7 ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس

هدیه مادر عروس به عروس، از لذت بخش‌ترین لحظات در مراسم عروسی می باشد. عروسی و مراسمات آن همیشه جزو خاطره انگیزترین جشن های یک خانواده محسوب می شوند. هماهنگی مراسم، خرید کادو و کار هایی از این دست همیشه برای هر دو طرف پر از خاطره هستند. اما هماهنگی برای اینکه همه‌چیز به نحو احسنت صورت پذیرد، نیازمند مدیریت و برنامه ریزی است.

اگر شما هم دوست دارید همه چیز در مراسمات عروسی به قاعده و اصولی طی شود، با ما در تالار کده همراه باشید. امروزه به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی معمولا عروسی ها در هر خانواده هر چند سال یک بار انجام می شود و کاری نیست که به صورت روتین صورت بگیرد.

به‌ همین دلیل شما نیازمند کسب تجربه در زمینه های مختلف مراسمات عروسی هستید تا همه چیز هماهنگ شده پیش برود و پس از اتمام جشن یا بعد از چند سال، حسرت مراسمات بهتر را نداشته باشید.

مناسب ترین کادو ها و هدیه خانواده داماد به عروس سر عقد

  • سکه
  • سرویس طلا
  • نیم ست طلا
  • دستبند، گوشواره، انگشتر

هدیه مادر به عروس

مهمترین هدیه ها در مراسم‌های عروسی

از مهم‌ترین قسمت‌ های این مراسم، هدیه هایی است که باید برای افراد مختلف از جمله عروس، داماد، خانواده طرف مقابل و… تهیه کنید. برخی هدیه ها از طرف خانواده ها داده می شوند. مثلا ایده هدیه به عروس از طرف خانواده داماد و برخی هدایا از طرف شخص به شخص داده می شوند. مثلا ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس بسیار می تواند متنوع باشد.

اگر می‌خواهید از هدیه خود راضی باشید، باید پیش از خریدن هدیه فکر کرده باشید که چه هدیه‌ای را برای خرید مدنظر دارید یا دست کم انتخاب خود را به چند گزینه محدود کنید؛ چون در بازار انواع و اقسام هدیه ها در جنس ها و رنگ های مختلف وجود دارند که قطعا اگر همینطور بی محابا بخواهید خرید کنید، گیج خواهید شد.

مهم‌ترین شرایط یک هدیه مناسب

شما در وهله اول به اصطلاح باید حساب جیب خود! را داشته باشید چرا که مراسم عروسی، نسبت به دیگر مراسمات هزینه‌بر تر است و شما باید خرج های دیگر را هم حساب کنید و بدانید که صرفا هدیه مادر عروس به عروس نیست که باید تهیه کنید. در این باره اصلا نباید نگران موجودی خود باشید. البته این موضوع صحیح است که هدیه های برازنده‌تر قطعا بهای بیشتری هم دارند اما اگر شما فکر می کنید که موجودی کمی در حسابتان است، نباید ناراحت نشوید چرا که خوشبختانه در بازار الان، همه نوع هدیه با همه جور قیمت وجود دارد که تقریبا جوابگوی همه سلیقه ها و مناسب بودجه خانواده است. همچنین برای هدیه مادر عروس به عروس می توانید از هدیه های معنوی به جای هدیه های مادی استفاده کنید. این کار به کاهش هزینه ها نیز کمک می کند و با افزایش احساسات در مراسم باعث روح بخشیدن به مراسم عروسی شما می شود.

درهمین رابطه ببینید: گیفت عروس لاکچری / ایده های و خرید آنلاین هدیه برای عروس

شرط دیگر یک هدیه مناسب این است که شما هدیه را صرفا به خاطر خوشحالی عروس و داماد و یا خانواده آن ها خریداری کنید مثلا مادر عروس باید یک ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس داشته باشد که این خاص بودن اصلا به معنی خیلی گران بودن هدیه نیست. در واقع هدیه باید برای شادی فرزندتان خریداری شود نه به‌خاطر دلایل دیگری مثل چشم و هم چشمی با اطرافیان و مورادی این چنینی که شایسته مراسم جشن شما نیست و بهتر است از تفکرات قدیمی دست برداشته تا بر روی مراسم عروسی شما تاثیر منفی نگذارند.

ویژگی‌های یک هدیه خوب

یک هدیه خوب باید ویژگی های خاصی داشته باشد که ما در ادامه به عنوان نمونه چند ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس را بررسی خواهیم کرد؛ اما در کل شما باید در نظر بگیرید که هدیه شما خیلی تجملاتی نباشد و یا حتی خیلی به‌خاطر آن به زحمت نیفتید که باعث شرمندگی عروس و داماد و یا خانواده طرف مقابل بشود.

همه شما در جریانید که مراسمات عروسی معمولا صرفا به شب عروسی خلاصه نمی شوند. مراسماتی مثل شب خواستگاری رسمی، بله برون، عقد، حنابندان، عروسی ، پاتختی، پاگشا و…. هستند که شما مختارید همه آن ها را اجرا کنید و یا تنها چند مراسم خاص را داشته باشید این امور کاملا بستگی به عقاید و رسم رسوم هر خانواده دارد. البته شهرک های مختلف بر اساس فرهنگ و رسم و رسومات خود ممکن است مراسمات ضمیمه دیگری هم داشته باشند که اجرا کردن و یا حذف آن ها به انتخاب خود خانواده ها صورت می گیرد.

همچنین ببینید : عروسی در ایران | آداب و رسوم عروسی در ایران و شهرهای مختلف

هدیه مادر عروس به عروس

ما در اینجا راجع به مراسمات اصلی که به صورت عرف و همه گیر اجرا می شوند صحبت خواهیم کرد. شما باید در نظر داشته باشید که هدایایی که تهیه می کنید نسبت به مراسم باشد. به طور مثال قطعا سنگین ترین هدیه باید متعلق به جشن شب عروسی باشد و هدایای دیگر که کوچک‌تر هستند برای شب های عقد و حنابندان و پاتختی و پس از آن برای بله برون، پاگشا، خواستگاری رسمی و…. در نظر گرفته شوند.

ایده‌هایی برای هدیه مادر عروس به عروس

البته همان‌طور که ذکر شد، شما موارد زیادی را می توانید به عنوان هدیه انتخاب کنید اما کم‌تر راهنمایی مستقیمی در مورد یک ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس وجود دارد که البته ما در اینجا بدان اشاره خواهیم کرد.

درهمین رابطه ببینید : لباس مادر عروس و داماد | مدل های لباس مجلسی شید و جدید مناسب شما

هدیه مادر عروس به عروس

همیشه یکی از مهم‌ترین و به‌یاد ماندنی ترین هدیه ها هدیه مادر عروس به عروس است که باز معنوی بسیاری دارد. طبیعی است که مادر عروس که درواقع نزدیک‌ترین فرد به عروس است از اینکه دختر خود را دارد به خانه بخت می فرستد شعف خاصی داشته باشد و بخواهد هدیه خوبی را به فرزند خود اعطا کند.

همچنین ببینید : عکس عروس با مادر | لحظه های ناب و خاطره انگیزی که ممکن است از دست بدهید …

همچنین مادر عروس از جمله افرادی است که از سلیقه دخترش آگاه است و به خوبی می داند که دختر با چه کادویی بیشتر خوشحال خواهد شد. پس می تواند با مدیریت صحیح بودجه و انتخاب یک هدیه مناسب که شرایط آن در بالا توضیح داده شد، کادوی خوبی به عروس اعطا کند. در این قسمت به تفصیل راجع به چند ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس می پردازیم:

  • گردنبند با حکاکی نقش خاص می تواند هدیه جالبی باشد. امروزه در وزن های خیلی پایین هم انواع گردنبند، انگشتر، گوشواره، دستبند و دیگر اجناس تولید شده با طلا وجود دارد که شما می تواند از این طلا‌ ها خریداری کنید.

برای نقش روی پلاک یا حتی انگشتر، می توانید اسم کوچک عروس یا حتی اسم کوچک عروس و داماد، یا یک نماد از عشق آن ها و یا حتی سمبل ماه تولد عروس و انواع و اقسام علائم و نشانه ها را به کار ببرید. برای حکاکی روی طلا، توصیه ما به شما این است که پس از پرس و جو سفارش خود را به یک حکاک ماهر و منصف بدهید که هم کیفیت کار همانگونه که شما می خواهید بشود و هم هزینه گزافی پرداخت نفرمایید.

  • فرش یا تابلو فرش: این مورد نیز از جمله هدیه های گران قیمت به حساب می آید که البته بیشتر برای مراسمات قبل و یا بعد از عروسی توصیه می شود. البته که تهیه آن برای شب عروسی هیچ اشکالی ندارد و شما می توانید فرش یا تابلو فرش دستباف و یا ماشینی را به عنوان هدیه تقدیم بفرمایید.

امروزه با استفاده از روش های خاصی که بی شک شما هم در بازار مشاهده کردید، عکس هایی مثل تصاویر عروس و داماد های جوان به تابلو فرش تبدیل می شوند که هم هدیه نفیس و با ارزشی است و هم ارزش خاصی برای عروس و داماد خواهد داشت. این هدیه می تواند علاوه بر ارزش مادی خود ارزش های بسیار معنوی به همراه داشته باشد.

  • سکه طلا و یا سنگ‌های زینتی: از جمله هدایای گران قیمت و با ارزش است که می توانید آن‌را به فرزندتان هدیه کنید. سکه های طلا البته از دیرباز مورد توجه بوده آمد و برای مراسمات مختلف عروسی، از آن ها استفاده می شد. البته قیمت آن ها امروزه بسیار بالا رفته و رشد صعودی عجیبی در قیمت ها دارند که خریداری آن صرفا از طرف مادر عروس معمولا مشکل خواهد بود و هزینه سنگینی را دربر می گیرد.

سنگ های زینتی هم جزو اقلام گران بها هستند ولی به نسبت قیمت کم‌تری نسبت به طلا خواهند داشت. شما می توانید انواع سنگ های مختلف با سطح انرژی های قوی، سنگ ماه تولد فرزندتان و…. را به عنوان هدیه به عروس بدهید.

همچنین ببینید : انواع حلقه ازدواج | مدل‌ها و سبک های مختلف حلقه

  • عتیقه‌جات زینتی و تزیینی: اگر فرزند شما نسبت به چیز های قدیمی و کلاسیک علاقه نشان می‌ دهد، این گزینه می ‌تواند بهترین گزینه روی میز شما باشد چرا که اصولاً اجناس قیمتی منحصر به‌فرد و دست ساز هستند که این خود بر زیبایی این عتیقه جات می‌ افزاید و همچنین تا زمان های زیادی قابل استفاده خواهند بود و اصولاً خراب نمی شوند.

البته عتیقه‌جات طیف قیمتی بسیار مختلفی دارد به طوری که بعضی از آن ها ارزان‌تر و برخی گران‌تر از طلا هستند که این‌ هم یکی دیگر از مزیت های این اجناس است که تقریبا آن با بودجه تمامی افراد سازگار است. البته باید توجه کنید که از جای مطمئن خریداری شوند اما در کل عتیقه‌جات یک ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس هستند که راجع‌به مزایای آن هم به تفصیل توضیح داده شد.

  • وسایل کوچک برقی: انتخاب هوشمندانه ای به عنوان ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس هستند که خیلی هم به صرفه خواهد بود چرا که یک کالای مصرفی است و قطعا مورد استفاده عروس و داماد قرار می گیرد.

کادو عروسی مادر عروس

به‌جز موارد ذکر شده، انواع وسایل تزیینی و مصرفی مثل ساعت، گل سینه های نفیس، لباس های سنگ کاری شده، آباژور، ساعت مچی، گلدان های تزیینی، انواع ظروف چینی، ست چرم، انواع وسایل آرایشی و … می توانند به عنوان هدیه های مناسبی از طرف شما در نظر گرفته بشوند. اما توتجه داشته باشید از خرید هدیه های بسیار گران  قیمت که توان پرداخت هزینه ان را ندارید کاری غیر منطقی و اشتباه می باشد و ممکن است شما را به دردسر بی اندازد.

همچنین ببینید: ایده‌های چیدمان اتاق خواب عروس و داماد

درآخر امیدواریم که از مطالب ارائه شده استفاده لازم را برده باشید. در این مقاله سعی کردیم تعدادی ایده خاص برای هدیه مادر عروس به عروس ارائه بدهیم تا شما را در انتخاب هدیه مناسب راهنمایی کنیم. در کل توصیه می شود که حتما چندین روز جلوتر از جشن ها اقدام به خرید بفرمایید، هدیه را متناسب با بودجه خودتان خریداری کنید و چند انتخاب داشته باشید تا راحت تر بتوانید یه انتخاب هدیه بپردازید و برنامه ریزی مناسبی برای خرید داشته باشید تا احیانا با وجود پیش آمد های غیر منتظره غافلگیر نشوید و بتوانید از مراسم عروسی لذت ببرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مراسم عروسی می توانید به دیگر بخش های وبلاگ ما مراجعه کنید. تلاش ما در تالار کده کمک به نو عروسان است تا بتوانند رویای کودکی خود یعنی مراسم عروسی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند تا بعد ها هیچ گونه حسرتی نداشته باشند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد