جشنواره رمضان

تنش جنسی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

احتمالا تا به حال برای شما نیز پیش آمده که نسبت به فردی از جنس مخالف خود حسی شبیه به برق گرفتگی و در یک لحظه ی کوتاه داشته باشید. این اتفاق لزوما در یک قرار عاشقانه رخ نمی دهد. شما ممکن است این احساس را در محل کار و نسبت به یکی از همکاران خود تجربه کنید، احساس هیجان، سردرگمی و همراه با کمی اضطراب که شاید درک آن برایتان مشکل باشد. احساسی که در وجود خود حس می کنید ناگهانی و برق آسا است و روان شناسان آن را تنش جنسی می نامند.

تنش جنسی

تنش جنسی زمانی اتفاق می افتد که شما نسبت به شخصی علاقه، و به طور خاص علاقه به برقراری رابطه جنسی دارید، اما شاید با توجه به علاقه و میل جنسی خود رفتار نمی کنید و این احساس را نشان نمی دهید. دو نوع تنش جنسی وجود دارد، مثبت و منفی. در تنش جنسی مثبت شما ممکن است نسبت به یکی از افراد جنس مخالف میل و علاقه جنسی ناگهانی در وجود خود احساس کنید، و در تنش جنسی منفی از تصور رابطه با فردی دیگر احساس خشم، عصبانیت، استرس و ناراحتی به شما دست دهد.

تنش جنسی مثبت شامل احساس هیجان، انگیزه، تمایل به خودنمایی و حتی خطر می شود. علاوه بر این، با این حال که ممکن است تنش جنسی تعریف کاملا مشخصی از نظرعلم روانشناسی نداشته باشد، علائم روانشناسی واضخ و مشخصی دارد. افزایش تپش قلب، افزایش دمای بدن، احساس هیجان توأم با استرس و تغییر تن صدا همگی بخشی از نشانه های وجود تنش جنسی در فرد هستند.

5 مورد از نشانه های تنش جنسی

در این قسمت بهتر است با نگاهی به مهمترین نشانه های تنش جنسی مثبت آگاهی بیشتری نسبت به آن کسب کنید تا در مدیریت چنین احساسی موفق شوید.

علاقه به جنس مخالف

احساس تنش جنسی هنگام ارتباط چشمی

وقتی نگاه شما با شخصی از جنس مخالف گره می خورد و اصطلاحا چشم در چشم می شوید، احساسی شبیه به هیجان ناگهانی به جای ترس و ناراحتی به سراغ شما می آید. گاهی اوقات این احساس آنقدر در وجود شما تقویت می شود که نمی توانید از آن دست بکشید و یا خود را وادار به عقب نشینی کنید. این دقیقا همان موقعی است که واکنش شیمیایی هورمون ها در بدن شما در حال رخ دادن است، به گونه ای که حتی توان مبارزه را از شما می گیرد.

بروز تنش جنسی هنگام تماس ناگهانی

حتی یک تماس ناخودآگاه و به مدت چند ثانیه وقتی از کنار شخص مورد نظر خود عبور می کنید می تواند شما را در رویای ارتباط جنسی با این شخص فرو ببرد. شما با خود تصور می کنید کاش این تماس فیزیکی بیشتر طول می کشید و یا به سمت و سویی عمیق تر مانند گرفتن دست ها هدایت می شد. تنش جنسی بعد از تماس فیزیکی ناگهانی را می توان یکی از علائم و نشانه های اصلی تنش جنسی دانست. همین موضوع به شما ثابت می کند که قابلیت دارید تا به طرزی باور نکردنی مجذوب طرف مقابل خود شوید و وقت آن رسیده روی احساس خود کمی کنترل نشان دهید.

برخی دیگر از علایم تنش های جنسی که معمولا مردم نسبت به آن بی توجه هستند شامل تعریق شدید کف دست ها، نزدیک شدن ناخود آگاه به طرف مقابل در جمع ها و مهمانی ها، و یا دنبال بهانه گشتن برای ایجاد ارتباط کلامی و چشمی بیستر با او می شود.

تنش جنسی

تنش های جنسی وقتی با شخص مورد نظر خود تنها هستید

وقتی با طرف مقابل خود تنها می شوید، احساسات مشابه با شدت بیشتری به سراغ شما می آیند. شما مشغول انجام کارهای خود در در اتاقید اما قادر به تمرکز نیستید و فکر شما دائما به سمت این شخص منحرف می شود. در این حین سعی می کنید با او صحبت کنید و یا در چشمان او خیره شوید، به طوری که گویی این رفتارها از کنترل شما خارج هستند.

وقتی تن صدا وآهنگ کلماتتان تغییر می کند

این موضوع از نظر علمی نیز به اثبات سیده است، بروز احساس تنش و آشفتگی جنسی تن صدا را تنظیم می کند. بهتر است طرز صحبت و تن صدای خود را با افراد مختلف بررسی و با یکدیگر مقایسه نمایید. حال متوجه می شوید حین صحبت با شخصی که به آن توجه دارید، تن صدا و آهنگ کلمات شما به بهترین حالت خود می رسد.

سعی در طولانی کردن روابط در پی ایجاد تنش جنسی

وقتی دوست دارید ملاقات شما ساعات بیشتری به طول بیانجامد یعنی به این شخص گرایش دارید. ممکن است مکالمه های معمولی خود را نیز طولانی کنید تا وقت بیشتری را با او بگذرانید و یا به بهانه های مختلف ارتباط کلامی و چشمی بیش از حد معمول داشته باشید. به طور کلی می توانید درباره ی احساس ایجاد تنش جنسی با یک مشاور و یا روانشناس صحبت کنید تا در زندگی روزمره خود دچار مشکل نشوید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل