10 ویژگی که یک مدیر تالار پذیرایی خوب باید داشته باشد

کمتر کسی در هنگام رزرو تالار پذیرایی به اینکه یک مدیر تالار پذیرایی خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد، توجه می کند اما این مهم ترین ملاک برای داشتن یک مراسم عروسی مرتب و منظم می باشد.

مدیر تالار پذیرایی فردی است که مدیریت تمام بخش های تالار از پذیرایی گرفته تا نظافت و تدارکات تالار را برعهده دارد. در واقع یک تالار پذیرایی خوب، تحت نظارت یک مدیر تالار خوب در حال فعالیت است. اگر مدیر یک تالار ویژگیهای خاصی را که در این مقاله ذکر می کنیم، نداشته باشد، کل برنامه های مراسم عروسی با بی نظمی روبرو خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید یک تالار پذیرایی خوب را انتخاب نمایید حتما قبل از انتخاب در مورد مدیریت تالار و همینطور نحوه مدیریت کردن آنها تحقیق نمایید. برای همین منظور لیستی از ویژگیهای یک مدیر تالار پذیرایی خوب را برای شما گردآوری کرده ایم تا بتوانید با دانش و دقت بالا دست به انتخاب بزنید.

هماهنگی قول با عمل مدیر تالار

اصل نوشتن قرارداد بسیار مهم است ولی باید در نظر داشته باشید که هنگام عقد قرارداد قول هایی که به مشتری می دهید را بتوانید به عمل برسانید و به درستی در روز مراسم عروسی اون انجام دهید. یک مدیر خوب تالار پذیرایی هرگز به قول هایی که نتواند انجام دهد را نمی دهد. البته گاهی اوقات این مسئله کاملا تصادفی و ناخواسته پیش می آید که می توانید برای جلوگیری از این امر کلیه مواردی که هنگام صحبت و نوشتن قرارداد نهایی گفته می شود مرقوم نمایید تا خیال شما و مشتری شما آسوده گردیده و به راحتی به شما و تالار شما اعتماد کند.

دقیق و با برنامه

دقت و با برنامه بودن یک مدیر است که نظم و انسجام را وارد کارهای تالار پذیرایی می کند. بنابراین اگر یک تالار پذیرایی دارید و می خواهید مدیر خوبی برای انتخاب نمایید، اولین شرط، دقت و برنامه ریزی است. در هنگام انتخاب یک تالار پذیرایی از روی برنامه ریزی های مراسم های برگزار شده و دقت عمل مدیر تالار می توانید متوجه شوید که وی مدیر خوبی است یا نه؟

دقت در عمل و داشتن یک برنامه ریزی اصول و خوب برای پیش برد اهداف مراسم عروسی از جمله مهم ترین ویژگیهای یک مدیر تالار پذیرایی خوب می باشد.

متعهد بودن و مسولیت پذیر بودن مدیر تالار

داشتن تعهد و مسولیت بالا نسبت به برنامه های تالار پذیرایی و مراسمات که در آن برگزار می شود، یکی دیگر از ویژگیهای یک مدیر تالار پذیرایی خوب است. فرض کنید که برای یک زمان مقرر تالار پذیرایی را رزرو کرده اید اما مدیر تالار ادعا کند که تالار برای آن روز برای شخص دیگری رزرو شده است، در این زمان چکار می کنید؟ قطعا اگر مدیر تالاری به شما و برنامه های تالار متعهد نباشد  و مسولیت کارهای خود را نپذیرد ممکن است در تمام بخش های مراسم عروسی اختلال ایجاد شود. یک مدیر خوب نه تنها به عروس و داماد، به خانواده آنها، به میهمانان مراسم عروسی بلکه به تمامی پرسنل تالار پذیرایی هم تعهد باید داشته باشد.

بنابراین یکی از ویژگیهای بسیار مهم مدیر تالار پذیرایی داشتن تعهد و مسولیت پذیری نسبت به تمام امور مراسم عروسی و پرسنل اجرایی می باشد.

پر انرژی و فعال

یک مدیر کسل ، عصبی و غیر فعال قطعا نمی تواند مراسم عروسی بزرگ و باشکوهی را مدیریت کند. در واقع وی تمامی کمبود انرژی و آزردگی های خاطر خود را بر سر میهمانان، پرسنل و عروس و داماد خالی خواهد کرد. بنابراین یکی از ویژگیهای بسیار ضروری برای یک مدیر خوب داشتن روحیه شاد و پر انرژی و فعال است که می تواند در طول مراسم با انرژی بی نظیر خود کل برنامه ها را مدیریت نماید.

توانایی مدیریت کردن برنامه ها

علاوه بر داشتن برنامه ریزی دقیق توسط مدیر، وی باید توانایی مدیریت کردن برنامه ها را نیز داشته باشد تا در طی مراسم عروسی اگر خدایی نکرده اختلالی در یکی از بخش ها بوجود آمد، بتواند آن را مدیریت نماید. در طول مراسم ممکن است حال کسی خراب شود، یا اینکه پذیرایی مراسم کم بیاید یا فردی از پرسنل تالار شکایت داشته باشد، مدیر باید بتواند تمام این اتفاق ها را مدیریت نماید. علاوه بر همه اتفاقات غیر قابل پیش بینی که مدیریت بسیار زیادی می خواهد، تمامیه بخش های مراسم مدیریت جدی را می طلبد. برای مثال مدیریت زمان پذیرایی، مدیریت بخش موسیقی ، مدیریت نظافت تالار، مدیریت استقبال از میهمانان، مدیریت ورود و خروج افراد به تالار همگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

تعامل و روابط عمومی بالا

مدیر یک تالار پذیرای باید روابط عمومی بالایی داشته باشد تا بتواند با پرسنل تالار، میهمانان، خانواده های عروس و داماد و تمام افرادی که برای رزرو تالار مراجعه می نمایند به درستی برخورد نماید. داشتن روابط عمومی خوب باعث می شود که همه کسانی که از تالار استفاده می نمایند، با حس بهتری از آن خارج شده و در کل مراسم عروسی بهتری برگذار شود.

