15 نکته در خصوص روابط در دوران نامزدی و عقد

دوران نامزدی و دوران عقد به طور قطع از شیرین ترین و بهترین زمان ها برای زوج هایی است که به تازگی وارد دنیای متاهلی شده اند . این دوران تکرار نشدنی نامزدی اما در کنار لذت بخش بودن باید این را هم یادتان باشد که برخی نکات هستند که باید در این دوران رعایت کنید تا بتوانید هم طرف مقابل را بشناسید و هم این که خود را بیشتر با شرایط جدید یعنی متاهلی وفق دهید.

نکات مهم دوران نامزدی

با من همراه باشید تا 15 نکته در خصوص روابط در دوران نامزدی و عقد را به شما بگویم.

در روابط در دوران نامزدی صادقانه رفتار کنید

دوره ای که به آن نامزدی یا عقد می گوییم بهترین دوران برای شناخت یک دیگر است اما این شناخت تنها با رفتارهای صادقانه است که محقق می شود. اگر چیزی شما را خوشحال می کند، اگر چیزی شما را اذیت می کند و یا موضوعی هست که اصلا مورد علاقه شما نیست خیلی صادقانه نظرات خود را در میان بگذارید.

 یادتان باشد که در ازدواج های سنتی طرفین هیچ شناختی از یک دیگر ندارند و این رفتارهای صادقانه است که در نهایت نشان می دهد که دو نفر می توانند با یک دیگر ادامه دهند یا نه.

در دوران عقد و نامزدی به هم توجه کنید

توجه به شریک زندگی در دوران نامزدی

یکی از اصلی ترین نیاز هایی که هر دختر و پسر جوانی با آن رو به رو می شوند نیاز به دیدن شدن و دوست داشته شدن است. اصل ازدواج بر روی عشق و محبت است و نکته مهم برای برآورده کردن این اصول و نیاز ها توجه کردن به هم است.

 به یک دیگر توجه کنید. قرار نیست با کادو های گران قیمت خود و طرف مقابل را معذب کنید. شما با توجه های کوچک مانند کلمات محبت آمیز، مانند یک سلام به همراه لبخند و یا جویا شدن حال همدیگر این پیغام را ارسال می کنید: تو برایم مهمی و من تو را دوست دارم.

با رسوم خانواده ها آشنا شوید

آشنایی و دوران نامزدی تنها آشنایی دختر و پسر با هم نیست بلکه در این دوران شما با فرهنگ و رسوم خانواده طرف مقابل نیز آشنا می شوید.

یادتان باشد که شاید از دیگران بشنوید که من با خودش ازدواج می کنم نه با خانواده اش. اما این نکته را کمتر کسی متذکر می شود که دختر یا پسری که قرار است با او ازدواج کنید از بطن همین خانواده آمده است.

 پس طبیعی است که لازم باشد با رسم و رسوم خانواده او آشنا شوید و سعی کنید تا جایی که می توانید از خود در برابر آن ها انعطاف نشان دهید.

سر مراسمات مختلف با هم به توافق برسید

هیچکس دوست ندارد یک زوج تازه عقد و یا تازه نامزد را در حال نزاع و دعوا ببیند. اغلب هم به دلیل نا آشنا بودن با رسوم در زمان اجرای مراسمات است. لازم است قبل از عقد و شروع دوران نامزدی در مورد سالن عقد، هزینه ها و خیلی مسائل دیگر با بزرگتر ها صحبت کنید.

 این مراسمات و رسومات اگر درست به جا آورده نشوند می توانند دست مایه جنگ ها و اعصاب خوردی های زندگی در آینده ای نزدیک باشند.

راستی می توانید برای مراسم عقد خود به بهترین سالن عقد تهران مراجعه کنید.

در روابط در دوران نامزدی به فکر تغییر طرف مقابل نباشید

 زمان نامزدی, دوران عقد

یکی از اشتباهاتی که اغلب دختران و پسران جوان در ابتدای دوران عقد و نامزدی مرتکب می شوند این است که می خواهند طرف مقابل را تغییر دهند.

حتی برخی از موارد را دیده ایم که طرفین در این فکر بوده اند که بعد از رفتن زیر یک سقف همه چیز درست می شود.

بگذارید یک حقیقت را هرچند تلخ همین حالا به شما بگویم. هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. تمامی رفتار هایی که می بینید حاصل تربیت و شرایطی هستند که در طی سال ها شکل گرفته اند و شاید برای عوض کردن آن ها نیز سال ها زمان لازم باشد.

پس اگر فکر می کنید رفتارهایی مانند خساست و یا بد دلی را مشاهده می کنید هیچ وقت امیدوار نباشید که طرف شما عوض می شود!

یک دیگر را تحسین کنید

اغلب زوج ها از این بابت شاکی هستند که طرف مقابلشان نسبت به آن ها بی احساس بوده و خاظر نیست که از او تعریف کند.

در روز ها و هفته های اول به دلیل حجب و حیا و یا خجالت ذاتی که ممکن است وجود داشته باشد، کمتر طرفین پیش می آید که از یک دیگر تعریف کنند و یا یک دیگر را تحسین کنند.

اگر همسر شما آشپزی خوبی دارد، اگر در یک کار خاص مهارت دارد، اگر شوهر شما کارهای فنی را انجام داده است، چرا سعی نمی کنید با یک تشکر صمیمانه و یک تحسین او را خوشحال کنید؟

یکی از شما دو نفر باید شروع کننده باشید تا طرف مقابل هم به اصطلاح یخش آب شود. از یک دیگر تعریف کنید و سعی کنید به دلایل منطقی یک دیگر را تحسین کنید.

حرف روابط گذشته را پیش نکشید

پیش نکشیدن روابط گذشته زندگی

اگر اکنون با یک فرد جدید نامزد کرده اید دیگر حق ندارید از روابط گذشته خود صحبت کنید. حتی حق ندارید که در مورد خواستگاران و یا خواستگاری هایی که رفته اید صحبت کنید. حتی از نظر مقایسه ای هم این کار بسیار اشتباه است.

برخی موارد در روابط در دوران نامزدی مانند روابط گذشته و صحبت کردن در مورد آن ها حس بسیار بدی را به شریک زندگی شما خواهد داد. شاید شما هیچ منظوری نداشته باشید اما این ناخواسته این پیغام را ارسال می کنید: من هنوز به روابط گذشته فکر می کنم و مدام در ذهنم دنبال مقایسه تو با افراد در روابط پیشین هستم.

 در روابط در دوران نامزدی راز نگهدار باشید

یادتان باشد چه در دوران نامزدی و چه در دوران ازدواج هیچ راز دو نفره ای را بین خودتان را با دیگران حتی خانواده یا دوست صمیمی در میان نگذارید.

حتی رازهای خانوداگی خود را نباید با شریک خود در میان بگذارید. ممکن است در بین حرف هایی که می زنید سو تفاهم ایجاد کرده و احترام و اعتمادی که بین طرفین وجود دارد با عدم راز داری شما به راحتی خدشه دار شود. حقیقاتا درست کردن چنین رابطه هایی هم بسیار سخت خواهد بود.

به یک دیگر ابراز علاقه کنید

ابراز علاقه در دوران نامزدی

در مشاوره های دوران عقد و پیش از ازدواج همواره از زوجین می خواهند که خجالت را کنار گذاشته و یه یک دیگر ابراز علاقه کنند. شما قرار است تمام طول عمر خود را با زن/مردی بگذرانید که قرار است دوستش داشته باشید و او شما را دوست داشته باشد.

اشتباه بزرگ زوجین این است که فکر می کنند طرف مقابل علم غیب داشته و قرار است از روی رفتار متوجه شود که او دوستش دارد.

اما باید به شما بگویم هرچقدر که مهربان باشید و هرچقدر که لبخند بزنید و مناسبت ها یادتان بماند، باز هم بیان کردن احساسات زبانی می تواند تاثیرات شگفت انگیزی روی روابط شما بگذارد.

در روابط در دوران نامزدی به هم اعتماد کنید

آخرین و مهمترین نکته ای که در دوران نامزدی و عقد بسیار مهم است، اعتماد است. سنگ بنای زندگی اعتماد است. به یک دیگر باور داشته و سعی کنید این اعتماد را به طرف مقابل هم انتقال دهید.

اگر باور های خود را به طرف مقابلتان محکم کنید، خواهید دید که چطور همه چیز بیشتر از همیشه رنگ و روی آرامش خواهد گرفت.

امیدوارم این نکات مربوط به روابط در دوران نامزدی به درد شما بخورد و همین طور بتوانید از آن ها برای بهتر کردن زندگی خود استفاده کنید. راستی اگر شما هم مورد دیگری به ذهنتان می رسد حتما به ما بگویید. خوشحال می شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.