جشنواره رمضان

20 نکته ی کلیدی برای چیدمان خانه عروس

چیدمان خانه عروس

معمولا نو عروس ها، توجه زیادی به دکوراسیون منزل خود نشان می دهند؛ زیرا این اولین منزل مستقل آن هاست که به سلیقه ی خود آن را چیدمان خانه عروس می کنند. علاوه بر این، اقوام قرار است برای اولین بار در منزل آن ها حضور یابند و همین موضوع استرس و نگرانی زیادی را برای عروس و داماد به ارمغان می آورد. به همین علت چیدمان منزل به یکی از دغدغه های اصلی آن ها تبدیل شده است.

قصد داریم تا در این مقاله 20 نکته ی مهم و اساسی چیدمان و دکوراسیون خانه عروس را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن ها بتوانید به منزل ایده آل خود نزدیک تر شوید.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه عروس

اگر به تازگی قرار است که به خانه ی بخت بروید یا عزیزانتان را راهی منزل جدید کنید، در ادامه با ما همراه باشید و خواندن ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

دکوراسیون خانه عروس ورودی

1) از قرار دادن وسایل اضافی در پذیرایی خودداری کنید‌.

در دکوراسیون خانه بهتر است پذیرایی خانه شلوغ نباشد و وسایل اضافی در اتاق های خواب قرار گیرند. رعایت این نکته یک مزیت دارد و آن این است که دیگر لازم نیست بیش از حد هزینه کنید‌. بنابراین به جای خریدن وسایل اضافی برای منزل، محصولات با کیفیتی را انتخاب کنید.

چیدمان و دکوراسیون خانه عروس

در حقیقت یکی از موضوعاتی که زوج‌های جوان باید نزد آن ها از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار باشد این نکته است که در چیدمان خانه و منزل نباید در پذیرایی آن وسایل و دکوراسین شلوغ به نظر برسد؛ زیرا این نکته باعث می‌شود که زوج جوان و همچنین میهمانانی که به منزل آن ها می‌آیند احساس ناراحتی کنند و این به دلیل به هم ریختگی و در واقع شلوغی دکوراسیون خانه است.

وسایلی که در دکوراسیون و چیدمان یک منزل استفاده می‌شود باید متناسب با فضای خانه انتخاب و مورد استفاده قرار بگیرد؛ در حقیقت زوج‌های جوان برای شروع زندگی ابتدا باید متناسب با فضاهای باز خانه دست به انتخاب و خرید وسایل برای چیدمان دکوراسیون بزنند زیرا این موضوع نکته‌ای حیاتی در چیدمان یک منزل به شمار می‌رود.

چیدمان دکوراسیون پذیرایی خانه عروس

2) تابلو ها را در ارتفاع خیلی زیاد نصب نکنید.

از آنجایی که چشم انسان تا ارتفاع ۵۷ اینچ را به راحتی می بیند، بهتر است تابلو ها را در فاصله های بیش از ۶۰ اینچ نصب نکنید. اگر توجه کرده باشید، در موزه ها و مکان های این چنینی نیز تابلو ها در ارتفاع ۵۷ و ۶۰ نصب می شوند.

چیدمان خانه عروس

3) وسیله های منزل را با فرش هماهنگ کنید.

بهتر است از فرش های بزرگ برای دکوراسیون خانه عروس استفاده کنید. چرا که باعث می شوند فضای خانه ی شما بزرگ تر دیده شود. همچنین‌ اگر مایل باشید می توانید در ۱۸ اینچ از مساحت منزل چیزی قرار ندهید.

اگر پذیرایی کوچکی دارید، حتما از فرش استفاده کنید. به کار بردن قالیچه در این گونه موارد، منزل شما را کوچک تر از آن چیزی که هست نشان می دهد. اگر می خواهید در پذیرایی منزلتان مبل قرار دهید، بهتر است که پایه های آن ها را بر روی فرش ها قرار دهید.

نظم وسایل دکوراسیون و چیدمان

یکی دیگر از موضوعاتی که همیشه در بحث چیدمان منزل و دکوراسیون خانه مهم به شمار می‌رود و می‌توان گفت که باید توجه خاصی به آن کرد، هماهنگی اجزای دکور و چیدمان منزل است. در واقع باید در نظر داشت که همواره این موضوع در خانه دیده می‌شود و اگر اجزای دکوراسیون خانه و منزل به درستی چیده نشده و همچنین استاندارد دکوراسیون آماده سازی نشود باعث می‌شود خانه در نگاه اول منظم و زیبا به نظر نرسد.

چیدمان خانه عروس

 4) با به کار بردن وسایل شیک نظر ها را جلب کنید.

می توانید در آشپزخانه هود مناسبی را به کار ببرید و زیبایی این قسمت را دو چندان کنید. برای پذیرایی و اتاق های دیگر از تابلوهای هنری استفاده کنید. شاید این وسایل از نظر شما جلوه ی چندانی نداشته باشند، اما نگاه ها را به خود خیره می کنند.

یک منزل در کنار دکوراسیون و چیدمان خوب برای این که بی‌نظیر به نظر برسد و همچنین کاملا مناسب و ایده‌آل باشد برای هر کسی که درون آن زندگی می‌کند، نیازمند وجود وسایل و دکورهایی برای تزیین و دیزاین خانه است. در حقیقت یکی از نکته‌هایی که تاثیر بسزایی در امر چیدمان خانه و منزل می‌گذارد و در واقع زیبایی دکوراسیون را دوچندان به نمایش می‌گذارد استفاده از وسایلی تزیینی برای دکوراسیون است.

چیدمان خانه عروس

5) توجه کردن به ورودی منزل عروس داماد

ورودی منزل تازه عروس، مهمترین قسمتی است که توجه افراد مختلف را جلب می کند. پس سعی کنید آن را به بهترین شکل ممکن درست کنید تا مورد پسند افراد تازه وارد باشد.

چیدمان خانه عروس
چیدمان خانه عروس

 6) وسایل منزل باید باهم سازگار باشند.

استفاده از وسایلی که هیچ ربطی به هم ندارند، فضای خانه را بی روح و تکراری می کند. اگر احساس می کنید که هیچ تطبیقی بین آن ها وجود ندارد، آن ها را کنار بگذارید. ممکن است  در صورت  تغییر مکان بتوانید دوباره از این وسایل استفاده کنید.

چیدمان خانه عروس

7) به مقیاس کالا‌ی مورد نظر خود توجه کنید.

ابعاد یک  وسیله هنگامی که در مکانی برگ قرار می گیرد،  کوچک تر دیده می شود. بنابراین هنگام خرید توجه کنید که وسیله ی مورد نظر شما با ابعاد فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، هماهنگی داشته باشد.

چیدمان خانه عروس

8) قرار دادن لامپ:

چراغ های هالوژن در رنگ های مختلفی وجود دارند و زیبایی محیط آشپزخانه و دکوراسیون خانه عروس را دوچندان می کنند. همچنین می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که دارای چراغ هستند. از این طریق تمام نظر ها را جلب خواهید کرد.

لامپ و روشنایی در دکوراسیون

یکی از موضوعاتی که می‌توان به جرئت گفت مهم و بی‌بدیل است در امر چیدمان و دکوراسیون خانه عروس، نحوه نورپردازی و انتخاب منابع نور برای تامین روشنایی خانه است. اگر این موضوع به درستی رعایت نشده و همچنین اشتباهاتی در زمینه نورپردازی و انتخاب منبع نور درست برای تامین روشنایی منزل صورت بگیرد نباید انتظار داشته باشید که خانه و منزل شما به اندازه کافی ذاحت و زیبا باشد.

در واقع نورپردازی در خانه تاثیرات زیادی را در راحتی ساکنین آن خواهد گذاشت. راحتی فکری یکی از مهم‌ترین ارکان آسایش و آرامش است و باید با توجه به این نکته خیلی زیاد به آن رسیدگی کرد.

چیدمان خانه عروس

9) توجه به وسایل روشنایی منزل عروس

سعی کنید تا وسایل شیک و تمیز را برای چیدمان و دکوراسیون خانه عروس استفاده کنید. همچنین توجه به تناسب و هماهنگی آن ها نکته ی حائز اهمیتی است. مثلا برخی از افراد فکر می کنند که استفاده از لوستر بزرگ برای فضاهای منظم جلوه ی زیبایی دارد. در صورتی که این طور نیست و بهتر است از این کار اجتناب کنید. مدل های مختلفی از لوستر های مدرن وجود دارند که برای هر سبک چیدمانی مناسب هستند.

چیدمان خانه عروس
چیدمان خانه عروس

10) از یک طراح دکوراسیون مشاوره بگیرید.

توجه کنید که دکوراسیون خانه عروس مدرن به معنی آن چیزی نیست که اکثر افراد به اشتباه می پندارند. بهتر است برای زیباتر شدن هرچه بیشتر خانه ی خود با یک طراح خبره مشورت کنید. آن ها می توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند. با نظر مشاور و متخصص این حوزه یک دکوراسیون و چیدمان زیبا برای خانه عروس داماد داشته باشید.

چیدمان خانه عروس

11) تزئین دکوراسیون خانه عروس با استفاده از گل های طبیعی و مصنوعی:

تزئین وسایل مختلف  دکوراسیون خانه عروس و قرار دادن هر کدام در جای مخصوص خود، جلوه ی زیبایی به خانه عروس و داماد می دهد. البته نیازی نیست که برای این کار زیاد هزینه  کنید. چرا که با کوچکترین ایده ها نیز می توان این کار را انجام داد. یکی از ساده ترین راه ها نگهداری گل های طبیعی است. قرار دادن آن ها به خانه طراوت و تازگی خاصی می بخشد. البته اگر می خواهید از نگهداری گل های تازه آسوده باشید می توانید گل های مصنوعی را نیز جایگزین کنید.

چیدمان خانه عروس
چیدمان خانه عروس

12) تناسب رنگ مبل با پارچه و دیوار:

اگر رنگ پارچه ی مبل و پرده به هم نزدیک باشند، دکوراسیون خانه ی عروس و داماد زیباتر می شود. بنابراین در هنگام خرید مبلمان این نکته را نیز مد نظر قرار دهید و توجه بیشتری به هارمونی رنگ ها داشته باشید. همچنین توجه کنید که مبل ها را با الگوی مناسبی بچینید و از متمرکز کردن آن ها در یک قسمت خودداری کنید.

چیدمان خانه عروس

13) قرار ندادن ست حوله و لباس در حمام عروس

این کار جلوه ی زیبایی ندارد و باعث می شود حمام ماهیت خود را از دست بدهد. به جای این کار می توانید از شمع های تزئینی، عود، صابون های حکاکی شده و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

چیدمان خانه عروس
چیدمان خانه عروس

14) دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب عروس داماد

لازم نیست که تمام وسایل آرایشی و لوازم شخصی خود را در معرض دید دیگران قرار دهید. زیبایی در سادگی است. به همین منظور می توانید با قرار دادن چند شاخه گل زیبا و عکس های دونفره ، فضای زیبایی را در اتاق خوابتان ایجاد کنید‌. بهتر است که وسایلی مثل جاروبرقی، اتوی بخار و وسایل این چنینی را داخل کمد دیواری یا گوشه ی اتاق خواب قرار دهید.

چیدمان خانه عروس

15) یخچال و دکوراسیون خانه عروس

در حال حاضر عروس خانم ها توجه زیادی به تزئین یخچال خود نشان می دهند. هزینه های زیادی برای تزئین یخچال عروس صرف می شود که بیشتر این هزینه ها اسراف هستند. این کار زیبا بر زیبایی آشپزخانه می افزاید. به شرطی که مراقب باشیم با تهیه ی خوراکی های اضافی اسراف نکنیم. تزئین شیشه های مربا، میوه آرایی به شکلی که میوه ها اسراف نشوند و بسیاری از راه های ساده ی این چنینی، روش های مناسبی هستند که عروس و داماد ها می توانند از آن ها استفاده کنند.

چیدمان خانه عروس
چیدمان خانه عروس

16) تزئین سرویس چینی

اگر علاقه دارید که سرویس چینی خود را بر روی میز ناهارخوری نمایش دهید، ایده ی بسیار مناسبی است. اما توجه کنید که لازم نیست تمام بشقاب ۲۴ نفر را بر روی میز بچینید. چون به دلیل کوچک بودن فضای میز، آن طور که باید خود را نشان نمی دهند‌‌‌‌. بهترین کار این است که تعداد کمی از آن ها را بر روی میز بچینید و از شلوغی دوری کنید.

چیدمان خانه عروس

17) تزئین نشیمن عروس:

مکان نشیمن، مهمترین قسمت خانه است که توجه بیشتری را می طلبد. اگر می خواهید این قسمت را با گل و شمع تزئین کنید، اصلا شک نکنید‌ چرا که فضای رمانتیک و زیبایی را ایجاد می کند. یکی از اشتباهاتی که بعضی از عروس ها مرتکب می شوند، قرار دادن ظروف کریستالی بر روی  جلو مبلی است که اصلا قشنگ نیست. ایده های زیبایی وجود دارند که می توانید به جای این کار از آن ها استفاده نمایید و زیبایی محیط خانه را چند برابر کنید.

چیدمان خانه عروس
چیدمان خانه عروس

18) راهروها:

به شما پیشنهاد می کنیم از راهروهای منزلتان به خوبی بهره ببرید. اگر پهنای راهرو زیاد است، می توانید از آن به عنوان سالن غذاخوری استفاده کنید و میز ناهارخوریتان را در آنجا قرار دهید. اگر راهروی منزلتان باریک است می توانید با نصب قفسه هایی روی دیوار به عنوان ویترین جلوه ی زیبایی به خانه بدهید.

19) ستون ها :

در بعضی خانه ها ستون ها در وسط سالن قرار دارند. اگر این ستون ها را به خوبی تزئین کنید، می توانید جلوه ی خاصی به منزل خود بدهید؛ به عنوان مثال: از آن ها به عنوان یک کتابخانه ی گرد استفاده کنید.

دکوراسیون چیدمان خانه عروس

20) رعایت نکات و پرداختن به جزئیات در دکوراسیون خانه عروس

توجه کنید که لزوما وسایل گران قیمت باعث زیبایی نمی شوند. شما می توانید با چیدمان درست وسایل ارزان تر هم خانه ای زیبا داشته باشید و هزینه ها را کم کنید.

قصد داشتیم تا در این مقاله 20 نکته ی کاربردی و مهم چیدمان خانه عروس را به شما معرفی کنیم. اگر تازه عروس هستید، دانستن مجموعه ی این نکات می توانند برای شما سودمند باشند. پس آن ها را از دست ندهید.

در همین رابطه ببینید : هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آباژور عروس
لیست مواد غذایی عروس
جهیزیه عروس ست طوسی و صورتی
سرویس ظروف برای عروس

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • مریم

    عالی بود واقعا ممنونم

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام نکات خیلی جالبی مطرح کردید دلم نیومد بدون تشکر برم. موفق باشید.

    پاسخ