چگونه به همسرتان بگویید طلاق می‌خواهید ؟

طلاق همسر جدایی

عنوان کردن طلاق و گفتن این موضوع به همسرتان که می خواهید جدا شوید ساده نیست ، مطمئن باشید همسرتان اصلا مشتاق شنیدن چنین مکالمه ای نیست و این موضوع به این معناست که شما باید با تضادی روبرو شوید که به همسرتان آسیب می زند و بیشتر ما از قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی خجالت می کشیم. صرف نظر از احساسی که شما نسبت به همسر و ازدواج تان دارید احترام گذاشتن به جایگاهی که این شخص در زندگی تان دارد ، می تواند تنها بخش عادلانه این قضیه باشد. چند نکته وجود دارد که هنگام مطرح کردن موضوع طلاق باید بدانید و در مقابل راه های اشتباهی هم برای بیان این موضوع وجود دارند.

همچنین ببینید : 12 نکته مهم برای داشتن رابطه عاشقانه سالم و پایدار

“sam margulies” متخصص میانجیگری در امر طلاق دارای مدرک دکترای روانشناسی چندین راهکار خردمندانه برای عبور با آرامش و مطمئن از پیچیدگی های این موضوع ارائه می دهد ، شما باید به نحوه بیان موضوع طلاق توجه کنید و سعی کنید با بیان کردن این موضوع از لحاظ روحی به شریک زندگی تان آسیب نزنید ، اجازه ندهید ترس شما از بیان کردن موضوع طلاق شما را وادار به انجام کاری کند که باعث بدتر شدت موقعیت شود .

درخواست طلاق همسر

در حالی که شما احساس می کنید ازدواجتان در شرف از هم پاشیدگی می باشد باید تا آن جا که مقدور است با شریک زندگی تان با احترام برخورد کنید اما زمانی که موضوع طلاق را مطرح می کنید قطعا احترام گذاشتن برایتان سخت تر هم می شود .

هیچ وقت بدون مطرح کردن موضوع طلاق یک راست به سراغ فرستادن درخواست طلاق برای همسرتان نروید ، این تاکتیک به نظر راه ساده ای برای فرار از این موقعیت می آید اما راحتی آن موقت است. زمانی که در بحث مطرح کردن موضوع طلاق شکست می خورید و به سراغ راه های قانونی شما در حقیقت توافقی دوستانه را از دست داده و وارد یک جنگ روانی می شوید . زمانی را برای این بحث انتخاب کنید که هر دوی شما وقت کافی داشته باشید.

“sam margulies” می گوید : تلفن هایتان را خاموش کنید و مطمئن شوید که فرزندانتان در جایی دیگر هستند و کاملا متمرکز به موضوع باشید. مسئله ای دیگر که حتما باید از انجام آن اجتناب کنید بستن کیف و ترک کردن منزلتان است . این تاکتیک شیوه عاقلانه ای برای برخورد با مسئله ای جدی ، مانند طلاق و منحل شدن یک خانواده نیست. شما باید در مورد طلاق با همسرتان صحبت کنید و همسرتان باید اولین نفری باشد که از تمایل شما برای جدایی با خبر می شود.

نکته : قبل از صحبت با همسرتان به خانواده و دوستانتان هیچ حرفی از تصمیمی که گرفته اید نزنید ؛ پروسه طلاق به اندازه کافی سخت هست ، با مداخله دادن دیگران در این امر شرایط را برای خودتان بغرنج تر نکنید.

در این رابطه بخوانید: 7 نشانه زندگی و ازدواج ناموفق

طلاق در زندگی مشترک

اگر همسرتان از تمایل شما برای جدایی متعجب شد راه های مختلفی برای بیان احساساتتان در این مورد وجود دارد. زمانی که شما در حال توضیح دادن در مورد تمایلتان برای طلاق هستید در واقع در وجود همسرتان پروسه احساس کمبود ، نا امیدی و افسردگی و هزاران احساسات منفی شروع به شکل گیری می کند و تمام این ها باعث می شود شریک زندگی تان طلاق را قبول نکند ، ممکن است تضاد بسیار بزرگی بین احساسات شما و احساسات همسرتان زمانی که از تصمیم شما برای طلاق گرفتن با خبر شود ، به وجود بیاید.

در حالی که شما کاملا آماده رفتن از زندگی مشترکتان هستید همسرتان از شما خواهد پرشید که چگونه به این سرعت برای جدایی آمادگی پیدا کرده اید و همین موضوع به همسرتان از لحاظ روحی ضربه خواهد زد.

“sam margulies” می گوید : بعد از همه این اتفاقات قطعا عصبی خواهد شد و ممکن است هر چیز وحشتناکی را به شما نسبت دهد و حتی بهتان تهمت بزند ، که همه این عکس العمل ها نرمال و قابل پیش بینی هستند ، مطمئن باشید که نمی توانید تحت این شرایط از خودتان دفاع کنید ، فقط باید گوش کنید و رشته کلام همسرتان را پاره نکنید و زمانی که همسرتان خواست منزل را ترک کند سعی کنید مراتب همدلی و شفقت خودتان را نشان دهید و همدردی کنید.

زمانی که یکی از دو طرف رابطه قصد خاتمه دادن به رابطه را دارد و طلاق می خواهد ، دو طرف احساس می کنند ازدواج شان و آرزو هایی که برای آینده شان داشتند از دست رفته است .

زمانی که شما به اعصابتان مسلط هستید و شرایط را پذیرفته اید اگر با همسرتان رفتار بدی داشته باشید باعث دامن زدن بیشتر به تنش ها می شوید و صدمات روحی بیشتری به او وارد می کنید ، قبل از اینکه اشخاص دیگر را وارد این موضوع کنید اجازه بدهید همسرتان زمان کافی برای بررسی شرایط فعلی و آینده را داشته باشد ، تا زمانی که هر دو شما آمادگی بحث در مورد آینده را داشته باشید به شخص دیگری اجازه مداخله ندهید، چه اعضای نزدیک خانواده باشند و یا حتی فرزندانتان.

قطعا عکس العمل همسرتان برای شما خوشایند نخواهد بود و به درخواست شما برای جدایی جوابی مناسب نخواهد داد اما شما باید به خاطر روز هایی که با هم سپری کرده اید و حتی تجربه زندگی مشترک که در کنار هم کسب کرده اید ، سعی کنید با همدلی و درک متقابل از هم جدا شوید زیرا انجام این کار باعث می شود پروسه طلاق از آنچه که هست آسان تر سپری شود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد