تزیین شب یلدا برای عروس

شب یلدا به خودی خود از قشنگ‌ترین شب‌های سال است و از اصیل‌ترین جشن‌های مناسبتی ما ایرانیان محسوب می‌شود. اما برای تازه عروس‌ها و زوج‌هایی که در دوران نامزدی هستند، مزه دیگری دارد! دیزاین و تزئینات مربوط به این مراسم، جزئیاتی دارد که بهتر است مورد توجه قرار بگیرند.

دیزاین شب یلدا برای عروس

دیزاین شب یلدا برای عروس

ست زیبای شب یلدایی عروس

تزیینات شب یلدا برای عروس

سفره شب یلدا برای عروس

دیزاین یلدایی عروس

دیزاین شب یلدای عروس

از قدیم الایام در شهرهای مختلف ایران، رسم و رسومات مختلفی در رابطه با یلدایی عروس بوده که البته مانند سایر سنت‌ها، امروزه دچار تغییراتی شده و شکل متفاوتی به خود گرفته است.

هنوز هم در بعضی از شهرها و شهرستان و برخی قومیت‌های خاص، این رسم کاملاً مانند گذشتگان برگزار می‌شود. اما در بیشتر خانواده‌ها، مدرنیته بر سنت غلبه کرده و به طور کلی شکل و شمایل مراسم تغییر کرده.

در اولین شب یلدای زوج جوان، خانواده داماد با هدایا و طبق‌ها به خانه عروس رفته و هدایای خود را پیشکش عضو جدید خانواده می‌کنند.

البته هدایای مناسب عروس در این شب، بیشتر شامل مواد خوراکی هستند. خوراکی‌ها هم با توجه به شهری که در آن استقرار دارند، می‌توانند متفاوت باشند ولی عرف این قضیه، میوه‌های فصلی و آجیل و میوه خشک می‌باشد.

تزیین هدایای یلدای عروس

تم شب یلدا برای عروس

میز یلدایی عروس

دیزاین شیک میز یلدای عروس

تزئین میز یلدای عروس

حالا می‌رسیم به مبحث اصلی که در این مقاله سعی در توضیح آن داریم!

دیزاین مخصوص مراسم شب یلدای عروس

از آنجا که با گذر زمان مراسم شب یلدای عروس و هدیه دادن خانواده داماد به عروس خانم تبدیل به نوعی چشم و هم چشمی و رسم تجملاتی شده است، اهمیت تزئینات و دیزاین دوچندان می‌شود.

در این مراسم هم خانواده عروس خانه خود و محل پذیرایی از مهمان‌ها را متناسب با مناسبت دیزاین و طراحی می‌کنند و هم خانواده داماد، هدیه‌های خود را به شکلی تزیین می‌کنند که هم زیبایی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح به چشم بیاید و هم مناسبتی باشد.

تزیین شب یلدای عروس

در این بخش می‌شود طراحی و دیزاین کلی هدایا را به افراد متخصص در این زمینه سپرد. ولی در صورتیکه خودتان مایل به انجام دادن طراحی هستید یا می‌خواهید ایده خودتان را به فرد اجراکننده بدهید، ما در این مقاله تلاشمان را برای کمک به شما خواهیم کرد.

هدایای عروس را باید چطور دیزاین و تزئین کرد؟

  • اول از همه به تزئین و دیزاین دسته گل می‌پردازیم. دسته گل بخش مهمی از هر مراسم رسمی‌ای محسوب می‌شود. ولی دسته گل تقدیمی شب یلدا باید متناسب با مناسبت باشد، این متناسب بودن را هم می‌توان با تم رنگی خاص نمایان کرد و هم با استفاده از بعضی گیاهان فصلی و میوه‌های مرتبط.

دسته گل یلدای عروس

  • در دیزاین سبد میوه می‌توان از شمع هم بهره برد تا کمی رمانتیک‌تر شود.

دیزاین سبد میوه یلدایی عروس

  • بخش بعدی هدایا آجیل است. آجیل یا به صورتی مشابه دسته گل یا به صورت جداگانه در ظروف خاص و زیبا به خانواده عروس تقدیم می‌شود.

دیزاین آجیل یلدایی عروس

  • بعضی خانواده‌ها در کنار تمام هدایا، کله قند هم به عنوان بخشی از هدیه همراه خود می‌برند که این جزو از هدایا هم حتماً باید به درستی و زیبایی بسته بندی شود.

کله قند یلدایی عروس

  • راه دیگری که برای تقدیم هدایا وجود دارد، استفاده از صندوق بزرگ یا طبق‌هایی با سایز بزرگ است که گل و میوه و آجیل و دیگر هدایا را یکجا داخل آن قرار می‌دهید.

صندوق هدایای یلدا عروس

بعضی خانواده‌ها رسم دارند اقلام دیگری هم در هدایای اهدایی خود داشته باشند.

  • مثلاً یک دیوان حافظ به رسم یادبود یا کیف و کفش یا لباس‌های زمستانه یا دیگر خوراکی‌ها را در هدایای خود شامل می‌کنند که همه اینها هم باید به شکل درخور و مناسب تزئین شوند.

لباس هدیه یلدای عروس

لباس یلدایی عروس

سخن آخر!

در انتها لازم است بدانیم که تمامی این رسومات به سبب تورم اقتصادی قابلیت ساده‌تر شدن را دارند و نیازی نیست حتماً هدایای گران قیمت اهدا شوند و برگزاری مراسم با کمترین هزینه، بهترین کار است.

بهتر است زیاد به خانواده‌های دو طرف سخت نگیریم و در کمال سادگی مراسمات را پیش ببریم تا زوج جوان بتوانند هرچه سریع‌تر و بدون دردسر و خرج اضافه سر خانه و زندگی خودشان بروند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • ناشناس

    حالم از هر چی تجمل گرایی هس بهم میخوره نفرین به باعث و بانیش، لعنت به اونی که تجمل گرایی رو تو ایران رواج داد

    پاسخ
  • ناشناس

    این عکس ها رو منتشر می کنید که دل اونایی که وضع اقتصادی خوبی ندارن رو بسوزونید؟

    پاسخ
    • تالارکده

      اینها برا یایده گرفتن برای طراحی و دیزاین هست. ممکنه خیلی ها بتونن ایده بگیرن و با هزینه کمتر در منزل با توجه به بودجه خودشون درست بکنن.

      پاسخ