دروغ هایی در مورد لباس عروس+ تاریخچه

دلیلی وجود دارد که عروس ها لباس سفید می پوشند ولی ممکن است به ذهن شما نرسیده باشد که چرا لباس عروس سفید رنگ است. به این دلایل شما باید لباس عروس غیرسنتی را مدنظر بگیرید. عروس ها همیشه در روز عروسی لباس سفید نمی پوشیدند. در حقیقت قبل از سال 1840 قرمز رنگ رایج برای لباس عروس بود.

لباس عروس سفید دانتل

چه اتفاقی در سال 1840 افتاد؟

ملکه ویکتوریا تصمیم گرفت لباس سفید بپوشد تا بتواند بعضی از تورهای مورد علاقه اش را استفاده کند. بله، یک نجیب زاده تصمیم می گیرد از رنگ سفید در لباسش استفاده کند و حالا همه ما هم این کار را می کنیم.

لباس عروس سفید دانتل

چند سال بعد خانم گودی در کتابش بنام “کتاب خانم ها” اعلام کرد “عرف این طور خواسته است که از قرون ابتدایی سفید مناسب ترین و بجا ترین رنگ در هر جنسی است. این رنگ نشانه خلوص و پاکی یک دختر و قلب وفادار به کسی که انتخاب کرده می باشد”.

و این گونه بود که سفید رنگ انتخابی برای لباس عروس شد به صورتی که انگار هیچ رنگ دیگری برای لباس عروس قابل انتخاب نیست. ظاهرا این رنگ بخاطر نشان دادن خلوص پوشیده می شود.

بسیاری از مدلها هستند که شخصیت های مشهور و ستاره را تحت تاثیر قرار می دهند و یک مد جدید در صنعت پوشاک راه می اندازند. ما امروزه بیش تر ازدوران 1840 استقلال و حق انتخاب داریم.

در دوران بحران اقتصادی بزرگ در ایالات متحده رایج بود عروس ها لباسی که داشتند را برای عروسی می پوشیدند (آن سالها حتی حلقه ازدواج زیاد مرسوم نبود). دلیل اینکه لباس عروس سفید شروع به رایج شدن دوباره کرد این بود که از این طریق می شد تاثیر گذاری بودن یک نفر را نشان داد. خریدن یک لباس عروس یک موضوع بود و داشتن منابع کافی برای تمیر نگه داشتن آن موضوعی دیگر، که سمبل ثروت و رفاه بود. این عقیده که مراسم عروسی راهی برای نشان دادن ثروت و سلیقه است هنوز هم وجود دارد.

آیا واقعا لباس عروس غیر سنتی وجود دارد؟

شاید لباس عروس غیر سنتی نباید واقعا غیرسنتی نام گذاری شود زیرا سنتی که در پس آن نهفته است (مثل بیش تر جنبه هایی که در سنت عروسی وجود دارد که ما باور داریم) جنبه نمایشی و ظاهری دارد.

لباس عروس سفید دانتل

پس اگر شما رویای پوشیدن یک لباس ابریشمی گلدار با رنگ تند دارید یا شلوار یا لباسی که قبلا داشته اید را دارید می توانید با خودتان کنار بیایید.

ازدواج شما و دعوت مهمانان در تالار بخاطر لطف کردن به دیگران نیست، مخصوصا کسانی که کتاب خانم گودی را مطالعه کرده اند. ازدواج شما بخاطر تقدس روح شما به عنوان یک زوج است که اکنون در این پیوند دوباره تعریف شده اید. لباس عروسی که انتخاب کرده اید باید انعکاسی از این باشد که شما چگونه می خواهید پیوندتان را جشن بگیرید. اگر این به معنی پوشیدن لباس سفید است خوب است، حتی اگر لباس سیاه هم باشد مشکلی نیست. توجه داشته باشید هر آنچه به عنوان لباس انتخاب می کنید بستگی به شما دارید نه یک سنت ساختگی.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