راه‌های جذب مرد در مراسم خواستگاری

شاید بتوان گفت بسیاری از دختر‌هایی که به اصطلاح دم بخت هستند و هر روز خواستگاری جدید را به دنبال خود راه می‌اندازند یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهمی که می‌تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس آن ها را به شدت کاهش دهد منصرف شدن مرد و پسر بعد از برگزاری مراسم خواستگاری است.

در حقیقت شاید این موضوع را بتوان بدترین کابوس یک دختر در نظر گرفت و برای این قشر از جامعه هیچ چیز مهم‌تر از جذب مرد مورد علاقه و پسر مورد علاقه‌شان در حین برگزاری مراسم خواستگاری نیست. در جامعه امروزی و به خصوص در شهرهای بزرگ‌ و اصلی کشور تقریبا تعداد زیادی از وصلت‌هایی که بین جوانان صورت می‌گیرد از طریق آشنایی خانواده‌ها نیست و می‌توان گفت به نحوی با گذشت زمان مراسم خواستگاری تا حد زیادی نمایشی و بر حسب آداب و سنن انجام می‌شود.

جذب مرد در مراسم خواستگاری

همانطور که می‌دانید روابط در میان دخترها و پسرها به گونه‌ای پیش می‌رود که در سال‌های بعد مراسم خواستگاری بیشتر شبیه آداب غربی خواهد بود و مراسم خواستگاری ایرانی و سنتی شاید تا حد بسیار زیادی از میان خواهد رفت، اما با این حال تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی در تلاش‌اند تا با انجام بیشتر این‌گونه مراسم‌های سنتی آداب قدیمی و اصیل ایرانی را بیش از پیش حفظ کنند.

ناگزیر حتی این دسته از خانواده‌های ایرانی در آینده‌ای نه چندان دور باید تغییر روابط در میان جوانان امروزی را دریابند و نسبت به این تغییر دفاع سخت و غیر منطقی نداشه باشند، زیرا جوانان امروزی به واسطه نوع ارتباطاتی که با یکدیگر در فضاهای مختلف برقرار می‌کنند به طور قطع نمی‌توانند به مانند گذشته حتی در وصلت‌ها و ازدواج‌هایشان آداب و سنن قدیمی و ایرانی را حفظ کنند.

مراسم خواستگاری نیز یکی از همین سنن و آداب اصیل ایرانی است که به گونه‌ای می‌توان گفت با گذشت زمان تا حد زیادی تغییر شکل داده و این تغییر در سال‌های بعد نیز کاملا قابل مشاهده خواهد بود. دختر خانم‌ها و پسرهای محترم به دلیل تجربه انواع روابطی که با یکدیگر دارند تقریبا بیشتر صحبت‌های مهم و اصلی را حتی قبل از برگزاری مراسم خواستگاری با همدیگر کرده‌اند و مراسم خواستگاری بیشتر حکم آشنایی بیشتر خانوده‌ها را دارد.

جذب مرد خواستگاری

امروزه دیگر شاهد مراسم‌ خواستگاری به سبک‌های قدیمی نیستیم و دخترها و پسرها عمدتاً از قبل از برگزاری مراسم خواستگاری تقریبا شناخت نسبی از یکدیگر دارند و به خصوص در شهرهای بزرگ‌تری مثل تهران دیگر مراسم‌های خواستگاری بیشتر جنبه آشنایی خانواده‌ها را با یکدیگر دارد و دختر خانم‌ها و پسرها از قبل از مراسم خواستگاری شاید بیشتر حرف‌هایشان را به هم زده و به صورتی منتظر آشنایی بیشتر و رسمی خانوادگی در مراسم خواستگاری دارند.

درهمین رابطه ببینید : 100 سوال کلیدی که در جلسه خواستگاری

اما با این حال باید در نظر داشت که همچنان در کشوری همانند ایران بسیاری از خانواده‌ها همان به شکل سنتی و قدیمی خود مراسم خواستگاری را برگزار می‌کنند و دختر و پسر حتی ممکن است که گاها آشنایی نسبی هم با یکدیگر نداشته باشند. در این مواقع بسیاری از دختر خانم‌ها مسئله و موضوع مهمی را در پیش دارند که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم.

جذب خواستگاری چای عروس
چایی ریختن عروس در مراسم خواستگاری

در واقع این موضوع سبب می‌شود به نوعی مرد یا پسری که به خواستگاری ایشان می‌رود به خوبی در حین برگزاری مراسم خواستگاری جذب جذابیت‌ها و رفتار دختر خانم بشود و در مجموع به شیوه‌های مختلفی به هیچ عنوان پس از برگزاری مراسم خواستگاری برای خواستگاری از دختر خانم پشیمان نشود و به رابطه با ایشان به خوبی ادامه دهد.

در ادامه مقاله سعی کرده‌ایم تا نکاتی را به خوبی جمع‌آوری کنیم که می‌تواند دختر خانم‌ها را در حین برگزاری مراسم خواستگاری بسیار جذاب‌تر و بهتر از قبل نشان دهد و در واقع تا حد امکان می‌توان گفت دختر خانم‌ها می‌توانند با رعایت همین نکات برگزاری مراسم خواستگاری خیلی خوبی را داشته باشند و به آینده خود با پسر و مرد مورد علاقه شان کاملا امیدوار و مطمئن نیز باشند.

خوش برخورد و با نشاط باشید

کادو برای عروسی و نامزدی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌توان در سطح اجتماع بین تمامی مردم به خوبی مشاهده کرد برخورد مناسب و یا غیر مناسب افراد با یکدیگر است. شاید گاهی دیده باشید افرادی که همیشه خشک، جدی و بی‌روح هستند در خیلی از محافل هیچ جایگاه خوبی ندارند و می‌توان گفت هیچ جذابیتی هم برای دیگران ندارند.

حال همین موضوع را برای یک دختر جوان در نظر بگیرید ‌و حدس بزنید این ویژگی تا چه حد می‌تواند باعث دوری و سردی رفتار دیگران با او بشود و در واقع هیچ‌کس از یک پسر و مخصوصا یک دختر جوان با چنین خلق و خویی نزدیکی نمی‌کند و علاقه‌ای به ایجاد یک ارتباط هرچند سطحی هم با او نداشته و در صورت لزوم هم تا حد امکان فاصله خود را حفظ می‌کند.

جذب مرد قبل از مراسم خواستگاری

در حقیقت یکی از راه‌های بسیار قدرتمند برای دخترانی که به دنبال جذب خواستگار خود در حین برگزاری مراسم خواستگاری هستند همین موضوع است که اگر سعی داشته باشند تا در بهترین حالت و با چهره‌ای شاد و پرشور ظاهر شوند به راحتی می‌توان گفت که هر پسر و مردی را می‌توانند که جذب خود کنند.

البته باید در به این نکته مهم توجه داشت که دختر خانم‌ها باید از مدت‌ها قبل روی این موضوع به خوبی کار کرده و تمرین کرده باشند، تا بتوانند در مراسم خواستگاری رفتاری طبیعی و باورپذیر داشته باشند و همچنین پرشوری و شادی آن ها به خاطر افراط و تفریط سبک سری و جلف بودن به نظر نرسد و تلقی نشود.

استقلال و رفتارهای زنانه و لطیف

برگزاری مراسم نامزدی و خواستگاری

شاید به وفور دیده باشید که بسیاری از مردان جذب زنان مستقل می‌شوند و در واقع از زنانی که خود دارای روحیه‌ی استقلال و از لحاظ مالی و چه از منظرهای دیگر سعی بر مستقل بودن دارند بیشتر خوششان می‌آید.

شاید در مقابل هم تعداد زیادی از زنان و دخترانی را دیده باشید که استقلال دارند و کاملا هم روی پای خود می‌ایستند اما به هیچ عنوان هیچ پسر و یا مردی به راحتی جذب آن ها نمی‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان این نکته دانست که مردان اگر چه به زنان مستقل و خودکفا بیشتر جذب می‌شوند اما در عین حال هم برای زندگی مشترک خود به دنبال یک همسر مهربان و همراه با لطافت‌های زنانه هستند‌‌.خواستگاری از دختر

بسیاری از دختران و زنان بدون توجه به این موضوع یا به دلیل استقلال خود رفتاری خشک و مردگونه همیشه از خود ارائه می‌کنند و یا به هر دلیلی تا حدی رفتارهای لطیف و نازگونه با دیگران می‌کنند که هیچ مردی علاقه‌ای به آن ها پیدا نمی‌کند و در نهایت حذب آن ها نخواهد شد.

زیبایی و حذابیت بیشتر یک دخترخانم و در مجموع تمامی زنان به این است که هر دو موضوع مذکور را در خود داشته باشند. در واقع استقلال از هر نظر و لطافت زنانگی در کنار آن می‌تواند برای جذب مردان بسیار موثر باشد و در تبدیل کردن آن ها به خواستگار می‌توان این موضوع را یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با این مبحث دانست.

زیبایی و توجه به خود

آرایش عروس و برگزاری مراسم عروسی

می‌توان به جرعت گفت هیچ مردی دلباخته و جذب دختر و یا زنی که به هیچ عنوان به خود نمی‌رسد و توجهی به خود نمی‌کند نمی‌شود. دخترها و زنان از این حیث همیشه در همه جا مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و این موضوع برای آن ها به مراتب بیشتر از مردان و پسرها ضروری‌تر و مهم‌تر است.

این نکته از آن جهت مورد توجه است که اگر دختر و یا حتی پسری به خودش توجه نکند غیر مستقیم و ناخودآگاه این حس را منتقل می‌کند که به دیگران نیز توجهی نخواهد داشت و دلیل اصلی همین است که هیچ کسی جذب کسی که به خودش توجهی نمی‌کند نمی‌شود برعکس بیشتر از او فاصله می‌گیرند.

سخن پایانی

حلقه عروسی و نامزدی

شاید دیده باشید که بسیاری از دختران و زنان برای جذب خواستگار و جذابیت بیشتر در حین برگزاری مراسم خواستگاری به هر دری زدند و هر راهی را رفته‌اند اما باید توجه داشت که برای دستیابی به چنین اهدافی فقط و صرفا می‌توان از طریق رعایت این نکات به آن ها دست پیدا کرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

لباس مناسب برای عکاسی تولد
عروسی چیست؟
آداب خواستگاری برای خانواده پسر
بهترین هدیه برای سالگرد ازدواج و سوپرایز همسر

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
ساخت کارت دعوت تولد دیجیتال آنلاین

سلام. من کارت عروسی دیجیتال رو قبلا از شما سفارش دادم. الان میخواستم کارت تولد سفارش بدم. ممکنه راهنمایی کنید از کجا میتونم ؟

فاطمه
باغ تالار اریکه تات

مراسم ما تو باغ یاسین با اجرای تشریفات تات بود بی نظیر بود همچی ممنون از سلیقه خوبشون و کیفیت بسیار بالای پذیراییشون

بابائی
باغ تالار عمارت شیخان

اولش که میوه گذاشتند نیم ساعت رو میز بود بعد سریع برداشتند،صدای موزیک بشدت زیاد بود،زمین سالن قبل ورود میهمانان و عروس داماد کثیف بود،موقع سلف غدا چون ما صاحب مجلس بودیم می‌خواستیم غذا ببریم که گفتند تموم شده در صورتی کل مهمانان ما ۲۰۰ نفر بودند ولی ما ۳۰۰ نفر دعوت کرده بودیم که صد نفر نیامدند یجورایی غذا رو پیچوندند بعد از اینکه مهمانان شروع به خوردند کردند کارکنان سالن بدون کسب اجازه از عروس داماد رفتند و همه ی غذا هارو خوردند. اگر می‌خواهید در این سالن عروسی بگیرید دقت کنید قبل از اینکه کارکنان شروع به خوردند کنند صاحب مجلس باقی مانده غذا را با خودش بیاره. به هرحال من همه ی کامنت هارو خواندم و هیچکس راضی نبود ما هم راضی نبودیم.

بدون نام
عمارت قصر پایتخت کرج

مدیریت آقای مشهدی بسیار ضعیف بود پرسنل کثیف و بد اخلاق به مدیریت خانم حقیقی متاسفانه هیچ گونه تعهدی نسبت به قرار دادی که بسته شد نداشتن پذیرایی ناراضی من مراسمم تو مهر بود اصلا رضایت نداشتم

بدون نام
باغ تالار عمارت سام

بهترین عمارت وبهترین مدیریت کیفیت عالی خیلی ممنون از اقای مولایی وپرسنل کار بلدشون عروسی پسرم ۱۹ شهریور بود همه چیزعالی بود

عذرا مظلوم
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام میخواستم قیمت ورودی برای ۲۰۰ نفر مهمان تو تهران رو بدونم

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام من مهمان جشن عروسی یکی از بستگان در این تالار بودم هنگام ورود مسافت پارکینگ تا تالار در هوای سرد فوق العاده طاقت فرسا بود ، پذیرایی با تعاریف این تالار مغایرت داشت ، نوشیدنی گرم بیرون سرو میشد که سرد بود . سرو شام در سالن مجزا دور از تالار بود که با سن من خیلی ازاردهنده بود . خلاصه با مبلغی که از میزبان شنیده بود هیچ هماهنگی نداشت . بخار موقع موزیک تنگی نفس می اورد ، نه تنها من اکثر مهمانان مجبور شدن در هوای سرد از سالن بیرون برن . لطفا به این نکات توجه بشه اگر میخواهید به کارتان ادامه بدید . چون فضای بیرونی تالار فوق العاده زیباست حیفه حیف

مهسا مظلومی
تالار تشریفاتی مایا

رفتار پرسنل از دم پارکینگ تا اخر شب که میخاستیم خدافظی کنیم عالی بود پذیرایی هم خوب بود طعم باقالی با گوشت هم استثنایی بود

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام ما چند شب پیش مراسم عروسی در این تالار داشتیم ، مسافت پارکینگ تا تالار برای مهمانان بخصوص خانمها ازاردهنده ست ، پذیرایی به نسبت مبلغ دریافتیشون خیلی ضعیفه ، سرو شام در سالن مجزاست که با تالار فاصله داره و برای میهمانان در هوای سرد پیمودن این مسیر خیلی سخته ، سرو اردور با منوی انتخابی متفاوته ، گروه موزیک فوق العاده ضعیفه ، ........ خلاصه مبلغ دریافتی با خدمات هم خوانی نداره کیفیت شام خوب بود ولی از اینهمه غذا که باقی مانده بود پلوی خالی بدون گوشت و مرغ پک کرده بودن ، که اگر ادعا میکردن چیزی نمانده ابروی خودشان را بیشتر حفظ کرده بودن . فضای تالار بیرون سالن و داخلش خیلی قشنگه ولی صندلیها راحت نیستن به سرویس غذاخوری و دکوراسیون نمیخورن . اگر به این رویه ادامه بدن متاسفانه کسی تمایل به معرفی تالار را نداره . درکل سرویس دهی با مبلغ دریافتی هماهنگی نداره ،