چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

چگونه می‌توان به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟ آیا این کار دور از ادب نیست؟ نگران نباشید، با استفاده از ترفندهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، به راحتی می‌توانید فرایند عروسی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در مراسم عروسی به جای هدیه، درخواست پول از میهمانان کنید و عایدی مالی بیشتری برای جبران هزینه‎‌های مراسم عروسی و رزرو   تالار عروسی بدست آورید.

مراسم عروسی هزینه‌بر است و بسیاری از زوج‌ها به دریافت هدیه برای جبران قسمتی از هزینه‌های مراسم عروسی چشم می‌بندد. با وجود مغتنم بودن هدیه میهمانان عروسی اما ارزش مالی آن‌ها بسیار بیش‌تر از کارایی آن کالا برای عروس و داماد مفید‌تر است. آرزوی بسیاری از زوجین این است که هدیه خود را به صورت وجه نقد دریافت کنند تا بتوانند آن چه که نیاز دارند را خود خریداری کنند.

البته در برخی از شهرها رسم است که درپایان مراسم عروسی در تالار فردی که که مشخص کرده اند وجه هایی که مهمانان پرداخت کرده اند را دریافت کرده و یادداشت میکند. در مراسمی که برای طرف مقابل برگزار می شود، مهمانان برای آنها جبران کرده و هزینه ای که در مراسم عروسی شان پرداخت شده است را پرداخت میکنند که می تواند این هزینه ها در شروع زندگی عروس داماد کمک کند و بخشی از هزینه عروسی و قیمت تالارهای تهران را جبران کند.

درخواست پول از میهمانان به جای هدیه در مراسم عروسی

1- درخواست پول به صورت کارت هدیه و روش‌های الکتریکی

شاید دریافت مستقیم وجه نقد برای عده‌ای خوشایند نباشد، پس بهتر است به طور غیر مستقیم و با استفاده از کمک شخص ثالث در ارتباط با میهمانان، وجه نقد را به روش‌های الکتریکی یا در قالب اعتبار بانکی در نوع کارت هدیه دریافت کنید.

چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

2- در زمان اعطاء کارت دعوت به مراسم عروسی، پیشنهاد وجه نقد را مطرح نکنید

با توجه به وجه مادی درخواست پول از میهمانان در مراسم عروسی، بهتر است پیشنهاد دریافت وجه نقد را در زمان دعوت آن‌ها به مراسم عروسی انجام ندهید و بیش‌تر بر اهمیت حضور آن‌ها در مراسم عروسی تاکید داشته باشید.

3- در مورد نحوه مصرف پول توضیح دهید

به عنوان یک مشوق، بهتر است درخواست پول از میهمانان را در جهت تامین یکی از نیازهای زندگی زوجین تلقی کنید، تا افراد از اهمیت دریافت پول به جای کالای هدیه آگاه شوند. داستان به کارگیری هدیه مالی را در قالب یک روایت ادامه‌دار مطرح کنید، به طوری که چه فعالیت‌هایی دارید، چه چیزی در زندگی مشترک را می‌خواهید دنبال کنید و با دریافت پول کافی، چه خواسته‌ای از دو شریک زندگی محقق خواهد شد.

همچنین ببینید : مدیریت هزینه های عروسی آنلاین

چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

4- از والدین و دوستان نزدیک کمک بگیرید

برای اعتبار بخشیدن به درخواست خود از افراد معتبر و قابل اطمینان در میان طرفین میهمان و میزبان کمک بگیرید. برای درخواست وجه نقد، وجود واسطه فضای مجازی یا آشنایان مشترک بسیار موثر است.

5- روند دریافت هدیه را به دریافت پول برای خرید کالا تبدیل کنید

اگر همچنان با پول دریافتی، قصد خرید کالای مورد نظر خود را دارید، اما آن چه میهمانان هدیه می‌دهند، آن چیزی نیست که شما می‌پسندید، می‌توانید در فرایند خرید آن‌ها را شریک کنید. بسیاری از افراد با وجود درخواست پول از میهمانان در مراسم عروسی، همچنان علاقه به هدیه کالا دارند و وجه فیزیکی کالا برای آن‌ها جذابیت دارد.

از آن جا که بسیاری از هدیه و کالاهای دریافتی در مراسم عروسی تکراری است، اگر چندان نمی‌توان فرایند دریافت کالا حذف کرد، پس با برنامه‌ریزی، خرید کالا مورد نظر زوجین با مبلغ هدیه داده شده را پیشنهاد دهید تا پیش از عروسی، کالاها با پول هدیه داده شده طبق نظر زوجین و نه میهمانان خریداری شود.

چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

6- خرید اشتراکی را پیشنهاد دهید

شما به یک یخچال در خانه مشترک خود نیاز دارید اما هدیه میهمانان، دسته‌ای از انواع ظروف و لوازم کم ارزش است. بهتر است، خرید اشتراکی یک هدیه ضروری را پیشنهاد دهید تا میهمان بدون هزینه اضافی و با همکاری یک‌دیگر، یک کالای ضروری برای زوجین را خریداری کنند.

 7- از فضای مجازی بهره ببرید

یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی برای مراسم عروسی خود ایجاد کنید یا یک سایت مخصوص مراسم عروسی خود راه‌اندازی کنید. برنامه‌ها، ایده‌ها و خواسته‌های خود را در آن به اشتراک بگذارید. ارتباط غیر مستقیم می‌تواند بسیاری از تابوهای درخواست پول از میهمانان به جای هدیه را بردارد.

چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

8- یک جعبه دریافت وجه نقد ایجاد کنید یا فرد دیگری را مسئول دریافت وجه کنید

اگر نمی‌خواهید پول را به طور مستقیم از میهمانان دریافت کنید، پس از یک صندوق محل دریافت هدیه استفاده کنید تا میهمانان، پول‌های خود را در پاکت‌نامه قرار داده و در صندوق بریزند. راه‌حل دیگر، دریافت پول با کمک شخص دیگری است.

9- درخواست پول از میهمانان را به طور کامل جایگزین دریافت هدیه نکنید

درخواست پول از میهمانان برای تمامی افراد دعوت شده نیست و نباید این درخواست را به همه پیشنهاد دهید، ممکن است طبق تجربه، شخصی این درخواست را نپسندد، اما افراد آگاه با اهمیت کمک کننده بودن وجه نقد به وضعیت اقتصادی زوجین، این درخواست را درک خواهند کرد. وجهی از هدیه فیزیکی نه کارایی کاربردی آن، بلکه نمایش و لذت به اشتراک‌گذاری است. پس درخواست پول از میهمانان را جایگزین تمام هدیه‌های فیزیکی میهمانان نکنید.

چگونه در عروسی به جای هدیه درخواست پول از میهمانان کنیم؟

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

سلیمی
باغ تالار محرابی

سلام ، برای جشن به دنیا اومدن دخترمون ، با ۱۲۰ نفر مهمون ، با یه منوی متوسط هزینه ش چقدر میشه ؟

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!