چرا لباس عروس هندی به رنگ قرمز است؟

لباس عروس های سفید و رویایی بخش جداناپذیر جشن های عروسی در بسیاری از کشور ها و فرهنگ ها محسوب می شوند. اما حتما تا بحال با لباس عروس هندی و یا چینی که معمولا به رنگ قرمز هستند آشنا شده اید. با این حال که فرهنگ جشن های عروسی در سراسر دنیا دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است، عروس خانم های هندی همچنان به حفظ سنت های مراسم عروسی پایبند بوده و از دیرباز تا امروز لباس های زیبا به رنگ قرمز را برای پوشیدن در جشن عروسی خود انتخاب کرده اند. لباس های عروس هندی معمولا به رنگ قرمز زعفرانی و دلربا هستند و قدمت آنها به قرن ها پیش باز می گردد.

لباس عروس هندی
جشن های عروسی و بویژه لباس عروس های هندی همیشه طرفداران زیادی دارند و همین موضوع باعث شد تا در این مطلب اطلاعات جالبی درباره ی لباس عروس هندی و رنگ آن جمع آوری کنیم. پس با ما همراه باشید.

لباس عروس هندی به رنگ قرمز

بسیاری از سنت های جشن عروسی در کشور هند نماد بخشی از فرهنگ غنی آن بشمار می روند ورنگ قرمز لباس عروس هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگهای زرد، نارنجی، سفید و سبز نیز همگی سمبل و نشانه ای از اعتقادی خاص محسوب می شوند، اما در این میان رنگ قرمز از همه شناخته شده تر می باشد. قرمز در واقع پر کاربردترین رنگ در مراسم های مذهبی و نشانگر مفاهیم مثبت در فرهنگ هندی است.

هر بانوی اهل هند ممکن است دلیل متفاوت و قابل قبولی را برای استفاده ی مکرر از رنگ قرمز در دوخت لباس عروس و سایر لباس های رسمی ارائه دهد. زیرا قرمز رنگی سرشار از سر زندگی و مفاهیم ارزشمند است. در فرهنگ هندی، قرمز یعنی تولد دوباره، عشق آتشین، و سعادت. قرمز همچنین رنگ الهه ی هندو ها ، دورگا است و نمادی از قدرت زنانه و آغازی جدید می باشد.

لباس عروس هندی

لباس های قرمز رنگ را اولین بار راهبان و زاهدان هندی سال ها پیش از میلاد مسیح می پوشیدند. اما دوخت لباس عروس هندی به رنگ قرمز از قرن شانزدهم رواج زیادی پیدا کرد. حتما می دانید علم ستاره شناسی و طالع بینی بر اساس حرکت سیارات و ستاره ها در فرهنگ هندی جایگاه ویژه ای دارد. رنگ قرمز در طالع بینی هندی نیز نمادی از سیاره ی مریخ، یعنی سیاره ای که آن را فرانروای زندگی مشترک می دانند، است. هندی ها باور دارند چون عروس بعد از ازدواج منزل پدری خود را ترک می کند و به خانه همسر خود می رود باید لباس عروس قرمز، به نشانه ی زندگی جدید و آغازی نو، بپوشد.

درهمین رابطه ببینید : آداب و رسوم مراسم عروسی هندی

آیا پوشیدن لباس عروس قرمز برای عروس هندی یک اجبار است؟

پاسخ این سوال ساده است، خیر! خصوصا این روزها که آداب و سنت های هندی نیز مانند سایر کشور از فرهنگ غربی تاثیر گرفته و دچار تغییر و تحولات زیادی شده است، عروس های هندی نیز برای انتخاب لباس عروس خود آزاد هستند. این روزها انتخاب لباس عروس هندی بیش از آنکه به فرهنگ مربوط باشد ، به سلیقه شخصی فرد باز می گردد. بنابراین عروس و داماد هندی نیز این روزها گاهی فراتر از سنت ها عمل کرده و به سراغ لباس عروس های پرنسسی و سفید رنگ می روند.

چطور می توان رنگ قرمز را به لباس عروس هندی اضافه کرد؟

اگر قرمز رنگی نباشد که عروس خانم برای لباس عروس هندی خود بپسندد، همچنان راهکارهایی برای اضافه کردن این رنگ به بخش هایی از مراسم عروسی و حفظ سنت ها وجود دارد. مثلا استفاده از اکسسوری هایی به رنگ قرمز یکی از همین راهکارها است. حتی پوشیدن کفش های عروسی به رنگ قرمز نیز می تواند به حفظ این فرهنگ در جشن عروسی هندی کمک کند.

عروسی هندی

رنگی وجود دارد که عروس هندی از پوشیدن آن منع شده باشد؟

در مورد رنگ های که نباید برای لباس عروس هندی انتخاب شود هیچ قانون خاصی وجود ندارد، اما از آنجایی که خانم های هندی لباس به رنگ سفید را تنها در مراسم خاکسپاری می پوشند، شاید بهتر باشد از پوشیدن لباس های سنتی هندی و ساری به این رنگ خودداری کنند.

آیا مهمانان جشن عروسی نیز می توانند لباس مجلسی قرمز به تن کنند؟

بهتر است مهمانان جشن عروسی هندی از لباس مجلسی قرمز رنگ دور بمانند. البته با کمرنگ شدن سنت ها و انتخاب لباس عروس های سفید اروپایی توسط عروس خانم های هندی، دست مهمانان برای انتخاب رنگ لباس مجلسی باز است. اگر لباس عروس هندی به رنگ قرمز نباشد، مهمانان می توانند این رنگ را برای لباس مجلسی خود انتخاب کنند. فراموش نکنید در تمامی مجالس عروسی عروس باید در اولویت و مرکز توجه قرار گیرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️