چگونه مراسم عروسی کوچک را موفق برگزار کنیم؟

برخی به مراسم عروسی کوچک یا جشن عقد مختصر برای خصوصی نگه‌داشتن تجربه ازدواج خود علاقه دارند و عده‌ای می‌خواهند با کوچک کردن فعالیت‌ها، ظرفیت و تعداد افراد حاضر، هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی را کاهش دهند. چگونه می‌توان مراسم عروسی کوچک با تجربه خصوصی و کم هزینه را همچنان مفرح و به یاد ماندنی برگزار کرد؟ کارشناسان برنامه‌ریزی مراسم عروسی با بررسی عروسی‌های کوچک و بزرگ به شما این اطمینان را می‌دهند که مراسم عروسی کوچک هم می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. تنها کافی است مراحل و نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را در نظر بگیرید.

برگزاری مراسم عقد و عروسی کوچک موفق و خاطره انگیز

گاهی زوجین با نگاه به مسئولیت‌های مراسم عروسی بزرگ و مشغله‌های آن، تصمیم به برگزاری مراسم عروسی کوچک در یک تالار، باغ تالار یا سالن عقد با امکانات با حضور افراد محدود و نزدیک می‌کنند. با وجود حفظ حس حریم خصوصی و کم شدن شدید هزینه‌ها اما مراسم‌‌های عروسی ساده و کوچک را نمی‌توان به مانند نمونه‌های پرزرق‌و‌برق با تکیه بر هیاهو میهمانان برنامه‌ریزی کرد و باید تمهیدات خاصی را در نظر بگیرید تا علاوه بر حفظ کوچک و ساده بودن مراسم عروسی، روز و شب خاطره‌انگیزی رقم بزنید.

تحقیقاتی در استرالیا به موضوع تمایل کوچک‌شدن مراسم عروسی زوج‌های جوان اشاره می‌کند و رغبت انجام کوچک و خصوصی مراسم عروسی در حال محبوب‌‎شدن است. اگر مطمئن هستید که برگزاری مراسم عروسی کوچک به آینده اقتصادی زندگی مشترک شما کمک خواهد کرد و دور بودن از دیدگاه افراد، حس امنیت به شما می‌دهد، در این صورت اقداماتی که در ادامه توضیح خواهیم داد را در نظر بگیرید.

چگونه مراسم عروسی کوچک را موفق برگزار کنیم؟

مراسم عروسی کوچک و ساده چگونه است؟

تعریف دقیقی برای مراسم عروسی کوچک وجود ندارد اما به طور کل مراسم با میهمانان کم‌تر از 20 نفر را مراسم عروسی کوچک و ساده گویند که برخلاف مراسم پرزرق‌و‌برق شامل برنامه‌های جشن عمومی با میهمانان فراوان نیست و بیش‌تر در محیط خانه برگزار می‌شود.

مراسم عروسی کوچک علاوه بر محدودیت اندازه در زمان برگزاری هم کوتاه است و به طور معمول در عرض 2 تا 3 ساعت انجام می‌شود. در مراسم عروسی کوچک و ساده بیش‌تر به فرایندهای اصلی عروسی و ازدواج با صحبت‌های معمول و جشن کم سروصدا بسنده می‌شود. البته نحوه و میزان بزرگی فعالیت‌ها بسته به نظر زوجین است اما برای تعریف مراسم عروسی کوچک نمی‌توان نمونه‌های بزرگ و با تجملات بسیار را به عنوان نمونه ساده در نظر گرفت.

چگونه مراسم عروسی کوچک را موفق برگزار کنیم؟

مزایا برگزاری مراسم عروسی کوچک و ساده چیست؟

فرصت توجه بهتر به موارد مهم

بسیاری از ما مشاهده کردیم که عروس و داماد با برگزاری مراسم عروسی در ابعاد بزرگ به دلیل مشغله‌های فراوان وقت کمی را با هم دیگر می‌گذارنند و باید جنبه‌های مختلف عروسی بزرگ و مسئولیت‌های آن را مدیریت کنند. اما این مسئله در عروسی کوچک برطرف می‌شود. در جشن کوچک‌تر، عروس و داماد به دلیل مشغله کم‌تر می‌توانند وقت بیش‌تری را در کنار هم بگذارنند.

آزادی جشن در کنار نزدیکان

با محدود شدن تعداد میهمانان حاضر در مراسم عروسی، قطعا افراد صمیمی و نزدیک در اولویت قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضای مناسب‌تری برای گذراندن یکی از مهم‌ترین روزهای هر فرد مسیر می‌شود. به دلیل این که تمام میهمانان مراسم عروسی کوچک از افراد بسیار نزدیک هستند، عروس و داماد می‌توانند با رویکرد اخلاقی ساده‌تری در کنار هم‌دیگر باشند.

کاهش هزینه‌های برگزاری

بی‌شک یکی از مهم‌ترین شاخص‌های هزینه‌های مراسم عروسی و خدمات مجالس ، تعداد میهمانان و نیاز به لوازم پذیرایی متعدد است. در مراسم عروسی پرزرق‌و‌برق علاوه بر این که هزینه هر میهمانان مضاعف بر هزینه کل خواهد شد، تفاوت نوع برگزاری و نیاز به تنوع فعالیت‌ها هم در افزایش هزینه‌ها دخیل است.

افزایش کیفیت مراسم عروسی

انتخاب برگزاری مراسم عروسی کوچک همواره به معنی تصمیم به کاهش قیمت و هزینه نیست و ممکن است عروس و داماد بخواهند با کاهش تعداد میهمانان، هزینه صرفه‌جویی‌‎شده را در محل دیگری خرج کنند. برای مثال با کاهش هزینه تامین مواد غذایی برای میهمانان متعدد می‌توان غذاهای متنوع‌تری را برای میهمانان کم‌تر تهیه کرد. همچنین ببینید : قیمت باغ تالار تهران 99

کاهش استرس‌های رفت‌و‌آمد

برخلاف ازدواج‌های بزرگ، در ازدواج‌های ساده بسیاری از فعالیت‌های خارج از محل برگزاری عروسی حذف می‌شود. آتلیه، آرایش و غذاخوری همگی به داخل محل مراسم منتقل می‌شوند و این وقت بیش‌تری را با استرس‌ کم‌تر در اختیار میهمانان و زوج قرار می‌دهد.

چگونه مراسم عروسی کوچک را موفق برگزار کنیم؟

نحوه برگزاری مراسم ازدواج کوچک موفق

بسیار مهم است که دو شریک زندگی پیش از مراسم ازدواج به بررسی توانایی‌ها و علایق خود بپردازند. گرچه یک مورد می‌تواند هزینه‌بر باشد اما اگر برای شریک شما مهم است، به سادگی آن را حذف نکنید. توجه داشته باشید که ازدواج کوچک تعریف ثابتی ندارد و در نهایت باید نوع ازدواج را با بررسی محدودیت‌ها و علایق بسنجید.

بهتر است به بررسی سوال‌های زیر بپردازید:

  • حضور چه تعداد از دوستان و خانواده مناسب است؟
  • آیا هر دو ما در برابر این افراد احساس آسوده‌ای خواهیم داشت؟
  • آیا حضور یا عدم حضور دیگران بر ما و ارتباطمان با آن‌ها تاثیر می‌گذارد؟

چگونه مراسم عروسی کوچک را موفق برگزار کنیم؟

چگونه مراسم عروسی کوچک را همچنان خاطره‌انگیز برگزار کنیم؟

اگر خاطره‌انگیز بودن تجربه عروسی برای شما مهم است اما همچنان می‌خواهید آن را در ابعاد کوچک برگزار کنید، همچنان می‌توانید از خدمات برگزارکنندگان مراسم عروسی استفاده کنید. اکنون توجه بیش‌تری به مراسم‌های متنوع می‌شود و با بررسی و مشاوره می‌توانید نمونه عروسی شخصی‌سازی‎‌شده و سازگار با سلیقه خود را تمهید کنید.

لزومی بر انجام مراسم عروسی در خانه نیست و به جای تالار، رستوران‌‌ها، کافه‌ها و حتی مکان‌های تجاری دیگر پذیرای برگزاری مراسم عروسی با هزینه کم هستند. البته بسیاری از تالارهای عروسی به عروسی‌های کوچک توجه دارند. با بررسی فهرست بهترین تالارهای عروسی در تهران و کشور که در سایت تالارکده ارزش‌گذاری شده‌اند، می‌توانید تالار مناسب برای مراسم عروسی کوچک خود را بیابید.

اگر علاقه به برگزاری مراسم عروسی در فضای باز دارید. باغ تالارها و بسیاری از محوطه‌های باز این فرصت را فراهم کرده‌اند تا مراسم عروسی هر چند کوچک در فضای باز برگزار شود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️