعد از جاری شدن خطبه عقد دوست دارید مهمان‌ها شاد و خوشحال باشند. پس بهتر است قدرت یک گروه موزیک خوب را برای شادی هرچه بیشتر جشن عقد و نامزدی در منزل فراموش نکنید.

همچنین ببینید : آهنگ رقص تانگو

نوشتن یادبود توسط مهمانان

دفترچه‌ای زیبا را به منظور یادبود‌نویسی مهمانان تهیه کنید و آن را روی میزی مجزا و تزیین شده قرار دهید. همچنین می‌توانید از یک تابلوی مدرن به همراه برچسب‌های کوچک برای جمع‌آوری جملات زیبا از مهمانان خود استفاده نمایید. بدین ترتیب هر یک از مهمانان جملاتی را به یادگار روی این برچسب‌ها نوشته و روی تابلو می‌چسبند. در آخر مجموعه‌ای زیبا و خاطره‌انگیز از این یادبود‌ها خواهید داشت.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کامل‌ترین لیست تجهیزات فیلمبرداری عروسی
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
تزیین کله قند بله برون عروس

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.