جشنواره رمضان

10 ترفند برای سرگرم کردن بچه ها در عروسی

دعوت یا عدم دعوت بچه ها در مراسم عروسی موضوعی است که قبل از مراسم بارها و بارها درمورد آن صحبت می شود. اگر تصمیم به دعوت کودکان به مراسم عروسی خود گرفته اید بهتر است فکری برای سرگرم شدن آنها بکنید تا هم اوقات شاد و مفرحی را برای آنها به وجود آورید و هم اینکه هنگام رقص عروس و داماد، کمتر مشغول شیطنت شده و صحنه را به هم بریزند و نظم و ترتیب مجلس حفظ شود. در این مقاله 10 راهکار هوشمندانه آورده شده است تا به شما برای سرگرم کردن کودکان کمک کنیم. آن را از دست ندهید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:7 اشتباه رایج در بودجه بندی عروسی که نباید آنها را مرتکب شوید

بچه ها در مراسم عروسی

1- وسایل بازی و سرگرمی

مقداری وسیله بازی و سرگرمی فکری مانند صفحات مخصوص رنگ آمیزی کودکان،بازی های پیدا کردن کلمه، جدول کلمات متقاطع، پیدا کردن تفاوت شکلها و بازی های فکری دیگر مانند اینها را از اینترنت دانلود کرده و با مقداری مداد رنگی و ماژیک روی میزی مخصوص این کار در اختیار بچه ها قرار دهید.

2- خاطره نویسی یا نقاشی از رویدادهای عروسی

یک برگه در اختیار آنها قرار دهید و از بچه ها بخواهید اتفاقات عروسی را در آن بنویسند یا نقاشی کنند. مانند رنگ لباس مهمانها، چه موسیقی نواخته شد، چند نفر کلاه پوشیده بودند و چیزهایی مانند آن.

3- اختصاص گوشه ای در سالن برای کتاب خوانی

طیف وسیعی از کتاب ها که برای سنین مختلف مناسب هستند را فراهم کرده و روی میزها و یا روی یک میز گوشه سالن قرار داده و خوراکی های محبوب بچه ها را نیز در کنار آن قرار دهید.

بچه ها در مراسم عروسی

4- جعبه اسباب بازی

جعبه هایی پر از اسباب بازی ساده مانند حباب، بازی های تخته ای مانند منچ و مارپله، پازل، شطرنج (نوع سفری آنها ارزان تر و کوچک تر هستند) و خمیربازی آماده کنید و در اختیار بچه ها قرار دهید. عروسک های کوچک می تواند برای دختربچه ها وسیله سرگرمی خوبی باشد و در انتهای عروسی آنها را به یادگار به بچه ها هدیه دهید. با این کار بدون دردسر و بدون نیاز به اینکه بزرگتری بالای سر آنها باشد حواس شان را پرت می کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:34 کاری که خواهید گفت ( کاش این کار را در مراسم عروسی ام انجام می دادم )

5- اتاق بازی

فضایی مخصوص کودکان با تلویزیون و دستگاه پخش DVD، کنسول های بازی، کتاب و بازی های تخته ای ایجاد کنید. کودکان هم در مراسم عروسی عاشق لباس پوشیدن، فعالیتهای هنری، نقاشی، زمین شنی و خمیربازی هستند.

6- آنها را مشغول کنید

اگر بتوانید بچه ها را مشغول کنید می توانید آنها را کنترل کنید. وظایفی را برای کودکان درگیر در عروسی ایجاد کنید و به آنها مدال VIP بدهید. به این ترتیب هم مقداری از دغدغه هایتان کم می شود و هم بچه ها احساس مفید بودن می کنند و حوصله شان سر نمی رود. این وظایف می تواند راهنمایی کردن مهمانان به مکان مناسب، جابجا کردن اجسام سبک، کمک در پذیرایی یا تزیین سالن باشد

بچه ها در مراسم عروسی

7- بازی های فضای باز

بازی هایی که بچه ها در فضای باز بیرون سالن انجام می دهند را سازمان دهی کنید. به عنوان مثال جستجو در طبیعت به همراه یک کیسه کوچک برای جمع آوری آنچه که پیدا می کنند. همچنین می توانید تجهیزات ورزشی ساده مانند توپ و فریزبی در اختیار آنها قرار دهید.

8- استخدام مربی یا دلقک

یک مربی یا دلقک استخدام کنید و وظیفه سرگرم کردن بچه ها را به او بسپارید. مثلاً می تواند برای آنها قصه بگوید و شعر بخواند، نمایش عروسکی اجرا کند یا با آنها بازی های دسته جمعی انجام دهد. به این ترتیب هم بچه ها سرگرم شده و حوصله شان سر نمی رود و هم فعالیتهای هدفمند و درستی انجام می دهند.

بچه ها در مراسم عروسی

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:هفت ایده برای تزیین کردن سالن پذیرایی عروسی

9- پرستار بچه

پرستار بچه مخصوصاً وقتی مراسم عروسی در هتل برگزار می شود گزینه خوبی است. پرستارهای بچه می توانند از کودکان یک شخص یا فامیل در اتاقهای هتل نگه داری کنند، برخی از لوازم و وسایل مورد نیاز بچه ها را همراه بیاورند یا بچه ها را بخوابانند.

10- مهدکودک سیار

گران ترین گزینه است اما واقعاً جواب می دهد. یک تیم که تمام تجهیزات را فزاهم می کنند مسئول نگه داری از بچه ها و سرگرم کردن آنها در طول مدت عروسی خواهند بود حتی در عروسی هایی که تا صبح طول می کشد نیز می توانند در کنار بچه ها باشند و خیال پدر و مادر از این بابت راحت باشد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل