جشنواره رمضان

گواهی بکارت در زمان ثبت عقد الزامی است؟/ شرایط صدور گواهی سلامت بکارت

در خصوص ادعای برخی از رسانه‌ها در جهت الزامی شدن گواهی بکارت، این خبر در فضای مجازی بسیار گسترده شد و انتقادهای زیادی در این باره توسط مخاطبان صورت گرفت.

بعد از گسترش این خبر و تنش میان مخاطبان، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در خصوص ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر الزام ارائه گواهی بکارت در زمان ثبت عقد دائم از پزشکی قانونی گفت:

 “این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.”

وی اضافه کرد: هیچ ابلاغیه‌ای در جهت اجباری شدن گواهی بکارت به دفاتر ثبت ازدواج ارسال نشده.

صدور گواهی سلامت بکارتگواهی بکارت چیست و شرایط صدور آن چگونه است؟

در بعضی از فرهنگ‌ها یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها هنگام ازدواج گواهی بکارت می‌باشد؛ گواهی پزشکی بکارت سند تایید داشتن و یا نداشتن پرده بکارت توسط دکتر متخصص می‌باشد، که در صورت آسیب دیدن پرده بکارت میزان آسیب دیدگی در گواهی ذکر خواهد شد.

درهمین رابطه ببینید : شب زفاف (شب اول عروسی)

هزینه معاینه بکارت در سالن 1401 چقدر است؟

هزینه معاینه سلامت بکارت در سالن 1401 بستگی به درخواستی که شما دارید متغیر می‌باشد، به عنوان مثال اگر شما فقط قصد معاینه شدن دارید هزینه‌ای کمتر از شما دریافت می‌شود نسبت به زمانی که شما قصد دریافت گواهی بکارت پیش از ازدواج و یا گواهی بکارت پزشکی قانونی را دارید.

در چه مواقعی گواهی سلامت بکارت لازم است؟

امروزه لزوم صدور گواهی سلامت آزمایش بکارت در مواقعی می‌باشد که توسط پزشکی قانونی و یا به درخواست مقام قضایی باشد، هدف از این کار هم مواردی مانند تجاوز جنسی و یا هنگام طلاق در جهت صادر کردن حکم صحیح می‌باشد.

همچنان ببینید: بهترین سالن‌‌های عقد تهران

شرایط صدور گواهی بکارت

شروط صدور گواهی بکارت به سه بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  1.  رضایت فرد مورد معاینه اجباری است

برای صدور گواهی بکارت و مورد معاینه گرفتن فرد، رضایت فرد مورد معاینه الزامی می‌باشد، این رضایت حتی در زمانی که تقاضای صدور گواهی از طرف مراجع قضایی هم باشد الزامی است و در صورت عدم رضایت فرد پزشک گواهی می‌کند که انجام معاینات تخصصی به دلیل عدم رضایت و همکاری فرد ممکن نبوده است.

  1.   احراز هویت الزامی می‌باشد

احراز هویت در مواقع صدور گواهی الزامی می‌باشد، به دلیل اینکه می‌بایست عکس فرد بر روی گواهی صادر شده درج و مهر زده شود.

  1. تقاضا می‌بایست از طرف فرد یا به دستور مقام قضایی باشد

زمانی حکم گواهی بکارت صادر می‌شود که این درخواست از طرف فرد و یا مقام قضایی باشد، از این رو در صورت تقاضای همسر و یا اقوام همسر برای انجام معاینات پزشکی مجوزی صادر نخواهد شد.

پرده بکارت

گواهی بکارت در قوانین جمهوری اسلامی ایران

از ادامه قصد داریم چند آثاری که از این گواهی در قوانین اساسی جمهوری اسلامی استفاده می‌شود را ذکر کنیم.

اثبات وقوع تجاوز: پزشکی قانونی پس از وقوع تجاوز در جهت جمع‌آوری مدارک علیه متجاوز، اقدام به صدور حکم برای صدور گواهی بکارت پزشکی قانونی می‌کند، گواهی سلامت بکارت علاوه بر اینکه می‌تواند به محکومیت کیفری متجاوز کمک کند، بلکه سبب می‌شود تا فرد توانایی گرفتن تمام و کمال دیه برداشته شدن پرده خود را از متجاوز بگیرد و به راحتی و قانونی اقدام به ترمیم پرده بکارت خود کند.

گرفتن مهریه توسط زن: در هنگام طلاق اگر زن و شوهر رابطه جنسی برقرار کرده باشند و زن دیگر باکره نباشد، زن مالک تمام مهریه است، و همین‌طور اگر مشخص شود رابطه جنسی برقرار نشده زن تنها نصف مهریه را می‌تواند بگیرد.

اذن پدر برای ازدواج : از آن جایی که دختران باکره نیاز به اذن پدر برای ازدواج دارند، و در صورت از بین رفتن پرده بکارت دختر برای ازدواج دیگر نیاز به اذن پدر ندارد، این گواهی بکارت این‌گونه موارد را روشن می‌کند که فرد نیازمند به اذن پدر است یا خیر.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی
وام ازدواج 300 میلیونی در سال 1403
احمدآباد مستوفی کجاست و چه دیدنی های دارد

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • مهدی اسکندری

    دختر اگه پاک باشه خودش بیشتر استقبال میکنه، افتخار هست براش، از چی میترسید، چرا انقدر جبهه گرفتید

    پاسخ
    • بدون نام

      پسرا چی با هر کی رابطه داشته باشن معاینه هم نشن این عدالت

      پاسخ
    • زهرا

      اون دختر یه آدمه مثه همی آدما احساس داره اینکار یعنی توهین بهش یعنی بهت شک دارم که حتما باید گواهی داشته باشی

      پاسخ
  • بدون نام

    به نظرم خانواده هایی که از عروسشون یه همچین گواهی میخوان اول باید برن یه گواهی برای پسر خودشون بگیرند معلوم بشه چی کاره بوده که اینطوری فکر میکنند درباره دیگران

    پاسخ
    • احمد

      وقتیکه شما خانمها برای گرفتن مهریه ( که واقعا ظلمی است در حق مردان . ولی فعلا قانون است و عرف ) اینجوری پوست شوهر را می کنید و میگویید مهریه حقمونه .( چون عرف جامعه س . )مرد هم باید مطمئن بشه همسر آینده ش دست‌نخورده باشه و زیرآبی نرفته باشه ( چون عرف جامعه س )

      پاسخ
      • میسالی

        شما اقایون هرکاری میخواید میکنید بعد برای مهریه انقدر زورت اومده؟ کاری نکنی زن ازت مهریه ش رو نمیخواد. اول بر. ببین خودتی چیکاره ای

        پاسخ
      • بدون نام

        مهریه بالا هر چند غلطه اما انرا با ناموسی گفتن یکی می دانی ازمایشی نیست که ثابت کنه پارگی بخاطر دلایل دیگر بوده یا نه در اسلام امده فردی گفت شوهر نکردم حرف او کافی است

        پاسخ
    • مریم .

      دقیقا اول باید ی گواهی بگیرین برای پسرها خودشون بعد بیاین برای دختر مردم تصمیم بگیرین

      پاسخ
      • بدون نام

        متاسفانه خود خانواده دختر بیشتر به دختر فشار میارن به دختر و میگن اون مرد هست وتو دختر

        پاسخ