خرید عروسی/ هدایای عروس داماد به یکدیگر

خرید عروسی هدیه عروس به داماد

اگرچه خودتان بهترین هدیه برای داماد هستید، اما مراسم عروسی هم مانند هر مراسم دیگری، سنت یا آداب‌ورسوم خاص خود را دارد. یکی از این سنت‌ها خرید عروسی و هدیه دادن عروس و داماد به یکدیگر است. به‌طورکلی انتخاب و خرید هدیه برای هر مناسبتی می‌تواند نوعی چالش باشد؛ اما قطعاً انتخاب هدیه‌ای ویژه و خاص برای ابراز عشق در مهم‌ترین رویداد زندگی‌تان به‌مراتب دشوارتر خواهد بود.

برای داماد چی میخرن ?

  • کت و شلوار و پیراهن ست کت و شلوار
  • کراوات، دکمه سر دست
  • ست کمربند و کیف
  • کفش
  • سشوار
  • ریش تراش، ست افتر شیو، کیف اصلاح و متعلقات آن
  • لباس زیر، لباس راحتی
  • دمپایی رو فرشی
  • جوراب
  • ست برس
  • ادکلن، اسپری، مام
  • ژل مو، تافت
  • ست حوله
  • لباس خانگی، لباس ورزشی
  • پیراهن و شلوار تک
  • تمام وسایل بهداشتی حمام مانند لیف، کیسه، صابون، سنگ پا، ژیلت، نرم کننده، شامپو

در ادامه چند پیشنهاد مناسب برای هدیه به داماد ارائه شده است. خرید برخی از این آیتم‌ها ضروری است اما برخی دیگر نیز می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند و می‌توانند در لیست خریدهای عروسی‌تان قرار بگیرند. خریدن هدیه‌ای ویژه برای یک شخص خاص، همیشه روش مناسبی برای ابراز عشق و قدردانی است. بنابراین هدیه دادن به داماد بیانگر عشق شما خواهد بود و به او نشان می‌دهد که تنها و بهترین فرد برای کامل کردن شما است. ممکن است گاهی خرید وسیله‌ای کاربردی متناسب با حرفه یا تخصص داماد، مناسب‌ترین گزینه برای هدیه دادن باشد.

خرید عروسی برای داماد
خرید عروسی/ اکسسوری های داماد

آداب هدیه عروس و داماد:

در حالی که این سنت برای عروس و داماد است که هدایایی را رد و بدل می کنند، هیچ قانونی برای اینکه چقدر باید خرج کنید وجود ندارد! شما می توانید کمی پول بیشتری را روی اقلام سنتی سرمایه گذاری کنید (به جواهرات و ساعت فکر کنید.) یا می توانید ایده های خلاقانه تری برای هدیه عروسی انتخاب کنید.

در روز عروسی بهترین زمان برای تبادل هدایای عروس و داماد چه زمانی است؟ باز هم، هیچ قانون مشخصی وجود ندارد، بنابراین با خیال راحت هر چیزی را که در برنامه خود قرار دارد انتخاب کنید.

10 پیشنهاد جذاب برای خرید عروسی و هدیه دادن به داماد:

شما می توانید این هدایا را در طول مدت نامزدی خود بدهید و در پایان در خریدهای عروسی قرار دهید.

1. حلقه:

زمانی که حرف از خرید عروسی در میان باشد، حلقه ازدواج اولین گزینه‌ای است که در لیست خرید عروس و داماد به چشم می‌خورد. حلقه ازدواج از دیرباز در تمامی فرهنگ‌ها و سنت‌ها ازجمله فرهنگ ایرانیان، نماد عشق، تعهد و پیمان زناشویی بوده است. در ازدواج به شیوه سنتی خرید حلقه برای داماد معمولاً به عهده عروس خانم و خانواده او و مدل و جنس آن نیز باسلیقه هردوی آنها انتخاب می‌شود. در ازدواج به سبک مدرن و امروزی نیز زوجین در مورد نحوه خرید و هزینه پرداخت آن با یکدیگر صحبت کرده و به تفاهم می‌رسند. درهرصورت می‌توان گفت جذاب‌ترین آیتم در لیست خرید پیش از مراسم عروسی چه در ازدواج سنتی و چه در ازدواج مدرن، خرید حلقه است.

خرید عروسی هدیه به داماد

2. خرید کت‌وشلوار برای داماد:

روز عروسی‌تان بزرگ‌ترین رویداد زندگی‌تان است. در این روز خاطره‌انگیز شما باید در مرکز توجه قرار داشته باشید، بنابراین سعی کنید علاوه بر انتخاب لباس عروسی زیبا برای خود، با خرید کت‌وشلواری شیک و خاص برای داماد، بهترین استایل را به او هدیه دهید.

یکی از خریدهای عروسی که خانواده عروس برای داماد تهیه میکنند کت و شلوار است که داماد آن را برای عروسی استفاده می کند.

هدیه عروس به داماد خرید عروسی

3. خرید پیراهن دامادی برای داماد:

بعد از خرید کت‌وشلوار دامادی نوبت به ست کردن یک پیراهن متناسب با رنگ و مدل کت‌وشلوار است. معمولاً پیراهن سفید مناسب‌ترین رنگ برای داماد است. با این حال اگر رنگ خاصی را برای کت‌وشلوار دامادی انتخاب کرده‌اید، می‌تواند رنگ پیراهن را متناسب با آن انتخاب کنید.

4.  ست کراوات، گیره، دستمال جیب و دکمه‌سردست:

کراوات یکی از آیتم‌های ضروری در لیست کادو به داماد است. عروس خانم‌های باسلیقه و خوش‌ذوق معمولاً کراوات را به همراه ملزومات آن مانند گیره، دستمال جیب و دکمه‌سردست، به‌صورت ست و در یک بسته‌بندی شکیل به داماد هدیه می‌دهند. حتی می‌توان دکمه‌سردست را به‌طور اختصاصی طراحی کرد. یکی از ایده‌های طراحی برای منحصربه‌فرد کردن هدیه به داماد، حک کردن تاریخ ازدواج‌تان یا حتی نام خودتان بر روی یکی از دکمه‌ها و نام داماد بر روی دیگری است.

البته برخی از دامادها ترجیح می‌دهند در روز عروسیشان به‌جای کراوات از پاپیون استفاده کنند. بنابراین بهتر است در این ست، یک پاپیون شیک و زیبا نیز بگنجانید.

کادو به داماد خرید عروسی

5. کفش داماد:

هر مردی دوست دارد با ظاهری آراسته و بی‌نقص وارد مراسم عروسی‌اش شود و در مقایسه با مهمانان جذاب‌تر به نظر برسد. شب عروسی معمولاً پر از هیاهو و شلوغی است و داماد قرار است بیشتر ساعات روز را در حال فعالیت، راه رفتن، رقصیدن و خوش‌آمدگویی به مهمانان باشد. با در نظر گرفتن همه این موارد، انتخاب کفشی مناسب برای هدیه دادن به داماد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. درواقع در حین خرید کفش داماد باید به هر دو فاکتور شیک بودن مدل و راحتی آن توجه داشته باشید.

همچنین ببینید : 20 آهنگ برای ورود عروس و داماد به تالار عروسی

دیگر لوازم حاشیه ای مثل سندل یا نیم بوت نیز می تواند جزء خرید های عروس برای داماد در خرید عروسی نیز قرار گیرد. جدای از کفش دامادی، برخی از خانواده‌ها کفش اسپرت مانند کتانی را نیز برای هدیه دادن به دامادشان تهیه می‌کنند.

خرید عروسی هدیه دادن به داماد

6. پک ویژه ساعت، عینک آفتابی و سایر اکسسوری‌ها:

بسیاری از مردان به داشتن کلکسیون ساعت، عینک آفتابی و سایر اکسسوری‌های مردانه علاقه دارند. آنها در خصوص نگهداری از اشیاء ارزشمند خود دقت و وسواس زیادی به خرج می‌دهند. بنابراین پکیجی زیبا حاوی این آیتم‌ها می‌تواند در لیست خرید عروسی برای داماد قرار گیرد.

 

خرید عروسی برای داماد

7. ست کمربند، کیف پول و جاکلیدی:

کمربند همیشه تکمیل‌کننده استایل آقایان بوده و شب عروسی مهم‌ترین شب برای داشتن کامل‌ترین و بهترین استایل است. بنابراین انتخاب کمربندی شیک، متناسب با رنگ کفش و کت‌وشلوار داماد، جلوه خاصی به ظاهر او می‌بخشد. اگر کمربند را به همراه کیف پول و جاکلیدی به‌صورت ست خریداری کنید، مطمئن باشید بهترین هدیه را به داماد داده‌اید.

درهمین رابطه ببینید : هدیه داماد به عروس در ایام نامزدی و عروسی

بهترین هدیه برای داماد

8. عطر و سایر خوشبوکننده‌های بدن (مام، دئودورانت و بادی اسپلش):

سعی کنید در شب عروسی‌تان از هر لحاظ در کامل‌ترین حالت ممکن باشید. گل‌آرایی، پارچه‌های رنگی و شمع‌ها شب عروسی را بی‌نظیر و تماشایی می‌کنند و وجود گروه‌های موسیقی و پخش آهنگ‌های شاد و گوش‌نواز، یکی دیگر از زیبایی‌های این شب خاطره‌انگیز است. درواقع مراسم عروسی با جاذبه‌های بصری و شنوایی بسیاری همراه است؛ اما معمولاً در این شب بخصوص کمتر کسی به جاذبه وجود رایحه‌ای گرم و شیرین در فضای مراسم توجه می‌کند. این درحالی است که حس بویایی بیش از سایر حواس پنج‌گانه احساسات را برانگیخته می‌کند و در خاطره‌ها می‌ماند. هدیه دادن عطری خاص با رایحه‌ای دل‌انگیز به داماد، می‌تواند حتی پس از گذشت سال‌ها، زیباترین شب زندگی‌تان را با هر بار استفاده از آن، برایش یادآوری کند.

هدیه دادن به عروس به داماد

هدیه خانواده عروس به داماد در مراسم عقد و جشن نامزدی و عروسی

9. ست اصلاح صورت:

اصلاح صورت همیشه بخش مهمی از استایل مردان بوده است. بنابراین در حین خرید هدیه برای داماد، آن را از قلم نیندازید. ست اصلاح معمولاً شامل ریش‌تراش، قیچی، فوم و روغن پیش از اصلاح به همراه ظرف مخصوص، براش و پیش‌بند می‌باشد. ریش‌تراش برقی نیز می‌تواند تکمیل‌کننده این مجموعه باشد. خرید تمامی این ابزار به‌صورت ست نسبت به خرید آنها به‌طور جداگانه، هدیه شما به داماد را باارزش‌تر جلوه می‌دهد.

خرید هدیه برای داماد

هدیه عروس به داماد در جشن عقد و عروسی

درهمین رابطه ببینید : سالن عقد شیک در تهران / لیستی از سالن های عقد جهت مراسمات جشن با تعداد کم

10. خرید انواع لباس‌ها برای داماد:

معمولاً در لیست خرید عروس برای داماد، آیتم‌هایی مانند لباس زیر، لباس منزلی، انواع شلوار برای مصارف روزمره مانند شلوار جین، کتان یا پارچه‌ای و تی‌شرت و پیراهن روزمره و دم‌دستی به‌چشم می‌خورد. با خرید این اقلام هدیه عروس به داماد کامل و بی‌عیب و نقص خواهد بود.

11. ست حمام:

ست حمام یکی از مواردی است که نباید به هنگام خرید کادوی عروسی برای داماد از قلم بیافتد. شامپوی سر، ژل یا شامپوی بدن به همراه لیف، لوسیون بدن، واکس و ژل مو، شانه،دمپایی مناسب بعد از حمام و حوله اعم از حوله تن‌پوش، حوله مناسب شنا و استخر و حوله دست‌وصورت، از ضروری‌ترین آیتم‌های این ست هستند.

هدیه عروسی برای داماد

12. سایر لوازم و ابزارها:

در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما کمک کنیم تا بهترین و کامل‌ترین لیست را جهت هدیه دادن به داماد تهیه کنید. قرار گرفتن سایر آیتم‌ها در لیست خرید، مانند ست مانیکور، لباس منزلی، سشوار و …، به تصمیم خودتان بستگی دارد.

بهتر است به‌جای الزام خود به خرید تمامی این اقلام سعی کنید، خرید عروسیتان را متناسب با بودجه خود انجام دهید تا فشارهای ناشی از کمبود بودجه، منجر به استرس و ناراحتی در آستانه برگزاری مراسم عروسیتان نشود.

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️