مراسم اسکار 2023 + حواشی و استایل سلبریتی‌ها

مراسم اسکار یکی از بزرگترین و معروف ترین مراسم جوایز در صنعت سینمایی است. در این مراسم با حضور صدها نفر از افراد صنعت سینما، برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند. مراسم اسکار 2023 فردا از ساعت ۳:۳۰ تا ۶:۳۰ صبح برگزار می‌شود.

تاریخچه‌ی مراسم اسکار به سال ۱۹۲۹ برمی‌گردد که در آن زمان، جوایز مربوط به فیلم‌هایی که در سال ۱۹۲۷ و ۱۹۲۸ منتشر شده بودند، اهدا شد. از آن اوایل، مراسم اسکار به عنوان یک مراسم جایزه دهی برای برترین فیلم‌های سینمایی انعقاد می‌شد و پیشرفت سینما و صنعت فیلم سال به سال باعث شده است که تعداد جوایز، دسته‌ها و بخش‌های مختلف اسکار نیز بزرگ شود.

همچنین ببینید: بزرگترین عروسی سلبریتی ها

مراسم اسکار 2023

مراسم اسکار به صورت سالانه در لس‌آنجلس، آمریکا برگزار می‌شود و توانسته است به یکی از برترین رویداد‌های جهانی در زمینه‌ی فیلم تبدیل شود. این مراسم در تاریخ مختلفی از سال برگزار شده است و همواره با حضور افراد معروف از صنعت سینمای جهان، بازتاب بسیاری در رسانه‌های جهانی داشته است.

اصولاً در مراسم اسکار، برای چند بخش اصلی جایزه‌هایی مانند «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین بازیگری در نقش اول»، «بهترین بازیگری در نقش دوم»، «بهترین فیلمنامه» و بسیاری دیگر اهدا می‌شود.

فهرست نامزدهای اسکار 2023 اعلام شد

امروز، در رویداد مهمی که توسط اکادمی علوم و هنرهای تصویری برگزار شده است، فهرست نامزدهای جایزه اسکار سال 2023 اعلام شد. برای جشنواره امسال چهارده کشور انتخاب شده اند که این کشورها به ترتیب آمار جوایز در فهرست برندگان اسکار قبلی بوده اند. آمریکا با 38 جایزه، اولین رتبه است که تنها 7 جایزه با فرانسه اختلاف دارد. اما در کل کشورهای انگلیس، ژاپن، اسپانیا، المان، مکزیک، کانادا و کره جنوبی، نیز در فهرست جایزه های اسکار امسال حضور دارند.

در بین نامزدها، برخی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان هالیوودی هستند. در جمله بازیگران بلند پروازی مانند آنجلینا جولی، لئوناردو دی کاپریو، ناتالی پورتمن، برد پیت، جد لتو و برایان کرانستون تعداد زیادی جایزه قبلاً از طریق فیلم‌های مختلف بدست آورده‌اند.

فهرست نامزدهای اسکار 2023 اعلام شد

در سال 2023، نامزدهایی از فیلم‌هایی با بودجه بالا، ژانرهای متفاوت و خلاصه بسیاری از فیلم‌هایی با بازیگران مشهور و قدرتمند هستند. یکی از جالب توجه ترین فیلم ها «برگشت به زندگی» با بازی جاستین بیبر و اما استونبروک است که در ژانر فانتزی و خانوادگی ساخته شده و بودجه آن به بیش از 2 میلیون دلار رسیده است.

علاوه بر فیلم های سینمایی، شبکه های تلویزیونی و پخش های آنلاین، نیز می توانند از جوایز اسکار 2023 برخوردار شوند. با فیلم هایی مانند «جنگ آمریکا»، «کانال فضایی» و «زندگی مدرسه»، آمریکایی ها در بازار جهانی دارای موفقیت بوده و در طول سالهای گذشته با این جوایز تمایل خود را نشان داده اند.

همچنین ببینید: لوازم آرایشی سلبریتی‌های مشهور

حضور ایرانیان در مراسم اسکار در طول تاریخ این مراسم

ایرانیان همیشه در این مراسم شرکت کرده اند و برخی از آن ها توانسته اند جوایزی را به خانه برده و از این رو برای ایرانیان بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی حضور ایرانیان در مراسم اسکار از طول تاریخ پرداخته و همچنین به اهمیت حضور آن ها در این مراسم می پردازیم.

از سال ۱۹۵۷ تا کنون، بیش از ۴۰۰ فیلم ایرانی در مراسم اسکار شرکت کرده اند. اولین فیلم ایرانی که به مسابقه اسکار راه یافت، فیلم “دسته جمعی” بود که در سال ۱۹۵۸ برای بخش بهترین فیلم خارجی نامزد شد. از آن به بعد، ده ها فیلم دیگر ایرانی نیز در این مراسم شرکت کرده اند.

یکی از فیلم های برجسته ایرانی که موفق به کسب جایزه جایزه اسکار شده، فیلم “جدایی نادر از سیمین” است. این فیلم در سال ۲۰۱۲ برای بخش بهترین فیلم خارجی نامزد شده بود و پس از کسب نامزدی، در مراسم اسکار سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین فیلم خارجی را به خود اختصاص داد.

به عنوان یک کشور پویا در حوزه هنری، حضور ایرانیان در مراسم اسکار بسیار اهمیت دارد. ایرانیان با ارایه فیلم هایی که پویایی، اصالت و شگفتی را به نمایش می گذارند، می توانند جایگاه خود را در صنعت فیلم جهان تثبیت کرده و مرزهای کشور را از طریق فرهنگ و هنر گسترش دهند.

اصغر فرهادی

همچنین، شرکت در مراسم اسکار برای کارگردانان، بازیگران و صنعتگران فیلم ایرانی یک فرصت عالی برای ایجاد ارتباطات جدید با همتایان جهانی و جذب توجه صنعت فیلم جهانی است. این فرصت به این دلیل بسیار ارزشمند است که هنرمندان می توانند تجربیات خود را با سایر هنرمندان به اشتراک بگذارند و با یاد گیری از تجربیات آنان، فیلم های خود را بهبود دهند.

در نتیجه، معتقدیم که حضور ایرانیان در مراسم اسکار برای ترویج صنعت فیلم ایرانی و ارائه فیلم های با کیفیت، بسیار مهم است. با این حال، برای رسیدن به هدف اصلی خود، باید با حفظ شگفتی، اصالت و پویایی، فیلم هایی را تولید کرد که به نمایش گذاشتن داستان های جدید، فرهنگ، تجربیات و ارزش های فرهنگی و اجتماعی کشور در جهان خودمانده باشد.

در سال ۱۹۵۸، فیلم “دسته جمعی” به کارگردانی کامران رضوانی برای بخش بهترین فیلم خارجی نامزد شد و همچنین فیلم “قصرشیرین” به کارگردانی فریدون قره‌باغی در سال ۱۹۵۹ برای بخش فرهنگی و هنری نامزد شد. اما جوایز اسکار اولین بار در سال ۱۹۹۳ به یک فیلم ایرانی اختصاص داده شد که نام آن “بیگانه” بود و کارگردانی آن به عهده عباس کیارستمی بود. فیلم بیگانه در سال ۱۹۹۴ جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را کسب کرد و تا کنون از تنها فیلم ایرانی است که این جایزه را کسب کرده است.

اما فیلم بیگانه اولین فیلم ایرانی نبود که برای جایزه اسکار نامزد شده بود. در سال ۱۹۷۷، فیلم “چهار زن متحرک” به کارگردانی جعفر پناهی برای بخش بهترین فیلم خارجی نامزد شد، اما به جایزه دست نیافت. همچنین فیلم “آب و گل” به کارگردانی طهران شهریاری و داود میرباقری نیز در سال ۱۹۸۸ برای بخش بهترین فیلم خارجی نامزد شد، اما موفق به کسب جایزه نشد.

علاوه بر فیلم بیگانه، سایر فیلم هایی نیز برای جایزه اسکار نامزد شده اند. در سال ۲۰۰۹، فیلم “ویرانگر” به کارگردانی اسماعیل فروزش نامزد بهترین فیلم خارجی شد، اما موفق به کسب جایزه نشد. همچنین فیلم “نامه برای رییس جمهور” به کارگردانی مسعود بخشی نیز در سال ۲۰۱۶ برای بخش بهترین فیلم خارجی نامزد شد، اما موفق به کسب جایزه نشد.

با این وجود، حضور و نامزدی فیلم های ایرانی در مراسم های اسکار نشان می دهد که صنعت فیلم ایران پیشرفت کرده و با استفاده از محصولات با کیفیت، می تواند در صنعت فیلم جهان نیز به تأثیر بگذارد.

مراسم اسکار 2023 همانطور که بیان شد فردا نیمه شب برگزار می شود پس با ما همراه باشید تا فردا با هم به بررسی حواشی و استایل سلبریتی ها بپردازیم.

همچنین ببینید: طولانی‌ترین رابطه‌ های سلبریتی ها در هالیوود

آپدیت: برگزاری اسکار ۲۰۲۳ + بررسی استایل سلبریتی در مراسم اسکار

در فاصله 4 ساعت مانده به برگزاری مراسم اسکار مهمانی برند شنل برگزار شد که با حضور سلبریتی‌هایی مثل کریستین استوارت، نیکل کیدمن، لیلی جیمز و اندرو گارفیلد و… برگزار شد

برند شنل در مراسم اسکار

  • مجری اسکار ۲۰۲۳

این شما و این جیمی کیمل مجری اسکار ۲۰۲۳

مجری اسکار ۲۰۲۳

  • برندن فریزر نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار

برندن فریزر نامزد بهترین بازیگر مرد اسکار

  • فلورانس پیو بازیگر انگلیسی در مراسم اسکار ۲۰۲۳

لباس او از برند ولنتینو بود.

فلورانس پیو بازیگر انگلیسی در مراسم اسکار ۲۰۲۳

  • کارا دلوین متفاوت‌تر از همیشه در اسکار حاضر شد

لباس او هم از برند الی صعب بود

کارا دلوین متفاوت‌تر از همیشه در اسکار

  • آنا د آرماس با لباسی از لویی ویتون در فرش قرمز اسکار؛ او برای بازی در فیلم بلوندی که در مورد زندگینامه مرلین مونرو است، نامزد بهترین بازیگر زن اسکار شد. لباسی که او بر تن کرده شبیه به یکی از معروف ترین استایل های مرلین مونرو است.

آنا د آرماس با لباسی از لویی ویتون در فرش قرمز اسکار

  • جسیکا چستین در اسکار با لباسی از گوچی

جسیکا چستین در اسکار با لباسی از گوچی

  • نیکول کیدمن و کیت بلانشت در نود و پنجمین جوایز مراسم اسکار

لباس نیکول کیدمن از برند جورجیو آرمانی
لباس کیت بلانشت از لویی ویتون

نیکول کیدمن و کیت بلانشت در نود و پنجمین جوایز مراسم اسکار

برندگان جوایز مراسم اسکار 2023

جوایز اسکار برای سال 2023 اعلام شدند. بهترین فیلم این سال به عنوان “Everything Everywhere All at Once” به کارگردانی دنیل کاون انتخاب شد. این فیلم در مجموع بالغ بر پنج جایزه از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌نامه اصلی به دست آورد.

دیگر برندگان این مراسم عبارتند از:

  • بهترین کارگردانی: دنیل کاون برای فیلم “Everything Everywhere All at Once”
  • بهترین بازیگر نقش اول مرد: برندون فریزر برای فیلم “The Whale”
  • بهترین بازیگر نقش اول زن: برد یئو برای فیلم “Everything Everywhere All at Once”
  • بهترین فیلم بین المللی: “All Quiet on the Western Front” ساخته آلمان
  • بهترین فیلم انیمیشنی: “The Boy, the Mole, the Fox and the Horse”
  • بهترین نویسنده اصلی: دنیل کاون برای فیلم “Everything Everywhere All at Once”
  • بهترین تدوین: پاول راجرز برای فیلم “Everything Everywhere All at Once”
  • بهترین جلوه های ویژه: برای فیلم “Avatar: The Way of Water”
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن: جیمی لی کورتیس برای فیلم “Everything Everywhere All at Once”
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن: کی هی کوان برای فیلم “Everything Everywhere All at Once”
سوالات متداول
اسکار در سال 2023 کجا برگزار می شود؟
این رویداد پر ستاره که به عنوان بزرگترین شب هالیوود شناخته می شود، در تئاتر دالبی در لس آنجلس برگزار شد.

در 90 سال گذشته، تنها سه فیلم یک شب اتفاق افتاد (1934)، یک پرواز بر فراز آشیانه فاخته (1975) و سکوت بره ها (1991) هر پنج جایزه اسکار را از چهل و سه فیلمی که نامزدی کسب کردند، برده اند. در هر پنج دسته جایزه اسکار معتبر.

این یک خلاصه است: «همه چیز همه جا و به یکباره» بر اسکار 2023 مسلط شد. این فیلم عجیب و غریب جوایز بزرگ از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کرد.

برد یئو برای بازی در فیلم همه چیز همه جا به یکباره، او را به اولین زن آسیایی تبدیل می کند که در تاریخ 95 ساله جوایز اسکار برنده این رشته شده است.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • بدون نام

    ممنون برای اطلاعات خوب مقاله تون 🙏🏼 فقط متوجه نشدم منظورتون از فردا کی بوده دقیقا ، کاش یه بار حداقل به تاریخش اشاره میکردید. 😉ولی در مجموع خوب بود .👍

    پاسخ