جشنواره رمضان

برای نشون عروس چی میبرن؟

مراسم نشون عروس که به آن بله برون نیز گفته می شود یکی از مراسم های ایرانی می باشد. این مراسم برای آشنایی بیشتر خانواده های درجه دوم خانواده عروس و داماد برگزار می شود. در مراسم نشون عروس خانواده داماد موظف هستند تا انگشتری برای به نشانه تعهد به دست عروس بی اندازند. در مراسم بله برون در مورد مواردی نظیر مهریه و جهزیه نیز صحبت می شود و خانواده ها تاریخ ازدواج را مشخص می کنند. برای آشنایی بیشتر با نکات کلیدی این مراسم با ما همراه باشید.

مراسم نشون عروس

انگشتر نشون در کدام انگشت؟!

همه ما می دانیم که حلقه عروسی و نامزدی در انگشت چهارم دست چپ قرار می گیرد. شاید بسیاری از شما عزیزان فکر کنید که انگشتر مراسم نشون عروس هم در دست چپ قرار می گیرید اما این طرز تفکر بسیار اشتباه می باشد زیرا انگشتر نشون در دست راست و انگشت چهارم قرار می گیرد این امر ممکن است در برخی از کشور ها و آداب و رسوم مختلف کمی متفاوت باشد اما در اکثر آن ها انگشتر نشون عروس را در دست راست عروس می اندازند.

درهمین رابطه ببینید: حلقه نامزدی جدید /  مدل های جدید حلقه نامزدی

این حلقه اولین نشانه شما به عنوان یک خانم متاهل می باشد و با آن به همه نشان می دهید که شما تصمیم گرفته‌اید تا مسئولیت های بیشتری را قبول کنید. اگر این مراسم به خوبی تموم شود شما تاریخی را برای خواندن خطبه عقد انتخاب می کنید تا بتوانید یکدیگر را بهتر بشناسید.

انگشتر نشون

هدایای مناسب برای مراسم نشان عروس

به دنبال هدیه مناسب برای مراسم نشون عروس می گردید این بخش را از دست ندهید! شاید بسیاری از شما فکر کنید این مراسم به هدایا و تدارکات زیای نیاز ندارد؛ اما این باور کاملا غلط است. مراسم بله برون نسبت به سایر مراسم های عروسی کم خرج‌تر است اما توجه کنید که و خانواده برای اولین بار همدیگر را ملاقات می کنند و کادو شما نشان دهنده شخصیت و علاقه شما به عروس و داماد خود می باشد. اشتباه نکنید منظور از هدیه با ارزش هدایای گران قیمت نیستند این هدایا می توانند بسیار کم خرج باشند اما بار معنوی بسیاری داشته باشند. در این بخش تعدادی از هدایای مناسب برای مراسم نشون عروس را مورد بررسی قرار می دهیم. برخی از این هدیه ها عبارت‌اند از:

  • جعبه دسر سفارشی

یک جعبه دسر سفارشی و مقداری خوراکی های جدید و عجیب و غریب برای زوج ها یک هدیه عالی برای پیوند است. دونا ‌های لعاب‌دار، ساندویچ‌ ها، کیک های کوچک، پنیر و شکلات های مورد علاقه‌شان را برای شب های دلپذیر درست کنید.

  • گردنبند

برای آن ها گردنبند های شیک که حروف اول نام اول آن ها بر روی آن هک شده تهیه کنید. به دنبال رنگ طلایی در سایه های سفید، رز یا زرد باشید. شما همچنین می توانید دو تن رنگ را بسته به ترجیح آن ها انجام دهید.

  • ساعت های دو نفره

ساعت های مچی مد روز او و او را برای زوجین با بودجه خریداری کنید. وقتی زوج ها اجناس همسانی که چندان به چشم نمی آیند بپوشند، جالب به نظر می رسد. این باعث افزایش صمیمیت بین آن ها می شود.

بهترین هدایای مراسم نشون عروس 1401

با توجه به موارد گفته شده بخشی از هدیه های مورد علاقه در مراسم نشون در سال 1401 به ص ترتیب در لیست زیر آورده شده است.

  1. قاب عکس نامزدی
  2. ظروف آشپزخانه سفارشی
  3. طلا
  4. سبد هدیه غذایی لذیذ
  5. ست کیک و چاقوی کیک
  6. ماگ های دو نفره
  7. مهر نام
  8. نقاشی دیواری یا علامت شخصی زوج ها
  9. هدیه پولی

انتخاب حلقه نشون مناسب

درست است که حلقه نشون مدت زیادی در دست شما باقی نمی ماند اما باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید  تا بتوانید با توجه به بودجه خود بهترین حلقه را بخرید. برای این کار شما باید کار های زیر را انجام دهید.

انتخاب حلقه نشون مناسب

  • اشکال الماس و سبک های برش را بشناسید

قبل از شروع خرید حلقه مراسم نشون، باید تفاوت بین شکل الماس و سبک تراش آن را درک کنید. محبوب ترین شکل الماس گرد است. اما شکل های دیگری نیز وجود دارد که به شکل های فانتزی معروف هستند که عبارت‌اند از: مارکی، گلابی، بیضی، مستطیل، مربع و قلب.

نکته: الماس های برلیان گرد بیشتر از همه شکل ها و سبک های برش قیمت دارند. انتخاب یک شکل فانتزی می تواند راه خوبی برای صرفه جویی در هزینه و انتخاب یک سنگ مرکزی منحصر به فرد باشد.

سبک برش به نحوه چیدمان وجوه الماس اشاره دارد. برش درخشان به دلیل اینکه چگونه درخشندگی الماس را به حداکثر می رساند، محبوب است. این سبک برش را می توان در طیف وسیعی از اشکال، از گرد تا بیضی تا مربع (برش پرنسس) تا مارکی مشاهده کرد. محبوب ترین ترکیب شکل و برش برای حلقه مراسم نشون تا حد زیادی، برش گرد است که دارای 57 یا 58 وجه است.

برش پله ای یکی دیگر از سبک های برش محبوب برای مراسم نشون عروس است. برش های استپ دارای خطوط بلند و براقی هستند که به آن ها درخششی ظریف و پیچیده می دهد. یک برش پله ای محبوب، برش زمرد است – یک شکل مربع یا مستطیل با ردیف های متحدالمرکز وجوه موازی و گوشه های اریب. در مقابل، الماس برش درخشان نیز دارای شکل مربع یا مستطیل است اما به سبک درخشان تراشیده می شود.

نکته: برش های پله‌ای رنگ و شفافیت خود را بیشتر نشان می دهند، در حالی که برش های درخشان در پنهان کردن رنگ و اجزای آن بهتر است. اگر در حال خرید یک برش پله‌ای هستید، در نظر گرفتن رنگ و شفافیت بالا.

الماس های تراش زمرد بیشتر به خاطر جلوه زیبا و درخشان تالار آینه ها شناخته می شوند تا درخشندگی.

همچنین ببینید :مشخصات برلیان خوب

  • به الماس ها در نور های مختلف نگاه کنید

برای خرید حلقه مراسم نشون عروس انتخاب جواهرات گزینه‌ای بسیار مناسب است. در انتخاب جواهر مناسب بهتر است آن را در شرایط نوری مختلف امتحان کنید. نور روز، نور فلورسنت، نور نقطه‌ای – یک الماس در شرایط نوری مختلف بسیار متفاوت به نظر می رسد.

بسیاری از جواهرسازان از نورپردازی سفید استفاده می کنند که درخشندگی و آتش الماس را نمایان می کند و باعث می شود بیشتر الماس ها خیره کننده به نظر برسند. با این حال، اکثر موقعیت های روزمره از چنین نورپردازی چشمگیری تشکیل نمی شوند. مطمئن شوید که عملکرد الماس شما در شرایط نور متوسط، مانند فضای باز در نور یا سایه یا زیر نور پراکنده و فلورسنت محل کار اداری یا نور گرم و پراکنده رایج در اکثر خانه ها، چگونه عمل می کند.

توجه داشته باشید که نور فلورسنت درخشندگی الماس را نشان می دهد، در حالی که نور های رشته‌ای آتش الماس را بیرون می آورند.

نور های فلورسنت و رشته‌ای ترکیبی برای نشان دادن درخشندگی و آتش الماس ایده آل هستند.

  • فلز مناسب برای ساختمان حلقه نشون عروس انتخاب کنید

از فلزات محبوب برای حلقه نشان عروس می توان به طلای زرد، رزگلد، طلای سفید و پلاتین اشاره کرد. طلا و پلاتین ویژگی های متفاوتی دارند. رنگ آن ها همچنین می تواند ظاهر یک قطعه جواهر را تغییر دهد و رنگ سنگ های قیمتی انگشتر را به گونه ای متفاوت نشان دهد.

انواع فلز:

طلای زرد یک کلاسیک است. هزاران سال است که از آن در جواهرات استفاده می شود. به دلیل رنگ، کمیاب و درخشندگی (ظاهر سطح یک ماده در نور بازتابی) مسحور می شود. طلای خالص نرم است، بنابراین معمولاً با فلزات دیگر آلیاژ می شود. عیار اصطلاحی است که برای بیان ظرافت طلا استفاده می شود که بر اساس 24 قسمت است. طلایی که 75 درصد خالص است – طلای 18 عیار – 18 قسمت طلا و شش قسمت از فلزات دیگر برای ایجاد یک آلیاژ است. محبوب ترین ظرافت در ایالات متحده – طلای 14 عیار – 14 قسمت طلا و 10 قسمت از فلزات دیگر است.

همچنین ببینید : تالار پارسیس / تالاری زیبا و لاکچری در چنوب غرب تهران

نکته: فلزات با مقدار طلای بالاتر رنگ غنی‌تر، سنگین‌تر، نرم‌تر (کمی بیشتر مستعد فرورفتگی و خراش) و گران‌تر خواهند بود.

رزگلد سال ها است که یکی از انتخاب های محبوب بوده است. در دوران رترو (1935 تا 1950) اغلب در حلقه های نشان عروس استفاده می شد. معمولاً از آلیاژ طلا با مس و نقره ساخته می‌شود که به آن رنگ صورتی گرم و صورتی می‌دهد. شرکت ها به دقت از ترکیب های خاص خود محافظت می کنند.

طلای سفید از آلیاژ طلای خالص با فلزات سفید مانند نیکل یا پالادیوم در میان دیگران ساخته می شود. این یک انتخاب زیبا و بادوام برای حلقه نامزدی است. طلای سفید معمولاً با رودیوم، فلزی از گروه پلاتین، روکش می شود تا رنگ سفیدتری به آن بدهد. این می تواند به مرور زمان از بین برود. جواهرات طلای سفید معمولاً نیاز به آبکاری دارند، یا رنگ طلای سفید کمی زرد در زیر ممکن است شروع به نمایان شدن کند. با این حال انجام این کار آسان و نسبتاً ارزان است. به سادگی از جواهر فروش محلی خود برای این خدمات بخواهید.

پلاتین یک فلز سفید مایل به خاکستری است که بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است. از آنجایی که پلاتین در حالت خالص نرم است، معمولاً با سایر فلزات گروه پلاتین مانند ایریدیوم یا روتنیم آلیاژ می شود.

درهمین رابطه ببینید: تمیز و براق کردن طلا جواهرات و نقره آشنایی با 7 روش جهت براق کردن طلا و جواهر

تاثیر رنگ فلزات بر قیمت حلقه مراسم نشون عروس

طلای سفید و پلاتین انتخاب های خوبی برای حلقه الماس مراسم نشون عروس هستند در مقیاس رنگی GIA در محدوده بی رنگ تا تقریباً بی رنگ – از D تا J درجه بندی می شوند – زیرا بی رنگ بودن الماس را برجسته می کنند.

رنگ فلز در سراسر الماس منعکس می شود. قرار دادن یک الماس بی رنگ در شاخک های زرد می تواند باعث شود که ظاهر آن زردتر به نظر برسد. ساختار طلا و رزگلد به نفع الماس هایی با درجه رنگ پایین تر یا الماس های رنگی یا سنگ های رنگی است زیرا می توانند به افزایش رنگ سنگ های قیمتی کمک کنند. اگر الماسی با رنگ متمایز زرد یا قهوه‌ای برای لقه مراسم نشون عروس در نظر دارید، رنگ طلای سفید یا پلاتین ممکن است برعکس بر رنگ سنگ به دلیل کنتراست تأکید کند.

حلقه مراسم نشون عروس

  • سنگ های کناری را در نظر بگیرید

سنگ های کناری روشی خیره کننده برای پوشاندن حلقه مراسم نشون عروس و بزرگتر نشان دادن آن هستند. انتخاب های محبوب عبارتند از: حلقه سه سنگی، اضافه کردن هاله، از جمله الماس کانال، سنگ فرش یا مهره در امتداد ساقه انگشتر، و افزودن نگین های رنگی یا سنگ های تولد. اگر سنگ‌های کناری الماسی می‌خواهید، آن‌هایی را با درجه های 4Cs مشابه سنگ مرکزی انتخاب کنید. اگر می خواهید سنگ ها با هم مطابقت داشته باشند، داشتن درجه رنگ مشابه بسیار مهم است.

زمرد سنگ تولد ماه می است. این زمرد های گلابی شکل ظاهری بی نظیر به این انگشتر می بخشد و هاله الماس جلوه ای مجلل به آن می بخشد.

انگشتر سه سنگی: انگشتر سه سنگی که به عنوان حلقه سه گانه یا سه گانه نیز شناخته می شود، نماد دوستی، عشق و وفاداری یا گذشته، حال و آینده است. برای افزودن به مفهوم رمانتیک آن، می توانید سنگ های تولد عروس را برای حلقه مراسم نشون انتخاب کنید.

یاقوت کبود سنگ تولد ماه سپتامبر است. این نماد وفاداری و اشراف است، و تضاد رنگ واقعا می تواند الماس مرکز را برجسته کند.

تنظیم هاله: اضافه کردن الماس های غوغایی در اطراف سنگ مرکزی حلقه مراسم نشون و بر روی ساقه می تواند سنگ مرکزی را بزرگتر نشان دهد و درخشندگی بیشتری به حلقه نامزدی شما بیافزاید. اکثر حلقه ها یک هاله تک یا دوتایی دارند اما محدودیتی برای تعداد هاله هایی که می توانید اضافه کنید وجود ندارد!

توجه کنید در برگزاری مراسم های عروسی و خواستگاری مهم‌ترین چیز علاقه دو نفر و تفاهم آن ها با یکدیگر می باشد پس سعی کنید به جای درگیری با مسائل بی اهمیتی نظیر چشم و هم چشمی بهترین تجربه های زندگی خود را نابود کنید. در این مقاله سعی کردیم تمام موارد مورد نیاز در مورد مراسم نشون عروس را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار بدهیم. امیدواریم مطالب مورد پسند شما واقع شده باشند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
باغ تالار های با ظرفیت کم در کرج
بهترین آتلیه عکاسی شرق تهران
امکانات مورد نیاز و هزینه ساخت سالن عقد

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • تالارکده

    یک عروسی چقدر حاشیه داره ... از همون اولش باید درگیر تشریفات بشی

    پاسخ