جشنواره رمضان

ترفندهای مؤثر برای پاک کردن آرایش بعد از عروسی

چه شب عروسی شما باشد یا فقط یک شب دیگر ، توصیه همان است: قبل از رفتن به رختخواب ، آرایش خود را پاک کنید! اما پاک کردن آرایش در شب عروسی بسیار متفاوت از پاک کردن مرطوب کننده و ریمل مژه و ابرویی است که صبح ها قبل از رفتن به سر کار استفاده می کنید. از مژه های کاذب گرفته تا فونداسیون ایربراش، این احتمال وجود دارد که صورت شما با محصولات و پودرهای مختلف لایه بندی شده باشد و همه اینها باید پاک شوند.

در این مقاله نحوه پاک کردن آرایش عروسی را براساس نظر متخصصان این حوزه بررسی می کنیم.

در رابطه با این موضوع بخوانید:نکات کاربردی مراقبت های پوستی قبل از عروسی

ترفندهای پاک کردن آرایش عروسی

چگونه مژه های مصنوعی را بردارید

برای برداشتن مژه های مصنوعی از یک پاک کننده آرایشی ملایم یا یک لیف نرم با آب گرم استفاده کنید تا ابتدا چسب شل شود، سپس با دقت بکشید تا مژه ها جدا شود. یک روش عالی دیگر برای برداشتن مژه ها بدون آسیب رساندن به مژهای طبیعی استفاده از کمی روغن مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون برای شل کردن چسب است. البته به عنوان یک توصیه بهتر است قبل از اینکه مژه ها را بر روی چشمان خود بگذارید ، محصولی را انتخاب کنید که پاک کردن آن در پایان شب آسانتر است.

چگونه رژ لب را پاک کنید

زیبایی رژ لب به ماندگاری آن است. بنابراین یک رژ لب خوب ممکن است به سختی پاک شود. برای پاک کردن رژ لب استفاده از یک پاک کننده آرایش با پایه روغن توصیه می شود. این مواد به مراتب مؤثرتر از آب تجزیه می شوند ، و شما لازم نیست لبهای خود را محکم پاک کنید. سپس با یک پاک کننده ملایم ، مرطوب کننده و بالم لب قوی کار خود را ادامه دهید. برای رژی که خیلی چسبیده باشد بهتر است از یک اسکراب لب بین پاک کننده پایه روغن و بالم مرطوب کننده روتین خود استفاده کنید. اگر یک راه حل طبیعی می خواهید از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل تمام آرایش باقی مانده را از بین می برد و پوست را تمیز و مرطوب می کند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:10 ترفند ساده برای زیبایی و سلامت پوست در زمستان

ترفندهای پاک کردن آرایش عروسی

نحوه پاک کردن آرایش چشم ضد آب

به یاد داشته باشید که پوست اطراف چشم شما ظریف و حساس است. وقتی نوبت به پاک کردن آرایش ضد آب می رسد ، خیلی به ملایمت عمل کنید و از پاک کننده ای استفاده کنید که محصولات ضد آب را از بین می برد. برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاک کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به دنبال آن از یک پاک کننده معمولی برای از بین بردن باقی مانده آرایش استفاده کنید. صبر داشته باشید و آرام باشید. برای از بین بردن آرایش چشم وقت بگذراند ، و بعد از اتمام کار از کرم دور چشم استفاده کنید.

در نهایت می توانید از شامپو بچه استفاده کنید. بهترین راه بدون سوزش چشم و ریزش اشک برای پاک کردن آرایش چشم، از جمله، ریمل مژه و ابرو (حتی ضد آب)، سایه و خط چشم شامپو بچه است. پاک کننده های آرایش مخصوصا آرایش چشم می توانند بسیار گران باشند. با این حساب این روش مقرون به صرفه ترین را برای پاک کردن بدون درد و سوزش آرایش چشم است.اگر نمی خواهید خطر رفتن مقداری مایعات شوینده به داخل چشم تان را بپزیرید با کمی وازلین که روی گوش پاک کن مالیده اید آرایش چشم تان (فقط آرایش چشم ها) را پاک کنید.

نحوه پاک کردن فونداسیون ایربراش

آرایش صورت معمولاً آسانتر از آرایش چشم است ، اما محصولات ایربراش برای ماندگاری طراحی شده اند و نیاز به توجه و دقت بیشتری دارند. مجدداً استفاده از یک پاک کننده آرایشی یا پاک کننده ملایم قبل از پاک کننده معمولی خود توصیه می شود، فقط برای اینکه مطمئن شوید تمام آرایش پاک شده است. بعد از پاک کردن و لایه برداری سلول های مرده پوست و باقی مانده های آرایش از یک ماسک مرطوب کننده شب یا کرم شب استفاده کنید تا پوست شما مرطوب باقی بماند. اگر به دنبال یک محصول طبیعی تر هستید روغن جوجوبا را به عنوان اولین قدم برای پاک کردن آرایش برای هر دو آرایش معمولی و ضد آب توصیه می کنیم. برای استفاده از روغن و پاک کردن آرایش از یک توپ یا پد پنبه ای استفاده کنید ، سپس از یک پاک کننده استفاده کنید تا باقیمانده آن جدا شود. روغن نارگیل نیز گزینه خوبی است. مقداری روغن را در دستان خود گرم کنید ، آن را روی صورت خود ماساژ دهید و سپس با یک دستمال مرطوب و نرم و خشک آن را پاک کنید. همچنین این ماده یک مرطوب کننده عالی برای بعد از پاک کردن آرایش است.

سعی کنید محصولات مناسب را در کیف آرایش عروسی خود قرار دهید. حداقل دو ماده پاک کننده آرایش را همراه داشته باشید. یکی برای صورت و دیگری برای چشمان.

ترفندهای پاک کردن آرایش عروسی

 

روال معمول مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید.

استفاده از اسپری گلاب پس از پاک کردن آرایش و سپس مرطوب کردن با یک کرم شب یک روش فوق العاده است. قبل از استفاده از مرطوب کننده و کرم چشم پوست خود را پاک کنید ، لایه برداری کنید و یک تونر ملایم بمالید. بخار حاصل از دوش منافذ شما را برای تمیز کردن بهینه باز می کند. برای تقویت بیشتر ، یک ماسک مرطوب کننده شب استفاده کنید تا پوست شما از تمام آرایش باقی مانده پاک شود.

و اگر خیلی خسته هستید …حتماً دستمال مرطوب پاک کننده آرایش را در کیف خود قرار دهید! به این ترتیب شما می توانید قسمتی از آرایش خود را پاک کنید و صبح نیز پاکسازی کامل تری انجام دهید. همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. توجه داشته باشید که از استفاده از دستمال مرطوب بچه ها خودداری کنید. این دستمال ها ممکن است برای بعضی نواحی پوست شما نرم باشند اما می توانند در صورت شما و ناحیه حساس چشم زبر باشند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:14 روش مؤثر برای حفظ میکاپ عروس و سلامت پوست در تابستان

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین سالن زیبایی زعفرانیه
بهترین آرایشگاه داماد شهریار
بهترین سالن زیبایی عروس چیتگر
مدل شینیون برای صورت گرد با استایل های بسیار زیبا و جدید

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل