هزینه مراسم عقد با کیست؟

هزینه عقد با کیست

یکی از موضوعاتی که در سال های قبل‌تر شاهد آن بودیم، دلخوری‌هایی بود که از هزینه‌های برگزاری مراسم عقد چه در محضر عقد و یا چه در یک سالن عقد بین خانواده‌های عروس و داماد پیش می‌آمد و به نوعی می‌توان گفت هیچ کدام از دو طرف مقصر نبودند. در این مقاله می‌خواهیم با هم به جواب این سوال که هزینه عقد با کیست؟ شام عقد محضری به عهده کیست؟ بپردازیم پس با تالارکده مانند همیشه همراه باشید.

با توجه به اینکه فرهنگ های مختلف دارای رسم و رسومات خاص خود هستند هزینه جشن عقد نسبت به آداب و رسوم خانواده ها ممکن است متفاوت باشد. ممکن است در بعضی خانواده ها هزینه های مراسم عقد بر عهده داماد باشد و یا در بعضی از خانواده های دیگر بر عهده خانواده عروس باشد. همچنین هزینه های جشن عقد تا حدودی به وضع مالی خانواده ها نیز بستگی دارد و پرداخت هزینه های این مراسم علاوه بر وضعیت مالی به توافق صورت گرفته بین خانواده ها نیز برمیگردد

پیشنهادات تالارکده

محدوده اقدسیه
بالا $$$$ 25 - 100 مهمان
تهران - جردن
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان
اتوبان ستاری جنوب (روب...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان
سعادت اباد،خیابان ۳۱ ا...
بالا $$$$ 25 - 125 مهمان
تهران، الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان
سهروردی شمالی - خیابان...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان
جلال آل احمد، بین پل آ...
متوسط $$$$ 25 - 300 مهمان
کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص ...
متوسط $$$$ 50 - 800 مهمان
شرایط اقساطی به صورت چک
اشرفی اصفهانی جنوب به ...
تخفیف لحظه آخری
متوسط $$$$ 25 - 150 مهمان
الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان

آنچه در این مقاله که درباره هزینه مراسم عقد است؛ می‌خوانید:

هزینه عقد را می‌توان جزو یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و همچنین در کنار بله برون دانست زیرا در حقیقت در این مراسم است که عروس و داماد به طور رسمی زن و شوهر اعلام می‌شوند.

عروس و داماد و در کل زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند اگر اطلاعات جامع و درستی از چگونگی برگزاری چنین مراسم‌هایی نداشته باشند ممکن است که در خلال برگزاری مراسم‌های مختلف مثل جشن عروسی و مراسم عقد و بله برون مشکلاتی پیش بیاید.

از منابع گوناگون و مختلفی می‌توان راجع به تقبل انواع هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی اطلاعات زیادی کسب کرد که ما هم به نوبه خود در ادامه مقاله به موضوع مهم هزینه عقد با کیست و چه خانواده‌ای از عروس  و داماد باید آن را متقبل شوند خواهیم پرداخت.

هزینه عقد به عهده کیست

برگزاری مراسم عقد را همانطور که به آن اشاره شد از این جهت مهم باید شمرد که در واقع در این مراسم و جشن است که در فرهنگ ایرانی عروس و داماد و زوجین به طور رسمی زن و شوهر اعلام می‌شوند و در حقیقت از همین جهت است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

مراسم عقد از دیرباز جزو رسم و رسومات قدیمی و به نوعی پیوند درازی با تاریخ و فرهنگ اسلامی ایرانی دارد و باید پیش از برگزاری چنین مراسم‌هایی تمامی اطلاعات مورد نیاز را کسب و بعد از آن به برگزاری مراسم عقد پرداخت.

یکی از موضوعاتی که همیشه در تاریخ این فرهنگ مورد توجه نیز بوده است تقبل هزینه عقد است و در واقع باید گفت این موضوع در طول تاریخ بارها و به عناوین مختلف تغییر کرده  و همچنین باید گفت که در مناطق مختلف ایران متفاوت بوده است.

در حقیقت باید در نظر داشت همه رسم و رسومات در طی تاریخ تغییرات زیادی تا به امروز داشته‌اند و تقبل هزینه عقد نیز در فرهنگ ایران دچار تحولات زیادی شده است که امروزه در بین خانواده‌های ایرانی از تمامی مناطق جغرافیایی ایران تفاوت‌های موجود در آن را می‌توان مشاهده کرد.

همچنین باید به این موضوع توجه داشت که تقبل هزینه عقد و در مجموع برگزاری مراسم عقد که یکی از رسم و رسومات قدیمی ایرانی به شمار می‌رود از قائده گفته شده مستثنی نیست و در واقع این موضوع نیز در موازای تغییرات اجتماعی اقتصادی دستخوش تغییرات بسیاری شده است که در ادمه مقاله به تغییرات و همچنین تاثیر آن بر برگزاری مراسم‌های عروسی بیشتر می‌پردازیم.

هزینه ثبت عقد در دفتر و محضر عقد برعهده خانواده داماد قرار می‌گیرد، در حالی که سایر هزینه‌ها و برگزاری مراسم عموماً بر عهده خانواده عروس است. بین خانواده‌ها معمولاً یک توافق صورت می‌گیرد که برخی هزینه‌ها مانند هزینه عکاسی و فیلم‌برداری، هزینه میوه و شیرینی و برخی هزینه‌های دیگر بر عهده خانواده داماد باشد.

توافق‌ها و تقسیم هزینه‌ها می‌تواند بین خانواده‌ها متفاوت باشد و بسته به عادت‌ها و سنت‌های محلی و تمایلات خانواده‌ها تغییر کند. در برخی موارد، هزینه‌ها میان خانواده عروس و داماد به تساوی تقسیم می‌شود. بنابراین، ممکن است توزیع هزینه‌ها و وظایف مربوط به برگزاری جشن عقد بین خانواده‌های عروس و داماد متفاوت باشد و بر اساس توافقاتی که بین آن‌ها برقرار می‌شود تعیین شود.

در واقع در همین ابتدا در جواب هزینه مراسم عقد با کیست ؟ باید گفت که هیچ  قانون نوشته و نانوشته‌ای دال بر این که هزینه مراسم عقد بر عهده کدام یک از خانواده‌های عروس و داماد است و در واقع هزینه جشن عقد با کدام خانواده است در دست نیست.

اما باید در نظر داشت که در مناطق بسیاری از ایران و همچنین شهرهای مختلف و متعدد در در نواحی ایران خانواده عروس این هزینه را به عهده می‌گیرند و هزینه عقد بر دوش خانواده عروس می‌افتد اما در طرف مقابل نیز در تعداد زیادی از شهرهای مختلف ایران خانواده داماد هزینه عقد را متحمل می‌شوند؛ از این رو نمی‌توان جواب ثابتی برای سواله این که هزینه جشن عقد با کدام خانواده است داد.

برای مشاهده لیست بهترین سالن عقد تهران همراه با قیمت، نظرات مشتریان، خدمات و امکانات مجموعه در سایت تالارکده، شما می توانید از مجموعه های موجود در این سایت دیدن کرده و با توجه به لیست مهمانان و لوکیشن مدنظر اقدام به رزرو سالن عقد نمایید

بعد از مراسم عقد محضری، برخی خانواده‌ها بر اساس رسوم ممکن است شام عقد محضری داشته باشند که شام این مراسم بر عهده خانواده عروس است. در این میان ممکن است برخی هزینه‌های دیگر مراسم عقد به عهده خانواده داماد باشد.

تعداد زیاد و بسیاری از خانواده‌ها تصمیم بر این موضوع می‌گیرند که متناسب با توانایی‌های مالی خود هزینه عقد و سایر هزینه‌های برگزاری مراسم عقد و عروسی و بله برون را بین خود تقسیم کنند.

در حقیقت این امر سبب می‌شود که هر دو خانواده با توجه به توانایی‌های مالی و اقتصادی خود دست به انتخاب موارد مورد نیاز بزنند و همچنین به راحتی بیشتری به برگزاری مراسم عقد و عروسی و همچنین بله برون بپردازند.