خوش برخورد و با احترام

یک مدیر تالار باید قدرت سخنوری خوبی داشته باشد و اعتماد به نفس بالایی را در خود پرورش داده باشد تا بتواند در هر موقعیت بهترین برخورد را از خود نشان دهد. داشتن حس احترام و خوش برخوردی یکی از ویژگی هایی است که نه تنها یک مدیر تالار پذیرایی بلکه هر انسان شریفی باید در خود پرورش دهد و این نشان شخصیت افراد است. هر چقدر یک مدیر تالار پذیرایی خوش برخوردتر باشد، میهمانان و سایر افرادی که در مراسم عروسی شرکت دارند از تعامل با مدیر رضایت خاطر بیشتری خواهند داشت. قطعا یک مدیر خوش برخورد بهتر می تواند بخش های مختلف مراسم را مدیریت نماید و با روی خوش خود و احترام به پرسنل تالار می تواند آنها را برای انجام کارها بهتر ترغیب نماید.

مدیر تالار پذیرایی

توانایی قدرت تصمیم گیری

یکی از مهم ترین ویژگیهای یک مدیر خوب، داشتن قدرت تصمیم گیری است. فردی که نتواند تصمیم های مهم و حساس تالار را بر عهده بگیرد، واقعا نمی تواند مدیریت آن را بر عهده داشته باشد. نحوه اجرایی مراسم، زمانبندی مراسم ها، تصمیمات در مورد امور مالی، امورانسانی مراسم و تدارکات مربوط به آن همگی بر عهده مدیر تالار پذیرایی می باشد. بنابراین داشتن قدرت تصمیم گیری سریع و مدبرانه از ویژگیهای است که یک مدیر باید حتما داشته باشد.

داشتن قدرت نظارت

بعد از برنامه ریزی و تصمیم گیری در باره امور تالار و مراسم عروسی، حال وقت آن فرا می رسد که مدیر تالار با نظارت بر بخش های اجرایی، افسار همه امور را به دست بگیرد. اگر در نحوه اجرایی کردن کارهای مراسم کوتاهی صورت بگیرد، این به داشتن قدرت نظارت مدیر تالار مربوط است و هیچ شخص دیگری مسول نخواهد بود. مدیر باید تمام جوانب مراسم عروسی در تالار پذیرایی را در نظر بگیرد و با یک نظارت دقیق بتواند همه امور را بخوبی تحت نظر داشته باشد.

توانایی کنترل کردن امور تالار

کنترل کردن امور تالار پذیرایی نیز یکی از وظایف مدیر تالار می باشد. هر چند بخش زیادی از کار هم به خانواده عروس و داماد بر می گردد اما مدیر تالار می تواند با دادن راهنمایی های لازم آنها را برای کنترل بخش های مختلف تالار یاری نماید.

قابل اعتماد و منصف

یک مدیر تالار باید برای همه پرسنل تالار، مراجعین و حتی میهمانان تالار پذیرایی قابل اعتماد و منصف باشد. این ویژگی باعث می شود که افراد با خیالی آسوده تر برای رزرو تالار پذیرایی مورد نظر اقدام نمایند. از طرفی پرسنل تمام بخش های تالار به دلیل داشتن مدیر قابل اعتماد و منصف با خیالی آسوده تر و با اشتیاق بیشتری به انجام کارهای خود مشغول خواهند شد. به این ترتیب شما با اعتماد به مدیر تالار پذیرایی خود می توانید مدیریت تمام بخش های مراسم خودر ا با خیالی آسوده به وی بسپارید و خود از تمام مراحل مراسم عروسی لذت ببرید و دیگر دغدغه ای برای نحوه اجرایی مراسم عروسی نخواهید داشت. بنابراین قابل اعتماد بودن یکی از ویژگیهای یک مدیر تالار پذیرایی خوب است که نباید نادیده گرفته شود.

شرح وظایف پرسنل تالار پذیرایی و باغ تالار

حتما باید برای کلیه پرسنل خود در تالار یا باغ تالار شرح وظایفی مشخص داشته باشید. این تفکر که همه باید همه کاری انجام بدهند غلط است. اینکه همکاری بین پرسنل انجام بشه امری طبیعی است و لازمه یک کاری تیمی است ولی نداشتن شرح وظایف پرسنل باعث گمراهی آنها شده و در مواقع ضرورت و بحرانی به جای همکاری و همیاری سعی در مقصر جلوه دادن دیگران می نمایند.

تبلیغات در سایت تالارکده

یکی از بهترین سایت هایی که می تواند تبلیغات تالارهای پذیرایی را اتنجام دهد سایت تالارکده است. این سایت با معرفی بسیاری از تالارهای عروسی، باغ تالارها، تشریفات و دیگر خدمات دهنگان عروسی می تواند به شما جهت تبلیغات و دیگر خدمات همفکری و همیاری نماید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.