هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون

مراسم بله برون یکی از مراسم مهم و پراهمیت در فرهنگ ایرانی است. این مراسم که به عنوان تأییدی برای ازدواج عروس و داماد برگزار می‌شود، در کنار آیین‌ها و رسوم مختلف دارای جلسات مهمی نیز می‌باشد. یکی از جلسات پراهمیت در بله برون، اهداء هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون است. در این مقاله، به معرفی این مراسم و اهمیت هدایای عروس به داماد پرداخته و ریشه‌ها و تاریخچه آن را بررسی خواهیم کرد.

چه هدیه‌هایی برای داماد تو بله‌برون بخریم؟

انتخاب هدیه مناسب برای داماد در مراسم بله‌بران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ادامه به چند ایده کادوی مادر عروس به داماد برای هدیه دادن در این مراسم اشاره می‌کنیم:

ساعت مچی:ساعت مچی یکی از هدایای کلاسیک و محبوب برای داماد است. می‌توانید ساعتی را انتخاب کنید که هم شیک و هم کاربردی باشد.

ادکلن یا عطر: انتخاب یک ادکلن یا عطر خوشبو می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای داماد باشد. در هنگام انتخاب عطر، سلیقه داماد را در نظر داشته باشید.

کت و شلوار:اگر داماد به لباس‌های شیک علاقه‌مند است، می‌توانید برای او یک کت و شلوار هدیه بخرید.

پالتو:اگر مراسم بله‌بران در فصل سرد سال برگزار می‌شود، می‌توانید برای داماد یک پالتو هدیه بخرید.

ست چرم:ست چرم شامل کیف پول، کمربند و جاکارتی می‌تواند هدیه‌ای شیک و کاربردی برای داماد باشد.

گجت‌های هوشمند: اگر داماد به تکنولوژی علاقه‌مند است، می‌توانید برای او یک گجت هوشمند مانند ساعت هوشمند یا دستبند سلامتی هدیه بخرید.

تجربه‌های خاص: به جای هدیه‌های مادی، می‌توانید برای داماد یک تجربه خاص مانند سفر به یک مکان زیبا هدیه بخرید.

 

هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون

بله برون مراسمی است که در خانه عروس برگزار می‌شود و تنها از اقوام نزدیک دعوت می‌شود و ازدواج عروس و داماد جوان رسماً اعلام می‌شود. در این مرحله این زوج به این نتیجه رسیده‌اند که می‌خواهند ازدواج کنند. خانواده داماد با هدایایی مانند پارچه‌های شیک، روسری ابریشمی، چادر سفید، کیک و البته حلقه نامزدی به خانه عروس می‌آیند و خانواده عروس هم هدایایی برای داماد آماده می‌کنند.

هدیه‌ای که خانواده عروس به داماد در بله برون می‌دهد در طول این سال‌ها تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند در گذشته رایج بود که هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون، کت و شلوار بود اما امروزه هدایای دیگری اعم از ساعت مچی، حلقه نامزدی و مانند آن‌ها را در مراسم بله برون به داماد هدیه می‌کنند.

هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون

یکی از دلایلی که کت و شلوار به عنوان هدیه به داماد در بله برون این روزها کمتر شده به خاطر این است که دردسرهای بسیار زیادی دارد و حتماً باید به صورت هماهنگ شده باشد تا خدایی نکرده در سایز کت شلوار مشکلی وجود نداشته باشد و بزرگ و کوچک برای داماد نباشد

به‌عنوان هدیه به داماد به نظر می‌رسد خرید ساعت مچی می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا هم رده قیمت مناسب‌تری دارد و هم از دردسرهای کمتری برخوردار است

شما برای داماد خود چه هدیه‌ای در مراسم بله برون دادید؟ چه هدایایی به نظر شما مناسب است؟ داخل دیدگاه‌ها ما را راهنمایی کنید

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید / تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کامل‌ترین لیست تجهیزات فیلمبرداری عروسی
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
تزیین کله قند بله برون عروس

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.

نظرات کاربران

  • بدون نام

    حلقه وساعت که حتمی هست ولی دیگه نمیدونم چیزی لازمه یا نه

    پاسخ