راه‌های جذب مرد در مراسم خواستگاری

شاید بتوان گفت بسیاری از دختر‌هایی که به اصطلاح دم بخت هستند و هر روز خواستگاری جدید را به دنبال خود راه می‌اندازند یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهمی که می‌تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس آن ها را به شدت کاهش دهد منصرف شدن مرد و پسر بعد از برگزاری مراسم خواستگاری است.

در حقیقت شاید این موضوع را بتوان بدترین کابوس یک دختر در نظر گرفت و برای این قشر از جامعه هیچ چیز مهم‌تر از جذب مرد مورد علاقه و پسر مورد علاقه‌شان در حین برگزاری مراسم خواستگاری نیست. در جامعه امروزی و به خصوص در شهرهای بزرگ‌ و اصلی کشور تقریبا تعداد زیادی از وصلت‌هایی که بین جوانان صورت می‌گیرد از طریق آشنایی خانواده‌ها نیست و می‌توان گفت به نحوی با گذشت زمان مراسم خواستگاری تا حد زیادی نمایشی و بر حسب آداب و سنن انجام می‌شود.

جذب مرد در مراسم خواستگاری

همانطور که می‌دانید روابط در میان دخترها و پسرها به گونه‌ای پیش می‌رود که در سال‌های بعد مراسم خواستگاری بیشتر شبیه آداب غربی خواهد بود و مراسم خواستگاری ایرانی و سنتی شاید تا حد بسیار زیادی از میان خواهد رفت، اما با این حال تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی در تلاش‌اند تا با انجام بیشتر این‌گونه مراسم‌های سنتی آداب قدیمی و اصیل ایرانی را بیش از پیش حفظ کنند.

ناگزیر حتی این دسته از خانواده‌های ایرانی در آینده‌ای نه چندان دور باید تغییر روابط در میان جوانان امروزی را دریابند و نسبت به این تغییر دفاع سخت و غیر منطقی نداشه باشند، زیرا جوانان امروزی به واسطه نوع ارتباطاتی که با یکدیگر در فضاهای مختلف برقرار می‌کنند به طور قطع نمی‌توانند به مانند گذشته حتی در وصلت‌ها و ازدواج‌هایشان آداب و سنن قدیمی و ایرانی را حفظ کنند.

مراسم خواستگاری نیز یکی از همین سنن و آداب اصیل ایرانی است که به گونه‌ای می‌توان گفت با گذشت زمان تا حد زیادی تغییر شکل داده و این تغییر در سال‌های بعد نیز کاملا قابل مشاهده خواهد بود. دختر خانم‌ها و پسرهای محترم به دلیل تجربه انواع روابطی که با یکدیگر دارند تقریبا بیشتر صحبت‌های مهم و اصلی را حتی قبل از برگزاری مراسم خواستگاری با همدیگر کرده‌اند و مراسم خواستگاری بیشتر حکم آشنایی بیشتر خانوده‌ها را دارد.

جذب مرد خواستگاری

امروزه دیگر شاهد مراسم‌ خواستگاری به سبک‌های قدیمی نیستیم و دخترها و پسرها عمدتاً از قبل از برگزاری مراسم خواستگاری تقریبا شناخت نسبی از یکدیگر دارند و به خصوص در شهرهای بزرگ‌تری مثل تهران دیگر مراسم‌های خواستگاری بیشتر جنبه آشنایی خانواده‌ها را با یکدیگر دارد و دختر خانم‌ها و پسرها از قبل از مراسم خواستگاری شاید بیشتر حرف‌هایشان را به هم زده و به صورتی منتظر آشنایی بیشتر و رسمی خانوادگی در مراسم خواستگاری دارند.

درهمین رابطه ببینید : 100 سوال کلیدی که در جلسه خواستگاری

اما با این حال باید در نظر داشت که همچنان در کشوری همانند ایران بسیاری از خانواده‌ها همان به شکل سنتی و قدیمی خود مراسم خواستگاری را برگزار می‌کنند و دختر و پسر حتی ممکن است که گاها آشنایی نسبی هم با یکدیگر نداشته باشند. در این مواقع بسیاری از دختر خانم‌ها مسئله و موضوع مهمی را در پیش دارند که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم.

جذب خواستگاری چای عروس
چایی ریختن عروس در مراسم خواستگاری

در واقع این موضوع سبب می‌شود به نوعی مرد یا پسری که به خواستگاری ایشان می‌رود به خوبی در حین برگزاری مراسم خواستگاری جذب جذابیت‌ها و رفتار دختر خانم بشود و در مجموع به شیوه‌های مختلفی به هیچ عنوان پس از برگزاری مراسم خواستگاری برای خواستگاری از دختر خانم پشیمان نشود و به رابطه با ایشان به خوبی ادامه دهد.

در ادامه مقاله سعی کرده‌ایم تا نکاتی را به خوبی جمع‌آوری کنیم که می‌تواند دختر خانم‌ها را در حین برگزاری مراسم خواستگاری بسیار جذاب‌تر و بهتر از قبل نشان دهد و در واقع تا حد امکان می‌توان گفت دختر خانم‌ها می‌توانند با رعایت همین نکات برگزاری مراسم خواستگاری خیلی خوبی را داشته باشند و به آینده خود با پسر و مرد مورد علاقه شان کاملا امیدوار و مطمئن نیز باشند.

خوش برخورد و با نشاط باشید

کادو برای عروسی و نامزدی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌توان در سطح اجتماع بین تمامی مردم به خوبی مشاهده کرد برخورد مناسب و یا غیر مناسب افراد با یکدیگر است. شاید گاهی دیده باشید افرادی که همیشه خشک، جدی و بی‌روح هستند در خیلی از محافل هیچ جایگاه خوبی ندارند و می‌توان گفت هیچ جذابیتی هم برای دیگران ندارند.

حال همین موضوع را برای یک دختر جوان در نظر بگیرید ‌و حدس بزنید این ویژگی تا چه حد می‌تواند باعث دوری و سردی رفتار دیگران با او بشود و در واقع هیچ‌کس از یک پسر و مخصوصا یک دختر جوان با چنین خلق و خویی نزدیکی نمی‌کند و علاقه‌ای به ایجاد یک ارتباط هرچند سطحی هم با او نداشته و در صورت لزوم هم تا حد امکان فاصله خود را حفظ می‌کند.

جذب مرد قبل از مراسم خواستگاری

در حقیقت یکی از راه‌های بسیار قدرتمند برای دخترانی که به دنبال جذب خواستگار خود در حین برگزاری مراسم خواستگاری هستند همین موضوع است که اگر سعی داشته باشند تا در بهترین حالت و با چهره‌ای شاد و پرشور ظاهر شوند به راحتی می‌توان گفت که هر پسر و مردی را می‌توانند که جذب خود کنند.

البته باید در به این نکته مهم توجه داشت که دختر خانم‌ها باید از مدت‌ها قبل روی این موضوع به خوبی کار کرده و تمرین کرده باشند، تا بتوانند در مراسم خواستگاری رفتاری طبیعی و باورپذیر داشته باشند و همچنین پرشوری و شادی آن ها به خاطر افراط و تفریط سبک سری و جلف بودن به نظر نرسد و تلقی نشود.

استقلال و رفتارهای زنانه و لطیف

برگزاری مراسم نامزدی و خواستگاری

شاید به وفور دیده باشید که بسیاری از مردان جذب زنان مستقل می‌شوند و در واقع از زنانی که خود دارای روحیه‌ی استقلال و از لحاظ مالی و چه از منظرهای دیگر سعی بر مستقل بودن دارند بیشتر خوششان می‌آید.

شاید در مقابل هم تعداد زیادی از زنان و دخترانی را دیده باشید که استقلال دارند و کاملا هم روی پای خود می‌ایستند اما به هیچ عنوان هیچ پسر و یا مردی به راحتی جذب آن ها نمی‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان این نکته دانست که مردان اگر چه به زنان مستقل و خودکفا بیشتر جذب می‌شوند اما در عین حال هم برای زندگی مشترک خود به دنبال یک همسر مهربان و همراه با لطافت‌های زنانه هستند‌‌.خواستگاری از دختر

بسیاری از دختران و زنان بدون توجه به این موضوع یا به دلیل استقلال خود رفتاری خشک و مردگونه همیشه از خود ارائه می‌کنند و یا به هر دلیلی تا حدی رفتارهای لطیف و نازگونه با دیگران می‌کنند که هیچ مردی علاقه‌ای به آن ها پیدا نمی‌کند و در نهایت حذب آن ها نخواهد شد.

زیبایی و حذابیت بیشتر یک دخترخانم و در مجموع تمامی زنان به این است که هر دو موضوع مذکور را در خود داشته باشند. در واقع استقلال از هر نظر و لطافت زنانگی در کنار آن می‌تواند برای جذب مردان بسیار موثر باشد و در تبدیل کردن آن ها به خواستگار می‌توان این موضوع را یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با این مبحث دانست.

زیبایی و توجه به خود

آرایش عروس و برگزاری مراسم عروسی

می‌توان به جرعت گفت هیچ مردی دلباخته و جذب دختر و یا زنی که به هیچ عنوان به خود نمی‌رسد و توجهی به خود نمی‌کند نمی‌شود. دخترها و زنان از این حیث همیشه در همه جا مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند و این موضوع برای آن ها به مراتب بیشتر از مردان و پسرها ضروری‌تر و مهم‌تر است.

این نکته از آن جهت مورد توجه است که اگر دختر و یا حتی پسری به خودش توجه نکند غیر مستقیم و ناخودآگاه این حس را منتقل می‌کند که به دیگران نیز توجهی نخواهد داشت و دلیل اصلی همین است که هیچ کسی جذب کسی که به خودش توجهی نمی‌کند نمی‌شود برعکس بیشتر از او فاصله می‌گیرند.

سخن پایانی

حلقه عروسی و نامزدی

شاید دیده باشید که بسیاری از دختران و زنان برای جذب خواستگار و جذابیت بیشتر در حین برگزاری مراسم خواستگاری به هر دری زدند و هر راهی را رفته‌اند اما باید توجه داشت که برای دستیابی به چنین اهدافی فقط و صرفا می‌توان از طریق رعایت این نکات به آن ها دست پیدا کرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آیا می شود در ماه محرم ازدواج کرد
مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )

آخرین دیدگاه‌ها

سلیمی
باغ تالار محرابی

سلام ، برای جشن به دنیا اومدن دخترمون ، با ۱۲۰ نفر مهمون ، با یه منوی متوسط هزینه ش چقدر میشه ؟

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!