چطور بهترین تاریخ و زمان را برای عروسی انتخاب کنیم؟

اگر در شرف ازدواجید، کمی فرصت داشته‌اید که در شادی و هیجان ازدواج کردنتان غوطه ور شوید. حالا دیگر وقت آن رسیده که شروع به برنامه ریزی و انتخاب تاریخ عروسی کنید.

به احتمال زیاد، خالی بودن مکان موردنظرتان چه تالار و چه باغ تالار تأثیر زیادی در انتخاب تاریخ مراسمتان داشته باشد، ولی عوامل دیگری هم هستند که لازم است قبل از گرفتن این تصمیم مهم، آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

تاریخ عروسی

برای کمک به شما، در این مقاله با تعدادی از متخصصان برنامه ریزی برای عروسی مشورت و اطلاعات موردنیاز شما برای تعیین تاریخ عروسی، به صورت جامع آورده شده است.

همچنین ببینید : فاصله زمان خواستگاری، نامزدی عقد و عروسی

چند وقت بعد از نامزدی، باید تاریخ عروسی را انتخاب کنیم؟

هیچ قانون قطعی‌ای در این رابطه وجود ندارد. بعضی زوج‌ها دوست دارند از دوران نامزدی نهایت لذت را ببرند و برنامه ریزی را کش بدهند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند سریعاً بعد از نامزدی مشغول به کار و برنامه ریزی شوند.

نامزدی

میانگین مدت نامزدی، به صورت کلی 12 تا 18 ماه است. ولی اگر دوست دارید کمتر از یک سال نامزد باشید و برای رفتن زیر یک سقف عجله دارید، توصیه شده که تقریباً 4 هفته بعد از نامزدی را برای مراسم عروسی انتخاب کنید.

درهمین رابطه ببینید : ازدواج در چه ایامی نیک است؟

آیا تاریخ عروسی می‌تواند در هزینه‌ها تاثیرگذار باشد؟

تاریخ عروسی شما قطعاً می‌تواند تأثیر به سزایی در هزینه‌های مرتبط با مراسم داشته باشد. خیلی از تالارها و باغ تالارها هستند که تخفیف‌های فصلی یا لحظه آخری دارند.

تاریخ برگزاری

همینطور باید بدانید که در روزهای متفاوت هفته هم ممکن است هزینه‌ها متفاوت باشند. البته که واضح است در نزدیک اعیاد و تاریخ‌های محبوب برای عروسی، قطعاً هزینه‌ها بالاتر می‌رود.

چه زمان‌هایی برای برگزاری مراسم عروسی محبوب‌تر و مناسب‌تر هستند؟

برگزار کردن مراسم عروسی در هر  فصل از سال قطعاً مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد و زوجین باید به ترجیحات خودشان نگاه کنند و ببینند کدام فصل را برای روز رویاییشان می‌پسندند.

گرفتن مراسم در فصل بهار این خوبی را دارد که همه جا زیبا و باطراوت است و می‌توان از زیبایی‌های مناظر باغ تالارها بیشترین استفاده را کرد اما آلرژی فصلی از مسائلیست که می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

برگزاری عروسی در بهار

برگزاری مراسم در تابستان این مزیت را دارد که دیگر کسی نگران درس و مدرسه و دانشگاه نیست و  احتمال حضور مهمان‌ها خیلی بالاتر می‌رود. بخش منفی این فصل هم که گرماست!

در فصل پاییز و زمستان هم به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن آب و هوا احتمال بروز مشکل و به دردسر افتادن وجود دارد.

عروسی زمستانی

لذا  ترجیح خود را در این مسئله مدنظر قرار دهید.

همینطور میدانیم برگزاری مراسم عقد و عروسی در اعیاد مذهبی طرفداران زیادی دارد!

تاریخ‌هایی مثل نیمه شعبان، تولد حضرت علی،… برای عقد و ازدواج بسیار محبوب هستند و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه مندید در چنین روزهای مبارکی، مراسم خود را برگزار کنید، حتماً از خیلی قبل‌تر برای رزرو سالن عقد و تالار یا باغ تالار مدنظر خود اقدام کنید.

توصیه‌هایی در خصوص انتخاب تاریخ عروسی

-با مهمان‌های vip هماهنگی داشته باشید!

همه ما افرادی را در زندگیمان داریم که اصلاً نمی‌توانیم مراسم عروسیمان را بدون حضور آن‌ها تصور کنیم. قبل از انتخاب تاریخ برگزاری مراسم، حتماً با این افراد مشورت و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا را حضورشان خاطرجمع شوید.

مهمان های مهم عروسی

-حواستان به مسابقات ورزشی مهم و تجمع‌های خاص باشد!

اگر مهمان‌هایی دارید که از شهرهای دیگر می‌آیند، قطعاً در صورتیکه در تاریخ مقرر مراسم خاصی در شهرتان در حال برگزاری باشد، خیلی سخت‌تر می‌توانند شرایط را مهیا کنند.

-حواستان به عروسی‌های دیگر هم باشد!

اگر در نزدیک تاریخ عروسی شما یا در همان روز، عروسی دیگری هم برگزار شود، ممکن است مهمان‌هایتان دوبه شک شوند و در تنگنا قرار بگیرد.

-کارت دعوت‌ها را زودتر ارسال کنید.

حتماً سعی کنید از حدود 6 ماه قبل‌تر کارت‌های دعوت را برای مهمان‌ها بفرستید تا برنامه‌های خود را خالی کنند و حتماً بتوانند حضور داشته باشند. مخصوصاً اگر مهمان‌هایی از شهرها یا کشورهای دیگر دارید.

کارت دعوت

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️