۷ مورد از وظایف داماد در روز عروسی و پیش از آن

همیشه سوء تفاهم‌های زیادی درباره‌ی برنامه‌ریزی جشن عروسی وجود دارد. برای مثال، همه ما باور داریم عروس خانم‌ها به برنامه‌ریزی جشن عروسی بیش از داماد اهمیت می‌دهند، به همین دلیل نیز متحمل استرس بیشتری می‌شوند. اما وظایف داماد در روز عروسی و پیش از آن فراتر حد تصور ماست. جالب است بدانید بر اساس نظر سنجی‌ها تقریباً ۳۵ درصد از مرد‌ها روز عروسی را به عنوان بهترین روز زندگی خود می‌بینند. در حالی که این عدد به ۲۵ درصد برای خانم‌ها محدود می‌شود. به همین دلیل نیز نمی‌توان گفت جشن عروسی از اهمیت کمتری برای داماد برخوردار است.

در حقیقت، مرد‌ها همیشه دوست دارند جشن عروسی خود را به یک مراسم خاص و به یادماندنی تبدیل کنند. اکثرآن‌ها به دنبال بهترین تالار‌های پذیرایی و باغ تالار‌های عروسی می‌گردند و این موضوع را جزء مهمترین وظایف داماد در جشن عروسی می‌دانند. آقایان بیشتر از خانم‌ها دوست دارند عکس‌های جشن عروسیشان در اینستاگرام لایک بگیرد! اگر همسر آینده‌ی شما نیز چنین خصوصیاتی دارد دیگر نگران برنامه‌ریزی مراسم عروسی نخواهید بود، چرا که یک شریک مصمم و همراه مورد اعتماد برای خود یافته‌اید.

کارهای داماد برای جشن عروسی
مهمترین وظایف داماد در روز عروسی

احتمالاً شما هم فکر می‌کنید داماد‌های نسل جدید با پدران ما تفاوت زیادی دارند. آن‌ها در تمامی کار‌های مراسم عروسی شریک می‌شوند و پا به پای عروس خانم‌ها برای برگزاری هرچه بهتر جشن ازدواج تلاش می‌کنند. از انتخاب لباس عروس گرفته تا تعداد مهمانان و انتخاب موزیک، مرد‌ها نیز در تمامی تصمیم‌گیری‌ها درباره جشن عقد و عروسی مشارکت می‌نمایند. وظایف داماد در روز عروسی اگر بیشتر از وظایف عروس نباشد کمتر از آن هم نیست. شاید به همین دلیل نیز امروزه مراسم‌های عروسی با شکوه و شادی بیشتری برگزار می‌شوند، چرا که همدلی عروس و داماد همواره از اساسی‌ترین ارکان یک ازدواج موفق بحساب می‌آید. اجازه دهید با هم به بررسی برخی از مهمترین کار‌هایی که داماد باید در جشن عروسی و پیش از آن انجام دهد بپردازیم.

در همین رابطه ببینید : 20 نکته کلیدی که دامادها قبل از عروسی باید بدانند

وظایف داماد پیش از روز عروسی

برنامه‌ریزی عروسی به یک یا دو هفته پیش از تاریخ مراسم محدود نمی‌شود، بلکه ممکن است با توجه با خواسته‌های عروس و داماد و تعداد مهمان‌ها حتی ماه‌ها به طول بیانجامد. اگر به دنبال برگزاری جشن عقد و مراسم عروسی بی‌نقص هستید، بهتر است به عنوان داماد به انجام وظایفی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کافی نشان دهید:

شریک خوبی برای برنامه‌ریزی جشن عروسی خود باشید

درباره‌ی تشریفات مجالس و خدمات‌دهندگان عروسی به خوبی تحقیق کنید، مخارج و بودجه عروسی خود را مدیریت نمایید، برای طراحی جشن ازدواج خود اشتیاق و خلاقیت نشان دهید، در انتخاب لیست مهمان‌ها مشارکت نمایید، و به دنبال مناسب‌ترین کت و شلوار دامادی برای خود بگردید. توجه به بی‌اهمیت‌ترین جزییات نیز می‌تواند تفاوت‌های شگرف در جشن عروسی شما ایجاد کند. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، وظایف داماد در روز عروسی و قبل از آن به اندازه‌ی وظایف عروس مهم هستند. پس در انجام آن‌ها احمال نکنید. علی رغم اسم آن، مجلس عروسی هم برای عروس و هم برای داماد است. به همین دلیل تصمیمات، خوشی‌ها و دردسر‌های آن نیز به هر دو نفر تعلق دارد.

روابط خوبی با خانواده خود و همسرتان داشته باشید

یکی از سختترین قسمت‌های ازدواج برای هر عروس و دامادی داشتن ارتباط مناسب با خانواده‌ی همسر است. شما همچنین باید به عنوان نماینده‌ای شایسته از طرف خانواده‌ی خود در جشن عروسی حضور پیدا کنید. در مراسم‌های عروسی گاهی می‌بینیم خانواده‌ها بر سر مخارج جشن و اختلاف سلیقه با یکدیگر به بحث و مشاجره می‌پردازند. اما مدیریت این مشکلات و بازگرداندن آرامش به جمع خانواده از وظایف داماد در روز عروسی و پیش از آن محسوب می‌شود. همچنین باید درباره مهمانان جشن عروسی و تعداد آن‌ها با یکدیگر هماهنگ باشید. در این مورد با خانواده خود و همسرتان پیش از تاریخ جشن به تفاهم برسید.

انتخاب کت و شلوار دامادی را دست کم نگیرید!

بهتر است انتخاب مدل و رنگ کت و شلوار دامادی را به روز‌های آخر موکول نکنید. اگر تا به حال برای انتخاب لباس‌های خود وقت زیادی صرف نمی‌کردید، این روش را در زمان خرید کت و شلوار به طور کل فراموش کنید! شاید بتوانید از اعضای خانواده و همسرتان در انتخاب لباس مشورت بگیرید، اما فراموش نکنید انتخاب کت و شلوار مناسب نهایتاً از وظایف داماد برای مراسم عروسی بشمار می‌رود. می‌توانید موقع خرید کت و شلوار به موضوعاتی مانند تعداد مهمانان، رسمی یا غیر رسمی بودن مراسم، و باغ و یا تالار عروسی خود توجه کنید.

خرید حلقه عروسی را به همسر آینده خود نسپارید!

خرید حلقه ازدواج نیز به اندازه‌ی خرید کت و شلوار اهمیت دارد. بهتر است همگام و همراه همسر آینده‌ی خود به دنبال خرید نشان عشقتان باشید تا اینکه او را برای چنین وظیفه‌ی مهمی تنها بگذارید. شاید خرید حلقه عروسی جواهر یک کار زنانه به نظر برسد، اما همسرتان به نظر و همراهی شما نیاز دارد.

وظایف داماد در روز عروسی

روز عروسی به خودی خود تنش و استرس بالایی دارد، اما شما می‌توانید با انجام وظایف خود به عنوان داماد تا حد زیادی از این تنش‌ها بکاهید. با برنامه‌ریزی درست و دسته‌بندی کار‌ها می‌توانید مجلس عروسی را به بهترین روز زندگی خود تبدیل کنید. مهمترین وظایف داماد در روز عروسی شامل مواردی که در ادامه مطرح می‌کنیم می‌باشند:

وظایف داماد در روز عروسی
وقت‌شناس و دقیق باشید

شاید این نکته ساده به نظر برسد، اما کمی تأخیر و بدقولی در انجام کار‌ها می‌تواند تمام جشن را تحت تأثیر قرار دهد. هماهنگی با خدمات دهنده‌ی عروسی، مسئولان تالار پذیرایی، زمانی که عروس در آرایشگاه است، و هماهنگی‌ها با عکاس و فیلمبردار همه و همه به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق نیازدارند. اگر برای هر یک از این برنامه‌ها از زمان‌بندی خود عقب بیافتید، سایر کار‌های مراسم عروسی نیز دچار مشکل خواهند شد. دقیق و سر وقت بودن قطعاً از مهمترین وظایف داماد در روز عروسی محسوب می‌شود.

به مهمانان جشن رسیدگی نمایید

مهمانان را شما به جشن عروسی خود دعوت کرده‌اید، بنابراین باید به آن‌ها توجه نشان دهید. در مورد پذیرایی از مهمانان با تیم تشریفات مجالس و خدمات عمارت عروسی هماهنگ باشید. با مهمانان مجلس عروسی خود برخوردی گرم و صمیمانه داشته باشید و ازینکه در جشن شما شرکت کرده‌اند از آن‌ها تشکر کنید. اجازه ندهید عدم حضور برخی از مهمانان در مجلس عروسی آرامش شما و همسرتان را به هم بزند. رسیدگی به تمامی مسائل و مشکلات مهمانان از عهده‌ی شما خارج است. پس در این مورد حتماً از خانواده و دوستان نزدیک خود کمک بگیرید.

از جشن عروسی خود نهایت لذت را ببرید

شما به عنوان داماد مهمترین وظیفه را در قبال خود و همسرتان دارید. ماه‌ها مشغول برنامه‌ریزی عروسی خود بوده‌اید. حالا روزی که قرار است به بهترین خاطره‌ی زندگیتان بدل شود فرا رسیده است. باید از لحظه لحظه جشن عروسی خود لذت ببرید و شاد باشید. جشن عروسی تنها یکبار در زندگی اتفاق می‌افتد پس خوشحال و خوشبخت بودن مهمترین وظیفه‌ی داماد در روز عروسی است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️