جشنواره رمضان

آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی مختص بزرگسالان

آداب و رسوم عروسی مختص بزرگسالان

نمونه هایی از نوع دعوت و آداب و رسوم این نوع عروسی

تهیه لیست مهمانان یکی از مهم ترین قسمت ها برای برنامه ریزی تشریفات مراسم است چون بر طبق این لیست شما تصمیم می گیرید چه کسی را دعوت کنید و یا چه کسی را دعوت نکنید. یکی از آسان ترین راه ها برای کوتاه کردن لیست مهمان ها این است که تصمیم بگیرید مراسمتان فقط مختص بزرگسالان باشد و این قانون را برای همه اعمال کنید. ” الن سواَن” متخصص آداب و رسوم ازدواج می گوید : زمانی که یک زوج می گویند می خواهند عروسی مختص بزرگسالان برگزار کنند ، خودشان اغلب به محل پذیرایی جشن مراجعه نمی کنند . چیزی که زوج ها اغلب به آن توجه می کنند موقعیت مکانی جایی که عقد در آن برگزار می شود ، استایل ، تم و همه کار هایی و همه کار هایی است که قرار است در روز عروسی انجام شوند.

درهمین رابطه ببینید : آداب و رسوم مراسم عقد

اگر شما فضایی برای قرار دادن میز بچه ها یا بودجه ای برای هزینه صندلی های مخصوص بچه های کوچک ندارید یا به بیانی ساده تر به هر دلیلی بچه ها را دوست ندارید، مراسم عروسی مختص بزرگسالان انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. شما ممکن است نگران این موضوع باشید که مهمانانی که بچه دارند شاید از این که بدون بچه شان به جشن دعوت شده اند رنجیده خاطر شوند ( که البته می تواند اتفاق بیفتد ) اما وقتی بفهمید تعداد زیادی از مهمان ها چقدر دوست دارند این شانس را داشته باشند که شبی خارج از منزل بدون فرزندانشان تفریحات مخصوص خودشان را داشته باشند قطعا سورپرایز خواهید شد. اما اگر شما بخواهید برای کسی استثنا قائل شوید که ظوابط مراسم شما را رعایت نکند ، اجازه بدهید مهمان هایتان هم این را بدانند .

بنابراین مودبانه ترین ، مبادی آداب ترین و موثر ترین روش برقراری ارتباط با افراد نزدیک خانواده تان چیست ؟

ما لیستی از نکات و نمونه هایی از نوع بیان واژه ها برای بیان این موضوع گردآوری کرده ایم

نکته : اگر مراسم ازدواج شامل کودکانی باشد که حلقه های گل عروسی را حمل می کنند و تصمیم داشته باشید پذیرایی مراسم شما مختص بزرگسالان باشد ، می توانید خودتان انتخاب کنید که آیا برای کودکان شرکت کننده در جشن عروسی تان به عنوان قسمتی از تشریفات مراسم عروسی استثنا قائل شوید یا این که کلا حضورشان را در جشن محدود کنید

 آداب و رسوم مراسم عروسی مختص بزرگسالان

اگر شما تصمیم گرفته اید جشن عروسیتان فقط محدود به حضور بزرگسالان باشد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد پارامتر های مراسم عملکرد شفاف و قاطعی داشته باشید . در اینجا به چگونگی انجام آن می پردازیم

 استثنا قائل نشوید

دقیقا تصمیم بگیرید که هر کس که به عنوان بزرگسال شناخته می شود باید واجد چه شرایطی باشد. آیا باید بیشتر از 21 سال سن داشته باشد ؟ از کالج فارغ التحصیل شده باشد ؟ استطاعت دادن هزینه هایش را خودش به تنهایی داشته باشد ؟

همچنین ببینید : ایده هایی برای تزیین خرید بله برون

 روی عقیده خودتان پا فشاری کنید

حتی اگر یکی از مهمان های شما پرستار کودک باشد ( که همه ما فکر می کنیم استحقاق این را دارد که به همراه کودک در جشن شرکت کند ) و یا شما در برنامه تشریفاتتان دختران حامل گل و حلقه های گل را داشته باشید ، باز هم جدی باشید و روی عقیده تان محکم بایستید. این به آن معناست که هیچ استثنایی برای خواهرزاده یا برادرزاده محبوبتان و یا کوچکترین فرزند عمویتان قائل نشوید چون این عمل ضمانت می کند که والدینی که فرزندانشان به جشن عروسی دعوت نشده اند توقعی از شما نداشته باشند.

