راهنمای خرید جهیزیه عروس/ مراکز خرید جهیزیه در تهران

خرید جهیزیه

یکی از مهمترین مراحل ازدواج زوجین، تهیه اسباب و وسایل مهم زندگی برای تشکیل زندگی مشترک است که همه ما آن را تحت عنوان جهیزیه می‌شناسیم.

بعد از بله گفتن عروس و ختم به خیر شدن توافقات بله برون، تهیه جهیزیه عروس در اولویت کارها قرار می‌گیرد که بعضا با دغدغه و استرس همراه است. از طرف دیگر شرایط اقتصادی جامعه و هزینه‌های بالای اقلام جهاز عروس، نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها نسبت به خرید جهیزیه ایجاد می‌کند.

ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که خرید جهیزیه را مدیریت و برنامه ریزی کنید و همچنین در ادامه مراکز  مهم خرید جهیزیه در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

برنامه‌ریزی برای خرید جهیزیه

قهوه و لپ تاپ و برنامه ریزی

قبل از هر کاری باید عروس و داماد سر خرید جهیزیه با هم به توافق برسند و سهم خرید خودشان از جهیزیه را مشخص کنند. زیرا بعضی از خانواده‌ها رسم دارند که جهیزیه را با مشارکت همدیگر تهیه نمایند. البته در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور کار درست نیز همین است تا بار هزینه‌ها به تنهایی روی دوش یک خانواده سنگینی نکند.

در قدم بعدی لیستی از وسایل مورد نیاز برای شروع زندگی مشترک را تهیه کنید، لازم نیست برای این موضوع به دنبال چشم و هم‌چشمی باشید. همین که با کمک خانواده اثاثیه مورد نیاز زندگی‌تان را وارد لیست خرید کنید کافی است.

در گام بعدی باید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید جهیزیه در نظر گرفته‌اید پیش بروید. در اینجا میزان بودجه شما مطرح نیست، شما با هر توان مالی که دارید با برنامه‌ریزی درست می‌توانید بیشتر اقلام لیست خود را خریداری نمایید.

نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که باید با توجه به منزلی که قصد سکونت در آن را دارید جهیزیه را انتخاب کنید. برای شروع خریدها هم از مهمترین آنها در لیست شروع کنید، اولویت خرید را به اقلام به اصطلاح درشت لیست بدهید.

فراموش نکنید که بعضی از وسایل وارد شده در لیست‌هایی که به عنوان لیست خرید جهیزیه در دسترس هستند ضروری نیستند. شما به جای خرید چند وسیله کم کاربرد که سالی یکی دو بار استفاده می‌کنید، سایر اقلام ضروری را از نوع با کیفیت خریداری کنید.

مرکز خرید جهیزیه عروس در تهران

مرکز خرید جهیزیه در تهران

شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که همه ما را برای خریدی ارزان و متناسب با بودجه‌ای که داریم سوق داده است. از آنجایی که خرید جهیزیه هم متحمل هزینه‌های بالایی است باید برای انتخاب مرکز خرید دقت بالایی به خرج دهیم.

چنانچه در تهران زندگی می‌کنید و قصد تهیه جهیزیه کامل عروس را دارید در ادامه چند مرکز خرید جهیزیه مناسب و ارزان که اجناس معتبر و گارانتی شده را عرضه می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

لوازم برقی

لوازم برقی و وسایل خانه و جهیزیه و آشپزخانه

خرید لوازم برقی جهیزیه در اولویت لیست قرار دارد، برای شروع به سه راه امین حضور بروید. یکی از مراکز خرید جهیزیه در تهران سه راه امین حضور است. در اینجا علاوه بر فروشگاه‌ها، پاساژهای لوازم خانگی هم وجود دارند که در زمینه کسب و کار خودشان بسیار معروف شده‌اند.

نمایندگی های فروش لوازم خانگی نیز گزینه دیگری است که برخی افراد به آنها مراجعه می کنند.

در همین رابطه ببینید : عقد در فضای باز باغ تالا روالا

لیست لوازم برقی ضروری جهیزیه عروس

  • اجاق گاز و فر برقی
  • زودپز
  • یخچال و فریزر
  • ماشین لباسشویی
  • جارو برقی
  • چای ساز
  • پنکه یا کولر
  • چند راهی و محافظ دستگاه
  • همزن برقی
  • رنده و خرد کن برقی

لوازم آشپزخانه

وسایل جهیزیه و خرید جهیزیه

برای خرید لوازم آشپزخانه میدان شوش بهترین مرکز خرید است. بهترین و به روزترین ظروف و لوازم آشپزخانه را می‌توانید از میدان شوش تهیه کنید که اکنون به بورس انواع لوازم خانگی تبدیل شده است. پاساژ نور و پاساژ الغدیر و پاساژ نگین هم دارای اجناس با کیفیتی از بهترین برندهای لوازم خانگی هستند.

لوازم صوتی و تصویری

لوازم برقی و آشپزخانه

یکی از بهترین مراکز خرید انواع لوازم صوتی و تصویری در تهران بازار جمهوری و پاساژهای واقع در همین منطقه است. در بازار جمهوری شما می‌توانید بهترین اجناس صوتی و تصویری  از انواع برندها را مشاهده کنید.

در این مکان از برندهای معتبری همچون ال جی، سامسونگ، جی پلاس، پاناسونیک، ایکس ویژن، و سونی محصولات زیادی به چشم می‌خورد. شما با هر بودجه‌ای که به خیابان جمهوری بروید تلویزیون و دیگر سیستم‌های صوتی و تصویری را می‌توانید بخرید. دکور و میز تلویزیون با طرح‌ها و جنس‌های مختلف نیز در این مکان‌ها به فروش می‌رسد.

فرش جهزیه

فرش و مبل برای جهیزیه عروس و داماد

فرش جزو اقلامی از جهزیه است که بسیار ضروری است و باید در کنار اولویت‌های لیست خرید جهیزیه قرار داده شود. فرش محصولی وطنی است و در سطح کشور به طور وسیعی ساخته و عرضه می‌شود. بنابراین مراکز زیادی برای پخش و عرضه فرش در همه جای کشور و اللخصوص تهران وجود دارد.

از مراکز معتبر عرضه فرش در تهران بازار بزرگ و میدان هفت تیر، خیابان مولوی و سهروردی هستند که بورس فرش و مرکز خرید جهیزیه در تهران می‌باشند. سرای بوعلی در بازار بزرگ نیز یکی از مراکز عرضه انواع فرش‌های ماشینی با قیمت‌های مناسب است که برای بسیاری از افراد نامی آشنا می‌باشد.

یک باغ تالار خوب در احمدآباد باغ تالار عقیق میزبان جش های شما.

مبل ارزان برای جهیزیه همراه با سرویس خواب

مبلمان جهیزیه زوج ها

وقتی حرف از خرید مبل به میان می‌آید همه ناخودآگاه نام یافت آباد به ذهنشان خطور می‌کند. یافت آباد مرکز خرید مبل در تهران است که چند پاساژ بزرگ در آن واقع شده است و با توجه به تنوع زیاد آن پذیرای هر نوع سلیقه‌ای می‌باشد.

دکوراسیون و مبلمان

اگر به دنبال مبلمان ارزان قیمت برای جهیزیه هستید حتما به بازار مبل دلاوران سر بزنید. در این مکان تولیدی‌های با سابقه مبل حضور دارند که اجناس با کیفیت را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند.

همچنین برای سرویس چوب مانند سرویس خواب در همین مراکز خرید جهیزیه در یافت آباد و دلاوران طرح‌های متفاوت و امروزی زیادی برای جهیزیه وجود دارد.

پرده برای جهاز عروس

در فرهنگ ما خانه بی پرده به ندرت دیده می‌شود و اکثر منازل با پرده‌های رنگارنگ و زیبا مزین شده‌اند. بنابراین پرده نیز به نوبه خود جزو اقلام ضروری جهیزیه محسوب می‌شود.

مراکز خرید پرده در سطح تهران به طور گسترده‌ای قابل مشاهده است. برای تهیه پرده با انواع اجناس و رنگ‌ها به خیابان زرتشت، بازار بزرگ پارچه در خیابان 15 خرداد همچنین بازار عبدل آباد و بازار مولوی مراجعه کنید. پاساژهایی هم مانند مجتمع بازار پرده در خیابان انقلاب و بازار پرده قائم در تجریش انواع پرده‌ها را عرضه می‌کنند.

لوازم پلاسکو

لوازم پلاسکو و آشپزخانه عروس و داماد

در نگاه اول شاید لوازم پلاسکو به چشم نیایند و فکر کنید زیاد مهم نیستند. ولی هر نو عروسی به تک تک ظروف پلاستیکی احتیاج دارد و باید در جهیزیه خود داشته باشد. بازار پلاستیک امام رضا در سه راه افسریه و بازار تهران پارس مراکز عرضه لوازم پلاسکو هستند. بازار صالح آباد نیز لوازم پلاستیکی وارداتی را عرضه می‌کند.

ظروف و سرویس قاشق و چنگال

ظروف و سرویس قاشق و چنگال

یکی از مراکز مهم خرید جهیزیه در تهران خیابان شوش است. در فروشگاه‌های واقع در خیابان شوش انواع و اقسام ظرف و سرویس غذا خوری و قاشق چنگال به چشم می‌خورد. همین تنوع زیاد انواع قابلمه و سرویس‌های غذا خوری باعث شده است که شوش به مرکز خرید ظرف در تهران تبدیل شود.

لوستر ، آباژور  و لوازم روشنایی مناسب جهیزیه

لوستر و آباژور و وسایل روشنایی جهیزیه

اگر قصد دارید میان اجزای منزل خود هماهنگی و توازن ایجاد کنید، لوستر  و آباژور کمک شایانی به شما می‌کند. برای خرید لوازم روشنایی و لوستر در تهران گزینه‌های زیادی وجود دارد. به یکی از معروفترین مراکز خرید لوستر در تهران می‌توان به خیابان لاله‌ زار اشاره کرد که در مرکز شهر واقع شده است.

یکی دیگر از مراکز مهم خرید جهیزیه در تهران که لوستر را عرضه می‌کنند در خیابان ابوسعید قرار دارد. البته  برخی از عمده فروش‌های بازار صالح آباد نیز به صورت تک فروشی انواع لوستر، آباژور  و اجزای روشنایی منازل را به فروش می‌رسانند.

وسایل سرویس بهداشتی و حمام

وسایل سرویس بهداشتی

از دیگر اقلام مهم جهیزیه عروس وسایل مورد نیاز برای سرویس بهداشتی و حمام است که در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. بورس لوازم مخصوص حمام و سرویس بهداشتی در خیابان ملاصدرا و خیابان سعدی قرار دارد. قیمت‌ها در این مکان‌ها مناسب است و می‌توان جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌ها را پیدا کرد.

از دیگر مراکز خرید جهیزیه عروس که وسایل حمام و دستشویی را می‌توان از آنها تهیه کرد خیابان بنی هاشم و فردوسی هستند.

لوازم دکوری و تزئینی

وسایل دکوری و تزیینی جهیزیه عروس و داماد

شما هنگام خرید جهیزیه باید روی وسایل و اثاثیه ضروری تمرکز کنید. در صورتی که بودجه شما اجازه خرید دیگر اجزای منزل مانند لوازم دکوری را به شما می‌دهد؛ به مراکز خرید جهیزیه در بازار بزرگ بروید. در مغازه‌های بزرگ و کوچک خیابان جمهوری، انقلاب و دلاوران لوازم دکوری متنوع با قیمت‌های مناسب وجود دارند. جمعه بازار خیابان شوش هم به نوبه خود مکان مناسبی برای خرید لوازم دکوری جهیزیه است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️