عیدی برای عروس چه چیزی ببریم؟

یکی از دغدغه‌های خانواده داماد برای عید نوروز خرید و هدیه دادن عیدی مناسب به عروس خانم می‌باشد. عید نوروز هم مثل بقیه اعیاد یکسری رسم و رسوم دارد یکی از رسوم مهم این عید برای تازه‌عروس دامادها بردن عیدی برای عروس خانم است.

ازدواج در ایران بسته به فرهنگ ها مختلف از رسم و رسوماتی برخوردار است که یکی از این سنت ها، عیدی دادن به عروس در اولین عید نوروز پس از ازدواج است. این رسم زیبا، نمادی از محبت و احترام خانواده داماد به عروس خانم و آرزوی خوشبختی برای او در زندگی مشترک است.

اما عیدی برای عروس چی میبرن؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از خانواده های داماد را در آستانه عید نوروز به خود مشغول می کند.

در این مقاله، به طور کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و شما را در انتخاب بهترین عیدی برای عروس راهنمایی خواهیم کرد.

آجیل و شکلات برای عیدی عروس

برای عروس عیدی چی ببرم؟

خانواده داماد در زمان عقد برای تازه عروس به عنوان نشانه احترام و محبت هدیه عید نوروز می برند. این هدایا بنابر رسم، سلیقه و بودجه خانواده داماد تهیه می شود.

انتخاب نوع هدیه به سلیقه ی عروس خانم، بودجه ی خانواده داماد و رسم و رسوم منطقه ی محل زندگی بستگی دارد.

در اینجا چند نمونه از هدایای عید نوروز عروس را با جزئیات بیشتر معرفی می کنیم:

1- گل و شیرینی؛ رسمی ماندگار

یکی از مهم‌ترین رسم و رسوم عید عروس به همراه داشتن گل و شیرینی می‌باشد، این رسم از قدیم در بین خانواده‌‌های ایرانی رواج داشته است که رعایت آن بسیار مهم می‌باشد معمولا در کار هر نوع کادویی به مناسبت هدیه دادن به عروس، گل و شیرینی بعنوان نمادی از عشق هدیه داده می شود

خرید گل و شیرینی برای عیدی بردن برای عروس

2- طلا؛ معجزه‌ای گران قیمت

بی‌شک طلا اولین گزینه‌ای می‌باشد که بعد از سؤال عیدی برای عروس چی ببریم؟ به ذهن شما می‌رسد، البته که این موضوع تا حد زیادی به توان مالی خانواده‌ها بستگی دارد.

اما این معجزه‌ی گران قیمت می‌تواند هدیه‌ای ماندگار شود که تا سالیان سال عروس خانم این کادو با ارزش را به خاطر بسپرد؛ از این رو اگر قصد دارید برای عیدی عروس سنگ تمام بگذراید حتماً یک گردنبد، دست‌بند و … از جنس طلا را برای عروس خانم در نظر داشته باشید.

  • طلا و جواهرات از جمله هدایای کلاسیک و محبوب برای عیدی عروس است.
  • در انتخاب طلا و جواهرات، به سلیقه ی عروس خانم و بودجه ی خود توجه کنید.
  • می توانید انگشتر، النگو، گردنبند، گوشواره و یا هر نوع طلای دیگری را به عنوان عیدی برای عروس خانم تهیه کنید.

3- هفت سین، بهترین عیدی تازه عروس

هفت سین پای ثابت تمام مهمانی ها در عید نوروز می‌باشد؛ عیدی برای عروس هم از این مورد استثنا نیست، شما می‌توانید برای عیدی عروس و داماد یک هفت سین قابل حمل را تدارک ببینید.

4- لباس نو برای سال نو

با شروع سال جدید و از راه رسیدن فصل بهار، جهان ظاهری نو و تازه را به خود می‌بیند. طبیعت هم لباسی نو بر تن می‌کند که این موضوع دنیا را به مکانی زیباتر تبدیل کرده است.

از این رو لباس نو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای عیدی عروس باشد، شما عزیزان می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی زوجین برای عروس و یا حتی داماد لباسی زیبا و نو را تدارک ببینید تا سال جدید را با هدیه‌ی زیبا شما شروع کنند.

5- آجیل و شکلات

آجیل و شکلات تزئین شده هم بعنوان یکی دیگر از اقلام لیست عیدی عروس می تواند بعنوان یکی از لوازم چندگانه ای که در کنار هدیه به عروس داده می شود قرار بگیرد. معمولاً خانواده داماد در کنار هدایایی که برای عروس در نظر دارند، مقداری شکلات و آجیل تزیین شده نیز برای او در نظر می‌گیرند. که این آجیل و شکلات می‌تواند در بسته بندی‌های کوچک و تزیین شده باشد و در کنار سفره هفت سین یا سایر هدیه‌ها قرار بگیرد.

آجیل و شکلات برای عیدی عروس

ایده هایی برای عیدی بردن برای عروس

انتخاب هدیه ای مناسب برای عروس خانم، می تواند دغدغه ی بسیاری از افراد باشد. در این متن، ایده های متنوعی برای عیدانه ی عروس ارائه می دهیم که می توانید با توجه به سلیقه و شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

گردنبند سفارشی

گردنبند اختصاصی با عکس عروس خانم، هدیه ای زیبا، منحصر به فرد و عاشقانه برای او است. این هدیه، نشان دهنده ی عشق و توجه شما به او است و می تواند به عنوان یک یادگاری ارزشمند از روزهای خوش زندگی مشترک مورد استفاده قرار بگیرد.

گردنبند اختصاصی، جواهری ظریف و زیبا بر گردن عروس خانم است که زیبایی و ظرافت او را دوچندان می کند. این هدیه، نشان دهنده ی ظرافت و لطافت روح زنانه است و ارزش و احترام شما به عروس خانم را نشان می دهد.

انتخاب گردنبند مناسب برای عروس خانم، نیازمند دقت و ظرافت است. شما باید به سلیقه و علایق عروس خانم توجه کنید و گردنبندی را انتخاب کنید که با شخصیت و استایل او همخوانی داشته باشد.

گردنبند سفارشی برای هدیه سال نو

ساعت مچی

ساعت مچی عقربه‌ای، هدیه ای زیبا و ماندگار برای عروس خانم است. این هدیه، نشان دهنده ی نظم و دقت است و می تواند به عنوان یک یادگاری ارزشمند از روزهای خوش زندگی مشترک مورد استفاده قرار بگیرد.

ساعت مچی، جواهری ظریف بر مچ دست عروس خانم است که زیبایی و ظرافت او را دوچندان می کند. این هدیه، نشان دهنده ی ظرافت و لطافت روح زنانه است و ارزش و احترام شما به عروس خانم را نشان می دهد.

انتخاب ساعت مچی مناسب برای عروس خانم، نیازمند دقت و ظرافت است. شما باید به سلیقه و علایق عروس خانم توجه کنید و ساعتی را انتخاب کنید که با شخصیت و استایل او همخوانی داشته باشد.

تابلو سفارشی

تابلو سفارشی، هدیه ای خاص و شخصی برای عروس خانم است. این تابلو، شامل نقاشی یا نقوشی از نام عروس و داماد، تاریخ عروسی و یا جملات و عبارات عاشقانه ای است که برای آنها اهمیت و معنای خاصی دارد.

تابلو سفارشی عروس داماد

گوشی موبایل

گوشی موبایل هوشمند و لوازم جانبی دیجیتال، هدیه ای مناسب و کاربردی برای عروس خانم است. این ابزارها، به عنوان یک ابزار ارتباطی و سرگرمی، نیازهای روزمره ی او را برآورده می کنند و زندگی او را ارتقا می بخشند.

برندهای معروفی مانند اپل، سامسونگ و شیائومی، انواع محصولات هوشمند را تولید می کنند که از کیفیت و دوام بالایی برخوردارند. با انتخاب یکی از این برندها، می توانید از بابت رضایت عروس خانم از هدیه ی خود اطمینان حاصل کنید.

سکه طلا

در اولین عید نوروز برای عروس‌ها، خانواده داماد همیشه سعی می‌کنند که هدایای ارزشمندی به آن‌ها تقدیم کنند. یکی از محبوب‌ترین هدایا برای عروس‌ها، سکه طلا است که نشان از ثروت و ثبات مالی است.

اما اگر بودجه محدودی دارید، چه؟

نگران نباشید!

سکه یک گرمی می‌تواند جایگزینی مناسب برای سکه طلا باشد.

این هدیه، با وجود قیمت مناسب، ارزش و ماندگاری بالایی دارد و نشان دهنده ی آرزوی خوشبختی و ثبات مالی برای زوج جوان است.

انواع ساز

خرید یک ساز به عنوان عیدی، می تواند عروس خانم را بسیار خوشحال و هیجان زده کند. نغمه ی دلنشین ساز، آغازگر بهار شادکامی در زندگی مشترک او خواهد بود.

سازهایی مانند گیتار، کالیمبا، ویالون و … می تواند انتخابی مناسب برای عیدانه ی عروس باشد. هر یک از این سازها، صدای منحصر به فرد و زیبایی دارد که می تواند روح و جان عروس خانم را نوازش دهد.

این نکات در مورد عیدی عروس را هرگز فراموش نکنید!

  • مشکلات بیشتری برای آن ها ایجاد نکنید

مردم دوست ندارند مجبور به تصمیم گیری باشند، بنابراین هدیه ای را انتخاب نکنید که آنها را مجبور به انجام این کار کند.

  • کارت هدیه نخرید

وقتی برای کسی کارت هدیه می‌خرید، با گذاشتن بار تصمیم‌گیری بر روی دوش او مشکل ایجاد می‌کنید. بهتر است از پول نقد یا سکه های پارسیان برای عیدی به تازه عروس و داماد استفاده کنید.

  • تجربیات را بدون تاریخ پیوست هدیه ندهید

اگر یک ماساژ یا آموزش آشپزی هدیه می دهید، آن را نیز برنامه ریزی کنید. حتی اگر گیرنده مجبور به برنامه ریزی مجدد شود، مجبور به انجام این کار است. آنها مجبور نیستند تصمیم بگیرند.

  • حلال مشکلات باشید

عیدی تازه عروس و داماد بایدطوری باشد که حلال مشکلات آن ها در آینده باشد.

  • کاربردی باشید نه پر زرق و برق

عیدی که به تازه عروس و داماد می دهید باید کاربردی و مطابق سلیقه آن ها باشد. توجه داشته باشید در خرید هدیه مادیات اهمیت چندانی ندارند پس با فکر هدیه بخرید.

  • اینقدر متفکر نباش

در خرید عیدی برای تازه عروس و داماد خودتان را اذیت نکنید. هرچه بیشتر پرس و جو کنید و به دنبال هدیه مناسب بگردید ممکن است نتیجه برعکس بگیرید.

  • همیشه بهترین ها را بخرید

اگر به توصیه های گفته شده عمل کنید؛ بهترین هدیه ها را برای عروس و داماد می خرید!

در قدم اول میزان هزینه‌ای که برای خرید وسایل لازم دارید را در نظر بگیرید. امروز با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها بهتر است محتاطانه خرید کنید و از خرید عروسی برخی وسایل منصرف شوید. البته این مورد نباید باعث خسیس بودن شما شود چون همان‌طور که می‌دانید عید نوروز از مهم‌ترین مناسبت‌ها است.

برخی از مردم وسایل برقی (مانند: تستر، قهوه ساز و …) یا وسایل دکوری (مانند تابلو فرش و …) برای عید نوروز به عروس خانم هدیه می‌دهند که این مورد منسوخ‌شده است.

مهم‌ترین هدیه عید خرید لباس برای عروس است. معمولاً رسم است که لباس شب عید عروس رو داماد به‌عنوان عیدی برای می‌خرد. (مانتو، شلوار، کیف، کفش، شال یا روسری و لباس راحتی)

این مورد می‌تواند کم یا زیاد شود در برخی شهرها ای رسم آن‌قدر مفصل است که از لباس‌زیر تا مانتو شلوار و پالتو و چکمه و کیف و کفش و لباس خانه و لباس مجلسی و همه و همه را شامل می‌شود؛ اما اغلب یک دست لباس مهمانی و یک دست مانتو شلوار و روسری هم می‌تواند کافی باشد.

رکن اول عید هفت سین است؛ خانواده آقا داماد می‌توانند مطابق رسم و رسومات هفت سین برای عروس خانم تهیه کنند و در کنار سایر هدایا ببرند. سبزه، سنبل، ماهی قرمز و … نمادهای عید نوروز می‌باشند که حال و هوای خوبی کنار عیدی‌ها ایجاد می‌کنند.

سعی کنید مثل عکس‌های پایین هفت سین رو توی یک سینی با ظرف‌های جداگانه بچینید تا شلخته و درهم نباشد. تزیین هم یادتان نره هفت سین در ظروف مسی یا سفالی بسیار جذاب و شیک است.

یکی دیگر از هدایای مرسوم برای عروس که در کنار هدایای اصلی برده می‌شود آجیل است که آن رو هم بهتر است به شکل زیبا و مرتب تزئین کنید. آجیل یکی از خوراکی‌های همیشگی در عید نوروز ما ایرانی‌ها است به همین جهت مانند شب یلدا آجیل و خشکبار به‌صورت تزئین شده در سبد یا تنگ یا ظرف‌های زیبا به عروس خانم و خانواده‌اش پیشکش می‌شود.

حرف آخر در مورد عیدی عروس

این موارد طبق گفته‌ها جمع‌آوری‌شده بود البته تقریباً همه شهرها یک رسم دارند بعضی از آن‌ها کمتر و بعضی از آن‌ها بیشتر. درک متقابل در این اوضاع اقتصادی بسیار ضروری است زیرا هزینه‌ها بالا رفته و خرید تمامی وسایل با بهترین کیفیت، فشار مالی زیادی به داماد تحمیل می‌کند.

به‌جز این موارد با توجه به بودجه داماد و رسم هر شهر معمولاً هدیه دیگری برای عروس تهیه می‌کنند مثل یک تکه طلا، یا سکه‌های گرمی و ربع‌سکه و نیم‌سکه و …

خرید طلا در خیلی جاها مرسوم است این تکه می‌تواند یک سکه یا النگو و گوشواره و گردنبند و انگشتر باشد، هرچند چون خرید انگشتر هم برای حلقه و هم برای انگشتر نشان مرسوم است اما برای عیدی نوروز معمولاً تهیه نمی‌شود. در این میان خرید النگو مرسوم‌تر است.

گل و گلدان طبیعی هم می‌توانید تهیه کنید مثلاً می‌توانید یک دسته‌گل زیبا و یا گلدان‌های تزئینی آپارتمانی خریداری کنید.

شیرینی، شکلات و میوه هم رکن اساسی عیدی‌ها می‌باشند. (بعضی شهرها رسم دارند که مواد غذایی هم می‌برند)

یکی از رسومات خرید عیدی برای پدر و مادر و اعضای خانواده عروس است. البته با توجه به این میزان هزینه‌ها ضرورتی ندارد.

بهتر است مطابق سلیقه عروس خانم مواردی مثل لباس و طلا با حضور خود عروس خانم خریداری شود.

در کل خیلی از هدایا به‌رسم و رسوم خودتان و بودجه آقا داماد بستگی دارد که می‌توانید یسری موارد رو اضافه و یا کم کنید.

معمولاً خانواده عروس هم برای داماد یک دست لباس (پیرهن، شلوار و کفش) می‌گیرند.

تالارکده سالی پر از شادی و سلامتی را برای شما آرزومند است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
آیا عقد آریایی حلال است؟
دانلود آهنگ رقص چاقو تولد

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • بدون نام

    اطلاعات خوبی بود تشکر

    پاسخ