جشنواره رمضان

چگونگی اخذ مجوز ازدواج و ثبت ازدواج رسمی در امریکا

به نظر شما ثبت ازدواج رسمی نیز به اندازه ی یافتن مسیرهای متروی شهر نیویورک در کشور امریکا پیچیده و دشوار است؟ به هیچ وجه! البته همه ی ما می دانیم قوانین ازدواج ممکن است در هر ایالت متفاوت باشد، اما به طور کلی پروسه ی ثبت ازدواج در دفترخانه و دریافت مجوز ازدواج ساده به نظر می رسد.

با این حال که برگزاری مراسم عروسی شاد و بی نقص برای تمام عروس و دامادها در اولویت قرار دارد، ثبت ازدواج به صورت رسمی و دریافت گواهی ازدواج نیز جزو مراحلی است که زوج باید به آن رسیدگی کنند. سند ازدواج نشان دهنده ی آن است که زوج امریکایی به صورت رسمی با یکدیگر ازدواج کرده اند و ازدواج آنها به ثبت رسیده است.

ثبت ازدواج رسمی در امریکا

البته نکته ای وجود دارد که باید همیشه به خاطر بسپارید، مجوز ازدواج یعنی شما اجازه ی ازدواج رسمی در کشور امریکا را دارید. چند روز بعد از دریافت مجوز، یک مقام مسئول با اختیارات دولتی، مجوز را که به امضای خود او، عروس و داماد و دو شاهد بالای هجده سال رسیده، بایگانی می کند تا ازدواج زوج به صورت رسمی ثبت شود. در بیشتر موارد نیز سند رسمی ازدواج از طریق پست ارسال می گردد.

در ادامه ی مطلب نیز به اختصار مراحلی را که زوج ها برای ثبت رسمی ازدواج خود در امریکا طی می کنند را توضیح داده ایم:

مجوز ازدواج در امریکا چیست؟

مجوز ازدواج در امریکا مدرکی است که طبق آن به زوج امریکایی اجازه ی ثبت رسمی ازدواج داده می شود. وقتی مجوز به امضای طرفین ازدواج رسید، مراحل ثبت ازدواج رسمی در کشور امریکا آغاز می گردد.

مجوز ازدواج در امریکا

تفاوت بین مجوز ازدواج و سند ازدواج در امریکا

مجوز ازدواج در واقع فرم رسمی است است که زوج امریکایی درابتدا دریافت می کنند و پس از پر کردن اطلاعات آن، مراحل ثبت ازدواج رسمی در امریکا آغاز می گردد. پس از ثبت رسمی ازدواج نیز زوج امریکایی سند ازدواج خود را دریافت خواهند کرد.

مراحل اداری ثبت ازدواج رسمی در امریکا

قبل از اقدام برای ثبت رسمی ازدواج در امریکا، زوج باید مدارک مورد نیاز را آماده کنند و با مدارک کامل امور ثبت را پیگیری نمایند. کارت شناسایی اولین مدرکی است که برای به ثبت رساندن قانونی ازدواج خود در امریکا به آن نیاز خواهید داشت. گواهینامه ی رانندگی، پاسپورت، کارت شهروندی کشور امریکا، و کارت عضویت در ارتش همگی مدارک شناسایی مورد قبول در دفاتر ثبت ازدواج رسمی در امریکا هستند. اگر یکی از زوجین قبلا ازدواج کرده و جدا شده، باید اثبات کند که مراحل قانونی طلاق او به پایان رسیده است. در واقع هر دو طرف باید اطلاعات ازدواج های قبلی خود را در فرم درخواست مجوز ازدواج ذکر نمایند.

ازدواج در امریکا

پر کردن فرم درخواست ثبت رسمی ازدواج در امریکا

پس از آماده سازی مدارک مورد نیاز می توانید برای ثبت رسمی ازدواج خود در امریکا درخواست دهید. فرم مجوز ازدواج به صورت آنلاین نیز ارائه می شود. در حال حاضر به دلیل همه گیری ویروس کرونا، دفاتر ثبت ازدواج در امریکا تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند و به همین دلیل نیز بسیاری از عروس و دامادها مجبور هستند تا فرم درخواست ثبت ازدواج را به صورت آنلاین پر کنند. در صورت باز بودن دفاتر در امریکا نیز هر فرد پس از مراجعه ی حضوری فرم درخواست را شخصا پر می کند. بدین ترتیب هم عروس و هم داماد باید در دفتر حضور پیدا کنند.

هزینه ی درخواست صدور مجوز ازدواج در امریکا

برای هر زوج هزینه ی مجوز ازدواج سی و پنج دلار امریکا خواهد بود. زوج های امریکایی می توانند این مبلغ را با کارت اعتباری نیز پرداخت کنند. بنابراین نیازی به پرداخت پول نقد نیست.

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر