10 نوع پارچه لباس عروس بسیار شیک و جذاب

پارچه لباس عروس

اگر می خواهید لباس عروس شما در زیباترین حالت ممکن بر تن شما بنشیند باید به نوع پارچه آن توجه کامل داشته باشید. پارچه نقش مهمی در زیبا نشان دادن لباس عروس دارد. پارچه در نمای کلی لباس شما تأثیر بسیار زیادی دارد. اینکه لباس چقدر رسمی (یا غیر رسمی) است و حتی قیمت آن به نوع پارچه بستگی دارد. تقریبا از هر پارچه‌ای می‌شود برای دوختن لباس عروس استفاده کرد، اما بعضی پارچه‌ها محبوب‌تر و متداول‌تر هستند. به‌طورکلی، پارچه لباس عروس باید به گونه ای باشد که در برش و دوخت زیبایی آن به‌خوبی نشان داده شود.

ضخامت و نوع پارچه به مدل لباس عروس بستگی دارد، اما معمولا برای عروسی‌های زمستان از پارچه‌های ضخیم‌تر و برای عروسی‌های تابستان از پارچه‌های نازک‌تر استفاده می‌شود. در این مقاله 5 نوع از محبوب ترین پارچه هایی که در لباس های عروس مورد استفاده قرار می گیرد معرفی شده است. با مطالعه این مقاله می توانید متوجه شوید که چه نوع پارچه ای مورد نظر شما است و ترجیح می دهید لباس عروس خود را از چه پارچه ای تهیه کنید.

بیشتر عروس خانم‌ها آنقدر که به فرم لباس عروسشان اهمیت می‌دهند، به جنس پارچه‌ی لباسشان دقت نمی‌کنند، در حالیکه که جنس پارچه‌ لباس عروس در زیبایی و آراستگی آن تاثیر به سزایی دارد. بنابراین اگر می خواهید لباس عروس شما در زیباترین حالت ممکن بر تن شما بنشیند، باید به نوع پارچه آن توجه کامل داشته باشید.

آشنایی با انواع پارچه های لباس عروس

تقریبا از هر نوع پارچه‌ای می‌توان برای دوخت لباس عروس استفاده کرد، اما برخی پارچه‌ها در این زمینه متداول‌ترند. هنگام انتخاب پارچه‌ی مناسب باید مواردی مثل شرایط آب و هوا، محل برگزاری مراسم، بودجه، فرهنگ خانوادگی و… را در نظر گرفت. ما اینجا هستیم تا شما را با چند نوع از محبوب‌ترین پارچه‌های لباس عروس و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:مدل های محبوب لباس عروس و اندامهای مناسب برای آنها

پارچه میکادو

پارچه لباس عروس
پارچه لباس عروس میکادو

میکادو یک نوع ابریشم است که از دیگر ترکیب های ابریشم مانند شیفون و ساتن ضخیم تر است. این پارچه به علت ضخامت بالایی که دارد برای عروسی هایی که در فصل‌ های سرد سال برگزار می‌شوند، مناسب‌تر است. این نوع ابریشم سنگین است و این امر باعث می‌شود که چین و چروک نخورد. پس اگر به دنبال لباس عروسی هستید که حالت خود را به خوبی حفظ کند، پارچه‌ی میکادو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. این نوع پارچه برای مدل‌های ساده‌ی دوخت بسیار عالی است.

توجه داشته‌باشید که این نوع پارچه بیش‌تر مناسب عروسی‌هایی است که در زمستان برگزار می‌شود و عروس‌ خانم را در برابر سرما محافظت می‌کند.

تور ابریشمی

پارچه لباس عروس

استفاده از تور در دوخت لباس عروس بسیار مرسوم و پرسابقه است اگر می‌خواهید لباستان هیچ‌وقت از مد نیفتد، ما به شما تور را پیشنهاد می‌کنیم. لباس‌های عروسی که با تور دوخته می‌شوند نسبت به سایر لباس‌ها ارزان‌ تر و به صرفه تر هستند. این پارچه بسیار سبک است و برای عروسی‌های فصل تابستان بسیار مناسب است. تور برای لایه رویی لباس و پرچین کردن دامن مثل دامن‌های پرنسسی و پفی به‌کار برده می‌شود.

پارچه‌ی توری برای دوخت تور عروس هم استفاده می‌شود و  می‌توان آن را با لباس عروس ست کرد. اگر می‌خواهید کل لباستان را از جنس تور انتخاب کنید، باید بسیار مراقب آن باشید؛ زیرا به سبب ظرافتی که دارد در معرض نخ کش شدن و پاره شدن قرار دارد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:جدیدترین مدل های لباس عروس سال 2019 کالکشن طراح مد ایان استوارت

پارچه کرپ

پارچه لباس عروس
پارچه کرپ پرکاربرد برای لباس عروس

کرپ یک پارچه ابریشمی متوسط وزن است که به زیبایی روی بدن قرار گرفته و پستی و بلندی های بدن را نشان می دهد. این پارچه یک انتخاب عالی برای عروس هایی است که می خواهند منحنی های بدن خود را به رخ بکشند. این پارچه محبوب ترین گزینه برای لباس عروس های راسته و مدل fit and flare است.

به علاوه برای مدل های غیر عادی لباس عروس مانند jumpsuits نیز مناسب است. عروس هایی که به دنبال یک ظاهر مینیمالیستی هستند باید جنس کرپ را برای لباس عروس خود در نظر بگیرند، زیرا این پارچه لباس عروس شفاف و براق است. کرپ پارچه نسبتا سبکی است. اگر دوست ندارید منحنی های بدن شما نمایان باشد از این نوع پارچه برای لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنید.

پارچه حریر و ابریشمی نازک

مدل لباس عروس پارچه حریر ساده
مدل لباس عروس ساده با پارچه حریر

حریر یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های لباس عروس است. این پارچه از جنس نایلون، ابریشم، پلی استر یا ترکیبی از این الیاف می‌باشد. این جنس پارچه برای لباس عروس‌هایی با دامن‌های دنباله‌دار یا تزئین شده با مهره‌های زیبا به کار می‌رود. اگرچه استفاده از این نوع پارچه حریری از سال‌ها قبل رایج است؛ اما همچنان محبوبیت و جذابیت خود را از دست نداده ‌است.

پارچه ارگانزا

پارچه لباس عروس ارگانزا
پارچه لباس عروس ارگانزا

این پارچه شباهت زیادی به حریر دارد از این رو “حریر شیشه‌ای” نیز نامیده می‌شود. ارگانزا مانند حریر نازک است اما در عین حال کمی خشن ‌تر است و افت ندارد؛ بنابراین برای پف دادن دامن لباس عروس مناسب است.  ارگانزا از جنس ابریشم است و سبک وزن می‌باشد. این پارچه در دامن لباس عروس به صورت چند لایه به کار برده می‌شود و نقش حجم دهنگی دارد،اما در عین حال سبک وزن است و آزاردهنده نیست.

پارچه ارگانزا گاهی اوقات با تزئینات وگاهی بدون آنها در لباس عروس دیده می‌شود. از این نوع پارچه برای پوشش زیرین پارچه‌های دیگر (مانند: توری، تیل، ساتن، و غیره) نیز می‌توان بهره گرفت. لباس عروس‌هایی که با این پارچه دوخته می‌شوند به علت سبکی برای فصول گرم مناسب هستند.

اما توجه به این نکته نیز الزامیست که پارچه ارگانزا بسیار ظریف است و امکان نخ‌کش شدن آن وجود دارد پس اگر لباس عروس شما از این جنس است هنگام استفاده از آن دقت کنید.

جالب است بدانید که ارگاندی یک نوع پارچه‌ی لباس عروس است که شباهت بسیار زیادی به ارگانزا دارد با این تفاوت که ارگانزا براق تر است. شباهت این دو نوع پارچه در حدی است که گاهی به سختی از هم تشخیص داده می‌شوند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:انواع تور عروس چیست و برای چه نوع لباسی مناسب هستند

تور

پارچه لباس عروس تور
پارچه لباس عروس تور

تور به عنوان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین پارچه های لباس عروس است، تور یکی از پرسابقه‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌های به کار رفته در لباس عروس است. شما احتمالا از قبل می دانید پارچه تور به چه شکلی است. اما آیا می دانید که در واقع ده ها نوع تور وجود دارد؟ از Chantilly و Guipure توری گرفته تا آلنون، ​​لیزر برش، Point d’Esprit و حتی کتان، هر نوع توری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که ظاهر متفاوتی به لباس عروسی می دهد. تور برای لایه رویی لباس و پرچین کردن دامن، به‌خصوص دامن‌های پرنسسی و پفی واقعا مناسب است.

هر کدام از انواع تور را که انتخاب می کنید، این پارچه بی قید و شرط همیشه ترند است و یک انتخاب ایده آل برای عروس هایی با سبک کلاسیک است. اگر می‌خواهید لباسی بپوشید که هیچ‌وقت از مد نیفتد، بهتر است تور را انتخاب کنید. البته پارچه توری، برای دوخت تور عروس هم به کار می‌رود و می‌تواند با لباس ست شود. تور طرحدار برای لباس عروس هایی که بالاتنه آنها ساده می باشد مناسب است تور طرحدار شبیه به پارچه ی دانتل است با این تفاوت که طرح های تور در بافت آن وجود دارد و برجسته نیست به همین دلیل تفاوت زیادی بین قیمت تور طرحدار و دانتل وجود دارد.

این پارچه برای هر جشن عروسی در هرآب و هوایی مناسب است. گر مایل باشید کل لباستان را از جنس تور انتخاب کنید، به سبب ظرافتی که دارد، باید بسیار مراقب آن باشید. تور در معرض نخ کش شدن و پاره شدن قرار دارد.

پارچه شیفون

پارچه لباس عروس شیفون
پارچه لباس عروس شیفون

شیفون پارچه‌ای سبک و لطیف است که به صورت حریر مانند بوده و حالت مات دارد. این پارچه بسیار نازک و بدن نما می باشد، به همین علت معمولا به عنوان لایه‌ رویی لباس استفاده می‌شود. عروس و دامادهایی که قصد دارند مراسم خود را در فصل تابستان برگزار کنند، می توانند از این پارچه استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای پارچه ی شیفون این است که لطیف بوده و میتوان از آن برای دانتل دوزی و مروارید دوزی نیز استفاده کرد.

پارچه ساتن

پارچه لباس عروس ساتن
پارچه لباس عروس ساتن

برخلاف پارچه ی شیفون که مات است، ساتن از براقیت مناسبی برخوردار می‌باشد. از آن جایی که این پارچه استحکام خوبی دارد، می توان آن را برای لباس هایی که دارای تزئینات زیادی هستند استفاده کرد. ساتن پارچه‌ای سنگین است و به همین علت افت خوبی دارد. لباس‌هایی که از جنس ساتن دوخته می شوند، برای فصل زمستان مناسب‌ترند.

در حال حاضر سه مدل مختلف از این نوع پارچه وجود دارد که دارای نام های مختلف آمریکایی، ال ایکس و می سی نو می باشند.

 پارچه گیپور

پارچه لباس عروس گیپور و دانتل
پارچه لباس عروس گیپور و دانتل از محبوب ترین پارچه ها در لباس عروس

گیپور پارچه ‌ای است که از ابریشم بافته می‌شود و روی آن نقش و نگار گل ها به صورت برجسته وجود دارد. در لباس عروس از گیپور زیاد استفاده می‌شود ولی برای دوخت همه‌ بخش‌های لباس مناسب نیست و معمولا در بخش بالاتنه و آستین ها کاربرد دارد. ایرانی ها از پارچه های گیپور و دانتل و ترکیب آنها برای لباس عروس استفاده می کنند و بسیار محبوب است.

پارچه دانتل

پارچه های دانتل و گیپور خیلی شبیه به هم هستند. تنها تفاوت دانتل با گیپور این است که نقش‌های برجسته‌ی دانتل روی تور دوخته می‌شوند. از لحاظ هزینه، دانتل از گیپور گران ‌تر است. اما هردو حاشیه دار هستند و میتوانند ساده یا کارشده باشند. اندازه کردن گیپور و دانتل کاری دشوار است و مهارت زیادی نیاز دارد. حتی گاهی برای اینکه کاملا اندازه‌ی شخص شود، نیاز به دو یا سه بار پرو کردن دارند. قسمت بالا تنه لباس عروس با این نوع پارچه ها دوخته میشود.

در رابطه با این موضوع بخوانید:زیباترین و جدیدترین مدل های لباس عروس در بهار 2019

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • اسلامی

    باسلام چقدر از سبک روتوش و ادیتون خوشم اومد. هم تونستید سبک اصلی لباس رو حفظ کنید و هم اون هارمونی عکس ها رو به هم نزدید. بسیار خوشحالم که باسایت خوب شما آشنا شدم. موفق باشید.

    پاسخ