 کاملا صریح باشید

بهترین راه برای اطمینان حاصل کردن از این که مهمانان شما می دانند که جشن عروسی فقط مختص بزرگسالان است ، این است که از همان ابتدا تا جایی که مقدور است صریح باشید. این موضوع به این صورت شروع می شود که شما چگونه تاریخ روز عروسی و دعوت نامه ها را تنظیم می کنید. در دعوت نامه ها فقط از مهمانانی نام ببرید که به جشن عروسی دعوت شده اند . اگر شما والدین را دعوت کرده اید مطمئن شوید که فقط اسم آن ها را روی پاکت دعوت نامه می نویسید ، به طور مثال : ” آقا و خانم چارلز نه خانواده چارلز ”

اگر شما نگران این موضوع هستید که بعضی از مهمان ها تذکرات مبنی بر حضور بزرگسالان را در دعوت نامه های عروسی جدی نگیرند شما می توانید از کارت دعوت های ” RSVP ” استفاده کنید . زیر خط مهمان ها اسم خودشان را می نویسند و بر روی خط دوم تعداد مهمان های دعوت شده به جشن نوشته می شود و این گونه جای هیچ ابهامی باقی نمی ماند.

 بر روی وبسایت شخصی تان این مسئله را عنوان کنید

اغلب زوج ها وبسایت عروسی دارند که شامل لیستی همه جانبه از جزئیات عروسی آن ها می باشد . مطمئن باشید که سایت شما دارای صفحه پرسش و پاسخ باشد و این سوال که می شود کودکانمان را به جشن بیاوریم حتما در آن قید شده باشد و به طور واضح بیان کنید که در حالی که شما عاشق بچه های کوچک هستید ، واقعا می خواهید که دوستان و خانواده تان اوقات فوق العاده ای را بدون نگرانی در مورد بچه هایشان سپری کنند.

 اطلاع رسانی کنید

” سواَن ” می گوید : شما می توانید از اعضای شرکت کننده در جشن عروسیتان و خانواده عروس بخواهید که برایتان اطلاع رسانی کنند . شما می توانید از تیم تشریفات عروسی تان مثل ساقدوش ها و خانواده عروس درخواست کنید در مورد این موضوع به همه اطلاع رسانی کنند . بنابراین به خانواده هایتان ، اعضای تشریفات مراسم عروسی و دوستان صمیمی تان و خویشاوندان بگویید که مراسم بدون حضور کودکان برگزار می شود. لازم نیسا این موضوع را با صدای بلند تک تک مهمان ها اعلام کنند همین که همه از تصمیم شما مبنی بر نحوه برگزاری جشن مطلع شوند و به همه سوالات مهمانان پاسخ داده شود کافی است.

 برای داشتن گفت و گویی سخت آماده شوید

اگر شما برای همه فامیل کارت های دعوت RSVP فرستاده باشید به محض این که کارت به دستشان برسد با شما تماس خواهند گرفت . اجازه بدهید بدانند که دعوت برای حضور در جشن عروسی فقط از والدین صورت گرفته است ، شما می توانید این موضوع را که چرا فقط بزرگسالان دعوت هستند را توضیح بدهید . ممکن است شما مسئله فعالیت زیاد کودکان را و یا مکان برگزاری عقد که فقط مختص حضور بزرگسالان است و یا محدودیت های بودجه تان را به عنوان دلیلی برای انجام این کار مطرح کنید .

” سواَن ” می گوید : حتی اگر دلیل شما برای برگزاری این نوع جشن نداشتن بودجه کافی نباشد قابل درک تر می باشد که شما این گونه عذرخواهی کنید : بسیار خب ما فکر می کنیم که کودکان سر و صدای زیادی ایجاد می کنند و باعث متشنج شدن فضای مراسم می شوند.

اگر کسی اعلام کرد که نمی تواند در جشن حضور داشته باشد شما باید به تصمیم آن شخص احترام بگذارید ، چه این کار را از روی لجبازی انجام داده باشد و یا واقعا انتخاب دیگری نداشته باشد.

جمله بندی دعوت نامه عروسی مختص بزرگسالان

برگزاری مراسم عروسی مختص بزرگسالان ممکن است به زبانی که متناسب ارتباط برقرار کردن با مهمان ها باشد احتیاج داشته باشد . از دعوت کردن به وبسایت گرفته تا جواب دادن به کسانی که برای استثنا قائل شدن درخواست می کنند .

روی کارت دعوت مراسم عروسی

اگرچه بعضی ها از نوشتن آن بر روی دعوت نامه ها امتناع می کنند اما سواَن می گوید هیچ مشکلی نیست که این موضوع را که موقعیت جشن عروسی فقط مختص حضور بزرگسالان می باشد را به طور واضح بیان کنید شما می توانید آن را روی دعوت نامه اصلی یا روی کارت ” RSVP ” بنویسید : ( این جشن عروسی فقط مختص حضور بزرگسالان است )

درهمین رابطه ببیند : ساخت کارت دعوت عروسی

روی وبسایت

روی صفحه ” FQ ” این موضوع را اطلاع رسانی کنید . زیر عبارت آیا می شود کودکان را به جشن بیاوریم ؟ یا روی صفحه اطلاعات ذکر کنید : ( با این که ما عاشق کودکان هستیم ، تصمیم گرفته ایم جشن عروسی و پذیرایی از شما مختص بزرگسالان باشد )

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
باغ تالار های با ظرفیت کم در کرج
امکانات مورد نیاز و هزینه ساخت سالن عقد
بهترین آتلیه های عکاسی کرج

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر