ایده های جذاب برای تزیین کیک عروسی و عقد/ 20 مدل جدید

از جالب‌ترین بخش‌های عروسی بریدن کیک عروسی و میل کردن آن است که می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های عروسی را رقم بزند. کیک عروسی از شیرین‌ترین و جدانشدنی‌ترین اعضای جشن‌های عقد و عروسی است که با بقیه کیک‌ها بسیار تفاوت دارد که ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به چندطبقه بودن، تزیین خاص که با دیزاین کاملاً سفید همراه است و همین‌طور قرار گرفتن عروسک‌ها یا نمادهایی که مرتبط با عروس و داماد یا عروسی است؛ اشاره کرد.

در این مقاله به تاریخچه کیک عروسی و فرهنگ‌های آن و همین‌طور ایده‌های جذاب برای تزیین کیک عروسی و عقد می‌پردازیم.

کیک عروسی

تاریخچه کیک عروسی

کیک عروسی امروزی در قرن هفده در کشور بریتانیا به وجود آمد و با استفاده از خمیر فوندانت آن را با روش‌های گوناگونی تزیین می‌کردند و به‌مرور زمان این کیک بین مردم همه‌گیر و محبوب‌تر شد تا اینکه ملکه ویکتوریا در مراسم عروسی خودش کیکی با سی و شش سانتی مترعمق، ۲٫۸ متر عرض و ۲٫۲ متر ارتفاع به‌صورت چندطبقه و بسیار مجلل درست کرد تا این کیک نمونه‌ای از کیک‌های عروسی امروزی باشد که با توجه به کسی که این نوع کیک را ابداً کرد نام این سبک از کیک را کیک عروسی ویکتوریایی گذاشتند

کیک عروسی

کیک عروسی در کشورهای مختلف

در اکثر کشورهای دنیا کیک عروسی عضو حذف نشده‌ای از مراسم‌های عقد و عروسی است که دارای انواع و اشکال مختلفی است. البته بیشتر این کیک‌ها ریشه‌ای بریتانیایی دارند که مانند کیک‌های عروسی قرن نوزده میوه‌ای و پوشانده شده با خمیر فوندانت است. این کیک‌ها به‌جز بریتانیا در کشورهای نیوزلند و استرالیا و آفریقای جنوبی بسیار پرطرفدار است.

در آمریکا نیز سبک کیک عروسی بریتانیایی محبوب است اما با این تفاوت که آمریکایی‌ها به‌جای میوه ممکن است از کیک اسفنجی کره‌ای استفاده کنند.

کیک عروسی

پیش از انقلاب کبیر فرانسه با توجه به علاقه شدید ملکه به شیرینی و کیک بسیار این کشور در این زمینه پیشرفت داشت. کیک‌های عروسی که با سبک فرانسوی تهیه می  شود با سبک بریتانیایی تفاوت‌های زیادی دارد. از انواع کیک‌های عروسی که  فرانسویان تهیه می‌کنند کروکموش است که کیک عروسی سنتی محسوب می‌شود که از تعداد زیادی نان خامه‌ای که با کارامل پوشیده شده که به شکل هرمی چیده شده تشکیل می‌شود البته امروزه با توجه به اینکه آماده‌سازی و نگهداری این کیک سنتی سخت است. دست به انتخاب کیک لایه‌ای می‌زنند که آن را به‌عنوان کیک پایه و کیک کروکموش کوچکی را بر روی آن به‌عنوان تزیین قرار می‌دهند.

کیک عروسی

در مراسم عروسی رسم بر این است که عروس و داماد باهم کیک را می‌برند البته در برخی از کشورهای اروپایی کیک باید توسط خود عروس پخته شود تا بدین‌صورت هنر آشپزی خود را نشان دهد.

کیک داماد

در جنوب آمریکا، کیک داماد نیز تهیه می‌شود که کوچک‌تر از کیک عروسی و معمولاً شکلاتی که با توجه به روحیات داماد بر روی آن تزیین قرار می‌گیرد.

کیک داماد

نکاتی برای خرید کیک عروسی

  1. از به‌موقع رسیدن کیک عروسی به‌موقع و به شیوه‌ای درست مطمئن شوید.
  2. برای انتخاب طراحی و تزیینات آن‌وقت بگذارید و عکس‌ها و مدل‌های زیادی ببینید.
  3. یک قنادی حرفه‌ای پیدا کنید و از کیفیت آن از پیش مطمئن باشید.
  4. سفارش میزان کیک را با توجه به تعداد مهمانانتان انجام دهید.
  5. برای دیزاین کیک عروسی از رنگ سفید یا رنگ‌های شاد به‌تناسب استفاده کنید.
  6. برای منحصر‌به‌فردی کیک خود ایده‌های خود را به قنادی اعلام کنید البته در نظر داشته باشید که زیبایی در سادگی است.
  7. به جز دیزاین به طعم کیک هم حتما در نظر بگیرید
  8. سفارش کیک عروسی یا نامزدی خود را زودتر انجام دهید.
  9. زمان بریدن کیک در مراسم را از پیش در نظر داشته باشید

کیک عروسی

 

کیک عروسی مدل توری

یکی از انواع تزیین کیک عروسی، کیک عروسی توری یا bridal lace cake است که با خمیر فوندانت تزیین می‌شود و بر روی آن خمیری تورمانند آن را نقش دار می‌کنند

کیک عروسی

 

مدل کیک عروسی

کیک عروسی یک کیک چندطبقه که روبان و گل تزیین می‌شود و با توجه به تم عروسی معمولاً رنگ و دیزاین آن سفید است البته امروزه ایده‌ای جذابی برای تزیینات آن مطرح‌شده که می‌توان به اینکه رنگ تزیینات با گل عروسی ست باشد اشاره کرد یا برای کیک عقد تزیینات با رنگ لباس عروس و داماد هماهنگ باشد نیز اشاره کرد.

شما می‌توانید کیک عروسی خود را به شکل‌های مختلف هندسی در سایزها و طبقات متفاوت سفارش دهید.

کیک عروسی

تازگی کیک‌های عروسی با گل‌آرایی دیزاین شده که کیک را بسیار جذاب‌تر و زیباتر می‌کند البته باید به ترکیبات رنگی گل‌ها توجه داشت.

در دیزاین کیک‌های عقد و عروسی می‌توان از گل‌های درست‌شده با خمیر فوندانت یا گل‌های طبیعی، روبان‌ها و مروارید، تکه‌های میوه و آجیل، تورها و گیپورها یا حتی به‌صورت ساده از خمیر فوندانت یا خامه استفاده کرد.

کیک عروسی

شما می‌توانید با خامه برجسته و گل‌های طبیعی با رنگ‌های سفید و قرمز کیکی با طراحی و تزیین فوق‌العاده‌ای داشته باشید که انرژی مثبت و حس طراوت را به مراسم شما هدیه می‌دهد.

یکی دیگر از ایده‌هایی که برای دیزاین کیک عروسی استفاده می‌شود این است که از گل‌های چین جینی و مرواریدهای رنگی خوراکی استفاده شود که زیبایی خاصی را به کیک عروسی می‌بخشد. البته بهتر است سعی بر این باشد که رنگ مروارید با توجه به تم عروسی و لباس عروس و داماد باشد.

کیک عروسی

یکی از دیزاین های مدرنی که تازگی به کیک‌های عروسی اضافه‌شده است ترکیب رنگ روشن و تیره است. درست است که معمولاً تم عروسی ترکیبی از رنگ صورتی و سفید است اما برای تفاوت و مدرن بودن هم شده کیک عروسی با رنگ تیره و روشن همراه با گل‌های برجسته را ببینید تا شاید نظرتان بر روی آن جلب شد

مدل کیک نامزدی

برای کیک عروسی بیشتر زوج‌ها و به‌خصوص عروس خانم‌ها دست بر رنگ‌های سفید و صورتی می‌گذارند اما برای کیک نامزدی برای انتخاب رنگ و تزئین کیک می‌توان از رنگ‌های متفاوتی استفاده کرد مثلاً می‌شود با توجه به رنگ لباس عروس خانم یا آقا داماد رنگی را انتخاب کرد. در کل سفارش کیک نامزدی با توجه به حجم کمتر به دلیل مهمانان کمی که این مراسم را دارد کار راحت‌تری نسبت به کیک عروسی دارد.

کیک نامزدی

کیک نامزدی

کیک عروسی کیک عروسی کیک عروسی

کیک عروسی کیک عروسی

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد