جشنواره رمضان

هر آنچه که لازم است در مورد نصب سایه بان و چادر در باغ بدانید

راهنمای نصب و برپایی چادر های عروسی

در این مقاله می خوانیم :

1) چگونه یک شرکت اجاره چادر پیدا کنیم

2) انواع چادر های عروسی

3) شکل ظاهری چادر های عروسی

چه بنا کردن چادر عروسی قسمتی از دیزاین شما برای عروسی در فضای باز باشد یا اینکه می خواهید محض احتیاط چادر اجاره کنید که اگر در روز مراسم ازدواج یا عقدتان باران بارید بتوانید پذیرای مهمانانتان در شرایطی امن باشید ، به هر حال بنا کردن چادر عروسی طرحی برای همه مراسم یا قسمتی از مراسمتان می باشد که بنا کردن و تجهیز کردن آن از استایل و سایز گرفته تا مشخصات آن ها باید مطابق با برنامه ریزی شما پیش برود. چادر هایی که در آن ها مراسم ازدواج برگزار می شود واقعا می توانند انتخابی زیبا و منحصر به فرد باشند اما این موضوع که شما تمایل دارید مراسم عقد یا عروسی تان را در چادر برگزار کنید نباید برای شما دردسر ساز شود. Reagan Kerr مالک موسسه Reagan Events می گوید : رزرو کردن چادر برای مراسم یکی از اولین کار هایی است که ما باید انجام دهیم حتی اگر این چادر فقط یک مکان برای پشتیبانی از مهمانان در شرایط و هوای نامساعد باشد. من همیشه به مشتری هایم می گویم حتی اگر شما از چادر استفاده هم نکنید رزرو کردن آن برای شما مانند داشتن بیمه الزامی است.

اگر فکر می کنید که دوست دارید چادر عروسی را به عنوان یک گزینه برای مراسم ازدواجتان بررسی کنید ، در متن زیر همه نکات و جزئیاتی را که توسط متخصص این امر بیان شده و لازم است که شما در مورد انتخاب چادری برای مراسم ازدواجتان بدانید، بخوانید

آیا شما به چادر عروسی نیاز دارید ؟

اول از همه بررسی کنید که آیا شما واقعا به یک چادر برای برگزاری مراسم ازدواجتان نیاز دارید ؟ بعد از آن باید بدانید که برای همه انواع عروسی داشتن چادر الزامی نیست.

Kerr می گوید : چادر ها مناسب هر گونه مراسم ، عقد یا ازدواج که در فضای باز برگزار می شوند هستند چون این گونه مراسمات تحت تاثیر آب و هوا هستند ، ممکن است باران ببارد و یا هوا به شدت گرم باشد ، اگر هیچ احتمالی برای بارش باران ، سرد شدن ناگهانی هوا یا گرمای آزار دهنده ندهیم ، باز هم باید یک چادر برای رفاه بیشتر مهمانان و به منظور محافظت از آن ها از هوای بد و یا غیرقابل پیش بینی رزرو کنیم.

Kerr می گوید اگر از پیش بینی های مربوط به هوا هم بگذریم ، بیشتر گروه های موسیقی برای این که مطمئن شوند ابزار و وسایل موسیقی شان در مکانی امن محافظت می شوند به یک چادر نیاز دارند. پس چرا نباید چادری برای دیزاین کلی مراسممان و داشتن چشم اندازی و شیک تر در نظر نگیریم ؟

نکته : اگر مراسم ازدواج شما در فضای آزاد برگزار می شود چادری را برای این که در باران و هوای آفتابی از آن استفاده کنید و بتوانید دکور تشریفات ازدواجتان را در اطراف آن بچینید ، مناسب با بودجه تان انتخاب کنید.

چگونه یک شرکت مناسب برای اجاره چادر پیدا کنیم

شما با انتخاب چادر به عنوان مکان اصلی برای برپایی تشریفات عقد و یا ازدواجتان و همچنین با توجه به هزینه ای که می خواهید برای اجاره اش پرداخت کنید قطعا دوست ندارید دچار دردسر شوید چون اگر شرکتی را که برای اجاره آن انتخاب می کنید مناسب نباشد ممکن است ضرر و زیان زیادی را متحمل شوید . مطمئن باشید که بهترین شرکت را انتخاب می کنید ، از دوستان ، خانواده و طراحان مراسم ازدواجتان سوال کنید و مشورت کنید ، به علاوه سوالات زیر را برای پیدا کردن موردی عالی بخوانید

  • آیا شما از قبل با مکان برگزاری مراسم عروسی ما آشنایی دارید ؟
  • آیا شما همه تجهیزات مربوط به نصب و برپایی چادر برای مراسم را دارید ؟
  • آیا شما به اندازه کافی پرسنل برای رسیدگی به مراسم ازدواج در چادر را دارید ؟ حتی در شلوغ ترین و پر کار ترین روز های آخر هفته ؟

زمانی که شما تصمیم می گیرید چادری را اجاره کنید نماینده ای از شرکت برای نقشه برداری از محل بر پایی مراسم خواهد آمد و آن ها تمام فضای قابل دسترس را اندازه گیری خواهند کرد و هر گونه تغییری در شیب زمین را هم درجه بندی می کنند. ( به هر حال ممکن است فضایی که شما می خواهید در آن چادر بزنید کمی شیب داشته باشد) به نوع سطحی که قرار است در آن چادر بنا شود توجه کنید و هر سایبان را اندازه گیری کنید ، سایبان ها ممکن است بنابر سلیقه شما بین چادر ها یا بین چادر و یک ساختمان نصب شوند.

همچنین باید به بالای سر هم توجه شود ، شاخه های درختان یا خطوط برق ، که از نظر ارتفاعی مانعی برای چادر ها و سایه بان ها نباشند و همچنین خطوط به کار رفته در زیر زمین هم باید در هنگام نصب چادر در نظر گرفته شوند. کمپانی اجاره چادر با شرکت های عمومی خطوط برق و یا خطوط دیگر برای این که جای خطوط را به آن ها نشان دهند  تماس خواهند گرفت اما در شرکت های خصوصی مانند برق و یا گاز خصوصی و یا خطوط آب رسانی این وظیفه مشتری است که اجازه بدهد شرکت اجاره چادر از مکان های خطوط اطلاع و آگاهی پیدا کنند.

 انواع چادر مراسم عروسی

چادر های عروسی از 2 ساختار اصلی تشکیل شده اند : چادر های دارای ستون و چادر های چهارچوب دار. به هر حال برای این که شما بهترین گزینه مناسب برای مراسم ازدواجتان را پیدا کنید گزینه های اضافی چندگانه ای هم وجود دارند که شامل : چادر بزرگ ( سایبان بزرگ ) ، چادر بادبانی ، و چادر های  دارای سقف نورگیر هستند.

 چادر های دارای ستون محکم

چادر های ستون دار دارای ستون هایی در مرکز چادر هستند که آن را روی سقف محکم نگه می دارند آن ها روی الگویی از دیرک های چوبی برای ثبات و استحکام بیشتر چادر به زمین متصل می شوند بنابر این ، این نوع چادر ها باید روی زمین نرم تری مانند چمن بر پا شوند تا زمین هایی سخت مثل زمین هایی از جنس بتن. وجود ستون هایی بزرگ در مرکز چادر ، سقف بلند برج مانندی را ایجاد می کند که باعث افزودن زیبایی و ظرافت به این چادر عروسی می شود

 چادر های چهارچوب دار

چادر های چهارچوب دار ساختار هایی گسترده هستند که فریم هایی فلزی برای پشتیبانی از سقف ، و فضایی باز در زیر سایبان دارند. بنابراین این نوع از چادر ها خودشان تکیه گاهی برای خودشان محسوب می شوند و اگر زمینی که روی آن نصب می شوند قابل شکافتن نباشد می توان آن ها را با وزن کمتری ساخت. چادر های چهارچوب دار عموما برای این که چهار چوب ها را بپوشانند ، با پارچه هایی در داخل تزئین می شوند که همین باعث می شود قیمت اجاره این چادر ها بالا تر باشد. اما همین هم موقعیتی عالی را برای اضافه کردن چراغ های ریسه ای و اکسسوری های زیبا به چادر فراهم می کند.

چادر های بزرگ سایه بان مانند

چادر های بزرگ که مانند سایه بان هستند ترکیبی از چادر های ستون دار و چادر های فریم دارند و همین ترکیب باعث زیبایی در ساختارشان شده است. فریم فلزی بدون پایه این نوع چادر باعث می شود ارتفاع آن تا سقف بسیار بلند باشد و علاوه بر این هیچ ستونی در وسط آن وجود ندارد که فضای چادر را محدود کند.

چادر های مدل بادبانی

برای پایه ساختاری این نوع چادر از ستون استفاده شده است تا با بادبان های زیبای آن هماهنگ باشد ، اما به خاطر داشته باشید که یک چادر ستون دارهم نیاز است در مکانی برپا شود که پایه ها بتوانند در زمین فرو بروند. ستون ها و پارچه های به کار رفته در این مدل چادر به عنوان دکور واقعا زیبا هستند.

چادر هایی با سقف نورگیر دار

برای داشتن ظاهری مدرن انتخاب چادری با سقف نورگیر عالی است. این چادر با چهار چوبی فلزی به عنوان فریم اصلی بنا می شود. به هر حال با داشتن چادری نورگیر دار شما سایبانی شفاف و پر از نور بالای سرتان خواهید داشت که باعث ورود نور و درخشش زیادی به فضای چادر می شود. این چادر باید ساده و بدون دکور باشد چون طبیعت اطراف شما به اندازه کافی دیده خواهد شد اما اضافه کردن لامپ هایی زیبا به سر تا سر این چادر باعث زیبایی دو چندان می شود.

چه زمانی باید چادر را رزرو کنیم ؟

در دسترس بودن چادر بسته به تاریخی است که شما برای جشن ازدواجتان انتخاب کرده اید ؛ اگر تاریخ مراسمتان در ماه های شلوغ سال است هر چه زودتر اقدام کنید ، دیر اقدام کردن شما برای رزر چادر به معنای از دست دادن آن است. به محض این که تاریخ مراسم عقد یا ازدواجتان را مشخص کردید در مورد تجهیزاتی که نیاز دارد صحبت کنید مخصوصا اگر تحت شرایط آب و هوایی نامساعد بودید.

 زمان نصب چادر

نصب چادر ممکن است از 2 ساعت تا 2 هفته و یا بیشتر طول بکشد ، بیشتر عروسی هایی که در حیاط و یا باغچه منزل برگزار می شوند نصب چادر در آن ها تحت شرایط استاندارد محیطی یک یا دو روز به طول می انجامد ، شما می توانید برای نصب و بر پایی کامل چادر مراسمتان از لحظه نصب و دکور بندی تا تکمیل نهایی آن زمانی در حدود 4 یا 5 روز در نظر بگیرید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
باغ تالار های با ظرفیت کم در کرج
بهترین آتلیه عکاسی شرق تهران
امکانات مورد نیاز و هزینه ساخت سالن عقد

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل