جشنواره رمضان

برای آرایشی زیباتر با انواع سبک های آرایشی عروس آشنا شوید

همانطور که میدانید سبک آرایش عروس جزو مهم ترین مواردی است که هر عروس باید به آن توجه کند و شب عروسی مهمترین و  خاطره انگیز ترین شب زندگی هر عروس به شمار می رود و به همین دلیل می خواهند با آرایشی مناسب ظاهری شیک و آراسته داشته باشند . سبک آرایش و کیفیت آرایش برای عروس خانم ها بسیار مهم می باشد زیرا نمی خواهند در طول برگزاری مراسم از کیفیت آرایش کم شود و یا آرایش پاک شود و همین باعث دغدغه ایی بزرگ برای سبک و نوع آرایش عروس خانم ها شده است .

در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بهترین سبک های آرایشی عروس شبی به یاد ماندنی تر را برای شما رقم بزنیم .

به طور کلی آرایش در لغت به معنای میکاپ می باشد که توسط میکاپ آرتیست ها صورت می گیرد که مدل و سبک های مختلفی دارد .  آرایش یا همان میکاپ به طور عادی برای اصلاح یا پرایش به منظور زیبا تر شدن صورت انجام می شود . توجه داشته باشید که میکاپ با گریم تفاوت دارد و در میکاپ از تکنیک سایه روشن و سایه تیره انجام می شود .

سبک آرایش عروس

تاریخچه آرایش و میکاپ :

آرایش صورت و میکاپ بر خلاف تصور قدمتی بسیار طولانی را دارند که به پیش از اسلام بر می گردد. قدمت آرایش به  دوران مصریان قدیم و ایرانیان باستان برمی گردد . در کشور مصر زن و مرد همگی از آرایش و میکاپ استفاده می کردند. آنها در آرایش خود با استفاده از رنگ های سیاه و سبز چشم های خود را آرایش می کردند و پادشاهان نیز علاوه بر آرایش چشمان خود از زیور آلات برای گوش و ریش های خود استفاده می کردند تا نسبت به دیگر افراد عادی برتر شناخته شوند.

در کشوران اروپایی مانند فرانسه و انگلیس از کلاه گیس های شاد به عنوان میکاپ و آرایش استفاده می کردند .

در ایران نیز ایرانیان باستان با استفاده از موادی مانند سرخاب , خال , حنا , پرشت کردن ابروها , گرد طلایی و سفید آب صورت خود را آرایش می کردند.

انواع سبک های آرایش و میکاپ عروس:

سبک آرایش عروس

به طور کلی میکاپ و آرایش عروس دارای سبک های مختلفی می باشد که تنوع گسترده ایی دارند که بهتر است شما قبل از آنکه به ارایشگاه عروس خود مراجعه کنید با آنها آشنا باشید تا در بهترین شرایط در تالار عروسی یا باغ تالار محل برگزاری مراسم عروسی خود حاضر شوید . برخی از سبک های آرایشی و یا میکاپ مربوط به یک کشور خاص هستند مثلا در کشور هند میکاپ آرتیست ها با سبک هندی عروس را آرایش می کنند و یا در کشور های عربی سبک آرایش بسیار غلیظ است . علاوه بر این دو سبک آرایشی مدل های آرایشی دیگری نیز وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم :

  • آرایش به سبک کلاسیک : سبک کلاسیک یکی از مدل های پر کاربرد آرایش عروس به شمار می رود . در این سبک از رنگ های ملایم در لب و سپس در ناحیه چشم از رنگ های غلیظ و تند استفاده می شود و همچنین رژ گونه باید به صورتی استفاده شود که خیلی در ظاهر صورت نمایان نباشد و بیشتر در رژ لب و آرایش چشم تاکید داشته باشد .
  • آرایش به سبک لایت اروپایی : سبک لایت بیشتر در کشور های اروپایی برای آرایش عروس مورد استفاده قرار می گیرد . در این سبک از رنگ های نامحسوس جهت آرایش صورت عروس استفاده می شود . در سبک لایت وزن آرایش در لب و چشم ها به یک صورت انجام می شود یعنی استفاده از رنگ های سرد و گرم در لب و چشم ها به یک میزان مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین این سبک جهت رفع عیب های صورت در پوست بسیار کاربرد دارد .
  • آرایش به سبک عربی : همان طور که گفته شد در سبک عربی آرایش صورت با غلظت و حرارت بالایی انجام می شود و رنگ های تیره و گرم در این سبک بسیار کاربرد دارند . در سبک عربی آرایش بسیار شلوغ و سنگین می باشد و با توجه به چربی زیاد ممکن است تغییرات شدیدی رخ دهد به همین دلیل در صورتی که می خواهید از این سبک آرایشی استفاده کنید حتما به پیش معتبر ترین میکاپ آرتیست ها مراجعه کنید . همچنین در سبک عربی در ناحیه لب و چشم ها از رنگ های براق استفاده می شود و از طرفی دیگر برجسته سازی گونه و لب ها اهمیت زیادی دارد .
  • آرایش به سبک خلیجی : سبک خلیجی یکی دیگر از سبک های معروف آرایش و میکاپ می باشد . در این سبک با استفاده از رنگ های تند تیره و سرد مانند سورمه ایی ,یشمی در چشم زیبایی خاصی را قلم داد می کند همچنین سایه های خطی و کشیده به وفور دیده می شود . در این سبک معمولا از رنگ های شاد برای لب و گونه استفاده می شود که تنوع بالایی دارند .
  • آرایش به سبک لبنانی : سبک لبنانی یکی از سبک های آرایشی کشور لبنان می باشد که به دلیل زیبایی در بسیاری از کشور ها مورد استفاده قرار می گیرد . در سبک لبنانی از فون های سنگین و چرب با قدرت پوشانندگی استفاده می شود . در این سبک برای سایه چشم ها از رنگ های تیره مانند مشکی , سورمه ایی و قهوه ایی سوخته استفاده می شود که به صورت های گربه ایی کشیده و با گرد می شود . در سبک لبنانی به تناسب رنگ چشم رژ لب نیز انتخاب شده و رژ گونه نیز باید با رژ لب هماهنگ باشد . همچنین در این سبک برای بهتر شدن آرایش عروس از مژه های مصنوعی برای پر پشت کردن مژه های چشم استفاده می شود .
  • آرایش به سبک هندی : سبک هندی یکی دیگر از سبک و مدل های آرایشی و میکاپ عروس می باشد که اکثرا در کشور هند رواج دارد . در این سبک آرایش عروس برای زیر سازی آرایش از فون های تیره و متمایل به قرمز استفاده می شود . در این سبک باید میزان رنگ ها گرم و پر حرارت در لب و چشم ها برابر باشد . همچنین در این روش سایه های چرب و براق و همچنین رژ لب و رژ گونه های غلیظ مورد استفاده قرار میگیرد.

یک صفحه مفید برای زوج های جوان کارت عروسی آنلاین رایگان است که توصیه میکنیم این صفحه را ببینید.

تمام سبک و مدل های آرایشی عروس که گفته شد جزو پرکاربرد ترین و بهترین سبک های آرایش عروس می باشند که در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد . البته سبک های آرایشی دیگری نیز مانند سبک هالییودی وجود دارد که این سبک مناسب آرایش عروس نیست و معمولا از سبک هالییودی برای مراسمات در کشور های اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. آشنایی با این سبک ها باعث می شود تا با آرایشی که مطلوب صورت شماست بیشتر اشنا شده تا در تالار عروسی خود همچون جواهری بدرخشید

توجه داشته باشید هر یک از این سبک ها مهارت خاص خود را نیاز دارد و سعی کنید برای انجام هر کدام از این سبک های آرایشی به پیش بهترین میکاپ آرتیست ها مراجعه کنید .

همچنین توجه داشته باشید قبل از انجام هر گونه میکاپ و آرایش بایستی صورت خود را از هر گونه لکه و چربی پاک کنید .

سبک آرایش عروس

برخی از مواد آرایشی مورد نیاز برای میکاپ عروس:

  • مرطوب کننده
  • پرایمر
  • کرم پودر و کانسیلر
  • مداد طراحی ابرو
  • ریمل
  • رژلب
  • براش
  • رژگونه و هایلایتر
  • پالت سایه
  • گوش پاک کن و دستمال مرطوب

همان طور که گفته شد سبک و کیفیت آرایش یکی از دغدغه های جدی عروس خانم ها به شمار می رود . امیدواریم با انتخاب بهترین سبک و بهترین کیفیت ظاهری شیک و آراسته برای خود به ارمغان بیاورید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

لباس عروس دخترانه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل