بهترین روش برای نگهداری از دسته گل عروسی + 10 ایده دیزاین

دسته گل عروسی، نمادی از زیبایی و عشق در روز مهم زندگی هر زوج است و حفظ و نگهداری طولانی مدت دسته گل عروس برای بسیاری از زوج‌ها اهمیت زیادی دارد.

برای بسیاری از عروس‌ها، دسته گل عروس بیش از یک اکسسوری روز عروسی است؛ نمادی است از خاطرات شیرین و لحظات نابی که در آینده به آن‌ها بازمی‌گردند. از این رو، نگهداری و حفظ این دسته گل به یک امر مهم تبدیل می‌شود.

هیچ کس نمی‌خواهد با دسته گل عروسی‌اش خداحافظی کند، نگهداری از دسته گل عروس یکی از مهم‌ترین کارهایی می‌باشد که شما می‌بایست برای تداوم خاطرات رؤیایی‌ترین شب زندگی‌تان انجام دهید.

دسته گلی که برای انتخاب آن هزینه‌های خود را طوری برنامه ریزی کردید که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، بی‌شک برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل اینکه با احساسات شما دیزاین شده است.

بدیهی است که شما هنگامی که دسته گل طبیعی را به دسته گل مصنوعی عروس ترجیح می‌‎‌دهید خود را برای پژمرده شدن آن و از دست دادن زیبایی دسته گل آماده کرده‌اید اما ما در ادامه به شما روشی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به شما برای ماندگاری بیشتر دسته گل عروسی‌تان کمک کند.

ست شیک عروس

بهترین روش نگهداری از دسته گل عروس برای مدت زیاد

تحت فشار قرار دادن دسته گل عروس برای خشک شدن آن و در نهایت بالا بردن ماندگاری آن‌ یکی از بهترین روش‌های برای نگهداری از دسته گل عروس می‌باشد.

برای این کار شما می‌بایست چندین مرحله را با دقت انجام دهید.

مرحله اول مهم‌ترین مرحله برای این کار می‌باشد به دلیل اینکه شما می‌بایست تعدادی از گل‌ها و یا کل دسته گل را به نحوی بچینید که دوست دارید خشک شود، به این نکته توجه داشته باشید که بعد از خشک شدن دسته گل شما امکان تغییر دادن دیزاین آن را ندارید پس از انتخاب خود مطمئن شوید.

دسته گل عروس تحت فشار

در مرحله‌ی دوم دسته گل را با همان دیزاین دلخواه خود بر روی کاغذ مومی پهن کنید و با احتیاط آن را تحت فشار قرار دهید در این حین به این نکته توجه داشته باشید که این کار را می‌بایست به نحوی انجام دهید که به راحتی بلند شود در غیر این صورت دست گل شما آسیب می‌بیند.

سپس دست گل فشرده شده خود را با کاغذهای مومی داخل صفحات یک کتاب سنگین مانند کتاب درسی یا دفترچه تلفن قرار دهید، سپس یک کاغذ مومی دیگر بر روی آن اضافه کنید تا نوشته‌ها کتاب به گل‌ها جوهر پس ندهند.

بعد از انجام این کار می‌بایست کتاب را در مکانی که برای شما مزاحمت ندارد قرار دهید به دلیل این که این کتاب می‌بایست مدت طولانی در جایی ثابت قرار بگیرد پس در انتخاب مکان آن حساسیت زیادی به خرج دهید.

بعد از این که از مکان قرارگیری کتاب مطمئن شدید یک کتاب سنگین و یا در صورت عدم وجود کتاب از اشیای سنگینی مانند گلدان یا چندین کتاب را روی کتاب قرار دهید.

بگذارید 7 تا 10 روز همان‌طور بماند، به این نکته توجه داشته باشید که در این مدت نباید آسیبی به آن برسد به دلیل این که ممکن است به محض خوردن ضربه حالت ظاهری دسته گل به هم بریزد و به نتیجه دلخواه خود نرسید.

بعد از این مدت شما می‌بایست دسته گل را از درون کتاب در بیاورید.

شما در این حالت هم می‌توانید از گل نگهداری کنید.

نگهداری اصولی دسته گل طبیعی

استفاده از پارافین:

برای این کار شما می‌بایست ربع یک قابلمه بزرگ را آب کنید و با حرارت متوسط آن را گرم کنید.

در حین گرم شدن آب پارافین‌ها را با چاقوی تیز به قطعات کوچم برش دهید.

این مرحله بسیار حساس می‌باشید کمی حوصله کنید تا یادگاری شما از مهم‌ترین شب زندگی‌تان به بهترین شکل ممکن نگهداری شود.

پارافین‌های برش داده شده را داخل قابلمه بخار قرار دهید و با حوصله شروع به هم زدن مداوم آن کنید، این کار را به دقت انجام دهید زیرا با تشکیل لخته و یا توده در پارافین کار شما خراب می‌شود.

بعد از آن که پارافین‌ها به طور کامل آب شدند، آن‌ها داخل گلدان یا کاسه‌ای کوچک‌تر بریزید.

دسته گل را داخل آن می‌کنید و بعد از آن به مکانی انتقال می‌دهید تا اضافه‌های آن خشک شود.

دسته گل شما آماده است می‌توانید در ظرف شیشه‌ای با دیزاین دلخواه خود از آن نگهداری کنید.

نگهداری دسته گل عروسی برای حفظ تازگی و زیبایی گل‌ها بسیار مهم است. در ادامه به برخی از نکات مهم در مورد نگهداری دسته گل عروسی می‌پردازیم:

۱. نگهداری دسته گل عروسی پس از عروسی:

  • در صورتی که می‌خواهید دسته گل خود را برای مدت طولانی زمان نگه دارید، بهتر است در ظرفی با آب قرار دهید. بهترین روش نگهداری، قرار دادن دسته گل در ظرف با آب در یخچال است. دستیابی به دمای کم، تخت، خشک، نور کم و در شرایطی که دسته گل‌ها از یکدیگر جدا شده و روی کاغذ روغنی پهن شده‌اند، باعث می‌شود که زنده‌ای گل‌ها طولانی تر بماند.
  • در صورتی که خواسته‌ی شما این است که دسته گل بیشتری زنده بماند، بهتر است مراقب باشید که دسته گل در مناطق خشک و کم نور قرار نگیرد. درمان و تغذیه همدم، بریدگی با استفاده از یک چاقوی تیز (مانند یک بریدن) و تغییر آب گل در مناطق گرم، هوای بسیار خشک و یا نور بسیار خورشیدی می‌توانند در نگهداری گل‌ها موثر باشند.

۲. نگهداری دسته گل عروسی پیش از عروسی:

  • در زمان خرید گل های برای دسته گل، باید مطمئن شوید که گل‌ها تازه و سالم هستند، شکستگی و گلهای دچار بیماری را انتخاب نکنید. جایی که گل‌های بدون آب هستند و یا باعث نچرب شدن ساقه رنگ آن‌ها شود را از گل های قابل توجهی کنار بگذارید.
  • دسته گل در دمای خنک تر و قبل از عروسی در آب نگه داری شود. هرگز قطعه ساقه به ظرفیت آن نیاز ندارد، بلکه به اندازه ای که گل‌ها زنده بمانند کافیست.

توجه: روش‌های مختلفی برای نگهداری دسته گل عروسی وجود دارید ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش را برای شما شرح دهیم.

نگهداری از دست گل طبیعی

این دیزاین به دسته گل شما حالت شکیل و شیکی می‌دهد، از این ایده می‌توانید در دیزاین اصلی خانه استفاده کنید.

ایده برای نگهداری از دست گل عروس

در این دیزاین شما خاطرات خود را در یک نگاه به صورت عمیق درک خواهید کرد.

جعبه گل

از ایده می‌توانید در دیزاین اتاق خواب خود استفاده کنید.

نگهداری دست گل عروس طبیعی

ایده اصلی متشکل از اصلی‌ترین ارکان مراسم شما می‌باشد، جمعی از یادگاری‌های با ارزش خود را در یک قاب نگهداری کنید.

نگهداری دسته گل عروس

دیزاین بسیار شیک و مجلل برای نگهداری از دسته گل عروس.

نگهداری درست از دسته گل طبیعی

دیزاین ساده اما جذاب برای نگهداری از دسته گل عروس خود.

باکس شیک شیشه ای

همان‌طور که می‌دانید لذت مرور خاطرات برای هر عروس و دامادی تا پایان عمر جذاب می‌باشد، اشیا و یا عکس‌هایی که ما را یاد روزهای خوش و به یاد ماندنی می‌اندازند ارزش بیشتری نبست به یک شی‌ء معمولی برای ما دارند.

دسته گل عروسی هم یکی از آن مواردی است که تا سالیان سال می‌تواند بانی مرور خاطرات زیبای ما باشند، اما دسته گل‌های طبیعی با تمام این دردسرها بازهم بعد از چند سال از بین می‌روند و دیگر رنگ و روی روز عروسی را نخواهند داشت، از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دسته گل خود در روز عروسی از دسته گل مصنوعی عروس استفاده کنید به دلیل اینکه ماندگاری بالای آن‌‌ها باعث می‌شود شما بتوانید تا سالیان سال خاطرات خود را نزد خود نگه دارید.

سایت عروس تالارکده با ارائه با کیفیت‌ترین و به مقرون به صرفه‌ترین محصولات می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، این سایت با تضمین کیفیت کالا باعث شده شما بتوانید با آسودگی خاطر اقدام به خرید کنید، همچنین کیفیت دسته گل‌های مصنوعی این سایت به قدری بالا است که در روند برگزاری عروسی مهمانان شما متوجه مصنوعی بودن دسته گل شما نمی‌شوند.

دسته گل مصنوعی عروس

سخن آخر

در این مطلب سعی بر این داشتیم شما عزیزان را با نحوه نگهداری از دسته گل عروس به بهترین شکل ممکن آشنا کنیم و در کنار معرفی ۱۰ ایده دیزاین به شما عزیزان تمامی مراحل انجام آن را به دقیق ترین شکل ممکن شرح داده‌ایم.

کمک گرفتن از این ایده‌ها موجب می‌شود تا در نهایت بتوانید از دسته گل خود به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید و آن را تا سالیان سال در کنار خود نگه دارید، همچنین به شما محفلی را معرفی کردیم تا شما عزیزان بتوانید با استفاده از آن اقدام به سفارش دسته گل مصنوعی عروس خود کنید تا دیگر از دردسرهای نگهداری دسته گل طبیعی راحت شوید و به راحتی این شی ارزشمند را به طور نامحدود در اختیار داشته باشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

دسته گل عروس تحت فشار
نکات انتخاب آهنگ برای پرتاب گل عروس
Throwing the bride's bouquet
چگونه دسته گل عروسیمان را قاب کنیم

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

بگین با توکل ب پرودگاری ک ازش ستاره خاستمو ماهشو بهم هدیه داد با اجازه پدرمادرم بلههه💜🙃

بهار یادگاری
روف گاردن VIP

سلام وقتتون به خیر شماره تماس اعلام نکردید لطفا به بنده پیا دهید برای بازدید

مائده
تالار قصر پارسیس شهرری

سلام بهترین انتخابی بود که میتونستیم داشته باشیم واقعا همه چیز عالی و درجه یک بود رفتار پرسنل پذیرایییی کیفیت غذا متشکرم از شما

زهرا
تالار قصر پارسیس شهرری

عالیییییی بود واقعا همه چیز دیشب ما مراسمممم داشتیم و واقعا ازتون ممنونم بابت پرسنل عالیی و رفتار خوبشون و غذا عالی و…..خلاصه که هرچی بگم گفتم ممنونم ازتون

بدون نام
تالار پذیرایی میثاق ارتش

سلام. من بازنشسته ارتش نیروهای مسلح هستم و میخواستم این تالار رو رزرو کنم. ممکنه راهنمایی کنید ؟

رضايي
باغ تالار چوبی

عرض سلام و خسته نباشيد خدمت مجموعه خوب تالار چوبي عروسي ما اول ارديبهشت بود و خواستم يه بار ديگه از آقاي گمرك چي و همه پرسنلشون تشكر كنم همه چي عالي بي نظير و رويايي بود خيلي از انتخابمون راضي بوديم و كلي بهمون خوش گذشت اگه ميخواين عروسيتون مثل روياهاتون بشه حتما اينجارو انتخاب كنيد.

بدون نام
کاخ تالار آرامیس

واقعااااا زیبا و بی نظیر همه چیز عالی اعم از پذیرایی و مدیریت ما سال ۹۹ اونجا عروسیمونو گرفتیم بسیار خاطره انگیز شد برام همه مهمونا پسندیدن تو این منطقه تالار ب این قشنگی واقعا موهبته

بدون نام
مجموعه تالارهای پذیرایی فردوس

غذا بسیار بی کیفیت و ضعیف ..هیچکس نخورد ..ساختمان قدیمی صندلی‌های ۲۰ سال پیش،راهروها تنگ و شلوغ..مراسم‌ها همه تو هم و قاطی،سوال کردیم گفتند صاحب قبلیش غذای خوب دست مردم می‌داده گویا چند سال هست فروخته رفته

بدون نام
تالار پذیرایی لوکس نادر

کجای تالار لوکس هست ؟ کافیه سر به آشپزخانه تالار بزنید و ...

نظرات کاربران

  • بدون نام

    مرسی واقعا این دسته گل حیفه دسته گلی که کلی هزینه کردی و کلی خاطره داری بخواد خشک بشه و بندازیش بیرون ... خواهرم بعد ۴ سال انداخت بیرون الان پشیمونه

    پاسخ