ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

استرس قبل از عروسیازدواج و مراسم عروسی یک اتفاق بزرگ در زندگی است و اگر شما برای عروس شدن عصبی هستید، می تواند نوعی از ترس را در شما به وجود بیاورد. آیا شما برای مرکز توجه بودن عصبی هستید؟ نگران صحبت کردن با فروشنده ها هستید؟ از سوالات زیادی بدتان می آید؟

نگران نباشید، ما در سایت تالارکده راهی به شما نشان می دهیم که بتوانید در برابر این استرس ها مقابله کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:6 راه برای دانستن اینکه کفش های مناسبی برای عروسی خود انتخاب کرده اید

آیا این حالات طبیعی است یا نه؟

نامزد کردن یک اتفاق شکفت انگیز است. اما هنگامی که هیجان اولیه تمام می شود اکثر عروسها دست پاچه می شوند. شما فکر می کنید که این مهم ترین اتفاق زندگی تان است و باید خیلی خوشحال باشید ولی وقتی به آن فکر می کنید قلبتان می ریزد. آیا این طبیعی است؟

یکی از حالات روانی انسان استرس است که وقتی انسان به این حالت دچار می شود دچار تغییرات هورمونی در بدن می شود که در روحیه انسان تاثیرات منفی می گذارد.

 

میزانی از این اضطراب برای رشد و تکامل انسان لازم است که به آن اضطراب طبیعی می‌گوییم و زمانی است که شدت عکس‌العمل متناسب با مقدار خطر باشد و شخص وادار ‌شود که با موفقیت، این خطر را پشت سر بگذارد. در اضطراب بیمارگونه که به‌عنوان یک اختلال تلقی می‌شود، شدت عکس‌العمل فرد متناسب با مقدار خطر نیست، توام با تعارض است و مداوم و تکراری است، ولی در اضطراب طبیعی، شخص برای مدتی محدود، علایم اضطراب را حس می‌کند و تعارضی هم در آن دیده نمی‌شود.

اگر استرس زیاد اتفاق افتد یا مدت آن طولانی شود این نوع استرس از انواع استرس های بد است.

بنابراین نگران نباشید. داشتن اضطراب در این دوران طبیعی است و خیلی از عروس ها دچار آن می شوند. با خودتان مهربان باشید.

استرس قبل از عروسی

نامزدی طولانی

به محض اینکه نامزد می کنید افراد شروع به سوال پرسیدن در مورد تاریخ عروسی می کنند. لازم نیست به خود فشار آورده و تاریخ دقیقی به آنها بدهید. به خودتان زمان بدهید. برای دوران نامزدی مدت خاصی را نمی توان معین کرد، بلکه به موقعیت و سلیقه افراد بستگی دارد. البته اگر وضعیت خاصی مانند ادامه تحصیلات و گذراندن دوران سربازی و غیره… وجود نداشته باشد و دختر و پسر و خانواده هایشان آمادگی لازم را برای عروسی به دست آورده باشند، مدت خیلی طولانی این دوران می تواند مشکلاتی را به نیز وجود آورد. اما در حقیقت هیچ قانونی برای طول مدت زمان نامزدی وجود ندارد. با نامزدتان در این مورد که چقدر زمان لازم دارید تا برای عروسی آماده شوید، صحبت کنید. خودتان را تحت فشار اضافی قرار ندهید.

پذیرفتن کمک

باید عروس و داماد و اطرافیانشان دست در دست هم دهند و با کمک هم مسئولیت های مختلف برگزاری مراسم عروسی را بر عهده بگیرند. اگر کسی از دوستانتان به کمک شما نیامد حتماً خودتان درخواست کنید. همیشه درخواست کردن از دیگران بخاطر اینکه ممکن است جواب رد بشنویم کار خیلی سختی هست. شما هم مانند همه یک انسانید که حق رفاه، سلامتی، آسایش و… را دارد. پس اگر با مشکلی مواجه شدید، چرا خود را از درخواست کمک از دیگران محروم می‌کنید؟ چرا این‌قدر در برابر درخواست کمک از دیگران از خود مقاومت نشان می‌دهید؟ گاهی غرور بی‌جا و بی‌مورد ما را از درخواست کمک از دیگران باز می‌دارد. اگر کمی برای خود ارزش قائل هستیم، قطعا چنین غروری معنای خود را از دست خواهد داد و زندگی ما در سایه روابط اجتماعی وکمک هم‌نوع‌های خود بهتر خواهد شد.

برای چیزهای کوچک، مثلاً اینکه آیا همه وسایلی که باید گل و ربان زده می‌شده، آماده است یا خیر، اجازه دهید که مادرتان آنها را چک نماید. اما برای مسائل مهم، مانند چک کردن اینکه آیا حلقه‌های ازدواج از جواهر فروشی تحویل گرفته شده است، و یا اینکه آیا لباس شما بخار خورده و آماده است، خودتان آنها را انجام دهید. برای آرامش ذهن خود این کار را انجام دهید، ما ضمانت می‌کنیم که این توصیه سودمند، کمک می‌کند که در روز عروسی آرامش بیشتری داشته باشید.

استرس قبل از عروسی

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:بهترین مدل های کفش عروسی 2018

زمانی را به خودتان اختصاص دهید

یکی از ضروریات کاهش استرس قبل از عروسی، درنظر گرفتن کمی زمان برای خودتان است. هر شب قدری زمان را به استراحت و آرامش خودتان اختصاص دهید. اگر در خانه فرصت و فضای کافی برای استراحت کردن پیدا نمی کنید، برای قدم زدن به بیرون از خانه بروید. می توانید به استخر و یا سینما بروید و کمی آرامش به دست بیاورید. بهتر است یک هفته قبل از مراسم عروسی خود، یک تعطیلات آخر هفته بسیار عالی و متنوع، بدون هرگونه بحث و گفتگو در باره مراسم عروسی  را ترتیب بدهید.

ترس از بودن در مرکز توجه

مهارتهای اجتماعی خودتان را تقویت کنید، افکار مناسب مانند اینکه “ارزش من فقط به واکنشهایی که از طرف دیگران دریافت می کنم، نیست. ” را جایگزین افکار منفی که فکر می کنید دیگران درباره شما اینگونه قضاوت می کنند، کنید.

از تنفس عمیق، یا ریلکسیشن استفاده کنید تا در هر شرایطی بدن و ذهنتان را آرام کنید. آرامش درونی از شدت یافتن مشکل شما جلوگیری می کند. همچنین هر زمان، افکار منفی به سراغتان آمد، حواستان را به چیز دیگری جلب کنید، یا فعالیت دیگری انجام دهید تا بتوانید فعالیت مورد نظر را به خوبی انجام دهید.

استرس قبل از عروسیکمی خودخواه باشید

در روزهای نزدیک عروسی مخصوصاً هفته آخر برای همه قابل درک است که مقداری خودخواه باشید. از این موقعیت استفاده کنید. به راحتی جواب نه بدهید. شما الآن در موقعیتی نیستید که بخواهید دل همه را به دست بیاورید. خیلی‌ها در اطراف شما هستند که می‌خواهند با شما درباره اینکه جشن عروسی شما چگونه باید باشد حرف بزنند و نظر بدهند. اما فراموش نکنید که این مراسم عروسی شماست نه آن‌ها. اگر می‌خواهید استرس کمتری داشته باشید، پس افکار و نظرات خودتان را اجرا کنید. به‌طور شفاف نظرات و خواسته‌های خود را بیان کنید و تا آنجا که امکان دارد در اجرای آن‌ها بکوشید و تمامی پیشنهاداتی را که مخالف سلیقه شماست رد کنید. فراموش نکنید که صداقت بهترین سیاست است.

تلفن هایی که دوست ندارید را جواب ندهید. فراموش کنید پیامها را جواب بدهید و در مورد این کارها اصلاً عذاب وجدان نداشته باشید. انجام این کارها را به عهده یک نفر دیگر مانند مادر، خواهر یا دوستتان بیندازید. آنها برای کمک به شما هر کاری را انجام می دهند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه داماد را به مشارکت در کارهای عروسی تشویق کنیم

شما عالی خواهید بود

هنگامی که روز عروسی فرامی رسد شما ترکیبی از عصبی بودن و هیجان هستید. اما به محض اینکه مراسم شروع می شود و شما همراه با همسرتان پا به تالار عروسی می گذارید همه چیز تمام می شود و شما همه چیز را فراموش خواهید کرد. روز عروسی تان به سرعت سپری می شود بنابراین بیشتر از آن استفاده کنید و از هر ثانیه اش لذت ببرید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️