تقسیم هزینه عقد بین خانواده‌های عروس و داماد به خصوص در سال‌های اخیر که مشکلات اقتصادی زیادی مردم را محاصره کرده است، راه حلی است برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و بله برون که می‌توان گفت تا به امسال بیشتر خانواده‌ها حتی از هر قشری این گزینه را انتخاب می‌کنند زیرا توسط این راه‌های زیادی برای برگزاری مراسم عقد و در کل هزینه عقد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

هزینه مراسم عقد با کیست

در بسیاری از شهرهای ایران برگزاری مراسم جشن عقد و هزینه‌های آن بر عهده خانواده عروس است. در این میان برخی با توافق طرفین ممکن است برخی از هزینه های جانبی مثل هزینه فیلم‌بردار و عکاس را به عهده داماد بگذارند.

جشن عقد با کدام خانواده است؟ این بزرگ‌ترین سوال و چالش عروس و دامادهایی است که در آستانه برنامه ریزی برای مراسم عقد خود هستند.

همانطور که در این مقاله اشاره شد همه چیز به توافق بین خانواده‌ها برمی‌گردد قطعا هیچ زوجی دوست ندارد روز مراسمش در لحظه ای که به رویای خود رنگ واقعیت می‌بخشد شادی را با دلایلی بیهوده به تلخی تبدیل کند. پس با توجه این که در این زمینه قانونی وجود ندارد چه بهتر اگر قبل از مراسم هر دو خانواده بر سر تمامی موارد خصوصا هزینه‌های جشن عقد به توافق کامل برسند

هزینه‌های مربوط به فیلمبرداری و عکاسی در جشن عقد و عروسی میتواند موضوعی قابل توافق بین عروس و داماد و خانواده‌هایشان باشد. هر زوج عروس و داماد میتوانند بر اساس وضعیت مالی و ترجیحات شخصی خود تصمیم‌گیری کنند که چقدر برای فیلمبرداری و عکاسی هزینه کنند.

ممکن است برخی افراد به دنبال فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای باشند که هزینه بیشتری نیاز دارد، در حالی که دیگران ممکن است تمایل داشته باشند هزینه را کاهش دهند یا از خدمات ساده‌تر و با هزینه کمتر استفاده کنند.

مهمترین نکته این است که هزینه‌ها با توافق بین طرفین قبل از جشن عقد و عروسی تعیین شود تا از نظر مالی رضایت کامل حاصل شود.

هزینه فیلمبرداری عقد با کیست

هزینه عقد محضری در سال ۱۴۰۳​، بر اساس تعرفه و قیمت محضر برای ازدواج دائم​ و موقت، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان می‌باشد. هزینه عقد محضری، در دفترخانه، صرف نظر از هزینه های فرعی، نظیر جشن و هدایا، صرفا شامل هزینه ثبت واقعه ازدواج بوده و مسئول پرداخت آن، عرفا، مرد و خانواده او هستند، اما، الزامی بر آن نیست و قابل توافق است.

هزینه عقد و سفره عقد همانطور که گفته شد از موضوعات مهمی است که عروس و داماد و خانواده‌های آن ها باید به آن توجه زیادی در زمینه برگزاری مراسم و جشن عقد کنند زیرا این موضوع توانایی این را دارد که در ادامه مشکلات و دلخوری‌های متفاوتی را برای عروس و داماد به همراه بیاورد.

همچنین باید در نظر داشت که هزینه مراسم عقد و جشن عقد با کدام خانواده است ؟ در فرهنگ‌های مختلف در جریان کشور ایران متفاوت و مختلف است و همانطور که باز هم به آن اشاره شد در ابتدای مقاله، خانواده‌های مختلف راه‌های زیاد و متفاوتی را برای این نوع مسائل در بین خود پیش می‌گیرند.

در ادامه مقاله به گذشته عقد در ایران و همچنین مطالبی از این قبیل در مورد مراسم و رسم و رسوم کلی برگزاری مراسم عقد در ایران می‌پردازیم.

هزینه مراسم عروسی و عقد با کیست

قیمت محضر برای عقد ۱۴۰۳ در یک محضر عقد ساده و معمولی با یک سالن عقد و محضر عقد شیک و لاکچری متفاوت است. همان‌طور که از نام این مجموعه‌ها مشخص است این سالن‌ها شیک و لاکچری تمامی شرایط برگزاری یک مراسم عقد بسیار مناسب را برای شما دارند.

این مجموعه‌ها دارای شیرینی، فینگر فود، نوشیدنی‌های طبیعی و سرو شام و ناهار هستند. این سالن عقدها همچنین دارای آتلیه‌های مخصوصی نیز هستند که می‌توانند عکس‌های زیبای شما را در هنگام عقد به ثبت برسانند به هر حال قیمت محضر ازدواج شیک در تهران که خدمات معمولی به شما ارائه کند بین دو میلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان می‌باشد که باز حال باید دید که با توجه به چه خدماتی قیمت محضر برای عقد ۱۴۰۳ محاسبه می‌شود و تماماً بستگی به خود سالن و محضر عقد دارد.

جشن عقد با کدام خانواده است

سخن آخر

همان‌طور که پیش تر اشاره کردیم به طور دقیق نمی‌توان جواب سوال این که هزینه عقد با کیست ؟ را داد به دلیل اینکه این امر ارتباط مستقیم با فرهنگ مرسوم هر منطقه دارد و در کنار این موضوع خانواده‌ها می‌توانند بر سر این موضوع که مراسم عقد با کیه؟ شام عقد محضری به عهده کیست؟ هزینه عقد با کیست؟ و … به توافق برسند.

اما در این مطلب سعی بر این داشتیم برای شما عزیزان نکاتی را شرح دهیم تا بتوانید با تکیه بر این مطالب به سوال مهم مراسم عقد به عهده کیست؟ دست پیدا کنید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشید سالن و محضر عقد شیکی با توجه به بودجه خود انتخاب کنید/ تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

نظرات کاربران

  • بدون نام

    واقعا خسته شدیم این هزینه به عهده داماد اون هزینه به عهده عروس. واقعا دارم بحث پیش میاد و مشکل میشه. یه کم از حاشیه کم کنید بگذارید این عروس دامادها برن سر خونه زندگیشون

    پاسخ
  • پشتیبان سایت

    سلام روز بخیر و اوقات بخوشی ممنون از مطلب خوبتون.. من روز عید فطر مراسم بله برونم بود و در حال حاضر بدنبال رزرو سالن عقد برای آخر ماه هستم اگر امکانش هست در مورد هزینه های مراسم عقد در تالار نیز صحبت کنید

    پاسخ
    • پشتیبان سایت

      با سلام و آرزوی خوشبختی برای مشاهده هزینه رززو سالن عقد می توانید از صفحه هزینه جشن عقد در تالار دیدن کنید. در کنار این هزینه ها می توانید هزینه های جانبی دیگری همچون لباس، آرایشگاه و آتلیه را هم در نظر بگیرید

      پاسخ
  • المیرا صادقی

    سلام خسته نباشید من به تازگی نشون کردم و قراره به همین زودی مراسم و جشن عقدمو برگزار کنیم اما صحبتی که با نامزدم داشتم میگه معمولا هزینه جشن عقد با خانواده عروس! اما سوالی که از شما داشتم می خواستم بدونم واقعا مراسم عقد با کیه ؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    پاسخ
    • پشتیبان سایت

      با سلام و درود و آرزوی خوشبختی. همانطور که در متن این مقاله توضیح داده شد قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد و اینکه پرسیده می شود جشن عقد با کدام خانواده است ؟ اساسا سوال غلطی است! چون در فرهنگ ها و اقوام مختلف هزینه های این گونه مراسم براساس توافق طرفین صورت میگیرد و یا ممکن است هزینه مراسم عقد با خانواده داماد یا عروس و یا با مشارکت طرفین پرداخت شود

      پاسخ
بهترین محضر عقد در تهران